Valitusketju

Doo diid. Aivastelen ja niiskutan, pää särkee kolmatta päivää ja tänään mukaan liittynyt huimaus ja paha olo.. >.<
Onneks on miehellä vapaapv..

Ihan lyhyt ja ei niin vakava valitus. Me olemme menossa maanantaina hautajaisiin, ja kylläpä oli vaikea löytää päällepantavaa. Mulla ei yleensäkään ole paljoa mustia vaatteita. Joten hautajaiset on aina tuottaneet päänvaivaa, mutta nyt kun pitäisi vielä pystyä imettämään. :confused:

Tossa kaappeja siivotessa torstaina tuskastutti muutenkin se, että omistan tällä hetkellä ihan käsittämättömän määrän paitoja, kun on tavalliset, raskauspaidat ja imetyspaidat. Ja silti mulla on viisi paitaa, mitä käytännössä viitin ihmisten ilmoilla pitää, kun niissä voi imettää huomaamattomasti. Että eipä paljoa vaatteilla koreilla. No sitten mun kaikki paidat ovat jääneet lyhkäsiksi, mutta en vielä viiti heittää poiskaan, kun ei vielä tiedä miltä noi rinnat sitten näyttää, hyvinhän ne saattaa sitten mennä kun imetys loppuu.

Jännä sinänsä miten lyhyitä paitoja sitä on joskus pitänytkin, nyt en sellaisia kitaleita päälleni laittaisi. Ja niitä kitaleitahan tuolla kaapissa majailee.. Muutamia mieluisia käyttää sitten aina. Olisi kai aiheellista yrittää vähän päivittää kaapin sisältöä, mutta kun minä en kelpuuta mitään. Shoppailu(yritykse)n jälkeen takuuvarma kotiintuominen on kiukku. Siispä on viisainta olla hakematta sitä kiukkua...

No joo, vaikka niiden kanssa on sitten hirveä mietintä ettei raaski ostaa kun jo kohta jäävät kuitenkin pieniksi. Ja minä en osaa/ymmärrä arvioida tulevaisuuteen, milloin tuo on minkäkin kokoinen ja mihin ajankohtaan voisi ostaa jonkun kokoista silloin sopivaa.

No, tänään oli pakko ostaa uikkari kun löysin niin söpön... :)

Mä sinnittelen vielä vuoden näillä vaatteilla (ehkä nyt jotain pientä ostan, mutta en uusi koko kaappia) ja sitten ensi kesänä kun muutetaan suomeen niin UFFin laatikko täyttyy noilla vanhoilla rievuilla.

Sorruin mainonnan uhriksi, kun viikonloppuna Kapphallissa oli kaikki tuotteet -30%. Yleensähän sieltä ei ole oikein mitään löytynyt, mutta nyt lähdin kahden (!) ostoskassin kera sieltä..

Ja siihen liittyen täytyy todeta, että minä olen varmaan suunnattoman materialistionnellinen, sillä ne huippulöydöt toivat hymyn naamalle vielä seuraavanakin päivänä! Täydellinen vaatekaappi, täältä tullaan pikkuhiljaa :P

Ja vielä aiheeseen lisäten! En olisi koskaan uskonut, että liittyisin Facebookin naistenvaatekirpuille, mutta voi juku, menin ja liityin ja olen 50 eurolla saanut sellaiset määrät aivan uudenveroisia vaatteita, ettei tosikaan!

Vitun Kela ja sen mainiosti toimivat nettisivut! Anteeksi kielenkäyttöni, mutta tuo kotihoidontuen hakeminen on tehty kyllä hemmetin hankalaksi! "Ilmoita lapsesi tiedot", joo kirjotan pojan hetun. "Lapsi ei ole huollettavanasi tai asu samassa taloudessa kanssasi" AI EI VAI?!

No siellä sitten lukee, että tiedot lapsestasi tulevat, kun hän täyttää 8 kuukautta. Oi miksi tätä asiaa ei voi hoitaa sitä ennen? Kotihoidontuen pitäisi kuitenkin alkaa juosta jo 9kk jälkeen ja kuitenkin pahvipäänä unohdan sen tuon maagisen kuukauden aikana täyttää ja sitten kyllä veetuttaa..

