Valitusketju

Auts. :( Meillä vauva, joka oppi parin viikon ikäisenä yön ja päivän eron heräsi yöllä klo 04 ja luuli että on aamu. Yli tunti meni, että päästiin jatkamaan unia.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^ meillä on aika usein tuota, semmoinen tunnin jakso aamuyöstä, yleensä 2-3 aikaan, että tuo on virkee ku peipponen ja himmailee sängyssä. Muuten ois ihan sama, mutku se haluu seuraa ja itsekseen nukahtaminen sänkyyn on asia, jota se on tehny kerran tai kaks elämässään.
Sit ku koitan sen siinä herätessä pumpata ihan täyteen maitoo, se kyl nukahtaa, mut siinä vaiheessa ku palaan omaan sänkyyn ja saan peiton päälle, se herää.

Aattelen, että kun tulee syksy ja illat-aamut on pimeempiä, tuo mahd hahmottais paremmin vuorokauden ajat??!

Että nuo ampiaiset on nyt kamalia :sad001 Pelkään niitä ihan hulluna. Mua ei oo ikinä edes amppari pistänyt, enkä tiedä oonko allerginen tms... Sitten kun pojan ympärille semmonen tulee ja tuohan potkii ja huitoo siinä omiaan iloisena, niin katastrofin ainekset on valmiina... Yritän vaan olla kirkumatta suoraa huutoa ja tartuttamatta pelkoa poitsuun... :confused:

Mä olen aina aiemmin suhtautunut ampiaisiin tosi rauhallisesti, pyydystänyt ne johonkin purkkiin ja päästänyt ikkunasta vapaaksi jos niitä kotiin eksyy. Mutta nyt iskee lähinnä suojelunhalu poikaa kohtaan ja se purkautuu murhanhimona ampiaista kohtaan. Ei kannata tulla meille, ei.

Brummelisa, minulla sama homma ampiaisten kanssa. Tietääkseni koskaan ei ole pistänyt, ja kun ampiainen tulee lähettyville surraamaan minä juoksen aikuismaisesti karkuun... Toivon todella, etten onnistu neitiin tartuttamaan kammoani. Hämähäkit on minulle vielä pahempia. Vaikka kuinka järjellä ajattelee ettei ne tee mitään, ne vaan on siitä huolimatta ihan sairaan inhottavia, eikä sitä inhotusta yhtään lievennä että kammoni on ehtymätön naurun ja piruilun aihe. Kunpa neidistä tulisi tuossakin asiassa aikuisempi kuin äitinsä. :(

hämähäkit ok, ampiaiset ei.. niitä nyt kannattaa pelätäkkin :p
Salme, et sinä hämähäkkikammoinesi naurettava ole... Terveisin ekalta ammatiltaan maatalousyrittäjä joka ei voi sietää KÄRPÄSIÄ :"D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Dii-dii-dii-dii-dii-diiii... Nörttilästä iltaa taas. :glasses7:glasses8 Tässä viime päivinä on silmiini osunut parikin asiallista artikkelia ampiaisista. Mullakin herää suojeluhalu, kun niitä pörrää nyt paljon, ja saatan saada paniikkireaktion, kun pelkään että pistää neitiä. Olen nyt kuitenkin oppinut niistä yhtä sun toista, mm. seuraavaa:

- ampiaista ei kannata tappaa, koska se erittää kuollessaan sellaista hajua, joka houkuttelee paikalle sen kostonhaluiset kaverit
- ampiaisia on nyt paljon, koska kuningattaret jättävät pesänsä, ja työläisillä ei ole enää elämäntarkoitusta, siksi ne myös harhailevat
- ampiaisista on nyt nälkä
--> paras keino välttää ampiaisia onkin niiden ruokkiminen. Ampiaiset tykkää makeasta, erityisesti käyneistä hedelmistä tms., toisin sanoen ne haluaa dokata. Esim. sellainen teinisiideri maistuu niille hyvin. Kannattaa siis laittaa jonnekin pihan perukoille joko sellainen ystävällismielinen ruokailupiste, että esim. imeytät pesusieneen makeaa mehua (tai vaikka vaan laitat hedelmiä) tai jos olet murhanhimoinen (mitä me mammat varmaan ollaan :wink), voit tehdä sellaisen ansan, että esim. keittolautaselle kaataa makeaa siideriä, virittää päälle kelmun, ja tekee kelmun keskelle pienen reiän. Ampiainen pääsee sisään, vetää kännit, eikä enää osaa ulos ja näin on meidän kullannuput turvassa. Tietysti kullannuput pitää pitää poissa ansan luota, mikä voi olla helpommin sanottu kuin tehty.

No hei!! Siihen ampiaisen drinkkiin kun laittaa tipan tiskiainetta, pintajännitys häviää ja janoinen amppari hukkuu. Ja jos se levittää sitä odööriään ja kostonhimoiset kamutkin tulee samaan baariin, HAA! Nekin hukkuu. No, oikeasti en tiedä toimiiko tuo kikka ampiaisiin, banaanikärpäsiin kyllä toimii.
Minäkin luin juttua ampiaisista, että ihminen luulee ampiaisen olevan kiukkuinen kun tulee härräämään ympärille, mutta ei se ole, kunhan on vaan etsimässä ruokaa.

