Uusi tammikuu 2011

No HEI!!!!!

Vai että pilkkakirveet..... nyt, nyt, nyt!!!!! Sanna... joku tuolla yllä tilittää kolme kertaa (samoin) perätysten miten MUST KAIKKI DUBLOT on!!!!! JA täällä maalla on miehet ilman paitaa piiitkälle syksyyn!!! Ja nyt kun  mä oiken terkkaan mietin, niin nehän onkin palomiehiä ne puna-keltaiset..... ei muuta kun kättä ottaan ja etiäpäin!

yölliset kauhukohtaukset ON TÄÄLLÄ!
Meillä herätään tasan tunti nukahtamisen jälkeen tolkuttomaan rähinään. Nukahtaminen sinäänsä tapahtuu helposti ilman mitään kommervenkkejä. Vaan sitten kun tää herää, niin on perkele oksat pois! Vartista puoleen tuntii IHAN SAIRASTA rähinää! Mikään ei auta. ei varsinkaan rauhoittelu tai tassuttelu tai hyssyttely. Eilen minä pillahdin väsyneenä itkuun. Kello oli jo puol kaksitoista. Mies makoilee telkkarin ääressä ja tulee kattoon, että mitä vittua! Noh, sitte se itse jatkaa siihen mihin mä oli jääny. Kantaa rimpuilevaa ja nyyhkyttävää lastaa painavilla askelilla ees taas ja TIETYSTI se rauhoittuu! Ja minä tunsin olevani ihan paska ja maailman huonoin äiti. Eli kaikki samassa paketissa. Väsyny mutsi, väsyny iskä ja lapsi jonka pikkupää ei pysty prosessoimaan kaikkea päivällä tapahtunutta. APUA APUA!!!

Ei tossa muuten mitään, mutta kun  tää vouhotus on tuolla lapsella jatkunu melkein joka yö uudestavuodesta saakka... Niin, ehkä kolme-neljä yötä on menny normaalista. Eilinenki sitten aamuun saakka sen rähinän rauhoituttua. ja aamulla tyttö on niin taivaallisen suloinen ja hyväntuulinen!!! ARKEA ARKEA ARKEA ARKEA. yök.

Ja samaan aikaan tuolla radiossa just puhutaan kotiäitien jaksamisesta ja siitä miten tärkeää on saada hengähtää silloin tällöin, mieluummin säännöllisesti.

AINIIN: kirppislöydöt! Rahaa menii 13,50€ Ja sain Venlalle: uudenveroisen punapallo-kuosi kevät-takin, roosa-kelta-valko raidallisen villapaidan, kolme kaunista puseroa (raidallinen, mansikkainen ja kukallinen), yhden roosa/ruskea vintage-mekon ja perinteisen hakku-lelun vasaroineen! Että kyllä kannatti ajaa liukkaalla pikitiellä, kieli keskellä suuta!

SEMMOSTA VIIHDETTÄ TÄLLÄKERTAA kaikkien ..iloksi?
 
Hei ladies!

En tiedä pitikö joku peukkuja meille unikoulun suhteen, mutta jos piti niin kiitos, se auttoi :)
Alettiin unikoulu hellästi, mutta jotenkin mua nyppi kun se eteni niin hitaasti ja tuntui kurjalta kun pojalla oli monta hankalaa nukahtamista peräkkäin. Eilen se sitten sadannen kerran nousi seisomaan ja nakkasi mielenosoituksellisesti unirätin maahan ja minäpä siitä sisuunnuin. Totesin että kyseinen unikoulu riittää meille molemmille ja miksi pidentää molempien pahaa mieltä. Niinpä tenavalle rätti ja maate sänkyyn ja äiti pois hyysäämästä! 30 minuuttia huutoa. Kaksi tai kolme kertaa kävin kippaamassa nurin ja sitten se nukahti. Tänään sama linja ja meni 8 minuuttia, en käynyt kertaakaan ja sitten se nukahti. Ajattelin että huutakoon kerran kunnolla kuin että monta iltaa vähän ja se taisi auttaa. Yhtään en pyörinyt tänään ahdistuksissani oven takana. Pitäkää peukkuja yhä edelleen ;) Vaunuissa saa kyllä nukkua päikkärinsä vielä varmaan ensi kesänäkin (kun rakennetaan niin ylikätevää kun nukkuu vaunuissa ja ilman mitään työntämistä tms.).
Ja tämä meidän tenava on alkanut tosissaan nauttia nukkumisesta, viime yönäkin päästeli taas 21-8.45, aaaaaah.