:angry4

^ Äh, noinko se toimii? Mä just ajattelin, että pitää käydä tällä viikolla viimeistään hoitamassa kela-asiat, jos ne pitää laittaa samaan tapaan 2kk etukäteen vetämään, kuin äitiys/vanhempainrahatkin. Onpa jännä, että kotihoidontuen kanssa ei sama homma sitten toimi, onhan heillä ihan tasan tarkkaan lapsen tiedot ja huoltajuustiedot olemassa, kun kerran kela-kortti on tullut ja lapsilisät rullaavat. Pöh.

Mulle tuli Kelasta oikein kirje, että "vanhempainvapaasi päättyy -mitä sen jälkeen". Liikuttavaa huolenpitoa :grin Mutta oudolta kuulostaa ettei hoitovapaa juttuja vois jo pistää hoitoon.

Oisko Sarialla joku virhe siellä, mullakin onnistui netissä ihan parilla klikkauksella eilen illalla, eikä ole vielä 8 kk täynnä. Ja aamulla sitten tuli se kirjekin postissa.

mitämitämitä?? Taasko pitää täyttää jotain lappusia kelalle?? Mulla on onneksi pankkitunnukset espanjassa, joten eipä tarvitse käydä kelankaan sivuilla pariin viikkoon :)

Mullekin tuli tänään se ilmoituslappu, vaik laitoin hakemuksen jo maanantaina. Tulee automaattisesti kaikille??

Eka tein virheen siihen hakemuksen alku pvm ja sit ois pitäny täyttää kaikkia tietoja tytöstä. Tajusin jossain vaiheessa ja peruutin ennen lomakkeen lähettämistä. Sit aloin uuestaan oikeella pvm, eli kun äitiysvapaan viimeinen pv on mulla 16.7, pistin 17.7 kotihoidon aloitukseksi ja sit se läväytti heti kaiken tarvittavan.. Pistin sen nyt siihen päivään ku tyttö täyttää 3 v, vaik tod näk en oo sinne asti. Mut helppohan se sitten on muuttaa tai perua kun olosuhteet muuttuu. :)

Neiti onnistui taas oksentamaan. :sad001 Huomenna on neuvola, niin täytyy vähän kysellä tästä. Mikään tauti sillä ei ole, nytkin oli sitten varsin iloinen, ja ihan puuroa sieltä oli tullut, ei esim. mahanesteitä, joten siksi en ole kovin huolissani. Tätä on meillä tapahtunut silloin tällöin, mutta nyt edellisestä kerrasta oli vain viikko. Luulen, että tuo vaan välillä onnistuu syömään liikaa, ja kaikki ei sitten mahdu sinne mahaan. Mutta hirmuinen sotku, lakanat ja vaatteet vaihtoon, vauva hanan alle ja lopulta piti antaa sille uusi puurokin, kun kaikki tuli lakanoille. Ja mikä pahinta, tärkeää tärkeämmäksi muodostunut unipupu oli pakko laittaa koneeseen. :sad001 Onneksi nukahti nyt ihan hyvin ilman sitä, mutta meillä on nyt ollut todella rankka eroahdistus, ja se pupu on ollut neidille sellainen turva, mikä on auttanut. Ja olen kuullut tosi paljon sitä, että se haju on se tärkein ominaisuus, että lelu ei sitten olekaan sama kun sen pesee. Voi huokaus. :sad001

Alkoi viikko aika rankasti megalomaanisen vasymyksen takia ja sorruin energiajuomiin. Ma en kovin mielellani osallistu kaiken maailman kissanristiaisiin, mutta eilen kavin pojan kanssa miehen kaverin ja sen vaimon pikkulikan 3-v synttareilla. Ihan kahdestaan oltiin pojan kanssa, mies oli toissa ja ma edustin meidan perhetta. Ihan jo velvollisuudentunnosta, koska he ostivat meille melko hintavan vauvalahjan, jota emme edes halunneet.

