Valitusketju

Kuymin, ja mitkä lisät ;) Vaikkei peruspalkka olisi kummoinen, niin hitokseen sieltä tulee niitä lisiä!

Terkuin, teininä myös hesenkassalla hengannut!

Koira kaatoi tuopillisen vettä mun läppärin päälle :mad:

Olin siis ulkoiluttamassa kahta muuta koiraa, ja kone oli ruokapöydällä, samoin kuin vesituoppi. Eli on saanut ihan nähdä vaivaa, että kiipeää siihen pöydän ääreen sohimaan... Nyt kun tässä testailen, kone tuntuu muuten toimivan, mutta kosketushiiri on pimeänä (tai puolipimeänä, välillä se sitten innostuu säätämään zoomia tms.). Ulkoisella hiirellä kone toimii ok, mutta ärsyttää, varsinkin kun kone on vasta marras-joulukuussa ostettu viime vuonna!

Edellinenkin kone meni koirien tassuissa rikki, mutta se oli sentään kahdeksan vuotta vanha... Silloin kone oli sylissäni sohvalla, kun joku älypäistä päätti hypätä syliin ja polkaisi muutaman näppäimen irti mennessään. Huoh. Onhan se aina viime kädessä oma vika, jos koira saa jotain aikaan (kuka käski käyttää läppäriä sohvalla tai jättää vesilasin ruokapöytään), mutta minneköhän katonrajaan sitä pitäisi paeta, että saisi pitää tavaransa ehjinä?!

Meilla poika on hajottanut lapparia jonkin verran. Nappaimistosta x-kirjain on pojan jaljilta irronnut ja sittemmin takaisin laitettu, mutta silti se tippuu uudelleen aina jossain vaiheessa. Poika hyokkaa nappaimiston kimppuun, jos puhumme mummin kanssa skypessa tai jos on sylissa juomassa tuttipulloa niin ihan yhtakkia potkaisee kantapaallaan nappaimistoa tosi lujaa... Toivottavasti taa kone nyt kestais mahdollisimman kauan, kuitenki se olisi meille iso raha ostaa uusi.

Täällä jossakin ketjussa aikaisemmin valitin ettei KELA ole vieläkään antanut päätöstä lapsilisästämme. Laitoin nyt aluksi viestin heidän nettisivujen kautta ja vastaus tuli alle tunnissa:

Hei,

valitettavasti käsittelyssämme on ruuhkaa.

....

Juuh, aika pitkä ruuhka teillä :mad: Noh, ehkä nyt muistavat ottaa myös meidän hakemuksen käsittelyyn. Kuukauden ajattelin vielä antaa aikaa ja sitten laittaa valituksen vireille.

Täällä jossakin ketjussa aikaisemmin valitin ettei KELA ole vieläkään antanut päätöstä lapsilisästämme. Laitoin nyt aluksi viestin heidän nettisivujen kautta ja vastaus tuli alle tunnissa:

Hei,

valitettavasti käsittelyssämme on ruuhkaa.

....

Juuh, aika pitkä ruuhka teillä :mad: Noh, ehkä nyt muistavat ottaa myös meidän hakemuksen käsittelyyn. Kuukauden ajattelin vielä antaa aikaa ja sitten laittaa valituksen vireille.

Nyt jo tuli viesti että päätös on tehty ja tulee kirjeitse kotiin. Olipa ruuhkaa :confused:

..tais olla unohtunu :p tyypillistä kelaa...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Nyt on pakko tulla tänne valittamaan aiheesta -yllätys yllätys- syöminen. Se on ollut meillä hankalaa jo monta kuukautta ja nyt neiti on tehnyt ihan todellisen lakon, aiemmin sentään meni vielä puuro joten kuten mutta nyt sekään ei kelpaa. Lusikkaa ei huoli ollenkaan, suu menee jo pelkästä lusikan näkemisestä niin kiinni kuin mennä voi. Jos antaa viihdykkeeksi jotain, se heitetään lattialle. Jos nostan takaisin, heitetään uudestaan. Olen koittanut ajatella, että kunhan jotenkin saisi syötettyä, sama vaikka siinä sitten samalla leikitään, mutta kun ruokailu EI ole leikkiä. Hermot on niin loppu, että tänään pääsi jo itku kun ei syöttämisestä tullut mitään. Kaikki sanovat että tämä on vain vaihe ja menee ohi ja pitäisi vaan olla stressaamatta, mutta onhan se muiden helppo sanoa, eikä kyllä lohduta tippaakaan. Minä olen jo ihan stressikimppu koko ihminen ja lisäksi on iskenyt älytön väsymys, niin tuntuu ettei ole hermoja yhtään mihinkään.

:sad015:sad015:sad015

Salme, meillä on taisteltu koko kesä syömisen kanssa. Tosi rankkaa ja raastavaa, tuntuu et poika on koko ajan nälkäinen mutta mikään ei kelpaa muu kun maito. Toisinaan tulee hetkiä kun tuo syö koko lautasen mutta 80% ruuasta saa heittää roskiin :sad001 Oltermanni uppoaa aina, mutta ei kai tuo voi juustolla elää... Tänään aamulla suureksi yllätykseksi poika söi kourallisen luumunpalasia :eek: Mä stressaan ihan älyttömästi ensi viikon 10kk neuvolaa kun tiedän ettei tuo ole juurikaan kasvanut viime käynnistä 3kk sitten. Pelkään että lääkäri määrää pojalle jonkun erikoisruokavalion ja haukkuu mut huonoksi äidiksi kun tuo ei enää kasva.. Typerää, I know. Poika painaa siltikin n 10,5kg ja pituutta taitaa olla vähän vajaa 75, joten iso ryökäle toi on mutta kun tuntuu ettei kasva kun ei ruoka maistu :sad001

Salme, meilläkin on ajoittain ruokailu aikamoista. Lusikka pitäisi saada omaan käteen, mutta sitten kun antaa, niin tunkee varren suuhun ja puuro tippuu pöydälle tai lattialle. Sormiruokailu on auttanut jonkin verran, joskin välillä tuntuu että siinäkin kaikki menee lattialle. Välillä on sitten taas niitä päiviä, että tuo söisi vaikka mitä ja vaikka miten nätisti. Itse luulen, että kun on oikeasti nälkä niin syö, sitten kun on ihan pelleilyä niin ei ole nälkäinen. En tiedä, oliko tästä nyt mitään apua, mutta ainakin tiedät, että muutkin kamppailevat samojen ongelmien kanssa.

Sophie, älä stressaa. En toki tiedä millainen neuvolatyyppi teillä on, mutta meillä oli viimeksi paino laskenut, ja neuvolassa täti vaan rauhoitteli että ei mitään hätää, niin käy melkein kaikilla lapsilla, kun lähtevät kunnolla liikkeelle ja kuluttavat enemmän energiaa. Ja meillä oli se hellejakso ja vauvarokko olleet siinä just, ja silloin tuo ei olisi syönyt yhtään mitään.

Niin ja vielä, mulle on monet sanoneet, ja hampaat saattavat vaikuttaa tähänkin asiaan, eli jos ikenet ovat kovin arat, niin ei halua lusikkaa suuhunsa. Mene ja tiedä, minusta nämä vauvojen syömiset ovat puhdasta salatiedettä.

Meillä neuvolassa kysyttiin viimeksi saako kaksi liha-ateriaa päivässä. No, sopiihan sitä yrittää syöttää, mutta kun ei mene niin ei mene. Maito kelpaa kyllä. Meillä myös välillä vaan pelleillään syöttötuolissa ja viskellään ruokaa lattialle, ja minä olen myös sitä mieltä ettei silloin ole nälkä. Järki sanoo ettei pitäisi stressata, neiti kyllä saa riittävästi evästä koska kasvaa ja on reipas. Voi miten oli syöttäminen helppoa silloin kun ruokalistalla oli pelkkää maitoa...

