Uusi tammikuu 2011

Amppu: Mä olin täysin vain sen tiedon varassa, mitä Kelan setä mulle asioidessani sanoi. Nyt tsekkasin asian vielä tuolta sivuilta http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110608102343HL?OpenDocument ja tämän mukaan mulle ei jää maksettavaksi hoitorahaa. Joillekin siis maksetaan ja joillekin ei.


 
Anteeksi, että huutelen täältä sivusta... Mielenkiinnosta kävin Kelan sivuilla katsomassa tuosta hoitorahan ja hoitolisän myöntämisperusteista. Huh, huh, mikä viidakko! Pitää olla melkein matemaatikko ja lakimies, että ymmärtää tuon "mutta jos", "jos ja vain jos"...
 
Joo, mäkin oon osuuteni Kelasta jo tänään saanut. Täytyy joku toinen päivä kerätä kaikki voimansa ja tarkistaa asia :) Jos ja jos ja jos.
Maarinen, kiva kun teillä oli onnistunut reissu, kävin sun blogissa luuraamassa ja teidän neidin tukka oli hujatanut ainakin viisi senttiä! Mä luulen, että meilläkin päästään ennen ristiäisiä ekalle parturireissulle, niskatukka on jo niin pitkä, toisin meillä tukka on niin taipuisa ettei järin pitkältä näytä kun menee mykkyrälle päätä vasten.
Halipossu, kerro sitten synnyttämisestä sellainen inhimillinen versio ja sitten maaliskuun lopulla vasta kaikki ;;)
 
Huh! Mä jo säikähdin! Ihmettelin, että minne kaikki "vastaa" namiskat on lähteneet mua karkuun, kunnes tajusin, että en vaan oo kirjautuneen asisään... Jaiks, se ois ollu hirveetä!
Mies siis taas nollaillu koneen jotain evästeitä tai mitälie, ja noi kaikki tallennetut kirjautumisjutut nollautuneet. Vaan ehdin jo kuvitella pahinta!

Maarinen, kivaa, että reissu oli onnistunut ilman tanssejakin! Täytyy käydä kurkkimassa sitten tarkempaa tietoa rva Blogistin sivuilta. Ja että kuviakin vallan! Niitä onkin jo ikävä! Laitelkaahan taas omianne muutkin, jooko? Vai onko niitä tuolla galleriassa oottelemassa? Mä laitoin sinne joku aika sitten apinan tuoreita pläjäyksiä (kuulostaapas ulosteelta, vaan ei oo!), mutta sillon ei ainakaan muilta näkynyt. Ja Maariselle vinkiksi (en muista, et ootko sä saanu jo laitettua kuvia?) niin mä ekaks kirosin kuvien kanssa, kunnes tajusin sen html-koodin IMG-tekstit kirjoittaa pienillä kirjaimilla ([img]) ja sieltä ne kuvat sitten pälähti kaiken kansan iloksi!

Rakkaat raskaanaolijat tosiaan kerryttelee niitä viikkoja ja masut kasvaa, ihanaa! Bunnillakin alkoi jo pallo näkyä paidanläpi todella kauniina kumpuna, kun viime viikolla nähtiin. Ihanaa! :)

KELAN pykäläviidakon kanssa taisteleville tsemppiä! Tosiaan luukulta ei saa aina satavarmaa tietoa, vaan pitää osata varmistaa... Parhaiten noihin raskaus/kotihoidon/yms juttuihin saa oikeesti oikeen tiedon soittamalla sinne kohdennettuun numeroon. Just nyt en muista, mikä sen mestan nimi oli... Samanmoinen on siis opiskelijoiden Opintotukikeskus, että josko se jotain -keskusta sitten ois.

Mitähän sitä muuta... Enpä muista, että joko kerroin, että meill otettiin varovaiset ekat tuettomat askeleet viime vkolla? Vaan siihen ne jäi, ei oo uusia näkynyt... Mutta hampaita tuntuu pukkaavan taas lisää, nyt suussa on 4 ylhäällä, 4 alhaalla ja 2 vasemmassa poskessa (1 ylhäällä + 1 alhaalla)

Ja lisäksi oon saattanut täällä ääneen tuumailla, että mitkähän vaipat pitäis ton lapsen kuivana läpiyön? Yhtäkkiä alkoivat falskaamaan, vaikka kilorajaa on vielä mooooooooonta kiloa jäljellä Liberon viitosissa, teippimallissa, housut kun tuntuivat falskaavan jatkuvasti jo päiväkäytössäkin... Pyörin sitten kuin parahin tuore äiti vaippahyllyllä ihmettelemässä kera ihanan vuotiaani, ja päädyin nappaamaan kokeiluun Huggiesin 12h+ vaippoja. TOIMII! Ei oo tullu läpi, vaikka ihan supersupersupertäynnä on vaippa aamuisin edelleen ollut! Jee! Suosittelen! (Ja kuosikin miellyttää tällaista Nalle Puh -ilakoitsijaa ;))

Jahas, josko tässä tarinointia taas ois. :) Palataan taas! (Vielä pieni ilakointi; mäpäs pääsen taas huomenna töihin! Tällä ja ens vkolla käyn raksuttelemassa mittariin täydet 40h vkotunnit, IIIIIHANAA!)
 
