Vaivat

Outoa Takkuinen tuo tilanteesi. Mikä heidän mielestään sitten kivun aiheuttaa? Ja kenen luona kävitkään? Minä esim sain ekan raskauden aikana naistentautien ylilääkäriltä hyvin kattavan kivunlievitysselosteen mitä lääkkeitä voi turvallisesti käyttää, kun parasetamoli ei yksinkertaisesti riitä. Onnekseni selkäni "tykkäsi" raskaudesta jja kipuja tuli harvoin. Jos rahaa on niin mene yksityiselle käymään, sieltä saat varmasti apua.
 
Takkuinen, toivottavasti sinulla helpottaa pian nuo kivut! Tosi ikävää että noin joudut kärsimään kun tästä pitäisi saada iloita että vauva on tulossa! Vaadi hoitoa jos ei ne ala loppua itsestään, eihän tuo nyt ole normaalia!

Minulla tuli eilen vähän verta kun olin vessassa, ja säikähdin niin että alkoi kädet täristä. Rauhoittelin itseäni - ja miestä- sillä että normaalia jos vähän tulee, mutta kun esikoista odottaessa ei tullut koskaan yhtään verta niin nyt sitten heti ihan säikkynä. Muutenkin inhottavaa kun on järkyttävä yskä jo toista viikkoa eikä loppua näy. . .
 
Mullakin eilen vatsakipu illasta yltyi ja pääsin tänään neuvolalääkärille kun viikon verran kivut vaivanneet. Kaikki oli pienellä hyvin onneksi eikä mitään vakavaa löytynyt mikä syy voisi olla. Kohdun asento vaan niin jyrkkä nyt että painaa ikävästi ja kramppaa vatsaa.

Nyt pari viikkoa vapaata töistä josko asettuisi tänä aikana sit tämä vaiva. Mut oli jotenkin pysäyttävää nähdä pieni heilumassa...esikoisen kanssa näitä hienoja hetkiä tajuaa vasta jälkeenpäin :D Takkuiselle voimia! Tosi ikävää niin ikävät kivut.
 
Olin ihan meilahdessa päivystys poliklinikalla kirurgisena potilaana. Yön yli annettiin tipalla nestettä ja kipulääkkeenä sain ainoastaan 500mg pamolia kun pyysin. Kerjäsin koko ajan tehokkaampaa lääkettä, mutta mitään ei tapahtunut. Ultrassa kävin ja siinä todettiin ettei sappirakossa ole mitään poikkeavaa. Eilen aamulla lääkäri vaan sano ettei mitään voi tehdä, mene kotiin ja syö parasetamolia. Se on ihanaa kun otetan ihmiset tosissaan..
 
Tsemppiä hirmusti sulle ja kaikille kovista kivuista kärsiville !! Onneksi ihanan asian takia
:Heartred
 
Moikka. Aattelin liittyä keskusteluun myös. Mulla on rv8+3 meneillään sellai arviolaskun mukaan. Eka neuvolakäynti takana ja 3-5 viikon päästä ultraan.
Mulla oli vajaa pari viikkoa ennen kun tein plussatestin, alavattas just sellast juilimisen tunnetta. Testinteon jälkeen sitä oli vielä kans, mut nyt ei mitään oireita. Välillä tuntuu vattan vähä vasemmalla puolella jotain, en osaa sitä selittää. Aamuyöllä herään joka yö puol viiden ja puol kuuden välillä pirteenä ja hetken saa pyöriä sängys ennen kun tulee uudestaan uni. Myöskään ruokaa en pysty syömään sellasia annoksia mitä ennen saatoin vedellä. Ei oikein muita erikoisuuksia ole. Ehkä siks just mietityttääkin, et onks kaikki ok, koska ei oo mitään pahoinvointia ja rinnatkaan ei kummemmin arista. No, sen näkee sitten siellä ultrassa.
Sitten viel kun lukee kaikkia juttuja keskenmenoista ja keskeytyneistä ym. niin pyörittelee pääs kaikkee mahdollista. Mut kaipa jos jotain vialla olis niin jotain vuotojakin olis mahdollisesti...
Tsemppiä kaikille!
 
Miten voit Takkuinen? Toivottavasti kivut olisivat helpottaneet. Kurjaa tuollainen kun sattuu ja kovaa eikä sitten tutkita kunnolla. :sad001

Täällä pääasiallisena oireena on väsymys. Vähän on pahoinvointia, välillä se oli voimakkaampaa, mutta viimeaikoina se on ollut taas lievempää. Ja nälkä tuntuu olevan usein. Useimmiten pahoinvointi tuleekin jos ei ole muistanut syödä, samoin silloin heikottaa helposti. Ja mainitsinko jo että väsyttää? Kokoajan ja jatkuvasti ja ihan riittämiin. Jännästi ei tee juuri mieli karkkia yms herkkuja mieli yhtään niin paljoa kuin ennen. Sen sijaan hedelmät ja kasvikset maistuu. Lähes joka ilta nakerran kurkkua/kukkakaalia/tomaattia/tms mitä ei ennen tullut juuri harrastettua. Salaattia lounaaksi kuulostaa myös hyvältä ajatukselta. Varmaan viesti keholta että nyt niitä vitamiineja. :D

Onko muiden lantio/lonkka kipeä? Minulla tuo ei tunnu kestävän jos jalat eivät ole oikeassa asennossa = lähellä toisiaan ja vartalon suuntaisesti. Kävely ei onneksi tee kipeää, mutta kovin kauaa ei pysty istumaan jalat ristissä (siis lootusasennossa jos olen käsittänyt oikein mitä sillä tarkoitetaan) tai pitämään niitä harallaan tai vaikka makaamaan niin että olen selälläni ja jalat on koukussa ja nojaa mieheeni, kun jo tuntuu ikävältä. Öh, ymmärsiköhän nyt kukaan mitään. Satulatuolissa istuminen mm tuntuu ikävältä. Olen ruvennut miettimään onko tämä normaalia vai merkki liiasta löystymisestä tms.
 
Minulla on ollut tosi runsasta vuotoa kohta viikon, ja on alkanut pelottaa että meneekö tämä raskaus kesken. Soitin neuvolaan ja kysyin vähän mitä pitäisi tehdä, ja sanottiin että äitiyspolille voi varata ajan tutkimuksiin ilman lähetettä jos haluan, mutta ajattelin katsoa vielä päivän pari, kun ei mitään kummempia kipuja ole ollut. On vetänyt aika vaisuksi kun koko ajan huolettaa... Tuntuu ettei ole tännekään viitsinyt kirjoitella, kun ei ole enää varma onko syyskuulle mitään odotettavaa.. :-(
 
Voi ei mammasmurffi. :sad001 Toivottavasti siellä on vuodosta huolimatta kaikki hyvin. Paljon voimia!
 
Kiitos Vargynja, sitä minäkin toivon!
Tänään meen antaa viikon 10 verikokeet ja viikon päästä ultra. Sittenhän tuo selviää, mutta en enää kovin luottavaisin mielin sinne mene. Tulee olemaan iloinen yllätys jos siellä vielä joku on, kun on tullut niin paljon verta ja epäilyttäviä möykkyjä. :-(
 
Todella kurjaa kuulla mammasmurffi. Kovasti jaksamisia ja toivotaan että kaikki olisi hyvin !

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Kerrothan mammasmurffi miten kävi? Me täällä toivotaan kaikki parasta teille :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ollut viikonlopusta saakka epämääräistä kipua vatsassa. En oikein osaa sanoa millaista, välillä tuntuu kuin olisi ilmaa vatsassa mutta mitään ei tule ulos. Toisinaan Se on aivan selkeää kipua. Tippaakaan vuotoa ei ole tullut mutta olen silti huolissani että onko kaikki vielä hyvin.... Sinne on kadonnut Se mun mielenrauha. Ultraan on,vielä 17 päivää....hulluksi Tässä ehtii tulla.

