Valitusketju

Mä laitan sen äitiyspakkauksen toiselta puolen muovisen kankaan lattialle ja vaihdan siinä, tai sitten sylissä. Neiti innostuu aina ihan hulluna, kun vaippa on poissa, potkii, huutaa ja nauraa. Hyvin usein myös karkaa, mutta toistaiseksi on onneksi tullut bumerangin tavoin takaisin.

Meillä on sellainen levy kun Vauvan vaaka, mitä kuunnellaan tosi usein, ja siinä lauletaan, että "vauva venyttelee vaan, vauva venyttelee vaan, vauvan vaippoja, kun vaihdetaan....", tämä kohta aiheuttaa meillä aina sellaiset yeah right! -naurut.

Meillä tehdään sekä että, yöksi ja ulos pidemmille reissuille laitan vielä perinteisen vaipan, koska tuntuu, että housuvaippa ei pidä tavaraa ihan niin hyvin sisällään. Toistaiseksi vaipanvaihto onnistuu vielä tarvittaessa hoitopöydälläkin (eli pesukoneen päällä), lattialla vaihtaessa tuokin kiemurtelee vauhdilla ympäri ja konttaa karkuun peppu vilkkuen. Yleensä hommaan tarvitaan silti jotain viihdykettä, hammasharja on nyt toiminut aika hyvin.

Meillä käytetään yöllä teippivaippaa puhtaasti hinnan takia, housuvaipat ovat paljon kalliimpia.

Meillä käytetään yöllä teippivaippoja siksi, että housuvaippa ei tunnu pitävän koko yötä, kun meillä ei voi yöllä vaihtaa vaippaa, muuten tuo piristyy liikaa. Onneksi ei ole moneen kuukauteen kakannut yöllä.

Littlered, mekin käytetään noita dodot-vaippoja mutta niiden housuvaipat on ihan törkeän hintaisia, n 50 senttiä kappale. Suomessa muistaakseni muumi-housuvaipat oli tarjouksessa about 20 senttiä.

Poika taiteili tänään vessassa ilman vaippaa, meni kyykkyyn ja mukavan kokoinen yllätys tippui lattialle o_O Yritin nopeasti napata pojan syliin mutta en ehtinyt ja poika talloi ekaksi läjäänsä ja sitten sillä jalalla astui mun jalalle kun halusi syliin. Iskällä oli hauskaa :confused: Mamma ja poika joutuivat takaisin suihkuun.

Pakko pitkästä aikaa päästellä vähän höyryjä. Miehen kaveri sai esikoisen tammikuussa ja on jo 3kk raskaana. Hän täällä sitten pirteänä (mun mielestä oli aika esittämistä, tai ainakin mua ärsytti koko tyyppi niin että meinasin haljeta) kertoi kuinka ne lapset pitää hankkia putkeen ja äkkiä, koska silloin on sitä ja tätä ja kaikki paljon helpompaa ja kivempaa ja blaa blaa blaa. Hyvä sen on siinä hehkua. Heidän 8kk poika istuu hiljakseen rauhassa ja eikä juurikaan tee mitään, pari kertaa vähän jotain inisi. Nukkuu yöt hyvin ja on muutenkin kun pieni enkeli. Ainakin näin meille hehkutettiin kovasti. Eli voisi sanoa että meidän pojan vastakohta, meillä kun otettiin jo melkein ensiaskeleita tossa iässä ja ei todellakaan istuttu hiljakseen, ja mä en edes aloita noista öistä. Ja toiseksi hänen synnytys oli ollut nopea ja helppo, ja sitäkin muisti hehkuttaa kuinka pitää synnyttää, helppohan sen on vääntää sellainen vajaa 3kg minivauva ulos. Ja sitten alkoi se MEIDÄN YLIPUHUMINEN hankkimaan nyt äkkiä se toinen kun on vielä niin helppoa, koska kohta on niin vaikeaa jos ikäeroksi tulee liian suuri. Ja samalla kun selittää tota niin iskee mulle silmää ja nauraa. Mitä helv... se heille kuuluu? Ja mitä helv... ne meidän tilanteesta tietää mitään? HÄH? He pärjäävät hänen miehensä palkalla koska asuvat ilmatteeksi hänen vanhempien kämpässä, hänellä ei ole mitään uraa ym. Voi vit... että ottaa päähän tollaset tyypit. En ehkä taida mennä heidän mukaan puistoon huomenna, mies voi pojan kanssa mennä sinne kuuntelemaan tota lässytystä ihan rauhassa sanoo tämä mamma ja kaataa toisen lasin punkkua :grin