Että näin. Jätän kommentoinnit väliin kun itseäkin väsyttää, mutta kutimet huutaa niiiiiin kovaa puoleensa ja pakko saada hetki rentoutua ja voi olla että tämä mamma ei pian ehdi kutoa ollenkaan enää... Joten unia <3
 
Hihihhihh, maarinen, eikös se niin oo, että syyllisen tynnyri se aina kumahtaa ekana... Ja niin näemmä oli! Tosin mun dublohehkutukseni on näemmä ihan vallan neljään otteeseen tuolla! Että on ihme, jos ei pian mittarit taas päräyttele tonneja rikki! ;)

Ihania löytöjä oot kirpparilla tehnyt! Mä tässä mietin, että jokos tuolta kannattais omat läjät kantaa jälleenmyyntiin, että onkohan nyt ostajasesonkia olleskaan näin joulun jälkeen? Anyone, kuka tietäis?

Ampulle ja jäpsykälle läpsytyksiä! Jee, hienosti menee! Meillä ei tosiaan auta jäädä tonne huoneeseen palloilemaan ja rauhottelemaan, vaan ihan samoin on tiukka kuri parasta; peittelyn jälkeen hilpasen haipakkaa huoneesta ulos, ja apina surraa itsensä uneen. Eikä oo onneks enää pitkään aikaan *kopkopkop* sieltä huudellutkaan nukahtaessaan, vaan ihan kiltisti käynyt aloilleen. Se on kyllä niin vietävän söpö, kun myllää peitosta tyynyn ja nukkuu pylly pystyssä siellä ihan poikittain tai tyylillä Peppi Pitkätossu, vaikka oon sen ihan toiseen asentoon sinne jättänyt :)
 
Hei!

Mihinkäs meidän nettiperhe on kadonnut? Toivottavasti meikäläisen alakuloiset raapustukset ei masentanu kaikkia, vaan tuutte nyt heti takasin!!!!

Amppu ja Sanna! Nostan teille kummallekin hattua, että ootte jaksanu ja saanu laposet totutettua nukkumaan ilman hyssyttelyjä!
Minä se vaan yhä vispaan ja vatkaan ja suhisen siinä sängyn vierellä. Ja ei mun tempperamentillä jaksa kuunnella sitä huutoa,  vaikka tiedänkin, että se loppuis aikanaan.... Noh, kait tuo joskus sitte osaa nukkua normaalisti. Niin nuo isommatkin osaa :) vaikka ihan samalla tavalla olen niitä lelliny yöpuulle.

Nukkumisesta vielä.. Viimeyö meni meillä TAVALLISESTI, ilman rähinää! Alku yö omassa sängyssä ja loppuyö poikittain pylly pystyssä meidän välissä. Pääasia, että talossa oli rauha! SUUR HUOKAUS ASIALLE!!!! Saa nähä mitä ens yö taas tuotullessaan...

Tänään alkoi PERHEKERHO. Vuoden ensimmäinen. Selvittiin ilman kuhmuja ja mustelmia ja saatiin jopa pari kyläily-kutsuakin! Kivaaaaaaa! Tyttö oli niin väsy, että nukahti autoon kotipihalla!!!

Jaahah, sitten se on taas aika käydä iltahommiin....

 
Iltaa.

Jaa niin olihan tää mun opinnäytetyön teoriaosuus, mitä nyt näpyttelen?? No mutta who cares, täällä on paljon kivempaa :)

Eli joo, en taas saa aikaseks... Päivällä ehdin just nykästä pikasiivousten jälkeen kirjoitusdraivin päälle, niin eiköhän apina herännyt... Saatoin ihan pari ärräpäätä päästellä, ennenkuin hain lapsen sisään. Miten on mahdollista, että se keksi just nyt sit nukkua vaan 50min?? JUST sillon, ku mä ihan oikeesti olin löytäny itestäni kirjoitusvireen??

