Uusien toivojat ja odottajat <3

saini

Asioista perillä oleva
Joulukuunmammat 2015
Syysmammat 2017
Heinäkuun äidit 2019
Tänne kaikki yrittäjät ja odottajat joulumammojen keskuudesta :)

Useiden pyynnöstä perustettu :) Toivottavasti otsikko sopii muillekin :)

Lisätään tähän uudelleen plussanneet joulumammat laskettuine aikoineen :p

Warheart/13.3.2017/4.lapsi

Talvitintti / 14.5.2017 / 2. lapsi
Äippäx4/ 25.5.17/ 5.lapsi

Faline/13.6.2017/2.lapsi

Saini/16.9.2017/3.lapsi


Syntyneet:
Warheart/8.3.2017/4.lapsi/tyttö
 
Muokattu viimeksi:
Kaiken ohella kolmas pikkuinen toiveissa :Heartred Kierrotkaan edes alkanu mutta eihän se niitä kuukautisia välttämättä tarvi tärppiin :)
 
Kiitos saini et perustit tän:)
Mä tosiaan lopetin minit viime kuussa, ekat menkat alko eilen ja innolla odotetaan et menkat loppus niin pääsis vauva tekoon:wink toivottavasti tärppäis yhtä helpolla kun tähänkin asti❤️
Ps nimimerkin numero tuntuu liian pieneltä, korotusta kaipaillaan:wink
 
Liityn mukaan kuumeilijoihin, vaikka vielä kuukautiset ovatkin omilla teillään. Haikeus pikkuvauva aikaan on kova. Se kyllä yllätti itsenikin . Varsinkin kun järki ihmisenä toivoin että kerkeäisin töissäkin pyörähtää ennen mahdollista seuraavaa pikkusta. Mutta mutta.. Saattaa olla että en malta odottaa :)
 
No meille on se neljäs tulossa, vaikka sitä kovasti oltiin tuossa vastaan :D Vauva-aikaa en ite kaipaa kyl yhtään, mut se on vaan lusittava tän raskauden lisäksi... Nyt ois sit kaks kestopeppua samaan aikaan, mitä ei pitänyt tapahtua, mutta menkööt nyt :D
 
Taisinpa itsekin sanoa sannin odotus aikaan et ei enää ikinä... Noh kuinkas tässä nyt sitten kävikään:D
 
Äippä :D No mulla se ei niinkään ole pelkästään tämä raskausvitutus, vaan ihan tuo raha ja hankinnat oli meillä se suurin kynnys. No nykyisellään pärjätään vallan mainiosti, mutta jos ja kun tämä hyvinvointiyhteiskunta joskus menee nurin, niin haluisin jo olla töissä! Pelko perseessä, että ei ole muksuilla enää ilmaista koulutusta, terveydenhuoltoa yms :/ Mutta eihän sitä voi elämäänsä elää peläten...
 
Meillä toi mies tienaa suht hyvin niin saadaan rahaa hyvin säästöön ja lapsilla on omat säästötilit johon sukulaisetkin laittaa synttäri/joululahjat... Joten taloudellista huolta meillä ei varsinaisesti ole, vaikka joka kuukaus kituutetaankin, pakkohan sitä on säästöjäkin kartuttaa... Mulla itsellä niin huonopalkkanen työ joten mulla ei oo mikään kiire senkään takia töihin, kouluun pitäis mennä. Mut sen ajattelin aloitaa kotona ollessa...
Ainut mikä mua huolettaa on oma jaksaminen raskausaikana ja tietysti 2 pienemmän suhtautuminen mahdolliseen uuteen vauvaan, isommat on sitä mieltä että uus vauva olis kiva:wink
Ainiin oli joskus puhetta omavaraisuudesta niin arvaas mitä syksyllä tehdään katto remppa niin samalla asennutetaan katolle aurinkopanelit:D mä saan ens kesänä pari munivaa kanasta, näin minulle on luvattu... Pieniä asioita mitkä tekee musta onnellisen :D
 
Minäkin hiippailen tänne puolelle :P
Kiva kun tällainen ketju perustettiin!
 
No mä tein siivoojan hommia tossa aikaisemmin, 1200e jäi näppiin verojen jälkeen :D Siitä kyl onnistuin säästämään 400-500e/kk, että ei ne suuret tulot vaan pienet menot :wink
 
Mulla laivahommissa palkka semmoinen 2500 käteen mut sinnehän mä en voi palata... 2viikkoo erossa lapsista... ei pysty:sad001 no samat hommat maissa tois käteen sellasen 1500-1800... Kyllähän sillä pärjää, mut jos laittaa koko lauman vuoropäivähoitoon niin samassa tilanteessa ollaan rahallisesti kun nyt joten pysyn kotona... Tietysti haluan kasvattaa muksut itse enkä antaa niitä muualle "kasvatettavaksi":)
 
Niin ja nyt mulla menee sellainen 50-100€/kk säästön... Pihi kituuttaja kun oon:wink
 
Kyllä mekin pitkälti miehen palkalla pärjättäisiin, jos saadaan suunnitelmat rullaamaan ja oma talo ostettua piakkoin :) Mä tekisin max puolikasta päivää tai sit kotoa käsin jotain. Oman panoksen arkeen toisin kotihommilla (kasvimaa, kanat, polttopuut, yms) ja tietty kotia remppaamalla toimimaan myös ilman sähköä. Erottelevan kuivakäymälän haluisin kotiin (naturum), sit tosiaan se 12V järjestelmä vähäisille sähkölaitteille, maakellari ja mitä muuta sitä nyt vähän pimeä mamma tarvitsee :D Tämä nyt ei enää liity vauvahaaveisiin kun löyhästi rahoitusmielessä ;D
 
Kyllähän se oman talouden miettiminen on (ainakin mulla) iso osa uuden lapsen haaveilu, jos ei rahkeet riittäisi ei sitä sit ees mietittäis... Meilläkin on maakellari, se on täynnä hilloja,soseita, mehua, miehen tekemiä viinejä/siidereitä ja sun muita säilykkeitä:wink
 
Vähän olisi toiveissa, mutta ei ehkä iiiihan vielä. Eipä oo kuukautisiakaan vielä näkynyt. Onko toinen lapsi helpompi jaksaa (vauva-aikana) kuin eka? On niin haastava tapaus tämä meidän, että meinaa viedä haaveet toisesta vallan pois...
 
Täällä tänään testattuna nega. Tosin... ei se kyll yllättänyt ollenkaan :D Se vaan kun kroppa tekee omiaan ja taas saa miettiä mitähän mikäkin tunne/oire merkitsee :D munasarjat tuntuu oudoilta ja paineen tunne edelleen mutta kuukautisia ei näy. Kai ne joskus tulee sit.

Tytsy, itse sanoisin että ei se helpompi ole mutta erilaisempi :) Nyt sitä on paljon enemmän ollut kartalla asioista eikä asiat oo ollut uutta mutta tämä huomion tasapuolinen jakaminen ja vielä se että molemmat lapset on asiasta samaa mieltä niin on haastavaa. Mutta ei tää hankalaa ole :) Tällä hetkellä tytöt olleet suht haasteellisia ja testanneet kaikkea mahdollista käskyä ja komentoa niin ollut kyll nukkumaan mennessä itku herkässä. Varsinkin jos nukkumaanmenokin menee täydeksi hulabalooksi :)
 
Saini pahoittelut negasta!
Tytsy komppaan sainia, ei se varsinaista helpompaa oo kun toinen syntyy, mut (mun mielestä) kun kolmas syntyy niin se on helmpompaa kun 1&2 ovat toisensa tukena ja leikkikaverina, pystyy itsekin tekemään kotihommia tms:)
 
Se riippuu lapsesta/vauvasta, että millaisena kokee vauva-arjen... Meillä tuon esikoisen vauva-aika oli aivan helvettiä, toinen oli taas täydellisen helppo ja 2kk iästä nukkui täysiä öitä, ei juuri itkeskellyt. Esikoinen oli jo 2v2kk kun toinen syntyi, joten ymmärsi hyvin puhetta ja jaksoi hetken odotella jos tarvitsi. Innoissaan myös oli vauvaa hoitamassa, toi vaatteita ja vaippoja kun pyysin :) Kolmannen kanssa ollut myös helppoa, nukkuu hyvin ja on melko tyytyväinen alun refluksivaivojen jälkeen. Isommat jo tappelevat keskenään ja esikoinen tullut ihanaan kitinäkiukkuikään, mikään ei ole hyvin :D
 
Takaisin
Top