Valitusketju

Ei helv... Latteäiti, toivottavasti saatte pian takaisin ja rosvot jäävät kiinni!!! Mistä ne vietiin??

Mies löysi netistä kuvan, tosin meidän vaunuissa noi limen väriset osat olivat valkoiset:

http://www.orashop.fi/www/popupcard.php?id=732

Olimme ystävien luona kylässä, vaunut on siellä pakko jättää ulos, kun rappukäytävään on kahdet rappuset. Ja monta kertaa ollaan kavereiden kanssa puhutta tästä, täällä on aika paljon paikkoja missä ne on pakko jättää vartioimatta, esim. se perheentalo ja meillä myös neuvola. Just tiistaina kaverin kanssa puhuttiin, että pitäiskö hankkia vaijerilukko. No, olisi pitänyt, olkaa te viisaampia.

Mä en mielelläni jätä vaunuja silmistäni just kun pelkään, että ne varastetaan. Meillä on vaunuissa vaijerilukko mukana ja edellisessä asunnossa(kerrostalo) vaunuvarastossakin aina virittelin sen niin, ettei mitään osaa vaunuista voi viedä ja mies vähän naureskeli sille. Neuvolassakin aina pelkäsin, että kun tullaan takaisin tuulikaappiin, johon vaunut jätetään, ei meidän vaunuja enää olisi siellä. Aika monta kertaa tuli kyllä edellisestä asunnosta mentyä autolla neuvolaan kun oli vähän pidempi matka ja aikataulutukset meni yleensä pieleen vaunuilla lähdön suhteen. On kyllä tosi törkeää viedä toisen omaisuutta, toivottavasti jää vorot kiinni!

Voi :mad::mad::mad: tosiaan! Itse olen aina kovin huoleton meidän rattaiden kanssa, kun ajattelen, ettei kukaan tuollaisia vanhoja ja suttuisia enää halua. Mutta taidanpa käydä tuuppaamassa ne sisään tuosta kuistilta...

Toivottavasti voro jää kiinni!

toivottavasti latteäiti olet jo saanut vaunut takaisin, osui ilmoitus fb:ssä silmiin ja joku oli ne löytänyt :)

No kuulkaas mammat, tarinalla on tosiaan onnellinen loppu, vaunut löytyivät! :cool05 Laitoin facebookissa paikalliselle lastentarvikekirppikselle ilmoituksen, sieltä joku mamma ne bongasi, otti mun numeron enirosta ja meikä sitten juoksi paikalle vauva manducassa... Myyrälelu ja heijastin oli heitetty mäkeen, mutta tyhmä varas oli (onneksi) jättänyt kyytiin meidän viltin. No, sen alta palajstuikin varastettu läppäri. Otin vaunut, kävelin muualle ja soitin poliisille, joka sitten haki sen läppärin ja lähti etsimään varasta. Minä kävin vielä ostamassa vaijerilukon, joka maksoi 6,99 Clas Ohlsonilla, ja siinä on koodi eli ei tarvitse kantaa avainta mukana. Suosittelen!

Huhu, olihan päivä! Vähän liikaakin jännitystä. Nyt on kyllä aikamoinen adrenaliinipiikki, vitsit meikämamma on tänään ollut mukana selvittämässä peräti kahta rikosta! :eek: Vorot, read my lips: älkää aliarvioiko someja äitejä, me pystytään mihin vaan! :cool:

(Niin ja nyt Joensuun foorumimammat ainakin tunnistaa mut, mutta what the heck. :p)

Törkeää viedä lapsen rattaat! :-( Onneksi löytyivät, heja some!

Täälläkin on ollut ratasharmia. Ostettiin tytölle ihan uutena Brion kärryt, kun kaikki muu sillä raukalla on käytettynä ostettua. No viikko sitten siitä kosahtivat jarrut ja korjaaminen menee kuulemma ensi viikon puolelle, kun pitää tilata jotain varaosia Briolta. Se tahtoo sanoa että meidän pitää ottaa ensi viikon Suomen-reissulle vanhat, jumalattoman isot ja painavat Emmaljungan panssarivaunut mukaan. Sitten ei varmaan muuta mahdukaan takakonttiin. Että ottaa päähän. :-(

Joo mekin vaihdettiin taas kerran vaunumme uusiin, alkoi olla niin paljon vikaa vanhoissa Emmaljungissa ja poika kaipasi jo vähän isompien poikien rattaita. Vannoin, etten osta enää mitään käytettynä, jos takuuaikaa ei jäljellä ja marssein suoraan lastentarvikkeeseen, poimein scooterit mukaani ja lähdin miehen sanojen mukaan "naantalin aurinkona" kohti kotia :)

Poika on tykännyt paljon matkata uusissa rattaissaan ja ne on ihanan kevyet, en voi kuin suositella! :)

mää varmaan kuolen. pojan flunssa alkaa olla ok, mulla on kurkussa puolittain tulikuuma pottu ja hyvä että henkeä saa. huomenna alkaa miehen työt ja mun pitäis soittaa yhdestä paikasta. -TTU! mulla ei ois nyt aikaa tällaselle ilmanaikuselle sairastamiselle! olihan se toki arvattavissa ku sain sen istuimen ja imurin kiristettyä ja vielä vanhan kaukalonki kerrasta myytyä niin jotaki paskaa karma keksii..

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Kela ei ole vieläkään antanut päätöstä lapsilisästä. Poika on jo 9,5kk ja siellä ne vielä harkitsee asiaa. Mä oon saanut täydet äitiystuet ja pakkaukset ym. Mun palkka tulee suomesta, maksan verot, sosiaali- ja eläkemaksut suomeen ja olen virallisesti "ulkomaille lähetetty työntekijä". Poika on suomen kansalainen ja kuuluu suomen sosiaaliturvan piiriin, kuten siis minäkin. Ja siltikin tuota nyt pohditaan ja arvioidaan kuukausitolkulla. Ja samalla lukee lehdestä kuinka esim. Syyriaan sotimaan lähteneet saattavat saada sosiaalitukia ja lapsilisiä koska Kela tarkistaa OSOITETIETOJEN perusteella että onko henkilö suomessa vai ei, ja he EIVÄT VOI tietää jos henkilö ei enää asu suomessa jos muuttoilmoitusta ei ole tehty. Että sellaista taas.

Mitä helv...? Tee hallintokantelu, tuo ei ole mitenkään lainmukainen käsittelyaika, varsinkin kun lapsilisä on kuitenkin lapsen rahaa. :mad:

Tylsää tuo odottelu, Sophie! Mutta rikastut sitten kertaheitolla, kun saavat päätöksen tehtyä :grin

Mä olen työni puolesta joutunut jonkin verran asioimaan Kelan kanssa isyys- ja äitiysraha-asioissa, ja kerran tuli vastaan hakemus, jota vatvottiin puolitoista vuotta ihan vain siksi, että alkuperäiskappaleessa oli väärä päiväys. Eli ensin tuen hakija sai kielteisen päätöksen, ja sen jälkeen muutosta piti hakea sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunnan kautta sen sijaan, että hakija olisi voinut vain soittaa ja ilmoittaa oikean päivän ja hakemus olisi voitu käsitellä sillä uudestaan. Ja muutoksenhakulautakunnassa (kas siinäpä muuten termi :p ) meni vielä muutama kierros, kun he eivät ihan ymmärtäneet, mistä asiassa on kyse :mad: Monessa asiassa minusta Kelan koneisto jopa toimii, mutta tuosta rumbasta tuli vähän sellainen olo, että vähempikin byrokratia riittäisi.