Huomenta, huomenta!

Yö oli ihan kauhian kamala. :( Niin monta heräämistä tuon pienen flunssapotilaan takia, että sitä luulisi valvoneensa koko yön, jos ei olisi jotain epämääräisiä unia sattunut näkemään. Poikanen on niin väsynyt, että maitopullollisen jälkeen simahti tuohon sitteriin puoli-istuvaan asentoon. Eilinen meni äidin osalta myös ihan sumussa. Päikkäreihin ei ollut mahdollisuutta päiväsaikaan, mutta onneksi miehen tultua kotiin sain hetkeksi ummistaa silmäni. Eilen Aleksin syömissaldo oli heikko. Aamupuuroa soseella, 2 pientä lusikallista ruokaa, noin puolipurkkia hedelmäsosetta ja iltapuurosta vajaa puolet. Olemme palanneet maitolinjalle. Onneksi edes sitä menee reilusti ja lisukkeeksi vähän vettä. Tämä päivä näyttää olevan samanlainen. Hohhoijaa. Varasin aamuyöllä netin kautta lääkäriajan, klo 11.00 mennään sitten kuunteluttamaan keuhkot ja näyttämään kurkku + korvat. Jos vaikka jotain yskänlääkettä saatais ennen kuin tuo lapsukainen yskii keuhkonsa ulos.

Jee! Bunnilla on tänään sitten se rakenneultra. Kerro sitten heti kuulumiset, jooko! Ja voi että, kun ei olla nähty aikoihin. (Sinttukin on kadoksissa...työt ovat ilmeisesti vieneet mennessään?!) Masukumpu, masukumpu...sieltä se tulla pömpöttää...! Kohta sä olet kanssa tällainen valaskalan (-> joo, tiedän, ettei valas ole kala!) kokoinen möhkäle, joka törmäilee jatkuvasti miehensä kanssa "ohitustilanteissa". Hih!

Pottailusta: Silloin kun Aleksi oppi istumaan, mä laitoin sitä muutamia kertoja potalle. Sitten totesin, että sen meidän matkan takia en totuta toista siihen hommaan, koska ulkomailla ei välttämättä tunneta pottakulttuuria. Vaippojen kanssa pelattiin reissussa ja hyvä niin, koska hotellissa ei ollut pottaa tarjolla (ja oman raahaaminen olisi ollut ihan mahdotonta). Reissun jälkeen mulla alkoi masu olla jo niin iso, että Aleksin pottailut tuntuivat hankalilta mun fysiikkaa ajatellen. Ihan vaan itsekkäästi olen jättänyt nuo pottaharjoitukset pois ja ajatellut, että nyt uuden tulokkaan pullahdettua maailmaan aletaan pitkästä aikaa harjoittelemaan sitä, kun mieskin on sitten kotosalla joitain viikkoja. Mulle tuli hirmuisesti paineita, kun tuntui, että "kaikkialla muualla" (myös veljeni perheessä) pottailut ovat olleet arkipäivää jo iät ja ajat. Veljen vaimo oli aivan aidosti hämmästynyt tästä meidän pottailun lykkääntymisestä. Lähinnä eleet kertoivat sen aidon reaktion (= ei voi olla totta!). Siinä koitin selittää, että mun on niin vaikea kumarrella ym. Ei tainnut selitykset kelvata. Nolona myönsin sitten asian neuvolassa ja tätiä vain hymyilytti. Tässä vaiheessa ei vielä ole kuulemma mikään kiire opettaa lasta potalle....että vielä mekin ehdimme. Huh! ;) Mä luin myös sen Ampun mainitseman pottakirjoituksen Vausta ja se oli oikein hyvä. Kyllä me varmaan tän vuoden puolella aloitetaan hajoitukset. :D

Vai että Ampulle täytyy laittaa synnytyksestä inhimillinen versio. :) Jos synnytys sujuu yhtään niin helposti kuin viimeksi, niin mun ei todellakaan tarvitse karsia kertomuksesta yhtään mitään. Mähän jo heti Aleksin pullahdettua maailmaan totesin miehelleni: "Tämänhän vois tehdä vaikka heti uudestaan!", vaikka olin alkujaan ajatellut toteavani: "Ei enää koskaan!". Istuminen sujui jo samana päivänä ja kellari korkattiin kuukausi synnytyksestä...