Kiroilututti vielä myöhemmin, kun tajusin, että en viitsi myöskään kirjastoon lähteä.. Ei ois ollut mikään ihan pikareissu, joten Joona ei todellakaan olis kestänyt vankkureissaan, eikä sitä sinne oikeen voi päästää rehaamaan lattioillekaan. Onneksi sitten Joonan kummitäti tuli ja pelasti tilanteen, saatiin hoitaja kotiin ja mä sain lähteä yksinäni kirjastoreissulle. Melkein 1.5h siellä hyllyvälejä seikkaillen sainkin haalittua vinonpinon kaikkea tarpeellista opusta teoriaosuuden väkertämiseen (voin kertoa, että pk-seudun kirjastoissa haut "organisaatioviestintä" ja "verkostoanalyysi" ei oo ne kaikista simppeleimmät jutut.... argh ja murh). Lopulta en edes oikeasti löytänyt kunnolla mitään sosiaalialaan sopivaa, vaan kaikki kertoi ihan kaikesta muusta, mutta enköhän mä saa tuolta tuon oleellisen teoriapohjan revittyä, niin katsellaan sitten täytettä ja sovellusta muualta. Ja jälleen kiroan itseäni, että en pitänyt päätäni ja tehnyt sitä toiminnallista opparia, vaan päätin ottaa vastaan liki valmiiksi pureskellun aiheen... Noh, oma syy.

Kello käy, ja huomenna aamulla ysiltä ois pitänyt olla 10 sivua tekstiä kasassa. Mulla on ehkä se 10s hyvin sellasta karkeeta räpellystä, jota ei tekstiksi kai voi oikein vielä sanoa. Ei se oo ainakaan kovin tieteellistä kirjoitusta ;) Ehkä meen vaan nöyränä tyttönä paikalle ja kerron ihan suoraan, että en oo saanut itseäni niskasta kiinni, kun ipana roikkuu jaloissa 24/7. Onneksi miehen harkkajakso loppuu pian ja alkaa taas normaali arki meidän taloudessa, niin ois jotain saumaa saada vähän apua tosta ukostakin - päivittäin kun ei kehtaa pyytää "ulkopuolisiakaan" apukäsiä, vaikka kuinka mieluusti homman hoitaisivat!

No mutta se siitä tällä erää! Oikeesti piti tulla kertomaan, että mä oon tässä huomannut selaavani Espoon päivähoidon sivuja ja tarjontaa... Oiskohan se jo aika? Vai oisko se nyt sit kuitenkin niin, että koitetaan saada Joona hoitoon vasta elokuun alusta, jolloin kaiketi pitäis vapautua paikkoja myös ympärivuorokautisista päiväkodeista? Vai pitäiskö sitä sittenkin yrittää tyytyä johonkin toisenlaiseen hoitojärjestelyyn ja luottaa, että apukäsiä on tarjolle niiksi öiksi, kun meistä kumpikin on yövuorossa... Äh ja puh, ihan tosi hankalaa! Mitäs muut vuorotyöläisperheet on ajatelleet/homman jo ratkaisseet? Olikos Tiihulin mies vuorotyöläinen myös? Ja Ampulla ainakin joskus nämä samansuuntaiset ongelmat lienee edessä, vaikkakkin vasta pitkän ajan päästä...
 
Hei naiset ja pikkuiset!

Mistä ihmeestä taas pakkaset hyökkäs takaisin. Ei toivoakaan, että tarttis nenäänsä pihalle laittaa, mittari näyttää -22. Mutta ilmeisesti huomenna lauhtuu ja saadaan taas lunta. 

Onnea Ampulle unikouluun ja kuulostihan "oppi" menevän nopeesti perille ;), hieno homma. Meillä ei ole koskaan tarvinnut poikaa nukutella vaan on illalla viety sänkyynsä, johon nukahtaa itsekseen nopeasti. Vielä ainakin onnistuu näin ja toivotaan, että jatkossa mennään samalla systeemillä. Meillä on makuuhuoneet yläkerrassa, ehkäpä siellä on oma rauhansa nukahtamiselle, eikä tarvi kuunnella muiden touhuja. Neiti oli pari- kolmevuotiaana sellainen, että vaati vieressä olemista nukahtamisessa.

