Valitusketju

Minä olen myös älyttömän herkkä enkä siedä vertailua ollenkaan. Jokainen lapsi on oma yksilönsä eikä se tee kenestäkään parempaa tai huonompaa, osaa sitten tai on osaamatta mitä tahansa. En uskokaan että kukaan sillä vertailulla tarkoittaa mitään pahaa ja ainahan joku tietää jonkun samanikäisen (tai jonkun joka joskus oli samanikäinen) joka jo sitäjatätäjatuota. Lasten taidoista ja tekemisistä puhutaan aina, vaikka ei varsinaisesti tarkoitettaisi vertaillakaan. Ainakin minun pitäisi vaan opetella kuuntelemaan neutraalisti eikä ottaa automaattisesti vertailuna... :rolleyes:

Heh, nää vertailijat... Mun sisko soitteli tässä pitkästä aikaa, ja kyseli vauvan kehityksestä. Sanoin sitten, että tuo ehkä tapailee ensimmäisiä sanoja, ja me ollaan ihan että :eek:. Oikeesti epäilen edelleenkin, että ollaan miehen kanssa seottu lopullisesti, kun en ole koskaan kuullut, että kukaan sanoisi ekoja sanoa 7 kuukautisena. No, mitäs mun sisko vastasi? Joo, on se ihan mahdollista, hänen tyttönsähän sanoi ekat sanat jo alle puoli vuotiaana! :laughing001 Muistan kyllä, että se tyttö aloitti puhumisen varhain, mutta että ihan alle puolivuotiaana jo useampia sanoja.... :rolleyes:

Juu, just näitä joiden vauvat on parhaita ja isoimpia, ja jos ei ole, niin pieni liioittelu on paikoillaan jotta varmasti äippä pääsee pätemään. Mäki epäilen kovasti että sanoiko toi tosiaan mamma, mutta mies vakuuttelee että sanoi se. Mutta eipä ole uudestaan kuulunut, kai se oli vahinko pojan osalta :grin

Juu, ei kannata vertailijoiden antaa pahoittaa mieltaan. Ihminen ei ole kone, ja jokainen kehittyy omaan tahtiinsa. Kaikki tommonen kilpailu ja kerskuminen on vaan tosi lapsellista.

Aiheesta jukkapalmuun, mää katkon ton mun loppuvartalon päästä alaspäin NYT. Tätä kivun määrää... Kaikki kropan lihakset aivan umpijumissa ja jalkoja repii niin saatanasti. Panacodia halajais mieli, mutten tiiä uskallanko ottaa ihan ton vatsan vuoksi. Pakko kai se on että saa vähän paikkoja auki ja ton jalkakivun loppuun...

Nukkumisestahan tässä on suurelti kyse, mutta koska aion ihan puhtaasti valittaa, niin valitan täällä.

Neiti on tänään nukkunut päiväunta ihan kokonaisen tunnin, ehkä vähän sen päälle. Päätin lähteä kaverin luo joen toiselle puolelle, jonne ei ole oikeasti pitkä matka. Ajattelin, että matkalla saattaisi nukahtaa, kun parvekkeella on liian kuuma. Virhe. Vauva huusi koko matkan molempiin suuntiin. Kaiken lisäksi meidän vaunuista meni yksi kumi puhki, ja jouduin lähtemään matkarattailla. Niissä ei ole kunnon aurinkosuojaa, joten jouduin virittelemään lakanaa suojaksi. Huuto lisääntyi. Laitoin neidille aurinkolasit, neiti otti ne pois ja yritti syödä. Vaunuissa olisi siis saanut sen aisan vaihdettua, jolloin on helppo kääntää vauva varjon puolelle.

Meidän vauva on ollut alusta asti kuumakalle (taisin joskus mainita tästä pukemisen yhteydessä), joten loogisena jatkumona hän vihaa hellettä. Kuuntelin siis koko päivän kitinää ja huutoa, ja kun mies tuli kotiin olin siinä määrin väsynyt ja tuskastunut, että oli pakko mennä yksin toiseen huoneeseen ja laittaa ovi kiinni. Ensimmäistä kertaa oli sellainen päivä, että olisin mieluummin ollut töissä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä taas ei oikein nukuttu yöllä. Tai siis poika nukkui hyvin lukuunottamatta yhtä tunnin (!) kitinäkonserttia, äiti taas ei ollut saanut unta kitinän alkamiseen mennessä joten lopulta uni tuli vasta joskus yhden jälkeen, neljältä heräsin sitten syöttämään, ja kuudelta miehen herätyskelloon. Poika heräsi puoli kahdeksan jälkeen, jolloin minulle olisi uni kyllä maistunut, mutta se ei oikein ollut vaihtoehto...

