Valitusketju

Niin nuo karvat ovat toinen vitsaus. Meillä ei ole koiraa tai kissaa, mutta pojan ulosteen mukana on tullut usein mun omia hiuksia. Se on aika inhaa. Ja ei varmaan vauvan suolistollekaan kovin kutaa noi hiukset. o_O

^ Mä oon miettinyt, että haluaisin leikkuuttaa hiukseni pitkästä aikaa polkkamittaan, mutta tuon hiustenlähdön takia pakko pitää sellainen kuontalo, jonka saa kiinni :eek:

Mä olen miettinyt ihan samaa! Ja meillä on ihan hirveesti hiuksia, kun multa lähtee ja neidin omatkin alkavat olla sen mittaiset, ettei niitä suuhunsa tahdo. Mutta mulla on aika rasvoittuva hiustyyppi, niin en uskalla lyhkäisiä leikata. Eikä toisekseen oikein ois varaakaan, pitkällä tukalla voin käydä kampaamoissa puolen vuoden välein. :oops: Ja kyllä harmittaa, etten siivonnu viikonloppuna kun ois ehdottomasti pitänyt, mutta mä olin niin väsynyt etten meinannut jaksaa kävellä portaita, niin ei siinä paljon siivota.

Kävin viime viikolla terkkarissa, hemppa oli tosi alhainen ja nyt sitten on selvinnyt, etta mulla on TAAS joku sama raudan puutteeseen liittyvä anemia kuin raskausaikana! Olen oikeastaan laittanut kaiken stressin piikkiin, kun on ollut kauhean vasynyt olo ja semmonen huimaava ding-dong-tunne, korvissa soi. Nyt sitten otan noita rautatabletteja ja mun omalääkäri laittoi mulle ajan kontrolli-verikokeisiin elokuussa ja uhkaili jollain mahan observoinnilla(?), jos ei tule verikokeissa parempia tuloksia. En ole varma mihin tutkimuksiin han sitten viittasi, mutta toivottavasti sellainen ei ole tarpeen. Inhoan sairaaloita ja kaiken maailman tutkimuksia. :mad:

Mää nyt märisen taas vähän tännekkin.. Positiivista tässä on se, että mää nukuin 11h, joten tää juttu tuntuu pikkusen pienemmässä mittakaavassa mitä eilen väsyneenä.

Mulla on aika harvinainen sukunimi (koko suomessa meitä on 74), joten kaikki samalla nimellä varustetut on jollain tavalla sukua toisilleen. Siinä on aika paljon huonojakin puolia. Eilen sitten yksi serkkuni laittoi fbssä viestiä että joku SUKULAISISTANI oli hänen äidilleen puhunut että minä narkkaan! Jumalauta, jos se olisi ollut vaan jotain normaaleja "se on huora"-juttuja olisin vaan nauranu että jaa, en minä oo vaan rahoja nähny. Mutta tuollaset jutut vääriin korviin joutuessaan tekee aika pahaa jälkeä... Ei siinä, puhtaat seulathan minä annan jos joku taho asiasta kiinnostuu, mutten nyt ihan vartavasten haluais minkään lasun kanssa tekemisiin JUORUJEN takia...
Lisäksi -tuttaa että OMA SUKU viittii ees levitellä tuollasia juttuja. Verenpaine huitelee pilvissä... Lisäksi tätä juorua puhutaan yli 130km:n päässä sieltä, missä asun. On vitun siistiä olla feim :laughing021 No, soittelin tossa jo serkkupoikien ja siskojen kans, samaten isälle soitin varulta ettei lennä perseelleen jos kuulee jostain muualta. Jospa se puhuja näin pienissä piireissä jäis äkkiä kiinni, käyn kyllä ihan vartavasten jututtamassa siitä, miten käyttäydytään seuraavan kerran kun kuulee minusta jotain juoruja :cussing

No huh Kyumin mitä menoa, suututtaa puolestasi! :mad: Ymmärrän tuon harvinaisen sukunimen "riesan", luovuin itse harvinaisesta sukunimestä ja otin miehen nimen naimisiin mennessä. Moni kyseli, miten mä raaskin luopua nimestäni, mutta toisaalta aika moni asia helpottui sen myötä enkä ole googlattavissakaan enää ihan niin helposti. Ja minä halusin, että koko perheellä on sama nimi. Miehelle olisi ollut ok jos olisin pitänyt omankin nimeni, mutta hän ei itse ollut valmis vaihtamaan :grin Olihan siinä harvinaisessa nimessä puolensakin, aikuisena sen erilaisuutta osasi arvostaa vaikka lapsena en pitänyt erilaista nimeä mitenkään hyvänä juttuna :grin

Ja Littleredille tsempit, toivottavasti rautalisä auttaa! Pihviä ja salaattia lisäksi ääntä kohden :)

^ niin ja saisi myös vähän miettiä kenestä niitä levittelee. Pienen vauvan äidille noista voi oikeesti olla harmia. :mad: Vaikka ei siis tarvis kenestäkään, mutta silti.

