Täytyy kyllä vielä lisätä, että huomaan tämän hetkisen väsymyksen olevan ajoittain niin kova, että ärsytyskynnyskin on aika matala. Pahoitan mieleni välillä ihan turhista asioista, ja sellaisetkin ihmiset, joista pääsääntöisesti pidän ovat tuntuneet ärsyttävän. Lähinnä mies ja vauva ovat enää säästyneet angstiltani.
Tässä pari päivää sitten olin ärsyyntynyt jopa miehen veljeen, jota ei ole aikaisemmin käynyt. Vietämme paljon aikaa hänen perheensä kanssa, mutta yleensä olemme aina heidän luonaan, osittain varmaan siksi että heillä on omakotitalo ja iso piha, eli enemmän tilaa kuin meillä. Nyt olisin kuitenkin meidän unirytmiin takia toivonut, että olisi voitu olla meillä, mutta se ei langolle käynyt, ja lopulta me päätimme joustaa, kun saimme autokyydin. Minusta kuitenkin tuntuu myös, että menemme aina heidän aikataulujensa mukaan. Heillä siis on kolme lasta joilla kaikilla pari harrastusta ja vanhemmilla molemmilla vuorotyö, joten usein meidän aikataulut ovat todella helppoja siihen verrattuna. Toisaalta tuntuu, että he ovat myös tottuneet siihen, että muut pystyvät joustamaan, ja itselleni jää välillä olo, etteivät ymmärrä ajatella, että esim. jos tehdään yhdessä ruokaa, niin klo 19 muualla kuin kotona on meille ihan liian myöhään. Asia varmaan korjaantuisi, jos sanoisin sen ääneen, mutta en ole saanut aikaiseksi, jotenkin tuntuu että haastaisin riitaa.
No sitten eilen kun se meidän pupu katosi, niin miehen veli ja lapset tulivat vastaan, ja olivat tosi kilttejä kun auttoivat etsimään, ja minua ihan hävetti kun olin miehelle valittanut noinkin pienestä asiasta.
Sekin olisi hyvä muistaa, että jokainen ihminen tekee välillä jotain ärsyttävää, ja teosta voi ärsyyntyä vaikka ihminen olisikin mukava.