Jäin vielä miettimään, mille viranomaiselle sun kannattaa valittaa (oletan, että olet jo valittanut Kelaan). Pienen googlailun jälkeen suosittelen tekemään kantelun joko Eduskunnan oikeusasiamiehelle tai Oikeuskanslerille. Kumman valitset, on oikeastaan ihan sama. Minun jäädessäni äitiyslomalle oli EOA:lla vähän lyhyemmät jonot, joten se saattaa olla nopeampi. Jos haluat olla v-mäinen niin valitse EOA, molemmat lähettävät lausuntopyynnön Kelaan sinetöidyllä kirjeellä, eikä sinettiä saa rikkoa. Vaikeuttaa skannaamista huomattavasti ja on siksi todella raivostuttavaa, mutta EOA:n sinetti on vielä astetta vaikeampi... :mad: Voit etsiä nettisivuilta valmiin kanteluformun tai sitten kirjoittaa vapaamuotoisesti, silloin kannattaa otsikoksi laittaa esim. "Hallintokantelu, KELA". Painota sitä, että kyse ei ole kansainvälisestä tapauksesta, koska olet ulkomaille lähetetty työntekijä, ja kuulut itse Suomen sosiaaliturvan piiriin ja poika on Suomen kansalainen. Koska Kela vetoaa varmasti siihen, että asutte ulkomailla. Älä kirjoita käsin, koska koneella kirjoitettu on aina helpompi lukea. Kirjoita ruotsiksi, niin saavat vielä vähän lisää päänvaivaa. :wink

nyt ärsyttää. mies epäilee mua ja mun jaksamista. joo toki se epäilyttää muakin, mun päivät tulee olemaan 17-18h pitkiä. ja n. 6-7h yöunilla+päikkärit jos pystyy. kotiki pitäis hoitaa. mutta siihen sopeutuu ku on pakko. mulla ei välttis oo joka päivä töitä, joten kilometrejä ei voi ilmeisesti kuukausittaisesta verotuksesta ottaa, joten mun on tehtävä pöhlön lailla hommia että saan rahat riittään niin että jäis jotain ylikin. meille ei jää yhteistä aikaa ollenkaan, mutta niin vähän me mitään yhdessä/perheenä tehdäänkään että väliäkö hällä... kunhan tää paketti ei kaadu niskaan. tuo pää pelottaa eniten..

Kyumin, olin aikoinaan osa-aika työssä 100km päässä ja matkakuluihin meni sievoinen summa rahaa, mutta laskin veroprosenttini suoraan todella matalaksi ja verotuspäätöksen tultua sain tietysti sitten mätkyjä, jolloin laskutin sitten kilometrini ja homma kääntyi niin, että sain palautuksia. Näin ajattelin taas tehdä, jos saan uuden työn, jonne taas on matkaa se lähes 100km :)

Lisäksi, jos äitiyspäivärahasi ei ole ollut kummoinen (en siis tiedä tilannettasi) ja olet maksanut sen 20% veroa äityispäivärahasta, niin loppuvuoden työtulot kannattaa vetää toooodella pienellä prosentilla, kun äitiyspäiväraha-ajaltasi olet maksanut kuitenkin ihan liikaa veroa :)

Varmaan nämä tiesitkin, mutta kunhan ajattelin mainita! Ja tsemppiä, tiedän nuo tunteet joiden kanssa painit, mulla myös pitkiä päiviä ja työtunteja arkisin kertyy se lähes 11h per päivä ja omantunnon tuskia hieman siitä, että poikaa ei paljon ehdi nähdä.. :/

Tämmöinen pikkuvalitus. Mä onnistuin eilen astumaan sellaisen puisen kolmion mallisen palikan päälle. Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, mutta nyt oli paha, koska vauva oli sylissä ja meinasin kaatua, onneksi sain tasapainon palaamaan, mutta myöhemmin ihmettelin että milloin se kipu loppuu, ja sitten huomasin että iho oli lähtenyt parin sentin alueelta jalkapohjasta, ja jalka on vereslihalla. Uskomatonta, miten kipeä toi voi olla. :sad001

Saria, itse asiassa en tiennyt :D no, uusi kortti tulee 9,5% verolla ja aiko lähettää sen helpotuslapun kelalle etteivät kotihoidon tuista peri 20%.. En ole joka ilta kuitenkaan töissä, joten on mulla vapaatakin. Jos vaan opin tuon homman niin olis aika unelmatyö; vain iltoja ja viikonloppuja (vihaan aamuja, ne sais pyyhkiä pois maaimankartalta... :D) , ei joka päivä töitä, kohtuullinen palkka ja pojan hoito järkkääntyy hyvin mikäli nyt tilanteeseen sopeudutaan. Päiväkodin voisi siirtää hamaan tulevaisuuteen :)

Takaisin