Vaihtoehdot: 1.) ko. henkilo hankkiutui heti esikoisen jalkeen raskaaksi hormonihuuruissaan, eika ole viela laskeutunut maan pinnalle, 2.) tuli uudelleen raskaaksi vahingossa ja koittaa nyt selittaa vahinkoa positiiviseksi asiaksi itselleen ja muille, yllyttaen samalla muita samaan, jotta saisi kohtalontovereita ja jotta se oma vahinko ei tuntuisi niin pahalta.
Ja ehka se esikoinen ei olekaan oikeasti mikaan enkeli, vaan tietylla ihmistyypilla on aina tapana kerskua ja esittaa jotain muuta kuin on, tassa tapauksessa jotain supermutsia.

Sophie, i so feel you bro.. :D Onneksi täälläpäin alkaa jo tuttavat oppia että no way minä toista teen :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mulle tuli heti tuosta Sophien jutusta tuo Littleredin kuvaama vaihtoehto nro 2 mieleen :grin Vai että useampi putkeen koska kaikki on "helpompaa ja kivempaa"?! :laughing025 Sophie, sinun on mentävä sinne puistoon, että kuulet lisää näin hauskoja juttuja ja voit jakaa ne meille! :)

Voi apua taas mitä tyyppejä... saitko Sophie mitään perusteluja sille, miksi "suuri" (mitä mun mielestä joku kolme-neljä vuotta ei vielä ole) ikäero olisi huono juttu? Selittelyltä kyllä kuulosti, mä näen mielessäni sellaisen maanisen, hampaita kiristelevän hymyn ja tyhjyyteen tuijottavan katseen :laughing021

Joopa joo, kyllä meidänkin poikaa voisi kehua vaikka miten, kun vierastaa sen verran kylässä tai jos on vieraita kotona että on tosi kiltti ja rauhallinen. Ja miksei sitä voisi kehua hyvin nukkuvaksikin, mistäpä kukaan meidän unista tietää, mutta minä tyhmä aina meen ensimmäiseks selittämään että joo syö vielä monta kertaa yössä ja nukkuu huonosti.

Mun kaikki mammakaverit, joilla on lapsia pienellä ikäerolla, hehkuttaa sitä pientä ikäeroa. Eiköhän se ole vaan niin, että yrittävät nähdä oman rankan arkensa positiivisessa valossa, mikä tietysti on hyvä, mutta ei omia ratkaisujaan tarvitse sen takia muille tuputtaa.

Meillähän tosin toivotaan toista lasta, mutta toisaalta on itellä ristiriitainen fiilis niinkin turhamaisesta syystä kuin etten ole saanut yhtään raskauskiloa pudotettua.:sad001 Tai imetyskiloista voisi puhua, kun ne 10 kg ovat kertyneet takaisin oikeastaan jälkitarkastuksen (6 viikkoa synnytyksestä) jälkeen vähitellen.

Vaikka sitä kuinka olisi itsestä parasta saada lapset pienellä ikäerolla, ei sitä tosiaankaan tarvi tuputtaa muille. Eiköhän jokainen itse parhaiten tiedä, montako lasta haluaa ja JOS useamman kuin yhden, millä ikäerolla.