Avasin olohuoneen arkkupöydän, minne oli laittanut joulunalla pikkuautolaatikon piilon ja nyt Jussi käy onnellisena esittelemässä löytöjään. Mitenkä se on mahdollista, että sukupuoligeenit on niin vahvoina ihan pienestä asti. Kyllä meillä ainakin autot on olleet pop alusta alkaen. Isosisko toi pienen vaaleanpunaisen nuken Jussille leikkeihin. Jussi katseli sitä hetken kädessään ja sitten heitti menemään, eikä ole suostunut ottamaan sitä edes käteensä sen jälkeen. Kattilan kannet ovat autonratteja ym...

Oli mukava kuulla Halipossunkin kuulumisia ja edelleen siellä ollaan yhtenä kappaleena. Koskas sun laskettuaika olikaan? Muistelisin, ettei siihen voi pitkästi enään olla. Närästäminen - voi yök mikä vaiva. Mulla molemmissa raskauksissa ollut jo varhaisessa vaiheessa, että nukkuminenkin on tapahtunut puoli-istuvassa asennossa. Sitähän sanotaan, että lapsen hiukset kasvaa, kun närästää ja meillä tuo sanonta piti kylläkin paikkansa.

Sanna, joo kyllä meillä on tarvetta vuorohoitoon. Jussikin on ollut jo yöhoidossa useamman kerran. Yöt ovat menneet hyvin, paitsi kun sairastui flunssaan niin silloin yö oli ollut itkuinen ja tuskainen. Nukahtaminen on ollut hoidossa yhtä helppoa kuin kotonakin :). Vähemmän murehdin yöhoitoa kuin pitkää päivää hoidossa. Meillä kun nämä työvuorot ovat pitkiä ja hoitopäivän pituus saatta olla 12 tuntia. Se on raskasta pienelle ihmiselle, joka nukkuu yhdet päiväunet n. 2 tunita.  Yöhoidossa kuitenkin suurin osa hoitoajasta menee nukkuessa - toivottavasti. Yöhoito on yleensä 18.30-8.30.

Maarinen oli tehnyt hyviä löytöjä kirppikseltä,vau. Pitäisi myös omat varasto kantaa myyntipöydälle muuttamaan ne rahaksi. Tarkoitus oli, että ennenkuin menen töihin varasto on siistitty ja kirpparille ja muualle keräykseen tavarat kannettu. Eipä ne vaan ole vieläkään liikahtanut minnekkään ja töissäkin on oltu pian kolme kuukautta...

Nyt tupahommiin, kun pihalle ei ole menemistä!
 
Huomenta!

Poika nukkuu, IHANAA, en osaa päättää surffailisiko, kutoisiko vai laittaisiko lastenvaatteita uuteen lipastoon. Kaikki on niin kivoja vaihtoehtoja! Onneksi lapset nukkuu päiväunia, eikai ilman niitä kukaan äiti kotiin jäisikään ;)
Tiihuli, kiva nähdä sinua ja kuulla kuulumisia. Tuuhan sitte loppukeväällä ajemaan tontille päin joku kerta, nyt siellä ei oo mitään näkemistä vielä :) Tarjoan kunnon pölypannukahvit :P
Sannak, voi kamalaa tuota sun aherrusta. Tsemppiä. Toivottavasti ei tarvi enää ikinä opiskella, se ei oo mua varten 8-)
Maarinen, edukkaita löytöjä tosiaan, itse juuri kuvasin huutonettiin muutaman kohteen myyntiin... Kivasti meillä noita parempia vaaleansinisiä, ei niitä raaski parilla eurolla kirpparille viedä. Tosin sinnekin on menossa melkoinen lasti taas seuraavan muuton yhteydessä ensi kesänä, arvatkaa paljonko kiinnostaa nuo omat vanhat rytkyt joita ei ole pian kahteen vuoteen käyttänyt... Eikö ne oo väkisinki aivan OUT ;P Unikoulusta vielä sen verran Maariselle, että ihanaa kun tyttäresi saa nukahtaa äipän läheisyydessä... Mun on pakko nyt repäistä kun ei tiedä millainen uusi vauva on tulossa ja sitten on kivoja iltoja jos kumpikin karjuu äitiä hyssyttämään :) Tuskin maltan odottaa miehen yövuoroja kahden pienen kanssa... Täytyy tunnustaa että välillä oikeesti mietin kuinka selviän kun on kaksi vauvaa. Siltä nyt tuntuu. Eihän tämä eka rääpäle suostu edes kävelemään pihalla ja sisälläkin menee heti nurin jos vauhti kasvaa. En valita vaan....... Äimistelen :)
Hyvää viikonloppua! Me oltiin eilen miehen kanssa vähä aleilla ja syömässä kaupungilla ja tänään on ihan kiva hiihtää kotona taas.
 
Ihanan auringonpaisteista päivää!

Täällä oli ihan supermagee päivä, arska paistoi kirkkaalta päivältä ja valaisi koko kodin ja pihamaat! Joona sai taas leikkiä auringonsäteissä tanssivien pölyhiukkasten kanssa ja uloskin päästiin, vaikka molempien aurinkolasit onkin muuton jäljiltä edelleen hukassa... Pakkanen hyppeleti hieman päälle kymmenessä ja pulkka ratisi iloisesti jäisessä maassa. Kauppareissun päätteeksi piti vielä jäädä pihalle köpsyttelemään, tosin se ilo ei kestänyt kuin parikymmentä minuuttia, sillä mun selkä ei kestänyt talutella tota ipanaa pidempään... Ja edelleenkään ei taitu talvivermeiden (lähinnä kenkien) kanssa konttailut, ja kun kävelläkään ei itse osaa. Olin harvinaisen innoissani talvipäivästä, ja mieli ois tehnyt kaivaa luistimet jostain pölypalleroiden keskeltä ja nakata ipana vaunuihin ja lähteä vähän jäälle! Vaan jäi tällä kertaa haaveiluks :)

Tiihuli, kiva kuulla, että pieneltä mieheltä on sujunut vuoropäiviksessäkin elo ja olo hienosti! Ja tottahan se on, että kivemmin se hoidossaoloaika menee öisin, kun voi nukkua... Joona onneksi on osannut nukkua tähän asti missä vaan yökylässäkin, joten eiköhän se hoitopaikassakin sujuis hienosti.

Ja se, kuinka innostuneita nää pienet pojat voi olla autoista, on tosiaan ihan hassua! Joona ei ollenkaan välitä mistään hoivaushommeleista, vaan pehmolelutkin kelpaa pelkästään painimiseen... Yks päivää vanhempi poika oli meillä tossa kuun alussa, ja oli niin hauskaa katsoa, kun se hoivaili Joonan pehmoleluja, sitten Joonan olikin pakko taas saada ne itselleen ja päästä puremaan nallea korvasta ja ottamaan painimatsia pupun kanssa... :)

Amppu, kiitos tsempeistä! Opinnoista on enää niiiiiiin vähän jäljellä, että tän tsemppaa kyllä kasaan. Ja vaikka mäki oon välillä ihan leipiintynyt tähän opiskeluun, niin kyllä mä silti edelleen pystyn uppoutumaan noihin ammattikirjallisuuteenkin, että se on hetkittäin jopa ihan nautinnollista. Vaan silti, työelämään on kova polte taas! Eli tutkintopaperi taskuun ja menoks :)

Ja voih, vähän haikeena huokailuttaa, kun ajattelen sut sinne viikkailemaan kaikkia niitä ihania TYTTÖVAUVANvaatteita! Iiih, ihanaa... :) Nyt on taas niin paljon vasta plussanneita lähipiirissä, että alkaa itseäkin kyllä jo hymyilyttää ajatus raskaudesta ja siitä pienestä nyytistä... Vaan ei, vielä ei ole sen aika meidän talossa. Mä oikeesti haluan töihin ekaks, en kestäis toista minimiäitiysrahoilla kituuttamista!

Ja kumpikohan se arvon rouvista toteskaan, että ihanaa kun nää ipanat nukkuu päikkäreitä! Aivan tosi osuvasti tuumattu, sillä näitä päiviä jaksaa :) Itsekin aion täällä nauttia tästä rauhasta, kun Joona vielä on niin vauva, että nukkuu kahdet päikkärit!
 
Lauantai ehtoota!

Heipä hei vaan kaikille! Minun mieltä on kovasti nyt askarruttanut tuo Pranametrin katoaminen? Että jos rouva on jossakin kuulolla, niin ilimota itestäs! Kaikki häippäs  niin yhtäkkiä, että tuntuu ihan oudolta! Omas syynsä on varmasti tämä foorumin uudistuminen ja sitte lisäpotkua antaa arjen rutiinit. Ne samat kuviot jotk toistuu aamusta iltaan, eikä enää joka päivälle riitä yhtä paljon ihmeteltävää kuin ihan pikkuisen vauvan kanssa. Sama koskee meikäläistä.

Tuossa tuo tenava kasvaa, eikä sen kummempaa. Ja silti joka päivä on sille  täynnä uutta ja jännää.

PÄIVÄUNISTA
Kyllä vaan, niiden voimalla sitä jaksaa! Ja meikäläinen on nyt jostakin syystä ollu vielä niin poikki, että on itse nukkunut molemmat unet tytön kanssa! Ihan väkisin on uni lumpsahtanu silmille. Vartin verran siinä tytön vieressä olen uinaillu ja sitte noussu omiiin puuhiini. En tiedä, mistä tämmönen super-uupumus on iskenyt??? Ja kiitos Ampulle kauniista sanoista, että lapsi saa nauttia unista äidin kainalossa! Sitä se mieskin sanoi, kun yllätti mut taas nukkumasta.. kun olin nukuttamassa....

Sannan opiskelut kuulostaa ... ööö.. jännittävältä! Hyvinhän sulla etenee! JA se on totta, että nuo kirjastot on jokseenkin turhia tiedon lähteitä.. Mutta saahan sieltä aina jotain konkreettista, kättä pidempää. "lähdeteoksia", pakollisiin siteerauksiin! JA muuten, kuulin juuri illalla aiheeseen liittyvän HUIPPU-UUTISEN: minun esikoispojalleni, joka valmistuu nyt keväällä lastenhoitajaksi, oli tarjottu VIRKAA kaupungilta!!! Aivan mahtavaa, huippua!

Tiihulin ja monen muunkin pohdinnat SUKUPUOLIROOLI VAIKUTTEISISTA LEIKEISTÄ, pitää kyllä niin paikkansa! Eipä sitä meidän tyttöä autoleikit kiinnosta! Kerhossa pitää autoa kädessä, jos joku pojista sen sille tuo, muuten saavat pikkuautot olla rauhassa! Täällä oli pitkään nukken ja nallen hoivaleikit! Ja nyt on vuorossa palikka tornit, "palapelit" ja kaikenlaiset perässä vedettävät nallesta kärryyn. JA pehmolelut pääsee nykyään ulkoilemaan pulkan kyydissä! Se oli aika ovela keksintö tytöltä!

.. niin ja tietysti ampun vauvan vaatteiden lajittelupuuhat sai taas minun mieleni hymyilemään! Olet varmaan laittanut sen väliaikaiskodinkin nätiksi!

Nonniin, nytt on kuulkas asiart sillä tavalla, että tämä eukko lähtee nukkumaan! Hyvää yötä!
 
Hepsun,

Maarinen, kyllä kestää tuo lajittelu, jokaista vaatetta hiplatessa miettii sille uutta mahdollista omistajaa lähipiiristä, punnitsee sopiiko se tytölle vai raaskiiko siitä luopua kirpparille vai jääkö muistoksi pojan muistolaatikkoon (missä on ne kaikki synnärin jalkarenksut ym) :) Ja niitä vaatteita on vielä kaksi laatikkoa jäljellä.... Pyjamat pystyy hyvin kierrättämään tytöllä, onneksi mun makuun ei ole mitkään Disneyn Cars - jutut tms. Paljon on valkoista beigeä ja nallea :)
MUUTEN nallesta tuli mieleeni että käykääpä ihastelemassa Pikku Stikkari nettikaupassa pipoja...... Niiiiiin somia ja oon joskus jollain käytössä nähnyt ja ne on hurmaavia. Jotkut on liian säläisiä (eikö ne painakin jo kilon kaikkineen roikkuvine juttuineen), mutta jotkut on todella suloisia.

JOKU VIISAS voisi vielä kertoa minulle, että saanko mä uuden äitiysloman aikana myös jotakin kotihoidon tukea tuosta esikoisesta kun se on kotona myös...? Siis saan ansiosidonnaista kohta taas (aaaaaaahh!!!) kun on vakiduuni, mutta mitä muuta saan? Ei ole tarkoitus kuulostaa ahneelta, mutta eikö se työstä käy sekin kun tuo esikko täällä pyärii. :P

Loppuun vielä ilonaiheeni unikoulun suhteen, olikohan eilen neljäs vai viides ilta ja poika itki korkeintaan MINUUTIN! Ja sekään ei ollut mitään huutoa vaan sellaista harmistunutta itkua. Ja se oli käynyt nukkumaan lemppariasentoonsa kaikessa rauhassa, aiempina iltoina se on ollut jotenki mutkalla.
JES!
 
