Valitusketju

Päivän ärsy: kun imetysutelut on udeltu, alkaa "milloin sä ajattelit mennä töihin" -kysely. Ja sitten mielipiteet siitä aiheesta :mad: Mitenkähän mun tuttavapiiriin onkin eksynyt niin paljon ihmisiä, joiden mielestä lapsi menee pilalle jos sen laittaa hoitoon ennen lukioikää?!

Kiitos kaikille sympatioista. Sitä aina tuntee olevansa yksin noiden "ongelmien" kanssa varsinkin kun kuuntelee ihmisten juttuja miten vauvat syövät purkkitolkulla evästä. Lohdullista kuulla, että kohtalotovereitakin on. :)

Tulen onnellisena kotiin ekan työpäivän jälkeen kunnes huomaan että mies on kutsunut kylään siskon perheineen ja työkaverin perheineen. Siis mitä helvettiä? Mä en oo kahteen yöhön nukkunut ja pitkästä aikaa erossa pojasta koko päivän, ja sitten talo täynnä vieraita. Ärsyttää kun haluaisi viettää illan rauhassa ihan omien poikien kanssa...... Tää on taas tätä miestenlogiikkaa :confused:

Herne, se on taas, että teet niin tai näin, niin aina on valittamista. Meillä siis poika on kotona ainakin syyskuuhun 2015 saakka ja voi jestas, että olen pilannut lapseni lapsuuden, kun poika joutuu "viettämään kaiken aikansa yksinään, eikä sen sosiaaliset taidot kehity", lisäksi pojastani tulee "täysnynny, joka ei koskaan tule enää sopeutumaan muiden kanssa elämiseen ja huomion jakamiseen, kun on saanut olla kotona niin kauan" :mad:

Niinpä. Musta taas tuntuu, että joka puolelta (ei onneksi lähisukulaisilta) tuntuu tulevan kauhistelua siitä, että meidän poika menee päiväkotiin sitten kun täyttää vuoden. Siis päiväkotiin, eikä esimerkiksi perhepäivähoitajalle. Itselläni alkaa työt vähitellen syyskuun puolivälistä alkaen ja isänsä on pojan kanssa lokakuun puoliväliin asti. Sitten siitä eteenpäin poika on päiväkodissa todennäköisesti parina päivänä viikossa, kun olen osittaisella hoitovapaalla ja teen n.90h/kk töitä. Päiväkotia jotenkin kovasti kauhistellaan ja myönnän että itseänikin se aluksi mietitytti, mutta totesin että poika viihtyy perhekerhossa ihan älyttömän hyvin kun saa puuhata siellä muiden lasten keskellä ja tutkiskella leluja joten toivon, että päiväkodissa hän viihtyisi myös. Tokihan olisi mukavaa jos poika saisi olla kotona, mutta rahallisesti ajateltuna ja myös itsenikin takia on aika palata töihin.

Mulla lähipiirissä ei onneksi ole liiaksi tuollaisia ihmisiä, vanhempi veljeni tosin piti mulle saarnan, etten saisi etsiä vielä töitä, kun vauva on niin pieni. Ihan kun mulla olisi varaa olla etsimättä. o_O No se ei tajua, kun on itse alalla, jolla töitä riittää, mutta ei se kyllä ole veljen asia sittenkään.

Ihmiset saisi keskittyä omiin asioihinsa sen sijaan että pitää tulla olemaan jotain mieltä toisten asioista. Hoito/kotihoito on kyllä varmasti asia, joka jakaa mielipiteitä.. Jos vie hoitoon niin voi kauheeta kun pienenä viedään hoitoon, jos on kotona niin voi kauheeta kun on vaan kotona. Kateellisten mutinoita ettei lapsi muka sosiaalistu jos on kotihoidossa, vuorenvarmasti ehtii sosiaalistua myöhemminkin.

