Kiitokset kaikille tsempeistä... :)
Sophie, itsekkin olen katsonut isäni juomista koko ikäni, siksi en haluakkaan että poika joutuu katsomaan samaa. Ja siksi en haluaisi miehelle viikonloppuihin oikeuksia, koska ei se omaakaan isää estänyt aikanaan juomasta itseään sellaiseen kuntoon, että 8-vuotias tyttönen talutti naapurivaunusta "kotiin" nukkumaan.
Äitistäni ei luultavasti tässä asiassa ole mitään apua, meidän välit on edelleen aika kylmät vaikka tullaanki jo paremmin toimeen.. En tiedä onko tässä nyt liikaa infoa, mutta avaan välejämme teille sen verran, että äitini ilmeisesti sairastaa skitsofreniaa, sen kanssa ei todellakaan ollut helppo kasvaa kun on ilmeisesti (käyttäytymisen muuttumisen perusteella) vasta lähivuosina alkanut syödä lääkkeensä.
Ärsyttää, kun edelleen yritän hirveästi ymmärtää ja toisaalta tajuankin pointin, kun sanoo että mitä se haittaa. Eihän se riehu tai ole väkivaltainen, mutta se ei poista sitä että mielestäni juo liikaa. En tiiä oonko sitten natsi, mutta vähempikin riittäis. Kuten oon jo moneen kertaan selittäny, en mää siltä absolutismia vaadi, vaan vähentämistä.. *sarkastista, surkuhupaisaa naurua* Tarkoitan siis, että suurissa määrin alkoholi tai edes jokaviikonloppuinen ryyppääminen ei minusta lapsiperheeseen kuulu. Tottakai haluan itsekkin käydä joskus vähän tuulettumassa, jaksaa taas paljon paremmin kun pääsee yhtenä iltana vähän leikkiin lapsetonta, mutta...
Bambino, muistat ihan oikein, tästähän on tapeltu siitä lähtien kun raskauduin ja aloin tajuamaan, ettei edes suunnittele vähentämistä vaikka kuinka lupaa ja lupaa. -ttu että sitä voi olla ihminen tyhmä... Voitte uskoa miten paljon pieksän ihteäni tästä vielä vuositolkulla eteenpäin. Ei idiootti ollu oppinut omasta menneisyydestään mitään! Jos mies juo liikaa, se ei sitä vähennä vaikka seinät kaatuis päälle. Ai että sitä on naiivi ja TYHMÄ! Tällasissa tilanteissa sitä tajuaa, ettei oo aikusta nähnykkään...
Pakko vielä lisätä, tässä välissä on ollu oikeastaan joka viikonloppu jonkinlaista kähkämää tuon juomisen kanssa, isompaa ja pienempää, mutten ole jaksanut kirjoittaa kun oon aatellu että johan te kyllästytte jatkuvaan märisemiseen asiasta
Ja tuosta pojan hoidosta (tästä tulee näköjään kilometrin pitkä avautuminen
"), ärsyttää kun teen yksin kotona kaiken. Tiskaan 2-3krt/pvä, pesen pyykit, yritän keritä imuroimaan jossain välissä edes kerran kahteen viikkoon, teen ruuat ja koitan hoitaa pojan vielä siihen päälle. Plus hoidan koiran. Tuokin on jännä, olen pyytänyt apua edes sen verran, että heräisi käyttämään aamuisin koiran alkona niin ei onnistu. Ei kuulemma vaan pääse ylös. Kuten vastaus lähes jokaiseen pyyntöön vaihtaa pojan vaippa jne on "en mää nyt oikein jaksais". Joskus tekee kyllä, ja höpöttelee jne pitää poikaa sylissä, ja harvakseltaan jopa suostuu hereilläoloaikana jäämään kaksin kotiin, jos minun pitää jossain käydä. Mutta harvoin. Jopa kaverit ovat huomautelleet asiasta että etkö sää liiku ikinä mihinkään ilman tota lasta.
Mutta pointti. Onko mulla oikeus sanoa "en mää nyt oikeen jaksas"? Saanko mää vaan maata sohvalla tai nukkua päikkärit jos väsyttää (eilen muuten sanoin että voisin nukkua päikkärit ku olin väsyny ja kipeä, kuulemma oma vika kun en aikasemmin älyä mennä nukkumaan..)? Saanko mää ilmoittaa neljältä iltapäivällä että mää taijan tästä lähteä rappaan kaverin autoa ja vetään kännit? Ainiin! Ja määhän kuulemma latelen sääntöjä kun sanoin, että saa pe lähteä saunomaan jos lauantaina ei ota. Oli lähdössä lauantaina rappaan kaverinsa autoa. No, ei lähtenyt mutta otti kotona silti. Sanoin sille tohon sääntöjuttuun että en minä mitään sääntöjä keksi, vaan se on vaan ihan vitun epäreilua että pe tulee kotiin puol 4, häviää 7 aikaan kun laitan pojan nukkuun, tulee aamuyöstä, nukkuu puoleenpäivään, kiukuttelee aamupäivän ja painuu iltapäivällä loiventamaan talliin. Argh. Kun HÄNELLÄ on niin raskas työ, HÄNTÄ masentaa ja HÄNTÄ elämä potkii päähän.
Nyt kun luen tota omaa tekstiäni, mietin että miten hitto mää muka ees kehtaan katella tuota enää? Onko niitä hyviä hetkiä muka niin paljon, että se kuittaa tuon kaiken käytännössä puhtaan vittuilun?
Tästä kun selvitään, niin hitto mää oon terästä. AMMUN KAIKKI UKOT, JOTKA YRITTÄÄ PUOLTA KILOMETRIÄ LÄHEMMÄS. Rupean hulluksi hevosnaiseksi ja muutan jonnekki hevonkuuseen mettän keskelle!