Tästä tulikin mieleeni, kun oltiin viikonloppuna siellä toisilla synttäreillä, niin siellä oli vieraana myös yksi masua kasvattanut rouva, jolla oli entuudestaan miehensä kanssa sellainen n. 1,5v lapsukainen. (Niiden lasten ikäeroksi tulee suunnilleen pari vuotta.) Tämä sitten mulle hämmästeli, että onko sulla enää vain viikko laskettuun aikaan, ja minä tietysti nyökyttelin vieressä ja kerroin, että ikäeroksi taitaa tulla nyt se 1v ja 1kk. Sain hämmästyneen ilmeen vastaukseksi ja kysymyksen: "Miten se on mahdollista?". Vähänkö mua nauratti. Meinasin piruuttani kertoa kukista ja mehiläisistä, mutta tyydyin sitten kuitenkin toteamaan jotain asiallista, koska kyseinen rova ei mua sen paremmin tunne ja mun huulenheitto olisi saattanut loukata. Joo, luulisi, että hänkin olisi tiennyt, miten "se" on mahdollista. :D *käkättää kippurassa* (Anteeksi, väsynyt mamma...)

Maarisen irtiotto arjesta näytti tuottneen tulosta. Rentoutumista, kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa ja ihania shoppailuja. Mukavaa, että pääsit vähän katselemaan muailmaa.

Ja hei, jos olet (Maarinen) laittamassa joatin ruokasivustoa pystyyn, niin linkkiä tänne vaan. Mä voin sitten hyödyntää sitä "näin keität vettä" -osiota. :D

Lastenohjelmista: Aleksin suosikki on ehdottomasti Uki! Tuli aiemmin ainakin arkisin Subilta aamuseiskalta. YouTubesta löytyy muutama jakso. Tässä linkki yhteen: http://www.youtube.com/watch?v=Fp5Ik7hEvYI
Toivottavasti toi toimii, koska jostain syystä se mun eilen laittama Kelan sivun linkitys ei toiminut suoraan...

Sanna: Tää uusi sivusto ei ainakaan pidä mua sisäänkirjautuneena, vaikka kuinka yritän. Mä olen luullut, että tässä on joku "aikalukkosysteemi"...siis tyyliin, jos sisäänkirjautuneena kuluu tietty aika "tekemättä mitään" (esim. surffatessa muilla sivustoilla), niin sitten sisäänkirjautuminen vanhenee ja yhteys katkeaa...? En tajua.

Mutta hei, hauskaa työpäivää sitten vaan! Aikuisten elämä näköjään jälleen kutsuu... Niin joo, ja kiitos siitä vaippavinkistä. Meillä vielä pärjäillään noilla Liberoilla, mutta onpahan sitten joku vaihtoehto valmiina testattavaksi, kun tarvetta tulee.

Nyt menen herättelemään tuon rakkaan puolisoni, jonka piti omatoimisesti heräillä jo 40 minuuttia sitten. Täytyyhän meidän keretä sinne lääkäriin ajoissa...

Sairastupa hiljenee hetkeksi...
 
Tiistaita!

Hienosti tuntuu Maarisen ulkomaanmatka menneen... Varmaan oli ihan tarpeellinen irtiotto arjesta.

Me ollaan miehen kanssa lähdössä parin viikon päästä viikonlopuksi kylpylään - kahdestaan! Pinja pääsee sitten mummolle...

Halipossulle tsemppiä tulevaan "ponnistukseen"! Itselleni ei kyllä jäänyt noin hyvä mielikuva synnytyksestä... Oisko sillä imukupilla yms. jotain osaa asiaan... Mutta hienoa, kun olet menossa noin positiivisella asenteella! Ja sulla kalenterissa raksuttaa ne viikot ja päivät, jolloin meidän tyttö tuli maailmaan. :-)

Pitää vielä kommentoida tuohon "rouvan" ihmettelyyn lasten ikäerosta... Siis mullahan ei ole vielä edes kuukautiset alkaneet, että enpä nyt tiedä oisko niitä vauvojakaan tullut, vaikka kuinka ois yritetty. Tältä kannalta ajatellen on se melkoinen ihme, että teidän lapsille tulee VAIN 1v1kk ikäeroa. emoticon

 
Mou, ei kun  moi! (tuo uuu on ihan liian lähellä iiiiiitä.....:)

Yritän olla törkynopee, koska mellä kaks tyyppiä vielä nukkuu. Isi ja hänen lapsensa.... jotkut ne osaa!

Halipossulle nousi heti semmonen ajatus sanottavaksi, että: POTTAHOMMAsta ei varmaan kanata ongelmaa tehdä! Ajattenen, että siinähän teillä on vallan mainio tapa tehä "jotain yhteistä omaa juttua" Aleksin kanssa, kun vauva tulee! Ei tietysti niin kivaa kun tikkarin ostoreissu kioskille, mutta lapsen omaa juttua kuitenkin! Ymmärtääköhän kukaan? Isot pojat kakkaa pottaan ja vauvat vaippaan... diipadaapa. Jos jaksaa!!! Mut elä huoli, kaikki ajallaan!

Voi KUKAT JA MEHILÄSET!!!!! Joillekin se on mahdollista, mikä toisille mahdotonta! Pisti hymyilyttää sun tarinointi!