Ja oikeasti se meidan tarha on aivan v-maisessa paikassa! Sinne on niin vaikea ajaa autolla, kavellen/julkisilla olisi helpompi loytaa perille, mutta hitaampaa. Nyt mulla oli sitten oikein navigaattori mukana, vaikka normaalisti en sita tarvitse, silla kuljen autolla vain tyomatkat kaupungin ulkopuolelle. Olin jo unohtanut miten persiista se vehje on! Ihan surkea! Ei erota edes ykssuuntasta katua toisesta ja ma ajoin korttelia ympari ihan tuskastuttavan monta kertaa, silla kaikki kadut olivat ykssuuntasia ja se yks shaiba vaan pakottaa mua kaantymaan jonnekin, jonne ei saa kaantya. Ja kaiken huipuksi se alkoi puhua mulle katalaania, joka on mulle ihan yhta selkotajuista kuin joku hindukieli, enka ma voinut alkaa plarata niita asetuksia liikenteessa. :sad001 Ehka ma jatkossa menen julkisilla, vaikka se ois sitten taas uus rasite ja aikaa menisi hukkaan. Parkkipaikkojakaan siella ei ollut, vaan auto piti jattaa keskelle katua vilkut paalle. :sad001
Just semmonen inhottava pikkukuja, mihin kaikki autot on parkkeerattu jotain about 50cm hajuraolla toisiinsa eli ts. vaikka siella oiskin joku rako, niin omat kykyni tuntien en ma kuitenkaan saisi tungettua sinne meidan autoa.
Nyt sitten surettaa sekin, etta poika joutuisi raskaan ja itkuisen hoitopaivan jalkeen johonkin tunkkaseen bussiin istumaan. Ellei mies sitten ehdi hakea. Riippuu tilanteesta.

Salme vei kyllä jalat suustani :grin Mä olen sanonut hoitoasiakyselijöille aika suoraan, että katsotaan, kuinka pitkään rahat ja korvien väli riittää kotona olemiseen, asuntosäästöt eivät kotihoidontuella oikein kerry ja kaksiossa tämän lauman kanssa on toisinaan hieman stressaavaa (puhumattakaan sitten kaikesta muusta mökkiytymisestä, mitä ajoittain on ilmassa). Tosin kärkkäimmät muistavat vielä kertoa siihenkin, että puoli vuotta tai vuosi on lyhyt aika asuntosäästämisessä mutta merkittävä aika lapsen kehityksessä. Äh. Tervetuloa tänne kokeilemaan, miltä elämä kaksiossa maistuu vilkkaan naperon ja kolmen koiran kanssa :grin Minusta kotona lusiminen stressaantuneen mutsin kanssa ei ole mitenkään hyvä vaihtoehto päivähoitoon verrattuna. Mutta katsotaan, ei mulla sinänsä hirveä kiire sinne töihinkään vielä olisi...

Hah. Kukaan ei ole uskaltanut tulla mulle avautumaan siitä että mun pitäisi olla pidempään kotona kun olin tuon vuoden. Sen verran kovaa ääntä olen pitänyt siitä että hajoan kotiin ja kaipaan töihin, ja kaikki jotka mut tuntevat niin tietävät kyllä hyvin etten todellakaan ole mikään kotiäiti :)

Kaikki tavallaan ja miten just itselleen ja lapselleen sopii ja on mahdollista. Mitä se kenellekkään kuuluu, omathan ovat kersamme ja itse kannetaan vastuu hänestä. Ollaan kaikki selvitty tänne 10 kk hujakoille, joten so far so good ;)

Joo, luulenpa ettei mullekaan kehdata jakaa mielipiteitä enää sen jälkeen, kun joskus kerron, milloin aion mennä töihin. Nyt kun optiot ovat vielä auki, on helpompi huudella :grin

Ai niin ja Sophielle sympatiat yllätysvieraista, en itsekään ilahtuisi tuollaisesta (varsinkaan ensimmäisen) työpäivän jälkeen!