Neuvolasta sanoi vaan että ne kivut kuuluu raskauteen ja vasta sitten tulee huolestua jos vuotoa alkaa tulla.... Kiva, olipa lohduttavaa.
jos tätä jatkuu enkä saa apua niin menen sitten,vaikka itse omakustanteena yksityiselle.

Mua pelottaa jotenkin ihan kamalasti jos tämä päättyykin tähän nyt :sad001

Anteeksi huono kieliasu, puhelimella on niin hankala kirjoittaa!
 
Piipuu ja muut uudet ystäväni!

Eilinen ultra oli meillä surun hetki, asukas oli poistunut ja jättänyt samalla sydämeeni tyhjän tunteen.
Raskaushormonitasot kertoivat, että raskaus oli mennyt kesken 10 päivää aiemmin, eli 14.2. ystävänpäivänä, jolloin vuodot olivatkin runsaimmat, ja muutama möykkykin tuli, joita silloin koitin uskotella vain hyytymiksi. Kipuja ei ollut missään vaiheessa, enkä joutunut onneksi ottamaan mitään lääkkeitä koska kaikki raskausmateriaali oli poistunut itsestään, kuten asia sairaalassa ilmaistiin.. Vielä en osaa sanoa, miten pian olen valmis uuteen yritykseen. En oikein meinaa täysin ymmärtää tapahtunutta vielä ja mitä se merkitsee, ja itkut on vielä itkemättä. Onneksi minulla on täällä sylissä ihana yksivuotias pikkusmurffi, joka pitää otsaa vasten poskeani aivan kuin lohduttaisi minua ja önisee suloisesti!

Uskon että tapahtuu se mikä on tarkoitettu, mutta silti menetys sattuu. Jätän täällä kirjoittelun samalla, koska en tunne kuuluvani enää joukkoonne.

Toivotan sydämestäni onnea teille kaikille! Hyvää vointia ja voimia silloin kun tulee vaivoja. Muistakaa,että palkinto on niin ihmeellinen, että se korvaa kaikki kärsimykset mitä matkalla on ollut. Halaukset kaikille! ! !
 
Mammasmurffi, mikäli vielä näet tämän niin otan osaa!

Itselläni oli keskenmeno elokuussa, vuoto alkoi yhtäkkiä ja runsastui pikku hiljaa, parin päivän sisällä tulivat kivut ja kokonaisuudessaan vuoto kesti yli 2vkoa. Yksityisellä piti käydä km toteamassa, vuotoa tuolloin ollut vajaa 5pv. Kesken oli mennyt jo paljon aikaisemmin, silloin km todettaessa oli 9+5, mutta lääkäri arvioi menneen kesken jo noin viikolla 5. Sulla oli siis sikäli eri tilanne,että ei ollut kipuja, mulla ne oli siinä toteamisen aikoihin ja siitä (oli to) viikonlopun yli aika helvetilliset, makasin vain ja otin lääkettä. Toipuminen henkisesti ei varmaan tavallaan koskaan ole ohi, mutta me aloitimme uudet yrityksen about kk päästä kun vuoto oli ohi ja hcg jälleen alhaalla. Sitten meni 4kk, kun tärppäsi uudelleen ja tuohon ekaankin meni pillerien lopettamisen jälkeen 4kk eli olemme olleet tilastollisesti tarkkoja, kun joidenkin lähteiden mukaan joka kk on noin 25% onnistumismahdollisuus.