KELA. Voiko mitään niin sekavaa laitosta olla??? Tiedättkö kukaan, mitä on esim. kotihoidontuen tulosidonnainen HOITOLISÄ??? Joo! Just! Elikkä tämmönen tuli meille vastaan, ja nythän se on pakko laittaa hakuun! Siis jos perheen tulot alittaa tietyn yhteenlasketun summan x niin voi hakea kotihoidon tukeen ns. hoitolisää!!!!! Ja sen voi hakea vielä jälkikäteen! Käykääs kattoon. Netissä vaan hakemukset joka maholliseen kolkkaan ja sitte oottelemaan rahavirta.... just. ELi lasketaan nyt sitte yhteen KAIKKI lapsilisästä ja kuntalisästä ja mahdollisista työkkäreistä ym. ym ja saattaa olla semmoinen mahdollisuuden hitunen, että tulee jopa SATKU! jeee, sillähän rällää paikallisella kirpparilla usemman päivän!!!!

Amppu. Kyllä vaan! Neidin tukka on kasvanu ihan vilauksessa! Katselin itse joulukuun alussa otettuja kuvia ja jep... Siellä on semmonen vauvanhaituva ja nyt tuolla on ihan oikea tukka päässä. NE DEEEEEEE-vitamiinit varmaan, joita taas muistibn alkaa joulun seutuun antamaan. Niistä muuten kysymys, että paljonko te annatte niitä JEKOVITTEJä? Meillä on meinaa purkista joku vuodenikäinen lapsi imeskelly ne etiketit pois.... (huono äiti) ja niin annan ne VIIS tippaa, niinkuin ennenkin. Oliko siinä uudessa suosituksessa joku muutos!

Ahaa. Oma aika kortilla... Semmonen kortti ois muuten huippu! Täyteen ladattua omaa aikaa.... (olenkohan mä joskus siitä jo haaveillu..)
 
Hennas: Enpä tullut tuolta kannalta ajatelleeksi asiaa, kun mulla on menkat toimineet aina samalla kellon lyömällä ja sekä km:n että synnytyksen jälkeen ne palautuivat pikapikaa, kun jälkivuodot olivat loppuneet. *pyörittelee päätään nolostuneena* Noh, yhtä kaikki en mä mitenkään pahalla tuota kommenttiani tarkoittanut. Lähinnä mua siis nauratti tuossa tilanteessa oma "järjenjuoksuni", kun käänsin homman niin, että kyllä me synnyttäneinä naisina tiedetään, kuinka ne lapset laitetaan aluille (siis jos olosuhteet ovat suotuisat). Anteeksi, jos jollain lailla loukkasin! Ei todellakaan ollut tarkoitus.

Maarinen: Thl:n sivuilla on listattuna noi uudet D-vitamiinisuositukset. Etusivulta pääsee suoraan, kun ei nää mun linkitykset ota toimiakseen. Mutta tässä sivun suora osoite: http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/elintavat/ravitsemus/suositukset_ja_toimenpideohjelmat/ravitsemus-_ja_juomasuositukset/d-vitamiinivalmisteiden_kayttosuositukset___ja_tietoa_taydentamisesta/d-vitamiinivalmisteiden_kayttosuositukset/

-> Ohjeena on siis nyt, että kaikille alle 2-vuotiaille annettais 10 mikrogrammaa D-vitskuja eli Jekovittejä 5 tippaa. Ennen se suositus vaihteli muistaakseni sen mukaan, oliko lapsi rintaruokinnalla vai joiko korviketta. 

Ai niin...piti vielä Hennasille huikata, että ihanaa, kun pääsette kylpylälomalle. Tekee kyllä niin hyvää tuollainen rentoutusminiloma polskutteluineen ilman lapsukaista. 
 
Pikahuikkaus vielä tännekin rakenneultrasta..
Meillehän sattu vallan hauska kätilö ultraamaan :) Tutkimukset tutkittuaan ei kätilö puhunut mitään sukupuolesta, mutta sen verran auliisti maha-asukki vehkeitään esitteli, ettei kellekään jäänyt epäselväksi kumpi sieltä on tulossa :D Kun kerrottiin kätilölle, että nähtiin kyllä kumpi on tulossa, niin se tulosti meille vielä pari "pippelikuvaa" :P
Lopuksi käytiin vielä läpi mun edellinen synnytysraportti ja viimein saatiin yksiselkoinen syy siihen, miksi viimeksi päädyttiin kiireelliseen sektioon ja kuultiin myös, että mitään estettä tällä kertaa ei normisynnytykselle ole.
 
Terve taas!

Hämmentävän moninaiset on meikäläisen työtehtävät... Tänään töissä pakkailin kolmen eri asunnon muuttolaatikoita :D Lafka on siis muuttamassa, ja asukkaat luonnollisesti myös. Siellä kaaoksen keskellä sitten taaperretaan pari viikkoa, tosin osa ajasta kuluukin jo uudessa paikassa toisella puolen kaupunkia... Ei siinä muuta, mutta enpä tullut työvuoroihin lupautuessani ajatelleeksi, että sinne toisaalle on himpun verran hankalampaa matkata poikittaisjoukkoliikenettä tuntemattomassa kaupungissa - tuo toinen työpiste kun on iiiihanan näppärästi tossa parin kilsan päässä! Noh, samapa tuo, ei maailma tähän onneksi kaadu, vaikka matkaan kuluisikin hetki enempi.

Halipossu, mulla tää kyllä pysyy sisäänkirjautuneena :O Ehkä nää on taas näitä peeceen ja ompun eroja? ;)

Ja hihih, kyl mäki ekana aattelisin, että miten kukaan pystyy raskautumaan luonnollisin keinoin niin pian synnytyksestä, lähinnä, et miten jonkun alakerta kestää sellaista korkkailua :P Ei vaan, kyllähän sitä useakin pääsee puuhailun makuun jo pian. Ja toisaalta, kuten Hennaskin rivien välistä kirjaili, niin eipähän sitä voi täysin luottaa ehkäisykeinona siihenkään, että menkat ei oo alkaneet. Niin tai näin, eipä tuo vuoden ikäero oo ainakaan kasikytluvulla kovin omituinen juttu ollut, mitä omaa ikätoveripiiriä aattelee!

Äh, ei tästä kirjoittamisesta nyt tuu yhtikäs mitään! Mä sähellän miljoonaa asiaa samalla, lähinnä surffaan eri sivustoja etsien kivoja kylppärisisustusjuttuja! Eli taidan keskittyä surffailuun!
(Paitsi et Sintusta piti sanoa, että ainaki viimeks ku juteltiin palstasta, niin se ei ollut edelleenkään päässy kirjautuu sisään... Eli heivaan, jos oot vielä siellä taustajoukoissa! _0/ )
 
Huomenta!

Harvinaista kyllä, poika antaa olla koneella ilman että haluaa syliin katsomaan, soitan tässä vaun taustalla youtubea. Välillä se käy hakemassa suuhunsa kuivatun karpalon ja kävelee sen kanssa polleana, harvoin saa suuhunsa ruoka-aikojen ulkopuolella mitään. Tiukkismamma!
BUNNI, onnittelut nähdyistä vehkeistä :) Hauskaa että pikkukaveri ei nähnyt itse syytä salailuun :) Tosi kiva juttu!
Nämä yksivuotiaat on ihan supereita! Kiva seurata kuinka niillä on aina vain enemmän ja enemmän älliä, ymmärtävät puhetta jo tosi hyvin ja meillä eilen ekan kerran tuotiin itse kirja äidille ja haluttiin syliin lukemaan (kyllä niitä kanniskellaan muuten ja syödään ja annetaan, mutta eilen se vartavasten haki sen ja toi sen heti mulle ja halusi syliin). Toiminta alkaa olla niin johdonmukaista. Hienosti myös osaa jo mennä alas sohvalta ja sängyltä jalat edellä. Pieni sormi on pystyssä koko ajan ja lemmikit on ihan parhaita. Nuo samat karvanaamat jaksaa ilahduttaa joka päivä. Pukeminen on alkanut sujua tosi iisisti, kun poika luulee pääsevänsä pulkkailemaan ;) Joskus se pukeminen sinne päättyykin :)
Nojoo, siinä minun hyvää tuultani tälle aamulle. Nyt äitin katalat konstit (karpalopussi) kiinni ja muihin touhuihin. Aika kivaa.
 
Keskiviikko-huomenta arvoisat toverit!

Halipossulle pitää ihan ensimmäiseksi todeta, että en ole millään lailla loukkaantunut, eikä sanomisissasi ollut kyllä mielestäni mitään loukkaavaa. :-)  Tiesin, mitä tarkoitit, mutta halusin vain esittää toisenkin näkökulman... No, ei siitä sen enempää. emoticon

Kävin tänä aamuna neuvolassa, kun ajattelin, että ois ihan hyvä ottaa papa-näyte näin parin vuoden välein. Ei tarvinnut ottaa, kun on pari vuotta sitten otettu ja ensi vuonna kuulunkin jo ryhmään naisia, joille tulee automaattisesti kutsu seulontaan. Samapa tuo. Ja tuo kuukautisten puuttuminen johtuu Cerazeteista. Mulla on kyllä ollut sellaisia "tuntemuksia", mutta mitään konkreettista ei ole sitten tapahtunut... Pitäisi kuulemma palautua "normaaliksi" parin kuukauden sisällä, kun pillerit jättää pois...

Bunnille onnea "pippelikuvista"! Eikös se miehesi veikannutkin  poikaa? Mulla oli meidän tytön kohdalla ihan "poikaolo" ja mies oli varma, että tyttö tulee. Mietti jo nimenkin valmiiksi TYTÖLLE, mutta ei pojalle. Hassu sattuma!
 
Se on sitten torstai...toivoa täynnä, vai miten se nyt meni?

