Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä, no onneks ei oo ainakaan menny pahemmaks. Onko miehes nyt kuinka vloppuna töissä? Sillon kun se on kotona, niin nosta sinä jalat kohtu kattoa! (Tiiän, ei sekään onnistu, mutta kannattaa yrittää ees)

Warheart höh, toivottavasti saisit/osaisit levätä!

Timbe hyvä että siellä on kaikki kunnossa. :)

Äippä koitahan saada levättyä, patistat miehen hommiin aina kun mahdollista ja turvaudu tukiverkkoon. :) Tsemppiä!

Noh mies on koko viikonlopun töissä mut porukat tulee huomenna kun ois Su mulla ja esikolla yks juhla :) maanantain mies vapaalla... nyt nukkumaan, Toivottavasti!! Öitä kanssa mammat<3

Menihän se tämä yö jo paremmin! Ei mtn töhötystä yöllä, pelkät tissittelyt pimeässä makkarissa hoitui nopeasti, vaikkakin tais ainakin viidesti herätä syömään :) Sais tämä mun nuha/yskä vaan loppua, naama ihan turvonnut ja nokka tukossa, yskiminen tuntuu ikävältä ku saa ekana miettiä miten jännittää lantionpohjan ja keskivartalon ku eipähän tuo prisma päivässä ihan oo palautunut :D

Mulla oli Timbe kans ton kääntymisen lisäksi, että sanottiin vaan vauvan rauhoittuvan loppua kohti, kuuluu asiaan, mut liikkeitä tarkkailtava tietysti! Kyllähän sullakin on kohta vauva sylissä ja alkaa ihan muut huolet <3

Warheart ihana kuulla että yö meni hyvin :) Mitenkä joulukuinen on ollut nyt vauvan kanssa?
Täällä taas yö oli alkuun melkoista huutoa.. sit kun sai buranan niin nukkui loppu yön suht hyvin.. saa nähdä mitä lääkäri sanoo kun maanantaina soittaa.. olis vaan niin hemmetisti helpompaa jos tietäis että mikä tuota neitiä öisin itkettää ja valvottaa :(

Joulukuinen vääntää poskihampaita ja ollut räkäistä yskää, viime yöks panadolia annettiin, pari kertaa heräs yskimään ja kerran itkeskeli kun kolautti päänsä unissaan johonkin. On innoissaan vauvasta ja haluaisi leikkiä vauvan kanssa. On kehittänyt semmosen oman nauruhihkumisäänen ku on vauvan lähellä <3 Saa olla kyllä tarkkana, ettei otteet ole liian kovat, mut positiivisella kannustamisella ollaan yritetty otteita keventää.

Jos teilläkin Timbe hampaat valvottaa? Tai sit ruokavaliossa joku ongelma? Noita on ikävä lähteä purkamaan jos ei ole varmuutta milloin alkanut. Silent refluksi ainakin oireilee voimakkaimmin öisin, siitäpä taisi ollakin puhetta tuolla toisessa ketjussa. Toivotaan nyt parasta, et selviää mikä muksua valvottaa ja sun ei tarvitse heräillä ku yhden kanssa öisin!

Warheart, neidillä kyllä kuultaa mun mielestä ainakin 2-3 kolme hammasta yläikenessä, mutta lääkäri oli sitä mieltä että ei hidaskaan hampaiden teko voi näin kauaa vaivata? Ite oon sitä mieltä että voi. Nexium kuuri (2vko) on melkein kokonaan nyt syöty, ja siitä ei ainakaan apua. Sillon kun tuo eka ylähammas tuosta kuultavasta rivistöstä puhkes niin nukuttiin viitisen yötä rauhallisemmin, joten jotenkin vaan uskoisin että nuo hampaat vaivaa enemmän meidän neidillä kuin yleensä lapsilla? Mitään allergian oireita ei ole, mutta enpä tiedä tarviiko välttämättä ollakkaan.. puhkeis nyt ainakin ennen nuo kuultavat hampaat kun vauva tulee!
Ihana teidän taaperon reaktio :)

Hän sanoi että max. pari päivää ennen ja jälkeen puhkeemisen.. tarvii soittaa kummitädille (hammaslääkäri) ja kysellä. Nuille pienille hammassärystä kärsiville pitäis kehittää joku pitkäkestoinen kipulaastari mikä helpottais 24/7 oloa ja ne ei huomais koko hampaiden tuloa :D

Jep! Tai semmonen yöks suuhun laitettava ikenien viilennin ois hyvä :D

Kai se kipeintä tekee kun hammas puskee ikeneen ja siitä läpi. Kudokset kun on erilaiset eri ihmisillä, niin miks ei ikenetkin? Jos on kovin paksut ja joustamattomat ikenet niin kai se sattuu enemmän? Kyllähän monilla vuotaa ikenet herkästi verta hampaita harjatessa, kun toiset voi harjata tyyliin metalliharjalla ja ei tunnu missään :D Näin mä siis järkeilisin, että kyllä vaan on eroja kipuiluissa!

Sitäpä minäkin ja äitini joka on hammashoitaja.. ja tosiaan kun tuota kuolaa valuu koko ajan solkenaan, ja on flunssan oireita..

Meillä ainakin kestää viikkoja öiset itkut kun hampaita tehdään. Tekee hampaita semmosissa erissä. Nyt tehdään poskihampaita ja vasta yksi tullut läpi ja vielä ainakin kaksi tulossa kun ikenistä kuultaa. Illasta ollaan annettu panadolia ja jäisiä marjoja jäystettäväksi.

Niin ja kuolaa ja räkää valuu yleensä päivä tai kaks ennen kun hammas puhkee läpi asti.

Uni ei tuu ja tässä mietin onko muilla ollu raskauden aikana toispuoleista turpoamista? Oon pistänyt merkille, että noin 3 viikon ajan (ellei kauemminkin) oikea nilkka on vähän väliä turvoksissa, en osaa selittää miltä tuntuu mutta tosi oudolta, ihan kuin veri ei kiertäisi yhtään ja oikea käsi on myös enempi turvoksissa. Oikea ranne myös puutuu todella helposti ja pistelee, mutta samaan aikaan vasemmalla puolella kroppaa ei tapahdu mitään. :eek:

Talvitintti, mulla ei oo ainakaan kokemusta :/
Miten warheartilla menee? Uteliaana kyselen :P
Täällä neidillä on tainnu tulla tänään kulmahammas läpi, kaks vielä kuultaa ikenen sisältä tuosta neljän rivistöstä mikä pukkas samaan aikaan, ne kun puhkeis äkkiä vielä ennen kun vauva tulee! Viime yönä oli karmivat kipuitkut panadolista huolimatta, otin viereeni pitkästä aikaa nukkumaan, ai että nukuin itsekkin levollisemmin kun oli neiti vieressä, ei vaan viitsis siihen totuttaa kun vauva tulee :/

Talvitintti, mul turpoo oikea puoli... laps on muutenkin enempi oikealla, voisko johtua siitä? En tiiä... unettomuutta on havaittavissa täälläkin, viime yönä sain unta vasta reippaasti puolen yön jälkeen! Jalat kramppa, mahaan koskee ja vituttaa... näihin sanoihin, näihin tunnelmiin on "hyvä" tämä viikko lopettaa! Torstaina neuvola ja rv 30(vihdoin!!!!!)

Ihan hyvin menee, jos tätä mun hemmetin yskää ei lasketa... Saa vähän tarkkana olla yskiessä ku muutenki paikat hellänä ja eihän tuo lima meinaa millään irrota :( Viime yönä olikin sit tissimaratonit ja 4h tankkausta putkeen! Saattoi aamulla hivenen olla väsynyt olo :D Saas nähdä miten ens yö menee. Huomenna ois tarkastus sairaalalla ku lysynä kotiuduttiin.

Äippä varmaan joo voi johtua siitä. o_O

Tsemppiä kaikille oloihin ja arjen tuomiin haasteisiin!

Täällä alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että jonkin näkönen hengähdystauko tekis hyvää... Pojalla alkanu nyt selkeästi jokin uhma ja koettelee rajoja. Päivät koostuu siitä kun saa hokea "ei sinne, älä ota, älä vie, ei saa ottaa, ei saa koskea, ei noin, ei ei EI". Oma olo alkaa olla sen verta tukala ettei pysty eikä jaksa enää läheskään samalla tapaa osallistua leikkeihin ja siitäkös poika suuttuu, mä sitten saan niskaani huudot, itkut ja raivoamiset. Myöskin on nyt tullut takaisin äiti, äiti, äiti - vaihe, huoh. Seuraa koko ajan kuin hai laivaa, mitään en saa tehdä rauhassa. Poika ei suostu paria minuuttia pidempään olemaan omissa oloissaan, en saa päivisin edes sitä viittä minuuttia levätä. Jos mies leikkii pojan kanssa niin ei mene kauaakaan kun poika lähtee etsimään missä äiti on. Jos haluan edes kerran käydä wc:ssä yksin niin siitäkin vedetään kamalat raivarit kun hänet jätetään oven taakse. Joka ilta mun pitää lukea iltasatu ja laittaa poika nukkumaan, isimies ei siihen kelpaa vaan aloittaa samantien hirveän paniikinomaisen huudon kun tajuaa, etten mä ole laittamassa nukkumaan. Ehkä pitäis tukiverkkoa hyödyntää ja kerrankin laittaa poika isovanhemmille yheksi yöksi kun ei ole vielä kertaakaan ollut... Sori omanapailu. :shy:

Talvitintti, tuo kieltäminen kuulostaa ihan samalta kuin meillä, ja äidin perään lähdetään samantien kun vähänkin tylsistytään. Ja näillä hormooneilla ei hermot oo niin pitkät kuin yleensä normitilassa, joten tiedän tunteesi :/

Takaisin