Uutisen kertominen muille, milloin ja miten?

Me aateltiin että laitetaan meidän molempien vanhemmille joulukortti jossa on meidän kolmen nimet + toukka saa nähdä kuinka nopeasti rupee puhelimet soimaan

Minä olen kertonut töissä lähimmille työkavereille, koska pahoinvointi on aiheuttanut niin kamalan olon. Parempi kun muut ovat kärryillä, miksi näytän kamalalta :D Töitäkään ei voi tehdä jaksamisen mukaan, joten parempi kun muutkin tietää. Miehen äiti ja minun vanhemmat sekä yksi sisko tietää myös. Yksi kaverini tiesi kanssa heti plussan jälkeen. Nyt olen lähdössä kampaajalle ja kun olo on mitä on, niin varmaan kerron hänellekin. En voi vaan tuppisuuna olla, kun on oksettava olo, enkä ryhdy valehtelemaan. Kaikki nämä ihmiset on kuitenkin sellaisia, joille voisin myös kertoa, jos menee kesken, se kampaajakin :)

Mekin kerrottiin jo äideille kun miehen äiti oli sairaalassa odottelemassa leikkauksen alkua niin saipahan vähän muuta ajateltavaa. Mun äidille sitten myös tuetenkin.. Molemmat sanoi että johan se oli aikakin kun esikoinen on jo kaksi vuotta :-D

Me kerrottiin esikoisesta vanhemmille ja sisaruksille heti varhaisultran jälkeen. Oltiin niin täpinöissään. Tää toinen haluttais pitää mahdollisimman pitkään omana salaisuutena. Ehkä sitten jouluna voisi kertoa läheisille. Tai sit tuo joulukortti olisi aika hauska idea.

Esimiehelle kerrottu. Työ on sen luonteista, että asioita suunnitellaan aika pitkällä tähtäimellä, siksi on mun mielestä reilua kertoa jo tässä vaiheessa. Iloisesti suhtautui ja kovasti onnitteli :)

Mä kerron pomolle parin viikon päästä kun joudun lähtemään töistä pari tuntia aiemmin ekan neuvolan takia. Luulen että ottaa asian ihan hyvin. Jännittäis ehkä enemmän jos ei olisi vakituista paikkaa, vaikka raskaus ei siihen sais vaikuttaakaan.

Meillä viime raskaudessa kerrottiin kaikille heti kun oltiin niin innoissaan ja raskaus keskeytyi 12+4 ja se jälkipuinti kaikkien kanssa oli aivan kamalaa joten nyt odotetaan ainakin sinne ensimmäiseen ultraan ennen kuin kerrotaan,mutta ihanaa että voi kertoa ennen joulua

Mä kerroin heti plussasta yhdelle työkaverille kenen kaa ollaan koko ajan tekemisis vaikka äitiyslomalla oonki, sit kerroin siskoille joista toinen on myös melko samoilla viikoilla ja sit viel parille ystävälle :)

Ajateltiin tuleville isovanhemmille kertoa vasta jouluna.. otetaan varmaankin jonkinmoinen valokuva, josta voisivat sitten päätellä että jotain on kesällä luvassa ^^ töihin kerron vasta sitten, kun alkaa näkyä, jos en nyt pikkujouluissa "jää kiinni" :,D ainoat ketkä tietää tälllä hetkellä ovat kaksi ystävääni, joiden odotusaikaa seurasin vime talven :)

Mä olen esikoisen kanssa vielä hoitovapaalla. Tosi alussa mennään vielä (arviolta 5+0) ja vielä olisi tarkoitus pitää pitkään omana tietona! Ensimmäisenä varmasti kerrotaan omille ja miehen vanhemmille. Sosiaaliseen mediaan tuskin päivitetään mitään, esikoisestaan ei siellä puolella mitää ole mainittu ☺️

Varmaan myökii uotellaan ainakin sinne np-ultraan. Omalle äidille saatan kertoa heti jos/kun alkaa klexane hoito, jotta saisin siinä jonkinlaista tukea. :)

Meil on nyt kerrottu molempien vanhemmille ja käyn välillä tekemässä vuoron töissä niin siel esimiehelle. On tää heikotus/huono olo niin näkyvää ettei voinu olla kertomatta. Mies lähtee viikonpäästä töihin niin on kiva saada apua esikoisen hoidossa.

Edit. Ja nyt sit tietenkin pelottaa ihan älyttömästi et tää menee kesken.

Siskolle laitoin aamulla heti testin jälkeen viestiä ja äitille kerroin hieman erikoisemmalla tavalla.

Kävin tosiaan katsomassa äitiä sairaalassa, kun hän oli juuri polvileikkauksessa. Aikasemmin hän laittoi mulle viestiä, että voi harmi kun ei muistanut ottaa kutimia mukaan tuolle reissulle, kun joutuu olemaan siellä vielä useamman päivän. Kävinpäs sitten ostamassa vauvoille tarkoitettua villalankaa ja tein kortin, missä oli virkattu vauvantossu ja kirjoitin kortin taakse: Teetkö mummi tulokkaalle tossut? Rv3+6. Mummi oli myöskin häkeltynyt! Eikä kuulemma sattunut polveen enään yhtään!:grin

Toiselle siskolle kerron varmaan ensi viikolla, mutta sitten ei kerrota enään kenellekkään. Ainakaan ennen, kun tiedetään, että kaikki on hyvin! :)

Mimmi rv 4+6

Meillä oli esikoisen aikaan uudenvuoden aattona np ultra joten kerrottiin sitten sen jälkeen. Laitoin mun äidille ihan vaan kirjekuoren jossa sisällä ultrakuva ja päälle kirjoitin hyvää uutta vuotta ja annoin sen hänelle kun mentiin sinne. Muutenkin varmaan vähän ihmetti miks ei olla perinteisesti juhlimassa uutta vuotta alkoholin kanssa:D.

Tästä mä oon ajatellut kertoa kuvan kanssa myöskin ultran jälkeen sillee, että pojalla olisi joku isoveli paita päällä ja jotain sellaista. Saas nähdä mitä keksintää on vaan niin hirveetä, että vaikka onkin ihana ja onnellinen juttu niin ilmeisesti mun äiti ei ehdi näkemään tätä tulevaa vauvaa koska on niin sairas :( joten välillä mulla on sellainen olo etten edes haluaisi kertoa

Jaksamista äitisi tilanteeseen Elina_!:Heartpink
Mimmillä ihana piristysruiske äitille!

Ekana kerrottu naapurin vara-mummille, joka tuuraa äitiäni joka on pitkän välimatkan päässä!
Omalle äipälle kerrottu kasvotusten hetimiten plussan jälkeen, soitellaan päivittäin, ni on tukipuhelin käytössä! :Heartpink
Anoppi joka asuu 100m. päässä ei tiedä, eikä oo huomannu viel mitään? On vähän daiju!

Mimmi, ihana tapa kertoa! <3

Elina, voimia sinne äitisi tilanteeseen... <3 kyllä mä luulen että äitiäisi lohduttaisi tieto tulevasta pikkuisesta.

Takaisin