Näimpä Latteäiti... Niinkuin sanoin, käytännössähän siitä ei mitään haittaa ole koska mitään panacodia vahvempaa en käytä, mutta silti.. Todella, todella perseestä kun edes yhdistetään tuollasiin juttuihin.

Viime yönä mä pääsin nukkuun about 12, 01 etp herätys tunnin välein ja sisältö huutamisen kuuntelemista, imetystä, huutoa, ihme pelleilyä ja lopulta uudestaan nukkuun. Epäilen vahvasti hampaita, on turvonnu alhaaltakin ja ylhäällä kulmat näkyy. No joo sit aamulla 06 otin sen viereeni riehumaan. Kuvittelin, että nukkumiset oli siinä, mut me kumpikin nukahdettiin - ja herättiin 20 min miehen työajan alkamisen jälkeen toteamaan, että siinä se edelleen nukkuu. O.o Sit se lähti kiireellä töihin ja mä tein aamupuuron ja kahvin, jota hörpin samalla ku syötin tyttöö ja vahdin sen itsenäistä nokkamukin käyttöö. Seuraavaks huomaan, että juotan tytölle kahvia omasta kupistani ja se auttaa ihan innoissaan. Mulla kesti vielä pari sekuntia tajuta, että jotain mätää tässä nyt on.
Ja semmoista. En nyt jaksa pistää enempää, mut EI MEIDÄN PÄIVÄ. Meen kokeileen josko tuo haluis päikkäreille..

Edelleen yrittämässä päiväunille...
Tulipa tuossa vaan mieleen, että toissailtana pesin tytön hampaita ja ihmettelin miks ei meinaa onnistua. Syy: käytin sille omaa hammasharjaani.. -.- Ja mä kun oon ollu hirveen tarkka, ettei mun karies ja hammaspeikot pääse mitenkään tytön suuhun, esim ruoan/suukon mukana.. Ja sit lykkään hammasharjani sinne!!! O.o
Hjälp mej!

Harmi ettei voi antaa kuin yhden arvion, palloilin hauskan ja sympatian välillä. Saat siis myös rutkasti sympatiaa, mutta silti mua naurattaa ajatusta vauvasta, joka on varmaan ollut ihan innoissaan kahvista. :laughing021

Tosta kariesbakteerista on pakko sanoa, että itsekin olen yrittänyt olla tarkka kaikkien lusikoiden yms. suhteen, mutta vähän vaikea sitä varmaan on välttää, kun neiti tunkee sormensa aikuisten ihmisten suuhun, ja sitten tietysti nuolee niitä... :confused: Ihan kuin se haluamalla haluaisi niitä bakteereja. :mad:

Ai saatara mulla on hieno aamu! Kahvi on loppu, poika kiukkuaa ja riekkuu ku pieni, liikaa kofeiinia täyteen pukattu apina, mun melkeen kaikki rahat meni tuohon pirun vuokraan ku ukko vähän juhli juhannusta (onneksi lapsilisä sentäs tulee ylihuomenna) ja nyt huomasin että kela oli antanu päätöksen kotihoidon tuesta. Ei mitään, päätös oli myönteinen, mutta mää saan hurjat vitun 341€! Saatana tuo riitä ees vuokraan ja laskuihin!!
Kyllä taas valtio tukee lasten kasvattamista kotona...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Eihän se kotihoidon tuki mihinkään riitäkään. No, jos oisin tehnyt lapset kun vielä opiskelin, niin oisin ollut ihan tyytyväinen, kun olin tottunut köyhäilemään. Mutta kun välissä kerkesi tottua virkanaisen palkkaan, niin en ole enää valmis elämään tolla rahalla. Niin hyvä äiti en ole. Onneksi saan siihen lisäksi ansiosidonnaisen.

En ole, ja tuskimpa tää paskapitäjä sellasia.. :D No, päätin puhuttuani äitini kanssa puhelimessa, että alan hakea töitä kodinhoidontuen sijaan ja jos saan, äiti muuttaa tänne ja alkaa hoitaa poikaa. Mies kauhistui että anoppi muuttaisi samaan pitäjään :D Mutta sempä kanssa on vaan elettävä. Ihan hoitoon hoitoon en tuota laita, mutta ei me mitenkään päin eletä niin, että jo valmiiksi pienistä tuloista nipistetään.

Joo ja sen kotihoidon tuenhan saa (ainakin toistaiseksi) silloinkin, jos isoäiti hoitaa lasta. Meillä on kuntalisä, mutta se on huimat 70 euroa ja taitaa siitäkin mennä vielä verot.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Niin jos tulot ei ylity.. Pitäis kattoa paljonko saa tienata ilman että menettää sen :p

Ei siinä kotihoidon tuessa ole mun tietääkseni mitään tulorajoja, kriteeri on ainoastaan se, ettei lapsi ole kunnallisessa päivähoidossa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin