Mammasmurffi, mikäli vielä näet tämän niin otan osaa!
Itselläni oli keskenmeno elokuussa, vuoto alkoi yhtäkkiä ja runsastui pikku hiljaa, parin päivän sisällä tulivat kivut ja kokonaisuudessaan vuoto kesti yli 2vkoa. Yksityisellä piti käydä km toteamassa, vuotoa tuolloin ollut vajaa 5pv. Kesken oli mennyt jo paljon aikaisemmin, silloin km todettaessa oli 9+5, mutta lääkäri arvioi menneen kesken jo noin viikolla 5. Sulla oli siis sikäli eri tilanne,että ei ollut kipuja, mulla ne oli siinä toteamisen aikoihin ja siitä (oli to) viikonlopun yli aika helvetilliset, makasin vain ja otin lääkettä. Toipuminen henkisesti ei varmaan tavallaan koskaan ole ohi, mutta me aloitimme uudet yrityksen about kk päästä kun vuoto oli ohi ja hcg jälleen alhaalla. Sitten meni 4kk, kun tärppäsi uudelleen ja tuohon ekaankin meni pillerien lopettamisen jälkeen 4kk eli olemme olleet tilastollisesti tarkkoja, kun joidenkin lähteiden mukaan joka kk on noin 25% onnistumismahdollisuus.
Piipuu:
Kipuja kuuluu raskauteen monenlaisia, mm. liitoskivut ja kohden kasvukivut voivat olla aikmoisia. Minulla mm. takana oleva kohtu, joka erikoislääkärin mukaan voi aiheuttaa kasvaessaan aikamoisiakin kipuja vatsalla, kun kohtu raivaa tilaa ja työntää mm. suolistoa pois tieltä. Lisäksi ummetus voi aiheuttaa kipuja, vaikkei ilmaa tulisikaan. Siihen aikaan, kun menkkojen pitäisi olla niin varsinkin vielä tässäkin vaiheessa voi olla kuukautiskipujen kaltaista kipua silloin ja mahdollisesti sitä tiputteluvuotoakin. Todella runsas vuoto on sitten eri asia kuten mammasmurffilla tuossa. Riippuu tietysti kauheasti siitä missä kivut tuntuvat, ovatko ne jatkuvia vai pistomaisia. Keskenmenokivut olivat minulla ainakin todella kovia ja se oli ihan jatkuvaa, menkkakipujen tapaista, mutta todella paljon voimakkaampaa.
Tiedän, että on hankala rauhoittua ja ajatella positiivisesti, kun on epävarma olo, mutta koita silti. En nyt äkkiseltään löytänyt missä vaiheessa sulla raskaus tarkalleen on, mutta jos ei vuotoa ole niin en nyt vielä kovin huolissani olisi, kun alkuraskaus kuitenkin on menossa. Mutta tosiaan, jos aivan liikaa huolettaa niin toki voit mennä yksityiselle tilannetta tarkistamaan, mutta jos vain pystyt koittaa ajatella positiivisesti ja rentoutua niin tuo mainitsemasi reilut 2vkoa menee äkkiä. Minuakin jännittää ja ultra on nyt perjantaina. Tuo keskenmeno kun saa olon todella epävarmaksi tämänkin raskauden suhteen, vaikka nyt on ollut kunnolla raskausoireitakin mm. pahoinvointia, noita liittymiskipuja, päänsärkyä, tajuton väsymys jne mitä ei viime kerralla ollut, eikä varmaan ehtinyt tulla, kun oli mennyt kesken niin aikaisin. Nyt olen vain koittanut rentoutua ja ajatella positiivisesti, vaikka aikamoisia peikkoja välillä mieleen koittaa hiipiäkin. Pidän sinulle peukkuja!