Latteäiti
Piirimestaruustason postaaja
Valitan kestoaiheestani, eli äidistä. Äiti ensinnäkin puuttuu lastensa asioihin ihan liikaa. Hänellä on myös hirmu voimakkaita mielipiteitä, jotka eivät oikeastaan perustu muuhun kuin mielikuviin. Silloin kun asuimme Helsingissä hän jankkasi jatkuvasti siitä, että meidän pitäisi muuttaa takaisin Itä-Suomeen. Kun sitten muutimme tänne hän on ollut tyytyväinen. Nyt sitten PK-seudulla olisi yksi mulle aika täydellinen työpaikka, joten tietysti hain sitä. Täällä meillä on ihan kaikki ja multa pääsee aika iso itku jos joudutaan muuttamaan, mutta jos pitää valita työttömyys täällä tai unelmatyö toisaalla, niin kyllä mä sen työn valitsen. Eikä sillä, että siinä on vielä hakuaikaakin jäljelle, joten turha sitä on kovin pitkälle miettiä. Äidin mielestä kuitenkin jo pelkkä hakeminen on ihan typerää. Kyllä pitäisi miettiä että miten siellä Helsingissä nyt lasta kasvattaa ja ketä pyytäisitte lapsenvahdiksi ja kun siellä on niin turvatonta ja diipadaapa. Yritin selittää, että aika moni siellä kasvattaa lasta ja kyllä meillä on siellä tuttuja enkä kokenut sitä turvattomana kun siellä asuttiin. Eniten ärsyttää kuitenkin se, että oikeasti tämä on se kaupunki missä haluaisin asua, mutta valitettavasti se ei näytä olevan mahdollista koska täällä ei ole töitä. Minä olen mielessäni alkanut luopua esim. siitä edusta, että anoppi asuu lähellä ja on tytölle tosi läheinen, eikä se ole ollenkaan helppoa. Äiti tekee sen vaan vielä todella vaikeammaksi jankkaamalla noita omia mielipiteitään.
Toinen juttu on hänen tapansa juoruilla. Nyt hän on viikon soitellut mulle, koska ilmeisesti siskollani on jonkinlaisia avio-ongelmia. Onnistuin pari kertaa vaihtamaan puheenaihetta, mutta tänään oli pakko sanoa sille, että asia ei kuulu mulle enkä halua puida siskoni asioita. Jos siskollani on ongelmia ja jos hän haluaa puhua niistä kanssani, niin hän soittaa minulle itse. Tuloksena äitini suuttui minulle. Ja tässä pahinta on se, että musta tuntuu että äiti jotenkin kummallisella tavalla nauttii siskon ongelmista. Mun vanhemmathan ovat eronneet, ja jotenkin aina kun joku eroaa niin äiti sanoo että "sattuu sitä paremmillekin ihmisille". Siskoni on aikoinaan ollut todella katkera monista vanhempien eroon liittyvästä asiasta, ihan aiheellisesti, ja varsinkin teininä otti äidin kanssa rajustikin yhteen. Ja nyt äiti sanoi mulle, että nytpä saa miettiä uudemman kerran mitä tuli huutaneeksi. Mulla on jotenkin ihan hirveä olo, että kuka oikeasti nauttii oman lapsensa ongelmista? En vaan jaksa ymmärtää.
Toinen juttu on hänen tapansa juoruilla. Nyt hän on viikon soitellut mulle, koska ilmeisesti siskollani on jonkinlaisia avio-ongelmia. Onnistuin pari kertaa vaihtamaan puheenaihetta, mutta tänään oli pakko sanoa sille, että asia ei kuulu mulle enkä halua puida siskoni asioita. Jos siskollani on ongelmia ja jos hän haluaa puhua niistä kanssani, niin hän soittaa minulle itse. Tuloksena äitini suuttui minulle. Ja tässä pahinta on se, että musta tuntuu että äiti jotenkin kummallisella tavalla nauttii siskon ongelmista. Mun vanhemmathan ovat eronneet, ja jotenkin aina kun joku eroaa niin äiti sanoo että "sattuu sitä paremmillekin ihmisille". Siskoni on aikoinaan ollut todella katkera monista vanhempien eroon liittyvästä asiasta, ihan aiheellisesti, ja varsinkin teininä otti äidin kanssa rajustikin yhteen. Ja nyt äiti sanoi mulle, että nytpä saa miettiä uudemman kerran mitä tuli huutaneeksi. Mulla on jotenkin ihan hirveä olo, että kuka oikeasti nauttii oman lapsensa ongelmista? En vaan jaksa ymmärtää.