Hukkuessa ei levitä sitä hajua, mutta liiskautuessa levittää. Ja toi pesuaine kikka toimii myös. :)

Meidän poika on aina yltäpäältä ruuassa (yleensä jotain hedelmäsosetta) ja on varsinainen ampiaishoukutin..

PS. Poika ei siis tarkoituksella ole likainen vaan käy pesulla 3x päivässä ja illalla vielä kylvyssä, mutta silti sitä ruokaa ja kuolaa ja limaa näyttää riittävän :)

Kiitos ampiaistietopaketista! Osa asiasta olikin tuttua ja tuota hajuhommaa olen epäillyt (koska niitä tuntuu aina tulevan lisää, kun yhdestä pääsee eroon), mutta tuo ruokkimiskonsti oli ihan uusi minullekin. Ja pesuaine :grin

Mä taidan ottaa kärrykävelylle ja ulos sumutepullon mukaan... Pojan naaman edessä ei voi mitään raideja suihkutella, mutta vähän vettä ampparin päälle niin eiköhän yli-innokas amppari aisotu? Tai sitten se märkä siipinen maanvaiva putoaa rattaisiin ja suutuspäissään pistää sitten ainakin! :confused: Mutta jos sisälle on tullut oikein vilkasliikkeinen ampiainen niin olen kastellut sen suihkupullolla ja sitten kun se ei voi enää vikkelästi liikkua niin... :gen045

Ai niin ja vielä tärkein, kannattaa pitää sitä hyttysverkkoa vaunuissa ihan koko ajan. Vauvoillahan saattaa tosiaan jäädä jotain hedelmää tms. jonnekin vaikka kuinka yrittää pestä, plus maidon haju saattaa kuulemma myös houkutella. :confused:

Meillä poika haluaa repiä, tappaa ja tuhota hyttysverkon, kun sen rattaisiin asentaa. Pitäisi kai vaan joka päivä se siihen laittaa, niin ehkä poika hyväksyisi sen, eikä niin kauheesti sitä repisi ja huutaisi...:rolleyes:

Meillä on hyttysverkko ollut vaunuissa joka kerta siitä lähtien kun se keväällä hommattiin. Eipähän tarvi äitin järjestää kohtausta jos vaunuun pääsee joku ötökkä jota en uskalla huiskia pois... :)

Meillä kerran aiemmin keväällä lensi jonkin sortin kärpänen vaunuihin, ja minä sitten huudan sille keskellä katua että ulos! ULOS! ULOS MUN VAUVANI VAUNUISTA!

Tänään kun oli päivän vaikein hetki, keitin bataattia vähän liikaa, neiti muussasi sen sormillaan ja sai aikaan huikean sotkun. Yritin siivota sitä, vauva huutaa kun joutuu odottamaan ja yritän rauhoitella että "äidin pitää siivota tää sotku". Siihen päälle pesukone piippaa valmista, en kerkeä, kohta piippaa uudestaan, en kerkeä ja taas piippaa. Lopulta huomaan huutavani pesukoneelle että "äiti tietää että sä oot pessy, mutta mä en kerkeä nyt!". O_0 Ei siinä, ei ole eka kerta, kun meikä puhuu koneille, mutta en oo ennen itteäni äidiksi kutsunu kun oon niin tehnyt. Oonko vähän loman tarpeessa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minä raskausaikana vannoin, että meillä ei kotona sitten parisuhteessa puhuta äidistä ja iskästä…..

Öö, välillä yksin ollessanikin huomaan puhuvani ääneen, että äiti ripustaa vielä nää yhdet pyykit ja mitä mieheen tulee, sillähän ei nimeä ole ollut kohta 10kk, kun on vaan isi, joka tekee sitä tätä ja tota.

Sängyssä sentään en ole vielä erehtynyt selostamaan, että nyt isi panee äitiä o_O :grin

Mä olen kyllä pitänyt siitä kiinni. Tytölle saatan sanoa, että katsos, isi tuli kotiin tms. koska sillehän mies on isä, mutta mulle ei. Me kutsumme toisiamme edelleen omilla etunimillä, jos olen vaikka keittiössä ja on asiaa miehelle, niin huutelen nimellä. Jostain syystä me ei olla koskaan käytetty mitään "rakas", "kulta" tms. nimiä, vaan nimenomaan omia nimiämme. Jotain sellaisia kahdenkeskeisiä vitsinimiä meillä on, mutta niitä en kerro täällä.

No nyt sitten!:mad::mad::mad::mad::mad: Meidän lastenvaunut varastettiin tänään klo 12 - 13 välillä. Murmeliini ja muut Joensuun mammat, jos näette, niin ottakaa talteen tai ilmoittakaa poliisille, rikosilmoitus on tehty. Ja muutkin, jos näette myynnissä torilla tai huudossa tms. niin ilmoitelkaa. Vaunujen kantokoppa on meillä kotona, joten voro yrittänee myydä niitä ilman kantakoppaa. Kyseessä on mustat Ora-merkkiset vaunut, joissa on heittoaisa. Vaunuissa oli kiinni muumien mörkö -heijastin, Myyrä-vaunulelu, ja alakorissa viltti, jossa on porojen kuvia.

Takaisin