Jälleen kerran, miehet...
Mies oli pojan kanssa taas pari tuntia kaksin eilen illalla. Ei siinä sinänsä mitään, että kun olen pojan kanssa itse kaksin (eli normaalit työpäivät + iltaisin pari kertaa viikossa, jos miehellä on omaa ohjelmaa), meno on suurinpiirtein tätä:
Ja kun mies on pojan kanssa kotona kaksin, he valitsevat mukavan leffan ja sylittelevät ja lepertelevät sohvalla. No, kuten sanottu, se on mulle ihan ok, mies tekee kyllä myös kotihommia pyydettäessä ja minusta on ihanaa, että kun hänellä on kerran vähemmän aikaa olla kotona, se on sitten mukavaa aikaa hänelle ja pojalle. Ja vaipanvaihtoja ja pojan perushoitoa hän tekee erittäin mielellään.
Mutta anyway, eilen kun tulin kotiin, olikin sitten melkein aika ottaa poika isin sylistä tissille, iltavaipan vaihtoon ja laittaa nukkumaan, mikä tarkoittaa, että mies lähtee viemään koirat iltapissalle, jottei myöhemmin tarvitsisi koirien kanssa kolistella eteisessä pojan jo nukkuessa. Ja mitä hän tekee? Alkaa ärtyneenä puhista ja kun kysyn, mikä on, saan marinaa siitä, että KOKO AJAN PITÄÄ OLLA TEKEMÄSSÄ JOTAIN. Itse en ollut vielä edes ehtinyt syömään tässä kohtaa...
Kyllähän tuo tajusi ärtymyksensä hölmöyden hyvin nopeasti, lähti viemään koiria ja yhdessä hoidettiin mulle sapuska nenän eteen heti, kun poika oli nukahtanut, mutta voi hyvänen aika silti.
(ja siis mieheni ei ole täysi idiootti vaikka saatan antaa hänestä sen kuvan, huonoja päiviä vaan sattuu kaikille. Mä vaan ehkä herkemmin avaudun näistä negatiivisista hetkistä - ja varmaan hyvä niin, säästyy miesparka muutamalta kurinpalautukselta :))