Täällä sinnittelen kahdestaan kipeän poikasen kanssa. Kuumetta ei enää ole, mutta tuo flunssa on jotain ihan kamalaa. Jos edellisellä kerralla toisella nokka valui ja henki ei kunnolla kulkenut, niin tällä kertaa nokka valuu ja yskä on niin kauhea, että luulen sen yskivän keuhkonsa pian pihalle. Mitä poppaskonsteja tässä nyt sitten voisi kehitellä? Viime yö oli jälleen valvomista, tuntitolkulla kestävää itkua ja väsynyttä lasta sekä vanhempaa. Alkaa voimat olla aika lopussa, kun ei tässä ehdi lepäillä. Miehellekin iski ilmeisesti nyt tuo sama tauti, mutta onneksi ei ole vielä kuumetta nostanut.

Tänään tuo kaksilahkeinen lähti aamulla reippaasti töihin, koska tänään on tärkeitä palavereita. Illalla olisi kuulemma vielä tärkeä saunailta työkollegojen kanssa, enkä toista tohdi todellakaan kieltää menemästä. En tietenkään! Näinä aikoina tuntuu tärkeältä pitää työpaikastaan kynsin ja hampain kiinni, joten ei liene pahasta, jos toinen saa tossua paremmin oven väliin. Nyt näyttää olevan onneksi myötätuulta ilmassa. Täytyyhän mun ajatella asiaa niinkin, että kun mies on töissä, niin mä saan olla lapsukaisten kanssa kotona kotiäitinä. Ei mikään ihan huono diili. Tämä on mun pieni toiveuni. Sitten myöhemmin menen takaisin opintojen pariin ja sitten lasten ollessa vähän vanhempia uppoudun työelämän pyörteisiin, kun pätevyys on osoitettuna paperilla. 

EILEN oli jo sellainen olo, että lähtö on jo ihan pian! Kävin neuvolassa kahden aikoihin ja täti sanoi, että uusi tulokas on jo lähtökuopissa. Päätä ei enää kuulemma tunnustelemalla löytynyt ja selkäkin on kääntynyt eteenpäin. Hiphei! Mutta eipä se vielä mitään tarkoita. Puolisen tuntia ennen neuvolaa mulla alkoi selässä sellaiset menkkamaiset jomotukset, jotka levisivät siitä sitten masunkin puolelle. Takapuolessa joku tökki samaan aikaan puukkoa. Koira lähti varuiksi jo hoitoon. Jos ei muuta, niin saapa edes pitkän viikonloppuvapaan mummolassa. Mutta yöllä tuntemukset sitten helpottivat. Ei sitten yhtikäs mitään lähtöön viittavaa. Odotellaan, odotellaan...eipä sitä muutakaan voi.

Ja se vanha kamuni, joka laittoi mulle puoli vuotta sitten sähköpostia... Laitoin sille heti seuraavana päivänä mailin ja vastaus tuli takaisinpäin jo heti seuraavana päivänä! Kaipa sitä voi välejä lämmitellä uudelleen. Tuo toinen nyt sattuu nykyisin asustamaan tuolla Keski-Euroopan suunnalla, joten kaffelle ei kyllä ihan heti päästä, mutta ehkäpä vielä joskus. On tässä elämät molemmilla muuttuneet aikalailla, mutta kaipa me yhä ollaan samoja ihmisiä, joita silloin muutamia vuosia sitten. Mulla on perhosia vatsassa. Vähän jännittää (= "pelottaa"), mutta toisaalta olen hyvin, hyvin iloinen. Ei tällaista ihan joka päivä satu.

Bunnille "pippelionnittelut" täältäkin! Teillekin on siis tulossa toinen poika. Hip hei! Saadaan lisää painikavereita, kun tuo Joona on kuitenkin niin ylivoimainen. ;) Kirjoitteletko muuten tuolla jossain 2011-palstalla?

Sanna: Nyt mä pysyn näköjään sisäänkirjautuneena, mutta silti toi mun "liikennevalo" näyttää mut poissaolevaksi. En tajuu, mut loppupeleissä, mitä väliä.

Mitenkäs sun työrupeama oikein sujuu? Tulisit jo tarinoimaan. Mulla on muutenkin niin ikävä kaikkia sos.kontakteja, mutta eipä tänne kukaan voi tulla, kun on pöpöjä ilmassa. :S

Nyt kun Aleksi on päiväunilla, voisin käyttää aikani hyödyksi ja imurin sijaan voisin käydä vähän nettiostoksilla... Ahh, tätä ihanuutta!
 
Täällä mä Halipossu oon, ja niin oot säkin, vihreellä liikennevalolla! :))

Tänään on töistä vapaapäivä, jaksaa sitten viikonlopun painaa. Viime yöksi tarjottiin yövuoroakin toisaalta, mutta mulla kesti tunti saada lastenvahtikuviot sovittua, niin joku muu rahanahne oli ehtinyt napata sen vuoron.. Ehkä ihan hyvä, eilisillalle ei ois jääny ku 4h vapaata (jollon en tietenkään ois voinu nukkua) ja sitten ois ollu pitkä yö eessä, ja tää päivä ois menny nukkuessa ainakin pitkät päikkärit. Joten ehkä tää on parempi näin, nyt saan olla Joonan kaa kotona.