Anyway, väsymys luultavasti tekee minulle nyt sen, että olen viime päivät ollut todella huono kohtaamaan pieniäkään vastoinkäymisiä. Pojan kanssa pinnaa riittää hyvinkin, mutta stressaannun ja ärsyynnyn ihan ihme jutuista, kuten niistä lakkiaisista, jonne emme edes ole menossa. En oikein kovin ylpeä itsestäni, kun ihan pikkuasiat saavat kiukkupuuskan aikaan :oops:

Tätä paskavaippojen määrää!! Poika on nyt kuukauden verran tehnyt joka päivä VÄHINTÄÄN 8 vaipallista kakkaa! Haju on järkyttävä koko pesuhuoneessa, kun ei aina jaksa niitä uloskaan yksi kerralla kiikuttaa ja tuntuu, että kannan joka viikko sen jättipakkauksen Pamperseja kotiin :o

Voi huokaus millainen päivä taas. Meidän neiti on nyt alkanut vihata kaikki vaunuja ja rattaita, itku tulee jo vaunut nähdessä. Manducassa viihtyy hyvin, ja kauppareissu menee siinä hienosti, mutta noi päikkärit ovat edelleen ongelma.

Sivujuonteena kerron, että ostin eilen housuvaippoja, koska vaipanvaihto hoitopöydällä ei enää tahdo onnistua, kun neiti haluaa kontata siinä. :confused: No eilen laitettiin yöksi housuvaippa, ja herätys olikin sitten klo 6.30 (normaalisti 7.30-8.00) koska se housuvaippa oli ilmeisesti imuteholtaan huomattavasti heikompi, vaippa oli ihan märkä eikä ollut imenyt vikaa pissaa ollenkaan, ja siihen taidettiin herätä. En tiedä johtuiko mallista vai merkistä, meillä on käytetty Liberoa, housuvaippa oli Pampersia.

No lyhyesti sanottuna neitiä ei meinannut saada päiväunille millään. Aamulla sain nukkumaan peräti 20 min (normaalisti n. tunti), kerkesin hätäisesti syödä aamiaisen. Venytin päiväunia, kunnes aloitin nukuttamisen klo 12.45, neiti nukahti (omaan sänkyynsä! :eek:) klo 13.30 huudettuaan täyttä huutoa 45 minuuttia.

Kun lopulta pääsin tekemään itselleni ruuan yms. hengähtämään hetken oli ihan epätoivoinen olo. Vähän niinkuin herne sanoi, että väsymys saa aikaan sen, että pienet asiat alkaa tuntumaan suurilta. Mies on työmatkalla huomiseen asti, ja mietin että 48 h tätä yksin, en jaksa mitenkään. Ja tuleeko tää koko kesä olemaan tätä. Haluaisin mieluummin töihin, mutta saanko ikinä töitä. Stressasin raha-asioista jne. jne.

No, lopulta neiti nukkui ruhtinaalliset 3,5 tuntia, ja minäkin kaksi! :cool05 Elämä alkaa tuntua vähän paremmalta, ja näen taas asioita ihan positiivisessa valossa. Peruutin pari lehtitilausta, joka auttaa raha-asioissa. Puhuin miehen kanssa, mikä myös rauhoitti. Kaveri tuli meille töiden jälkeen, ja sain seuraa. Mutta silti en odota huomista erityisen innokkaasti, paitsi jos olisi sateinen päivä... :devil10

Mies osti yks kerta housuvaippoja (annoin hyvin tarkan kuvauksen kpl määrää ja hintaa myöten ja oikein oli menny Libero ja 4.... Tykkäsin, et ne oli yövaippoina ihan kätsyjä ja hyvä imuteho.
Ja kun vielä tajusin, ettei niitä tarvii riisua kuin housuja, vaan voi repiä sivusaumat auki, niin alkoi tuntuun oikein käteviltä. Ennen kaikkea sen pukemisen puolesta, koska tyttö on päättänyt, että vaipanvaihtopöytä on paljon mukavampi vatsallaan makoillen ja se ei pysy hetkeekään selällään. Alkaa kääntyä jo ilmassa, ennenku on ees laskenu.. Ja sit se on yhtä kiemurtelua ja vaippa päätyy päälle ihan oudosti ja välillä huonosti. Kuten viime yönä, kun se pyöri sängyssä ja sit se vaippa oli menny viä huonommin ja sänky oli pissassa. Oh my.

