Valitusketju

Ollaan oltu vajaa vuorokausi miehen perheen luona, ja tämä mamma on jo repinyt pelihousunsa :smiley-angry016 Tänään täti päätti että pojan on jo aika saada maistaa jotain muuta ja ennen kuin ehdimme miehen kanssa reagoida niin täti laittoi pojan tutin päälle kermaleivosta ja tunki pojan suuhun. Ja kaikki muut nauro ja mun korvista alkoi tulla höyryä. Ja ihan kun tämä ei olisi ollut tarpeeksi, niin täti toisti temppunsa. Jumalauta sanon minä. Pitääkö reilun kolmen kk ikäisen ihan oikeasti maistaa jotain ylimakeaa kermasokerimössöä!? Ja sen jälkeen alkoi neuvomaan että 4kk iässä poika voi syödä samaa ruoka kuin me, vedätte vain soseeksi ja valmista. Ainoa asia jota pitää varoa on ettei laiteta liian paljon suolaa, mutta vähän suolaa on ihan ok. Mä en kohta uskalla tulla tänne enää kun ei tiedä mitä nuo tekee mun pienelle kullannupulle seuraavaksi :mad: 4kk iässä mä varmaan löydän poikani nakertamassa ilmakuivattua kinkkua :sad001

Tunnen itseni ihan pikkaisen tyhmäksi kun oon stressanut noiden vellien kanssa ja josko niitä uskaltaa alkaa antamaan. Ja toiseksi olin päättänyt varjella mun poikaa sokereilta ja muilta turhilta jutuilta pitkään.... no sinne meni nyt sekin :smiley-angry017

Voi ei Sophie, kuulostaa ihan hirveältä! itsekin olisin ihan hiilenä ollut. Ei kai pienen vauvan maha kestä mitään kermakakkusokerimössöä- Taitaa tädillä olla kivikautiset vauvan ruokasuositukset, jos laisinkaan. Onkohan ihan noilla neuvoilla syöttänyt omaa lastaan...Tsemppiä!

Saaks tänne valittaa siitä kun kone menee ihan tilttiin jos yrittää käyttää noita hymiöitä?! Ärsyttävääääää! Tämän takia mä en paljon "hymyile" mun viesteissä ;) Onko kellään ollu samanlaista teknistä ongelmaa?

Saa valittaa. Ihan samaa ongelmaa ei ole ollut, mutta vastaavia kyllä. Mobiliisovelluksella on pari kertaa hävinnyt tuhka tuuleen just kirjoittamani teksti. :mad:

Luin sun tekstin suu ja silmät pyöreinä, ei voi olla totta!!!! :mad: Itellä olis kyllä niiiin palanu käämit!! :angry4

Sophie, kannattaa sanoa sille täti-immeiselle siellä, että ei vauvoille herran jumankeuta saa antaa mitään sokeria tai suolasta ensimmäiseen vuoteen ainakaan. Minä olisin varmaan vetänyt kunnon kilarit tilanteessa.

Meillä kanssa minun mummoni ja siis poikani isomummo on työntämässä kaikkiin ruokiin suolaa ja voita. Ja ihan mielissään kyseli kun poika oli 2kk, että joko sitä annetaan vähän perunaa. Woot. Ei ihan vielä. Nyt ollaan luumua ja perunaa maisteltu kun pikkuherra täyttää huomenna 4kk. En ymmärrä sitä mummoa kun se on kaikkea mahd herkkua antamassa pikkuisille, eikä käsitä ettei se voi vielä sellaisia syödä. Onneksi ei ole mennyt mtn antamaan kun on sanottu asiasta. Mutissut on jotain vastaan, mutta jos uskaltais antaa, niin tietää sen jälkeen tehneensä virheen. :D Murr. Anteeksi Sophie minua niin suututtaa puolestasi tuon täti-ihmisen käytös kyllä... .:D

Tommosen kermakakku-episodin jälkeen mä olisin ainakin pakannut kimpsut ja kampsut ja sanonut näkemiin.
(Tai en näkemiin, mutta se on totaalisen painokelvotonta, mitä sukulaisten kanssa ois juteltu :D )

Mulla ei muuten enää ees tuu tota hymiön-valintasivua.

Herranjumala sentään mikä tempaus! :angry5 Onneks omalle kohalle ei oo viel sattunu tollasia, mut ihan varmana alkaisin rageemaan et mitä h'elvettiä kuvittelee tekevänsä ja repiny kakrun kauemmas. Ihan uskomatonta, että ihan tosta noin vaan mennään noinkin kyseenalasta ruokaa tunkeen VAUVALLE! Ei hyvää päivää kun kierrokset nousee tollasesta toiminnasta. Eiköhän kuitenkin oo äidin tehtävä päättää et mitä lapselle syötetään ja mitä ei.