Niin ja jos Bunnin kakkospoika on samanlainen kuin Sampo, niin ei siitä painikaveria saa ;) Sampo se viimeks kävi Joonaa vetämässä tukasta ja kiusaamassa, mutta ei meidän nykyään nössöapina mitään takas yrittänytkään tehdä :D Joonasta on tullu aika kiltti, ei se paini ku pelkästään pehmolelujen kanssa, vaikka vähän väkivaltaisenoloisesti lähestyiski tuttavuutta tekemään.

Jos sitä aamupalaa, ku ipana on päikkäreillä! (Meillä herättiin taas tänään vasta kymmenen jälkeen, whohoooo!) Sit pitäs selvittää, että mikä on meidän tän kämpän lähiposti, koska siellä ois pakettinen oottelemassa! Joko Joonan huoneeseen saapui seinätarrat, tai sitten apinan uus T2H:n turkoosi sadepuku <3
 
Ja Possumurulle vielä tuuletuksia maagisesta päivästä! Ei oo päivääkään, että en täällä jännäilis sun puolesta, mutta koitan välttää niitä "Jokojokojokojoko" viestejä :D Morsetapa sinne masuun, että täällä ootellaan!
 
Moi pitkästä aikaa!

Täällä juttu on lentänyt siihen malliin, etten ihan tällä vilkaisulla kaikkia käy läpi. Hyvä että olette olleet ahkeria!

Minulla on tuntunut olevan kädet ja pää niin täynnä (ei siinä mielessä kuitenkaan;), että jostain on ollut karsittava ja pidin taukoa. Siskon vauva syntyy ihan koska tahansa ja sille piti ahkeroida lämmintä ylle ja kiirehän siinä tuli. Valo pitää mammansa liikkeessä tai edes katseen päässä koko ajan ja koneelle istahtaminen on harvinaista herkkua. Ihan totta, jos poika on hereillä, alkaa poru ja marina kun tähän tulen. Päiväunet ovat mitä sattuu nyt kun liikkuu enemmän, ei kuitenkaan vielä itsestään kävele, mutta kärryn kanssa. Jos jossain vaiheessa riittikin yhdet unet, ei taas enää. Niin vauhdilla mennään aamusta iltaan, että pakko päästää Valo unille vielä myöhemminkin tai sitten aamulla. Muuten nukahtaa itsestään rakkaalle taljalle lattialle!

Pottailusta on ollut näemmä puhetta ja meillä ei vieläkään pottailla, kokeillaan vaan. Nyt ei enää sentään itkua tule siitä. En mitään kiirettä ole pitäny, ehtiihän tuo. Ei Valosta edes huomaa koska sillä on hätäkään, joten hyötyä hommasta ei vielä ole. Kun ilme muuttuu, on paskat jo vaipassa. Minkäs teet?

Vauvamasut vaan kasvaa teillä odottajilla, tsemppiä täältä takarivistä loppusuoralle<3 Kohta teillä on taas ihanat vauvantuoksuiset tuhisijat sylissä, oih. (siskon vauva odotellessa)

Koitan ottaa kiinni jutuista ja selailla tammikuun tarinoita ajan kanssa. Aika vaan on kortilla, siis sellainen aika, jolloin kykenee keskittymään johonkin. Olen ottanut omaa aikaa muutaman päivän käymällä kaupungissa yksin tai ystävän luona ja ollut koko päivän. Tekee kyllä hyvää. Mutta miehen kanssa yhteistä aikaa kaipaamme paljon. Meillä vaan ei ole täällä ketään ihan lähellä, oma valinta, ei voi mitään. Jos ystävämme tulee hoitamaan, on hänen jäätävä yöksi, kun bussi ei enää myöhään kulje. Ei se sitten ole enää niin yksinkertaista järkätä sitä parisuhdeaikaa. Vielä kun Valo tissitteleekin, niin yöksi emme oikein voi itse lähteä mihinkään.

Kyllä, komppaan teitä. Nämä yksivuotiaat ovat aika epeleitä jo! Valo käytti pitkän aikaa sen opettelemiseen, että sai leuan ja kaulan välissä pysymään suklaamunan sisältä olevan muovikotelon. Pysyihän se viimein :D Nämä tajuavat jo käsittämättömän paljon puheesta. Pitää todella varoa jo mitä sanoo.

Olipa kiva tulla tänne taas :)
 
Sanna: Toi maaginen päivä on Jorvin mukaan vasta lauantaina, kun ne eivät siirtäneet sitä kahdella päivällä aiemmaksi. Mä en ole jaksanut enää uudelleen muuttaa tota laskuria, kun sen jo kerran aiemmin tein. Toi laskuri on pistetty sen mukaan, mitä ensimmäinen ultraus yksityisellä osoitti. Jorvissa olivat päivistä täysin samaa mieltä, mutta virallista la:a ne eivät siis muuttaneet... Kiitti kuitenkin.