Piipuu:
Kipuja kuuluu raskauteen monenlaisia, mm. liitoskivut ja kohden kasvukivut voivat olla aikmoisia. Minulla mm. takana oleva kohtu, joka erikoislääkärin mukaan voi aiheuttaa kasvaessaan aikamoisiakin kipuja vatsalla, kun kohtu raivaa tilaa ja työntää mm. suolistoa pois tieltä. Lisäksi ummetus voi aiheuttaa kipuja, vaikkei ilmaa tulisikaan. Siihen aikaan, kun menkkojen pitäisi olla niin varsinkin vielä tässäkin vaiheessa voi olla kuukautiskipujen kaltaista kipua silloin ja mahdollisesti sitä tiputteluvuotoakin. Todella runsas vuoto on sitten eri asia kuten mammasmurffilla tuossa. Riippuu tietysti kauheasti siitä missä kivut tuntuvat, ovatko ne jatkuvia vai pistomaisia. Keskenmenokivut olivat minulla ainakin todella kovia ja se oli ihan jatkuvaa, menkkakipujen tapaista, mutta todella paljon voimakkaampaa.

Tiedän, että on hankala rauhoittua ja ajatella positiivisesti, kun on epävarma olo, mutta koita silti. En nyt äkkiseltään löytänyt missä vaiheessa sulla raskaus tarkalleen on, mutta jos ei vuotoa ole niin en nyt vielä kovin huolissani olisi, kun alkuraskaus kuitenkin on menossa. Mutta tosiaan, jos aivan liikaa huolettaa niin toki voit mennä yksityiselle tilannetta tarkistamaan, mutta jos vain pystyt koittaa ajatella positiivisesti ja rentoutua niin tuo mainitsemasi reilut 2vkoa menee äkkiä. Minuakin jännittää ja ultra on nyt perjantaina. Tuo keskenmeno kun saa olon todella epävarmaksi tämänkin raskauden suhteen, vaikka nyt on ollut kunnolla raskausoireitakin mm. pahoinvointia, noita liittymiskipuja, päänsärkyä, tajuton väsymys jne mitä ei viime kerralla ollut, eikä varmaan ehtinyt tulla, kun oli mennyt kesken niin aikaisin. Nyt olen vain koittanut rentoutua ja ajatella positiivisesti, vaikka aikamoisia peikkoja välillä mieleen koittaa hiipiäkin. Pidän sinulle peukkuja!
 
Otan osaa mammasmurffi! Kurjuuksien kurjuus, kun ei kestänytkään loppuun asti. :sad001 Paljon voimia, varmasti tuollainen sattuu. Toivottavasti saat pian uuden plussan kun taas jaksat yrittää ja sillä kertaa se olisi pysyvä.
 
Sydämen pohjalta jaksamisia Mammasmurffille :Heartred

Kiitos raitakarkki, olen saanut itseni taas jo rauhoittumaan. Luulen että kivut oli suolistoperäisiä, jotenkin tuli vain ylireagoitua. Nyt taas edetään päivä kerrallaan kohti tuota ultraa :-)
 
Kuuluukohan tää raskauteen ku mulla on vasemman käden etusormen nivel vähän turvonnu ja sattuu kun taittaa sormea :O samoin huomasin polvessa samaa kipua ku kumarruin lattialta nostamaan lasten leluja. Kurjalta tuntuu..seuraava neuvola on vasta 12.5!:sad001 ja sekin on vasta toinen neuvola käynti.:sad001

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Nivelkipu ja turvotushan ovat kyllä raskaudessa yleisiä, etten nyt minä ainakaan kauheasti huolehtisi. Jos kovasti alkaa paikat renkkaamaan ja kipeytymään niin ainahan voit tk-lääkärille varata ajan tai soittaa neuvolaan ja kysyä heidän mielipidettä, vaikka ainakaan mä en kyllä sinne soittais, kun se mun neuvolatäti on tähän mennessä ollu ihan yhtä tyhjän kanssa, kun itse esim tiesin keskenmenoon liittyvän hcg-arvonkin paremmin jne. Tuo sormi voi olla periaatteessa ihan venähdyksestä johtuva, mulla ainakin jos paljon on koneella niin myös saattaa sormen nivelet turvota tai jänne, joka sitten näkyy selvänä pullotuksena hiirisormessa. Polvi ja sormi eivät välttämättä ole edes yhteydessä toisiinsa. Mutta jos ei mene ohi tai pahenee niin sitte lääkäriin :)
 
Takaisin
Top