"Kiva" kuulla että muillakin on syöminen yhtä sirkusta :sad001 Täälläkin suu on tiukkana viivana, kun lusikalla yrittää syöttää, ja sormiruoat lentää kaaressa lattialle. Tällä hetkellä kohtuuhyvin uppoavat vain juusto, pasta, parsakaali ja vihreät pavut. Toivotaan että menee nopeasti ohi tämä vaihe...

Ai niin unohtui tässä nämä muut valittamisen aiheet (ja niitähän löytyy! :grin)

1. Huomenna töihin.
2. Tyttö on taas huomannut, että kurkku suorana kiljuminen on TOSI kivaa. Sitä saa nyt sitten kuunnella aamusta iltaan.
3. Ostin eilen kirpparilta tosi halvalla hyväkuntoista vaatetta talveksi ja kevääksi. Kotona huomasin, että a) yhdet ostamani uimahousut olivat homeessa (yäk) ja b) loput on pesty tosi ärtsyllä pesuaineella, joten ne suoraan sanottuna löyhkäävät tosi voimakkaalle hajusteelle. Saakohan sitä hajua koskaan pois?

Meilläkin ruokailut ovat melkoista taistelua välillä, melkein jokaisen edellisen kirjoittajan teksti olisi voinut olla myös meiltä. Parhaiten uppoavat tällä hetkellä kala, lihapullat ja leipä, lisäksi kylmät jutut sekä kokonaiset maissintähkät ovat mieleistä pureskeltavaa, tosin ne saatetaan sitten syljeskellä suusta kun on tarpeeksi maisteltu... :oops:

^ Ai niin, totaalilakkoa ei meillä kyllä ole tehty, vaan poika kompensoi tissillä sen, mitä kiinteistä jää syömättä... :smiley-angry003

Joo, meillä tehdään myös sellaista, että kun saa ruokaa suuhun, niin se syljetään ulos ja sitten innoissaan tutkitaan sisältöä sormin. Ja jos neiti saisi päättää, niin eläisi maissilla ja viinirypäleillä. Ja "mömmöllä", eli tissimaidolla.

Täällä on joinakin päivinä kiukkuilua syömisen kanssa, mut oon huomannu sen olevan meillä yhteydessä suolen toimintaan - mikään ei meinaa kelvata ja lusikkaa huidotaan ammatikseen, mut sit urakoidaan yks pv kakkavaippoja ja sen jälkeen taas ruoka maistuu. Onneksi suht helppoa on vielä, ehkä tulee se vaihe myöhemmin.
Lohduttaudun myös sillä, et tuo vetää äidinmaitoo urakalla ja siinä on kummiskin pitkälti kaikki tarvittavat ravintoaineet.

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille!

Mun päivän valitus on (valvomisesta johtuva) tähän mennessä 11 h kestänyt migreeni. Jippii.. -.-

Lillen! Etikassa liottamalla lähtee, niin hyvät kuin pahatkin tuoksut ja hajusteet. Pidä tunnin verran etikassa ja sen jälkeen koneeseen. Pyykki haisee märkänäkin vielä etikalta, mutta kuivuttuaan haju lähtee ja pyykit ovat ihanan raikkaita. Etikka myös kiinnittää värit paremmin vaatteeseen, joten sitä voi käyttää huuhteluaineena, niin lastenvaatteiden värit pysyy parempina :)

Syömisestä minäkin olin huolissani ja valitin täällä jokunen aika sitten, viikko myöhemmin paljastui, että hampaitahan tuo teki ja kun puhkesivat, niin johan alkoi maistua. Lisäksi mä liputan sille sormiruualle, meillä vihataan syöttämistä, mutta ruokaa uppoaa yllättävän paljon, kun saa omilla sormilla syödä :)

Takaisin