Tänä aamuna kotiuduimme reissusta, joten rupean nyt vähän tipotellen kertomaan reissujuttuja. Reissu meni siis oikeasti tosi hienosti, mutta siitä huolimatta aloitan valituksella (
herneen inspiroimana) aiheesta "bonusanoppi" (kun yksi ei riitä, ehehe
). Bonusanoppi on siis oikeasti oikein sydämellinen ihminen, mutta kova neuvomaan, ja kun hän on romanialainen, niin vähän noita kulttuurierojakin tulee esille.
Ensimmäisenä päivänä keitin puuron väärin. Hänen aikanaan se keitettiin liedellä. Minähän teen mikrossa, mutta kun heillä ei ole mikroa (aiheuttaa bonusanopin mielestä syöpää...
) niin keitin vettä, ja sekoitin puurojauheeseen. Ruuat tajuan sentään tehdä itse, mutta annan ne ihan väärään aikaan. Sormiruokailua ei ymmärtänyt yhtään, ja neidin rakastamat kurkkutikut pitäisi vaihtaa johonkin muuhun, koska kurkussa ei ole ravintoarvoa. Kaupan hedelmäsose on saatanasta (anteeksi kielenkäyttöni!) ja neidin eteen ilmaantui retiisiä, omenaa, banaania, tomaattia jne. Yritin sanoa, ettei uusia makuja pitäisi tulla kerralla liikaa, "mutta kun nämä ovat hyviä ja tuoreita". Retiisistä en edes tiedä saako sitä antaa, mutta tuskinpa se vauvalle olisi maistunut, on aika vahva maku nääs. Lääkäreihin en saisi luottaa ollenkaan, ja kieltolistat on ihan turhia. Vauvalle saisi hänen mielestään antaa suolaa, jos siinä ei ole jodia, jota kuulemma meidänkään ei pitäisi syödä (wtf?!). Miksi mä edelleen imetän, kuinka kauan aion imettää? Jne. Jne. No, lopulta totesin vähän kimiräikkösmäisesti että "I know what I'm doing" ja ihmeiden ihme: ohjeet lakkasivat!
Tai siis, vauvanhoito-ohjeet lakkasivat, vika päivänä sainkin sitten luennon siitä, etten pukeudu tarpeeksi kauniisti miestäni varten ja kuinka meikkaamista ei saa lopettaa vaikka onkin naimisissa. Yritin selittää, etten ole koskaan meikannut, eikä mieheni ole nähnyt minua meikattuna juuri koskaan, mutta ei se oikein mennyt perille. Kuulemma mun pitäisi nyt skarpata, koska tytöllekin pitäisi näyttää esimerkkiä. Minä kun ajattelin olla ihan oma itseni sekä vaimona että äitinä, vähän luulen, että jos mieheni olisi halunnut kovin hienosti laittautuvan vaimon, niin tuskin olisi mun kanssa mennyt naimisiin. Ihan onnittelen itseäni, etten räjähtänyt missään vaiheessa, vaan olin hänelle ihan ystävällinen ja annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta kylläpä arvostan tota varsinaista anoppiani entistä korkeammelle, ja onneksi tää on näin päin, että hän on se, joka on samassa kaupungissa. :)