Pikainen kommentointi Ampulle:
Kun sun mammaloma alkaa niin esikoisesta ei saa mitään muuta kuin lapsilisän. Aika väärin eikö?! Mä tätä asiaa aiemmin selvittelin ja yllätys oli aikamoinen, kun todellakaan mitään tukia ei esikoisesta heru. :(

Kiva, etä unikoulu alkaa toimia siellä!

Mulla vihloo alapäätä niin kuin joku työntäisi sinne puukkoa. Koita tässä nyt sitten kirmata tuon lapsukaisen perässä, kun mies on omissa menoissaan. Syntyis jo prkl! Laskettuun aikaan on pari viikkoa, joten nyt sais jo tulla, että pääsis näistä alapään kivuista eroon. Maha on hienosti laskeutunut, joten limatulppaa tässä odottelen. Ei auttanut eilen edes ne kuuluisat 3 S:ää.
 
Eiiii, Halipossu ei saa nyt vielä vuorokauteen olla lähtövalmiuksissa, me halutaan tulla huomenna kylään! :DD Ei sillä, että mitenkään itsekkäin ajatuksin täällä oltais ;) Mut sen jälkeen jooooooo, haluan nähdä pikku murusen pian pian pian! <3

Unikouluttajamestari Ampulle piti myös antaa raikuvat aplodit! Hienoa hienoa! Äläkä sure, vaikka joinain iltoina poikaa taas kiukuttais enempi, eiköhän tuo nyt pääasiallisesti ala sujumaan ihan näppärästi omalla painollaan :))

Maarisen ja monen muunkin tavoin toivon, että Pranametri ja muut kaikonneet on edes siellä jossain taustajoukoissa ja palaavat pian takasin!

Nyt jos sitä hilpasis suihkuun, niin pääsis pujahtaa pakkasessa "desinfioituun" petiin, puhtaisiin lakanoihin, se on kyl mun mielestä yks paras asia maailmassa!

EDIT: Hei jee, Maarisesta tuli vihdoin se blogisti, mitä pitkään uhkaili! :)
 
Piti ihan heti käydä kurkkimassa Maarisen blogi. (Kiitos Sanna, kun vinkkasit!) Kiva saada taas uutta luettavaa kiireisiin päiviin. <3

Sanna: Vielä yhtenä kappaleena. :) Mun puukottaminen onneksi loppui. Mua ahdisti niin, että laitoin poikasen iltapesujen kautta petiin jo kasin jälkeen ja vähän ennen ysiä siltä vihdoin lähti taju.

Nykyään mä en uskalla vaihtaa huonetta, saati mennä alakertaan, jos mulla ei ole puhelin taskussa mukana. Pelkään, että jostain tulee sellainen sietämätön kipu ja mun jalkojen liikkuminen lakkaa (niin kävi tänään hetkeksi). Pitää olla sitten telefooni messissä, että voi soittaa tarvittaessa apua. Oli muuten (näin jälkikäteen ajateltuna) hassu tilanne, kun minä seisoa jähmetyin alku illasta keittiön ovenrakoon, enkä päässyt siitä liikkumaan, kun sattui niin halvatusti. Poikanen tietysti "luki tilanteen edukseen" ja aloitti heti pahanteon. Siitä se läks tietysti ronkkimaan sänköjohtoja, repimään ruokapöydältä kaikki alas, mihin vain yletti ja aukoi laatikoita ja kaappeja. Minä avuttomana tuskissani huudan sille: "Ei, ei, ei..." ja toinen vaan naureskelee ja jatkaa temppujaan. Pahansuopa kakara! ;)
 
Hei!

Voi että! Justiin eilen kun tilitin, että mitään uutta ei tapahu, niin nytte tuo tytön suuhun oli päiväunien aikaan ilmestynyt KAKSI, 2, två, hammasta! Niinkui niitten neljän olemassa olevan lisäksi! Alas kahden nököttäjän viereen! viddu, miten jännää!!!! Ja tietysti pitää huokaista, että niitäkö se pikkuinen on kaks viikkoa öisin vollottanu? Nuo tämänpäiväiset päiväunet kesti KOLME tuntia!!!! Ihan väsytti odottaa, että millon se herää :) :) Voitteko tajuta?