Se hyvä puoli tuossa tapauksessa on se että voin nyt hyvissä mielin alkaa maistattaa pojalle soseita ym. Juuri sen puoli lusikallista mitä se täti tunki tuon tuttiin. Jos vatsa kestää sitä mössöä, niin eiköhän mini-annos jotain sosettakin sitten mene :happy112

Luin miehen siskon Thermomix-keittokirjaa ja ihmettelin että miten vauvan (alle 12kk) resepteihin oli lisätty jokaiseen puoli teelusikallista SUOLAA. Ei mene kyllä nyt yhtään jakeluun nämä jutut täällä. Ja ne siskot nauroi mulle kun kerrottiin ettei meidän pojalle sitten anneta leivoksia ja kaakota ym sokeripitoista ainakaan ensimmäisen vuoden aikana. Samoiten he nauroivat suomalaisille että miten me juodaan maitoa ILMAN SOKERIA. Jotenkin musta tuntuu että tuosta sokerista tulee sellainen taistelu minä vastaan miehen koko suku. Ihan varmasti kun poika on vanhempi ja mun silmä välttää niin pojalle tungetaan jotain muffinssia naamariin. Eikö niitä lapsia nyt voi opettaa syömään välipalaksi hedelmiä, eikä Nutellalla täytettyjä paahtoleipiä. No maassa maan tavalla ja meidän poika kasvaa suomen tapojen mukaan niin paljon kun mahdollista mitä ruokaan tulee. Piste.

Sokeria maitoon? Hyi h**vetti :sick009

Onneksi nuo pikkuiset eivät sentään ihan mene rikki, jos saavat pienen annoksen sokeria kertaluontoisesti, sitähän annetaan esim. muutaman päivän ikäisille "särkylääkkeenä" synnytyssairaalassa (esim. meidän pojalle sitä annettiin kun kielijännettä avattiin hieman), ja rota taitaa myös olla sokeriliemeen säilötty. Kai se ongelma tulee enemmän, jos sokeria saa säännöllisesti ruokavaliossaan ja vauva tottuu siihen. Silti, ei se yhtään vähennä ärtymystä täti-ihmisiin, jotka menevät luvatta tunkemaan sokeria vauvan suuhun :smiley-angry002

Juu tuntuu, että taistelu sokerista tulee myös meillä.. Olen jo päättänyt, ettei pojalle tyrkytetä karkkeja tai muuta ennen kuin on eskari-ikäinen. Joo tuntuu tosi julmalta ehkä, mutta hampaita ajattelen.. (meillä on 85 vuotias mummo naapurissa, jolla on kaikki omat hampaat suussa ja vielä todella hyvässä kunnossa, kun ei ole lapsena syönyt karkkeja/sokeria.)

Mieheni sisko on kauhea päsmäröijä ja puuttuu aina toisten asioihin. Varmasti siis myös tähän lapsen kasvatukseen. Puhe oli tupakoinnista niin sanoin, etten todellakaan hyväksy sitä ja se sitten totesi että mitä väliä sillä on, kun kuitenkin voi muualla tupakoida, vaikka ei kotona polttaisi. No minkä v'tun takia mun pitää sitten tyrkyttää teini-ikäiselle kakaralle ehdointahdoin tupakkaa kun "kuitenkin saa niitä muualta" Ottaa aivoon tuo siskon asenne!

Ja jos tulen joskus kieltämään siltä muksulta jotain, esim nuo karkit niin eikös se ihan varmasti kiusallaan aina minun selän takana niitä anna. Kun "ei niitä voi kuitenkaan vältttää" Nyt jo kierrokset nousee, vaikkei mitään tilanteita ole tullutkaan vielä. Voi olla, että sukuriita tulee taas kun alan huutamaan siitä, kuinka saa omat lapsensa kasvattaa miten tahansa, mutta minä kasvatan omani ja kukaan ei siihen puutu/ala minulta salaa esim kyläreissuilla viemään mattoa jalkojen alta juurikin vaikka syöttämällä niitä stn karkkeja! :D

Jatkoa taas täältä. Tänään pojalta leikattiin tukku hiuksia koska illalla mieheni serkun vaimon äiti tekee jonkun loitsun että saadaan pojasta "paha silmä" pois. Siis whooot!? Luulin että se vaimoke pesi pojan käsiä lautasella jossa vettä, mutta hän hieroikin sormiin oliiviöljyä ja suolaa, ja riippuen siitä miten öljypisarat jää veteen kellumaan, niin tietää jos pojan kaikki vaivat (niin siis mitkä vaivat? Heidän mukaan meidän pojalla on ongelmia mahan kanssa, itkee paljon ja nukkuu huonosti! No en kyllä allekirjoita yhtäkään, ja mistä he edes tietäisivät miten meidän poika voi kun ovat hänet nähneet pari kertaa) johtuu siitä että joku on joskus häntä katsonut PAHALLA SILMÄLLÄ. Kysyikö joku mun lupaa tehdä näitä noitajuttuja mun pojalle? No ei. Ja vaikka en todellakaan usko näihin juttuihin en tykkää että joku mummeli parhaillaan tekee jotain mun pojan hiuksilla ja manaa pois jotain pahaa silmää..... Voi jum***uta mihin sukuun mä oon oikein itseni sotkenut o_O

(ja pyydän vielä anteeksi Littlerediltä jos joskus vaikuttaa siltä että yleistän näitä mun valituksia liikaa :) )

:wtf ..ei voi muuta sanoa kuin tsemppiä Sophie, ja koita jaksaa! Ei taida seuraava vierailu tapahtua ihan pian..

Huh huh! Voihan sitä olla innoissaan uudesta tulokkaasta mutta tarviiko sitä nyt kaikenmaailman loitsuja tempaista kehiin..?

Takaisin