Siks oon vaihtanut sylissä viimeiset pari viikkoa melkein joka kerta. Siinäkin on riskinsä... Eikä meinaa saada laitettua kunnolla.
Mut housuvaipat on helppo pukee vauvan ollessa mahallaankin ja se ei saa ite niitä auki ja pois, ku ei oo teippejä! :)
Siirrymme siis lopullisesti niihin, kunhan viimeiset 60 tavallista vaippaa on käytetty. :)

Mä olin ajatellut, että yöllä käytetään tavallisia, koska ne on paljon halvempia... Mutta ehkä täytyy vaan todeta, että Libero on meidän vaippamerkki, aina kun oon jotain muuta ostanut niin vikaan on mennyt.

Mä en oo edes tullut ajatelleeksi noita housuvaippoja.. meillä on samat ongelmat, poika pyörii ja lähtee karkuun kun vaihdetaan vaikkaa, ja jos sen vaipan saa päälle niin siinä menee kaksi sekunttia kun tuo repii teippejä auki.. hohhoijaa.. meillä on joku 3 isoa paketti vaippoja kokoa 3... vähän on naftit ja tuli vähän harhaostos kun kaveri kävi tehtaanmyymälässä ostamassa joku 200 vaippaa tosi halvalla, otettiin sitten kokoa 3 kun en tullut ajatelleeksi että oltiin siinä melkein heti 3 vkoa suomessa ja nyt vaipat ovat aika pieniä ja imuteho ei meinaa riittää. Yöksi ostettiin kokoa 4. Mutta joo, heti kun toi kasa on käytetty niin siirrytään housuvaippoihin :)

Meillä käytetään yöllä Pampersin Baby dry vaippoja ja ainakin imuteho riittää. Päivisin käytetään Liberoa ja toistaiseksi ihan normaaleja teippivaippoja. Neiti ei ole vielä keksinyt ruveta harrastamaan mitään ylimääräisiä kommervenkkejä vaipanvaihdon yhteydessä ja ihan kiva niin.. Vielähän tuo kerkiää. Neloskokoon siirryttiin viime viikolla.

Apua. Ma kavin googlettamassa "mika on housuvaippa?" ja tama ei ole vitsi! Ihan urpo olo! :grin
Meilla vetelee viimeinen paketti kokoa 3 (4-10kg) ja ajattelin vaihtaa kokoa tuon jalkeen. Imuteho noissa on mun mielesta ihan ok, mutta nykyisin ne jattavat sellaiset painaumat reisitaipeeseen. o_O Meillakin poika on ihan suht kiltisti vaippojen vaihdon ajan. Ei ole viela onneksi alynnyt repia itseltaan edes vaippaa pois. Voi luoja miten raivostuttavaa se sitten olisi! o_O