Mä en jaksa tota kitinäpelleä! Pinna on venynyt tänään jo ties kuinka pitkäksi ja nyt se ei malttanut edes nukkua kunnon päikkäreitä (= antaa mun olla ihan itsekseni). Sapettaa. Piiiiiiiitkä päivä ja ilta vielä edessä. Voiskohan ton lapsen pakata laatikkoon ja antaa postin kuljetettavaksi? Se vois sitten huomenna tulla päiväpostin mukana takas kotiin... ;D
 
Jes, mä arvasin, että kun avaan koneen, niin Pranis on täällä!!! Kivaa! Sielläkin vauhtia tuntuu riittävän. Ja hyvähän se on että oot osannu jotain juttuja karsiakkin, jos meinaa olla päivät liian täynnä.

Niimpä vaan tämä aika on kovin rajallista. Nytte olis ollu vaihtoehtona päiväunien ajaksi mennä miehen kanssa töllää tallenuksia, mutta mä valitsin TÄN ja KAHVIKUPIN, ilman sivukitinöitä ja helmassa roikkumista!

Bunnille piti kanssa niitä pippeli-tuuletuksia heilutella! Hyvä homma. Menee kakkonen melkein samoissa vaatteissa! Paitsi ei kai sitä malta olla mitään uutta hankkimatta???

.... höh ... mun ajatus karkasi .... ukko huutelee sohvalta, että mitä eroa on top cheffillä ja master cheffillä ..... ???? en tiijä! En tiijä.

OPPIMISESTA.
Niimpä, hurja on tuo vauhti, millä nää taaperot oppii uutta. Ja tuo puheen ymmärtäminen!!!!!!!!!!!! Esim. ei kelvannu tänäaamuna maito, KUN olin sanonu, että "ISI ANTAA JÄÄKAAPISTA VENLALLE MAITOA!" no, se maito olikin jo pöydällä ja tyttö sohottaa sormella jääkaapin ovea ja huutaa ananananana... Rauha tuli, kun purkkia käytettiin kaapissa ja kaadettiin mukamas mukiin uudestaa... On tääkin pelleilyä. Välillä. Ja jos alan liian aikaisin puhumaan uloslähdöstä niin neiti kantaa eteisen puolilleen omia kenkiä ja piha kamppeita. Niitä se sitten laahaa eestaas siihen saakka kunnes me oikeasti mennään ulos!!!!!!!!

Semmosta.
 
Tänään tuli sitten väsyneet itkuraivarit meikäläiselle. Poikanen oli pinnasängyssä menossa nukkumaan ja se vaan jatkoi kitinää ja kiukuttelua niin kuin koko helv***n päivän. Sitten mun oli pakko lähteä huoneesta ja menin vessaan itkemään. Itkettiin sitten molemmat oikein sydämemme kyllyydestä, samaan aikaan, mutta eri huoneissa. En tiedä, kumpi itki lujempaa. Hirmuista ulinaa. Sitten ryhdistäydyin ja kävin laittamassa poikasen makuuasentoon. Toinen nukahti heti. Tais olla aika väsyttävät nuo muutamat raivariminuutit. Helpotus!

Maarinen: Mulle just selvis niiden ohjelmien ero. Top Chef on ammattilaisten kilpailu, kun taas Master Chef on suunnattu amatööreille.
 
Heippa!

Mies lähti töihin ja minä kippasin pojan kasilta nukkumaan, oli se kyllä melko valmista kauraa nukuttuaan tänään vain yhdet päikkärit kun aamulla nukuttiin kymmeneen. Aaah.
Halipossu, sä saat saada itkuhepuleita useamminkin, voin vaan kuvitella kuinka rätti oot välillä kun oot varmasti vielä isompi kuin minä ja vielä se meloni jo siellä jalkovälissä melkein... Ei missään tapauksessa kauaa enää! Ja olit kultainen kun päästit miehen vapaalle ja vielä hyvällä omallatunnolla. Tuollaisen saa korkojen kera takaisin.
Meillä mies pääsi eilen 22 paikkeilla pyörälenkille koiran kanssa kun piti hakea odottajalle karkkia ja suklaata... Että näin. Pitääkin hakea vielä pari riviä Fazerin sinistä ja lasi maitoa iltapalaksi :D
Lemmikeistä puheenollen, ollaan antamassa meidän toista kissaa pois ja mulla on aivan kamala kriisi asian suhteen :( Koira on ollut meillä jo puolitoista vuotta ja kisu ei vieläkään hyväksy sitä. Ja täällä kaksiossa se on kärjistynyt ja tuntuu että se on koko ajan vessassa kyhjöttämässä. Pianhan me muutetaan uuteen kotiin, mutta on se silti sellaista sumplimista että mietin olisiko se oikeasti onnellinen kodissa missä ei tarvi pelätä ketään. Nyt yksi hyvä kotiehdokas on, mutta mistä mä tiedän onko se oikeasti hyvä. Tää on tosi surullista ja tympeää :(
Nyt siis rivi vaan ei lenkki sinistä naamaan ja sitten itsekin unille.
 
Takaisin
Top