Anyway, join yhden lasin skumppaa ja yhden lasin punaviinia. Juon alkoholia tosi vahan muutenkin, joten tuosta tuli kamala paansarky yhdistettyna hiostavaan kuumuuteen. :mad: Ja huomasi taas, etta tama mun lapsirakkaus ei ole universaalia sorttia. Pidan omastani, koska se on mun ja niista muista vain, jos osaavat olla hiljaa. :grin Siella oli varmaan yli 20 lasta 0-6v. ja meteli sen mukainen. Lisaksi isantapariskunta oli tilannut sinne jonkun pellen tai klovnin tai minka lie ja se haisi ihan hielle ja p****lle.

Muutenkin arsytti olla siella ilman miesta. Ma en tuntenut edes puolta ihmisista ja oli aika kuumottavaa hoitaa pojan raivopuuskat ihmisten ollessa samassa poydassa neuvoja jakelemassa ja vitsailemassa toisen raivon kustannuksella. :mad: Joku kavi lammittamassa mulle mikrossa kanasoseet, mutta sekin oli raivostuttavaa syottaa poikaa kaikkien uteliaitten silmien alla... Ma olen vissiin liian outo??? o_O

Lisaksi kaikissa noissa kissanristiaisissa se keskustelu menee ihan sillisalaatiksi. Toki ma ymmarran, mista puhutaan. Mutta sellaisessa sekamelskassa ja tuo 10kg venkoileva tunkki kainalossa keskittymiskyky herpaantuu helposti. Ja kuitenkin pitaisi olla samaan aikaan tarpeeksi "jutussa mukana" ja sanoa itsekin tarpeeksi usein jotain valiin. o_O
Siis mulle toi kommunikointi on ihan eri juttu just vaikka tyopaikalla, missa hoidetaan yks ihminen ja yhden ihmisen asiat kerrallaan! Jos juttelen jonkun kanssa kaksistaan, niin voin jutella vaikka kuinka kauan, jos kemiat kohtaa ja on jutun juurta.

Toi oli aika kamala kokemus. Poika tykkasi katsella isompia lapsia jonkin aikaa, mutta sitten tuli kuuma ja alkoi kiukuttaa. Mies saa tasta eteenpain hoitaa itse kaikki lapsikutsut. :mad: Ja sitten kun meilla on pojan 1-v synttarit, niin niita vietetaan ihan kolmistaan perheen kesken. Lupaan olla tekematta kakkua itse. :grin

Ja jos nyt jotain positiivista haluaa hakea, niin ainakin poika sai harjoitusta tulevaa paivakotiin menoa varten. :)

Muokattu viimeksi:
Latteaiti, toivotaan ettei ole mitaan ylensyontia kummempaa teilla! :)
Meilla poika ei ole koskaan ollut oksennustaudissa, mutta on niin tolvana, etta syotyaan mahan tayteen laittaa itse sormet syvalle suuhunsa! Se saa tietysti aikaan oksennusrefleksin ja sitten tulee soseet ulos. Yleensa tama tapahtuu just silloin, kun on jo riisuttu ruokatakki ja sen takin alla on just vaihdettu puhdas t-paita...

Mä en ole hirveän huolissani. Mulla on se tuttu lastenlääkäri, ja kysyin häneltä tästä silloin viikko sitten. Hän sanoi, että vauvat oksentelevat herkästi esim. yskiessään. Mä mietin sitäkin, että jos on mennyt vaikka joku karva suuhun, ja sitä on yskinyt pois, niin puurot ovat tulleet samalla ylös. Mutta kuulemma huolestua pitäisi sitten, jos vaikuttaa tuskaiselta, tai oksennus on muun, kuin syödyn ruuan väristä (paitsi tietysti oksennustaudissa, mikä on asia erikseen). Ja tätä on nyt 8 kuukauden aikana tapahtunut ehkä kahdeksan kertaa (silloin täysimetyksen aikana useammin, nyt kahdesti), eli keskiarvo kerran kuussa, pitäisi tapahtua paljon useammin, että mitään vakavampaa olisi syytä epäillä. Mutta ikäväähän tämä on, ja olisi kiva, jos tietäisi miten sen saisi estettyä. :confused: Eniten mua tällä kertaa huolettaa se pupu. :oops:

Takaisin