Uutisen kertominen muille, milloin ja miten?

Hei vaan kaikille, olen uusi täällä foorumilla. Nyt siis rv 7+6. Esikoinen tulossa niin en haluaisi kaikille sitä huudella, kun vielä on keskenmeno riski niin suuri. mutta tänään oli pakko hakea slomaa kauheen uupumuksen takia. Tietenkin työterveyslääkäri kirjotti diagnoosiin, että alkuraskauden väsymys. Että oli vähän niinku pakko kertoo pomolle tänään. parhaalle kaverille olen kertonut, mutta en oikeastaan muille vielä, ehkä sitten ensimmäisen ultran jälkeen :)
 
Mä kerroin perjantaina töissä mun tiimikavereille. Ne oli tosi ilosia mut yllättyneitä kyllä. Perjantaina oli työporukan illanistujaiset ni salaa siellä alkoholitonta siideriä lipitin, ei kukaan epäillyt mitään kun salaa kävin aina täyttelemässä muualla lasia :D Tänään kerrotaan mun appivanhemmille, niiden reaktio jännittää kyllä koska ne ei oo koskaan sanallakaan maininnut mitään lapsenlapsista.. Tulee varmaan aika puskista niillekin, mutta eiköhän ne alkujärkytyksen jälkeen ilahdu. Mulla on 2,5 viikon päästä np-ultra niin sit aattelin kertoo kavereille ja muille läheisille, muut saa sit huomata mahan kasvusta joskus.
 
Mie olen sukulaisille aika avoimesti kertonut. Tai siis minun sukulaisille :D Äidilleni ja siskolleni melkeen heti, yhdelle ystävälleni ja yhdelle työkaverille kun oli niin paha olo. Isälleni ja veljelleni kerroin isänpäivänä. Mies on kertonut muutamille ystävilleen.

Töissä olen aatellu salata np-ultraan asti mutta se tekee tiukkaa. Maha on sen kokoinen jo nyt että vaatteilla alkaa olla hankala peittää ja perjantaina olis pikkujoulut. Lähes Kolme viikkoa vielä ultraan niin voi olla että on pakko kertoa aiemmin.
Haluaisin vain että lähimmät esimieheni saisivat tietää ensimmäisinä mutta en tiedä miten asian heille kertoisin.
 
Mie oon kertonut vaan omalle äidille. töissä yks työkaveri kysyi että oonko raskaana vastasin hänelle vain "minun ei tarvitse vastata tuohon mitään" sen jälkeen hän antoi asian olla. varmaankin siis tajus että oon, mutta eipähän utele enempää.
 
Tänään 11+4, oon aika avoimesti viime aikoina puhunu raskaudesta tutuille joiden kanssa paljon tekemisissä kun vauvan sykkeet kuuluu kotona hyvin ja varhaisultrassa aiemmin käytiin missä kaikki oli hyvin. Oon huono ja laiska salailemaan, on kivempi puhua asioista jos siltä tuntuu. Jos huono tuuri kävis ja jotain negatiivisempaa tulisi niin mielelläni tuen varmasti ottaisin vastaan. Avoimesti kertomiseen voi mulla vaikuttaa että on eka raskaus, ei aiempia huonoja kokemuksia tai muuta ja kaikki on nyt mennyt hyvin.
 
Olen myös uusi täällä joten nyt mennään ehkä 11+3 (ens viikolla selviää paremmin)... Itse kerroin heti plussauksen jälkee vanhemmilleni ja lähimmälle kaverille + tietty ukon vanhemmille koska kesken mennessä tarvitsen todellakin tukea. Töissä kerroin eilen pelon sekaisin tuntein mutta aivan turhaan. Pakko oli kertoa jo nyt koska on toi navan ympärys venyny jo niin näkyväksi ettei vatsan sisään vetäminen auta ja en oo koskaan ollu mikään saikuttelia ni ei tuu ihmetyksiä.
 
Itse en haluis töissä vielä kertoa mutta mites noi pikkujoulut kolmen viikon päästä... :grumpy: Ei kyllä vielä ole mitään fiilistä kertoa. Sain juuri isomman sopparinkin niin en haluaisi heti paukauttaa et hei muuten mammaloma tiedossa ensi keväänä kiitti sopparista!
 
Meillä olis kans pikkujoulut huomenna.. mennään jonnekki viskitehtaalle missä ruoka ja viskimaistelua :wacky: Täytyy taas vain kehitellä joku lääkekuuri ettei voi maistella.. Pomolle oon kyllä raskaudesta kertonu, mutta muut ei töissä tiedä.. voin kyllä kuvitella että epäilykset herää tuon pikkujoulureissun jälkeen kun yks työkaveri on tähänki asti jo kovin ollu kiinnostunu koska meille tulee vauva.. pomon mukaan se kyseinen työkaveri on kuulemma seurannu mun syömisiä ja kaikkee jo jonku aikaa :wtf
 
Aika ärsyttävää tollanen kyttääminen! Mulla olis kans kahdet pikkujoulut tulossa, mitenköhän ne handlaan.. Jotenkin oon ihan varma että kun vastaan tarjoilijalle ottavani pelkkää vettä (tai muuta alkoholitonta) kaikki tajuaa samantien mistä on kyse, kysyy sitten ääneen tai ei mut en haluais että kukaan edes tajuaa. Kokemuksia sellasesta että tilaa itselleen juomia mutta vieressä oleva kaveri (joka tietää) juo ne muiden huomaamatta? :joyful:
 
Jos syön enemmän ku aiemmin niin mun täytyy olla paksuna.. niin se oli pomolle toimitellu.. ehkä pienesti ärsyttää tommonen kyttäily :BangHead
 
Jos syön enemmän ku aiemmin niin mun täytyy olla paksuna.. niin se oli pomolle toimitellu.. ehkä pienesti ärsyttää tommonen kyttäily :BangHead

Voi aaargh! Tässä asiassa yksityisyys on vissiin vieras asia... Ärsyttäviä tuollaiset kyttääjät - liekö omassa elämässä vähänlaisesti tapahtumia...? :D
 
Nyt on kyllä pakko tähän kommentoida, ootte vissiin naisvaltaisella alalla kun noin kytätään töissä ja pikkujouluissa? :D Mun eka raskaus selvisi töissä kun palasin pitkältä kesälomalta rv 24. Silloin ei tarvinnut enää kertoa kun kaikki sen näki. Silloin vasta kerroin pomollekin. Oli siinä juhlia ja reissuja mut kuljin juhliin autolla ja join tuopista alkoholitonta olutta. Reissussa selitin etten voi lentää krapulassa. Miesvaltaisessa työpaikassa kaikki meni läpi, jopa aamupahoinvointi jonka sain selitettyä ruokamyrkytyksellä :D
Nyt olen hoitovapaalla kotona ja ajattelin kertoa töihin sijaisen jatkosta johtuen tällä kertaa aiemmin. Pikkujouluihin menen jälleen autolla :wink
 
..nyt siis 10+2 ja omien vanhempien lisäksi lähimmät ystävät tietää. Muille sitten nt-ultran jälkeen :)
 
Metallipajassa olen töissä ja firman ainut nainen mun lisäksi on tuo kyttääjä laughing7 tuskin nuo miehet mitää huomaa viä piitkään aikaan ellei tuo juorukello kaikille informoi hänen tutkimuksiaan..
 
Onpa aika ahdistavaa kyttäämistä ja mielestäni myös törkeää toimittaa pomolle epäilyksistään o_O
 
Voi elämä miten ärsyttävää kyttäystä! Ajattelin kertoa töissä vasta rakenneultran aikoihin tai sitten kun maha pompahtaa näkyviin. Tällä hetkellä ei näy yhtikäs mitään. Ehkä skippaan pikkujoulut jollain verukkeella en halua todellakaan paljastaa vielä.. Kavereilta ei jaksaisi kyllä enää salata hetkeäkään! Ehkä np-ultran jälkeen voisin kertoa joka on jo ihan kohta! :Heartbigred
 
Voi ei Siinamiina! Ei taida tosiaan olla tällä naisihmisellä muuta tekemistä kun seurata sinua :D
 
Mä jotenkin nyt väsyin asian peittämiseen. Jos menee vielä kesken niin sitten ei voi mitään. Jos joku huomaa turvotuksen ja kysyy vastaan rehellisesti... =)

Muurahainen ja pikkuinen 9+4


Mulla on ollu tää sama tässä pari viikkoa, en oo vaan jaksanut salailla ja on asiasta ollut mukava jutella esim. raskaana olleille työkavereille. Jos jotain pahaa sattuu, voi sattua myöhemminkin, niin miettis sit mitä ja miten kertois, elämää se on vaan.
 
Takaisin
Top