Oma tahto, voi jestas, mikä uusi "taito". Pukeminen on aivan berberistä, vaipanvaihto vielä syvemmältä sieltä. Jos jotain sopimatonta sattuu käteen ja joku ottaa pois, alkaa huutokiljuminen, jos ruoka ei maistu alkaa huutokiljuminen visusti suu kiinni (uskokaa tai älkää, sekin on näemmä mahdollista). Mitä tuo huutorääkykiljunta ylipäätään on?? :confused:

No, olisi ehkä miehen kannattanut miettiä, että kuinka temperamenttistä naista meni nusasemaan :p

Meilläkin tuntuu, että elämä on välillä yhtä harmi-itkua, kun tyyppi ylettyy kaikkeen, ja aika moni asia on pakko ottaa siltä pois, ja itkuhan siitä tulee. Ja sohvalle pitäisi päästä, mutta taidot ei riitä, eikä vanhemmat tajua maata lattialla kiipelytelineinä. Itku.

Ja sitten kun jotenkin kuvittelen, että nää itkut olisi vaan kestettävä, esim. sehän toimisi hyvin, että kun saa äidin kännykän ja se otetaan pois, tulee itku, niin silloin kun antaisi käteen vaikka isän vanhan puhelimen, niin itku loppuisi... Mutta sitten se oppisi siihen, että aina saa jotain, joten varmaan olisi vaan hyvä kerralla oppia, että elämä on täynnä pettymyksiä. :/

Terveisin nimimerkki "haluaisin siivoojan, mutta itse on siivottava".

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä on vaipanvaihto ollut jo pitkään harmin aihe. Ja suu kiinni on hirveän hyvä huutaa, etenkin ruokapöydässä.

Poika on tosi taitava pyristelemaan pois vaipanvaihtotilanteesta. Tahan mennessa paras konsti on ollut antaa sille jotain mielenkiintoista, puoliksi kiellettyakin, vaipanvaihdon ajaksi tutkittavaksi ja koittaa itse olla vaan helkkarin nopea. Yleensa sita ei kuitenkaan ole koskaan tarpeeksi nopea. :grin

Meillä on käytetty koko kesä housuvaippoja jotka on paljon helpompi pukea päälle. Hoitopöytää en ole käyttänyt piiiitkään aikaan vaan kaikki tapahtuu pojan seistessä esim sänkyä vasten räpläten jotain esinettä. Mies tarmokkaasti edelleen käyttää tota pöytää mikä varmaan johtaa pian siihen että sossu koputtaa oventakana.

Meilla oli siina hoitopoydan paalla aikaisemmin sellainen muovinen, pehmea alusta. Hoitopoytaa emme enaa kayta vaipanvaihtoon, vaan vaipanvaihto hoituu sen muovialustan paalla parisangylla.
Sophie, jossain toisessa ketjussa kysyit, et oonko loytanyt taalta niita housuvaippoja. En osaa sanoa, minka merkkisia niita sitten on, silla en ole itse niita missaan vaiheessa edes etsinyt. Meilla on ollut jo pitemman aikaa kaytossa Dodot-vaippojen koko 4 (9-15kg, sininen paketti), ne eivat siis ole housuvaippoja, mutta olkoot.
Tuolla dodot-vaippojen nettisivuille oli ainakin Dodot Liberty-vaipat (kirkkaanpunaiset paketit), jotka ovat siis housuvaippoja. Meilla ei ole naista siis mitaan kokemusta, mutta mainitsinpa vaan. :)
http://www.dodot.es/todos-los-panales

Housuvaippoja jo varmaan kahdeksas paketti menossa ja muuhun en palaa. Pöydällä vaihto- hyvä vitsi. Mä kuulkaas vaihdan sylissä/ilmassa yleensä kylppärissä. Kerran on tullu pissat just sopivasti. :( Mut muuten tuota ei pitäis aloillaan mikään.

Voi aikoja voi tapoja.

Takaisin