Niinpä, ja mulla on vielä se tilanne että vuosi jäljellä töitä täällä espanjassa ja siinä ajassa on pakko saada projektit valmiiksi varsinkin kun eka vuosi meni ihan kiville raskauden ja siihen liittyvien vaivojen takia. Voitaan sitten suomessa lisääntyä vapaasti jos siltä tuntuu. Mieskin tosin on vähän alkanut miettimään haluaako oikeasti vielä VÄHINTÄÄN kaksi lisää, tekee ihmeitä olla viikko kotona pojan kanssa kun mä olin töissä :laughing021

Hahaa, mun oli tarkoitus valittaa melkein samasta asiasta. Ensinnäkin mun kaveri, jolla on vuoden meidän tyttöä vanhempi, ja jolta sain paljon raskausvaatteita, kertoi nyt olevansa raskaana. Ihana uutinen, mutta "ongelma" on se, että tämä kaveri on vuoden puhunut mulle, ettei tee enää lapsia, ja antoi siksi juuri ne mammavaatteensakin pois. No, minä siivoilin kaappeja kun miehen loma alkoi, ja kerkesin just lähettää ne toiselle raskaana olevalle kaverillemme, ja nyt tämä kaveri alkoikin kysellä niitä takaisin. Mistä ihmeestä mä olisin tiennyt niitä säästää, kun hän on koko ajan sanonut ettei lisää tule? Tämä siis oli kuulemma vahinko, ja oikeasti ihan ihana juttu, mutta nyt mulla on jotenkin syyllinen olo, kun annoin ne vaatteet pois.

Toinen juttu. Mulla on ollut tosi hyvä ja rauhallinen olo, kun sain sen kierukan laitettua, mutta en uskalla sanoa siitä kenellekään. Ei sillä, että noin yleensä huutelisin ihmisille mitä ehkäisyä me käytetään, mutta vähän ärsyttää kuunnella noita "milloin seuraava" -uteluita, kun tietää ettei niitä nyt tule (paitsi jos sen kierukan ottaa pois). Tekisi vaan mieli sanoa, että kuule just laitoin hormonikierukan paikalleen niin että mitäs luulet. Meidän kaveripiirissä on jostain syystä paljon kolmen lapsen perheitä, ja jotenkin tuntuu että se on normi. Että jos tehtäis se toinen, niin tuskin sekään vielä riittäisi. Mä en ihan oikeesti ymmärrä miten ihmiset kehtaa tulla kyselemään tuollaisia, ja miksi se yksi lapsi on jotenkin huono juttu. Välillä tuntuu, että ihmisille olisi ollut ihan ok, jos ei olisi saatu yhtään, silloin kukaan ei olisi kehdannut kysyä mitään, mutta kun yksi on niin olisi joku velvollisuus tehdä toinen ja varmaan kolmaskin? Ja paras perustelu "teissä menee niin hyvät vanhemmat hukkaan". Siis miten mennään vanhempina hukkaan, mehän ollaan vanhempia??

"teissä menee niin hyvät vanhemmat hukkaan" :laughing021:laughing021:laughing021

Tähän mennessä ehkä typerin perustelu sille että pitäisi hankkia useampi kuin yksi lapsi.

No vaan sepäs oli mukavaa. Joo, selvis viimein miks tuo lantio kipuilee mutta syy ei oo kauheen jees. Mulla on jossain hiton si-nivelessä nivelrikko! Eikä asialle oikeen voi tehä mitään. Sano vaan että soita jos alkaa kauhean kipeä oleen. Että jippii, määhän sanoin jo vuosia sitten että mää en enää kolmikymppisenä kävele...

'Sijoittamaton' puheenaihe, mutta valitusta tää pääasiassa on, joten...
Mulla on viime kuukausien ajan silloin tällöin ja viime viikkojen aikana käytännössä joka päivä herätessä aamu-unilta tai varsinkin päikkäreiltä kädet ollu ihan poissa käytöstä.. Toiminta on kuin olisi saanu lievän halvauksen, ei pysty oikein kontrolloimaan sormia, pudottelen asioita, ei puhettakaan, että saisin mitään korkkeja tai kansia auki. Onneksi pystyn pakon edessä nostaan tytön syliin, mut ekat 10-30 min käsien hienomotoriikka on aivan hukassa ja kohdennettu voimankäyttökapasiteetti zero. :(

Juon mielestäni tarpeeksi vettä, syön magnesiumia erikseen ja vitamiinimixissä. Luin, että hormonit (imetys-?) ja väsymys voi tehdä temppuja, mut kyselen onko kellään omakohtaisempaa kokemusta? Tai vinkkejä?

Takaisin