Hahaa, mun oli tarkoitus valittaa melkein samasta asiasta. Ensinnäkin mun kaveri, jolla on vuoden meidän tyttöä vanhempi, ja jolta sain paljon raskausvaatteita, kertoi nyt olevansa raskaana. Ihana uutinen, mutta "ongelma" on se, että tämä kaveri on vuoden puhunut mulle, ettei tee enää lapsia, ja antoi siksi juuri ne mammavaatteensakin pois. No, minä siivoilin kaappeja kun miehen loma alkoi, ja kerkesin just lähettää ne toiselle raskaana olevalle kaverillemme, ja nyt tämä kaveri alkoikin kysellä niitä takaisin. Mistä ihmeestä mä olisin tiennyt niitä säästää, kun hän on koko ajan sanonut ettei lisää tule? Tämä siis oli kuulemma vahinko, ja oikeasti ihan ihana juttu, mutta nyt mulla on jotenkin syyllinen olo, kun annoin ne vaatteet pois.
Toinen juttu. Mulla on ollut tosi hyvä ja rauhallinen olo, kun sain sen kierukan laitettua, mutta en uskalla sanoa siitä kenellekään. Ei sillä, että noin yleensä huutelisin ihmisille mitä ehkäisyä me käytetään, mutta vähän ärsyttää kuunnella noita "milloin seuraava" -uteluita, kun tietää ettei niitä nyt tule (paitsi jos sen kierukan ottaa pois). Tekisi vaan mieli sanoa, että kuule just laitoin hormonikierukan paikalleen niin että mitäs luulet. Meidän kaveripiirissä on jostain syystä paljon kolmen lapsen perheitä, ja jotenkin tuntuu että se on normi. Että jos tehtäis se toinen, niin tuskin sekään vielä riittäisi. Mä en ihan oikeesti ymmärrä miten ihmiset kehtaa tulla kyselemään tuollaisia, ja miksi se yksi lapsi on jotenkin huono juttu. Välillä tuntuu, että ihmisille olisi ollut ihan ok, jos ei olisi saatu yhtään, silloin kukaan ei olisi kehdannut kysyä mitään, mutta kun yksi on niin olisi joku velvollisuus tehdä toinen ja varmaan kolmaskin? Ja paras perustelu "teissä menee niin hyvät vanhemmat hukkaan". Siis miten mennään vanhempina hukkaan, mehän ollaan vanhempia??