Huaah, tuunpa sit tänne ku ei tiedä kelle kiukkuais.
Päiväni: EN nukkunut aamun päiväunia. Siivosin. Tyttäreni nukkui. Sitten heräsi, söi, leikittiin ja yritin jatkaa siivoomista. Seuraavien päikkäreitten tullessa laitoin tytön vaunuihin ja käytettiin koira lenkillä ja sen jälkeen käveltiin kauppaan. Matka kestää jotain 15 min ja sen aikaa tyttö sit nukkui. Kaupassa heräs, ei mitään, mut sit kotimatkalle alkoi kaikki raivostuttaan, eritoteen aurinkolasit ja auringon paiste. Onneks ostin kokeiluun niitä maissinaksuja, ne olikin kiva juttu sit ja tyttö söi kuin ammattilainen, vaikka ekaa kertaa sai semmoisen. Pysähtyä piti silti joka toisen puun varjoon ja kotimatkassa kesti puolet pitempään.
Olin just ennen miestä kotona ja piti tehä sata asiaa. Mies tuli ja ilmoitti lähtevänsä saman tien käymään Alkossa. Tuli takaisin just ennen vieraita. Tein jälkiruokaa vauva kainalossa ja olis ollu paljon muutakin työn alla ja mies ärisi palveleen kaikkee missä olis yhtään tarvinnu liikkua mihkään. Ja muutamaa minuuttia ennen kuin ovikello soi, me alettiin haisteleen, et nyt on koira tehny jotain. Kyllä, paskonut makkarin nurkkaan. Jouduinpa sit senkin vielä siivoon.
Miehet pisti heti pelit päälle ja volume nappi tais olla hukassa.. Meillä oli siin kaks vauvaa ja yritettiin koko ajan pyytää hiljemmalle. Välillä aina toimi..
Sit kyllästyttiin kaverini kans ja lähettiin tsekkaan leikkipuisto, jossa pikkumurmeliini varsin menestyksekkäästi keinui vauvakeinussa ja nautti suuresti.
Kun tultiin sisälle, täällä oli kajarit täysillä ja sixpäkki olutta ja pullo vodkaa tuhottu ja meno sen mukaista. Kaverin vauva nukkui rintarepussa ja mä koitin hiljentää nää ukot vaihtelevalla menestyksellä. Tuli sitten jos jonkinmoista kappaletta ja oon tosi onnellinen, ettei kumpikaan noista puhu vielä. Muutamalla kyseenalaisella sanalla olis sanavarasto kasvanut.
Lopulta vähän ennen kasia kaverin mieskin suostui lähteen ja meiän tyttö melkein nukahti iltapuurolautasen ääreen. Vein sen heti pesun jälkeen makkariin ja sain jo rauhottumaan ja sit mun mies pöllähtää sisään ja alkaa pelleileen ja virkistään sen ihan täysin.
Siinä vaiheessa sit mies viä jätti terassin oven lukitsematta ja meidän noheva koira avas sen kahvasta ja päästi itsensä ja kaikki karvaiset kaverinsa pihalle just ku naapurin koirat tuli pihalle aidan toisella puolella. Syöksyinpä sit häätään meidän elukoita sisälle.
Joo ei mitään ideaalinaapureita tänään, pahoittelut vaan. Kyl silti jo kasin aikoihin hiljeni ja tyttökin tuossa nukahti..
Nyt vaan yritän jaksaa tota yhtä ja tunnen itteni kauheeks akaks, mut ottaa oikeesti pannuun ku ei kovin kypsää käytöstä.. :'(

Kuulostaa kyllä ärsyttävältä. Minä tosin poimin tuosta sen vauvakeinun, ei ole tullut mieleenkään, että johan tuo voisi keinua. Pitää kokeilla.

Täällä oli kyllä ihan turhan kuuma päivä. Neiti ei tietenkään nukkunut, eikä suostunut olemaan vaunuissa eikä rattaissa. Piti käydä useammassa paikassa, joten mentiin Manducalla. Huolehdin koko ajan siitä, että vauva juo ja syö, joten en itse muistanut syödä, mikä kostautui illalla päänsärkynä ja pyörrytyksenä. Fyysisesti oli rankahko päivä siis.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Argh.. tosi ärsyttävää käytöstä!!

Mä bongasin myös tuon vauvakeinun ja taidankin mennä heti huuto.nettiin jos sieltä sellainen löytyisi mökille kun siellä viihdytään koko kesä!

Voi ei murmeliini, totaalisympatiat sinne! Et todellakaan oo kamala akka, jotain rotia täytyy olla kun paikalla lapsia... Henkilökohtaisesti mies olis varmaan lentäny koirien perässä pihalle!

Meiän pihassa on semmoinen tosi vauvakeinu, joka on kuin pyörän turvaistuimen ja syöttötuolin yhdistelmä. Siinäkin keinuttiin ja varmaan mennään usein uudestaan. Annoin oikein vauhtiakin.. Yleensä vauvoja näkee keinutettavan sillei hitaasti ja puolen metrin matkaa ja vanhemmat pitää kiinni vauvasta ja keinusta. No joo, meidän vauva kattoi vaan tosi tylsästi ja tietäen aiheuttavani pahennusta annoin mennä, koska se pysyi siinä tosi tukevasti. Saatiin oikein kunnon naurut sit pihalle. Ihan hullu likka, mistä se on perinyt sen, että vauhti ja vaaralliset tilanteet 'turn her on', ku mä oon matkapahoinvoiva ja huvipuistoretkillä muitten laukkuvahti ja kuvaaja, eikä mieskään paljon parempi.

Joo sit se leikkipuiston keinu oli semmonen virallinen häkkikeinu, olin aika varovainen, mut neiti istui tosi tukevasti ja piti lujaa kiinni, niin annoin siinäkin lempeesti vauhtia, mut olin kaappausetäisyydellä koko ajan, :) Lähinnä, koska siin oli joku mummo lapsenlapsen kans ja katseli syyttävästi. ;)

Takaisin