JIHAA::::::Halipossu!!! Tässä miehen kanssa hymyillään hyväntahtoisesti sinun kipuilullesi! Kohta se tulee, se uusi ihana vauva! Eikös ole jännä, miten toisessa raskaudessa kiinnittää huomiota ihan eri asioihin, kuin ekassa? Sitte sä vaan yks kaks lähet synnyttää, ihan kuin kaupalle, että joo, tässä sitä mennään. Mietit että, mitenkähän ne kotona pärjää,että mitä ne syö ja miten ne pukee, että minä tuun ihan kohta takasin ja ja jaja ja.... Muistan niin hyvin sen oman tokan reissuni... ja kolmas oli ihan kuin ois kioskilla käyny :)

Blogisti, totta hemmetissä! Oikeen pitää suunnitella, että josko sitä vaan päiväkirjan tapaan, vai teksikö niin ja näin... katotaan mitä siitä tulee. Tänne kuitenniin uskalsin osotteen pistää. (ja salaa toivoin, että ette ois ihan heti sitä hoksannu :))) Mutta sinne koitan niitä kuvia lätkiä, kun mä en noista toisista palvelimista ole saanu vieläkään tolkkua....

Jassoo.. sit saunan lauteet ja lämmitetty kiuas ja pari kepeää karhun kuvaa.... Lapsenvahti (isosisko) kutoo tuvassa sukkaa.... Mie meen ukon kanssa!
 
Huomenia!

Viime viikko jäikin taas kokonaan välistä, kun tyttö sairastui flunssaan ja itsellä vasen lapa jumiutui niin pahasti, että sain lääkäriltä loppuviikoksi kädenkäyttökiellon. No, hiukan se on siitä jo vertynyt, mutta ikävää tuo jomotus...

Mukava oli lukea teidän tarinointia. Sannalle edelleen tsemppiä opintojen loppurutistukseen! Onnittelut hänelle, jolla oli synttärit tammikuun alussa! En nyt muista kuka se oli... Itselläni täyttyi 29 vuotta vajaa viikko sitten. Ja Halipossulle kärsivällisyyttä viimeisiin päiviin ison mahan kanssa!

Tästä vuodestahan povataan syntyvyyden kannalta taas ennätysvuotta. Onpahan meidänkin palsta omalta osaltaan rikkomassa taas ennätystä.

Sannalle piti huikkasta T2H:sta, että kannattaa katsoa ihan merkin omat nettisivut, koska siellä on nyt ale. Tilasin Pinjalle ensi talveksi 2 haalaria, toppatakin ja kevääksi takin. Ja ne vaatteet on toooooosi reiluja. Ampun mainitsemasta baggiesta 86 cm vastaa muiden merkkien 92/98 cm. Meille tuli punainen kahdella vetoketjulla...

Voi vitsi noita Maarisen kirppislöytöjä. Se hakka-lelu on aivan ihana! Tosi halvalla olet saanut, koskapa se maksaa uutena 30€. Pitäisi käydä taas kirppistelemässä. Viimeksi löysin vaan jotain kankaita...

 
Hennas, oon katellu niitä niiden omiaki sivuja, mutta eipä oo oikeeta kokoa aleissa... :( On pakko ottaa se 98, vaikka oiskin reilu, sillä jos neuvolantäti ennusti kasvun olevan 1.5v neuvolassa sen 93cm niin mitä se onkaan sitten 2 vuotiaana? Eli siihen nähden uskoisin, että tuo 98 on varmaan se oikea valinta, vaikka vastaiskin muiden haalareiden mallia 104.

Noniin, se siitä! Kohta lähdetään leikkii Halipossun ja Aleksin kaa, jee! :)

Ai mutta joo... tunnustus: Joona tippu aamulla meidän sängystä. Se kiukkus yöllä taas ja kuudelta mä en enää jaksanut rauhotella sitä, kun se oli jo ihan virkeenä. Hain pullon ja otin pojan viereen, johon se sitten tunnin taistelun jälkeen rauhoittuikin... Noh, se oli myllännyt itseään ties mihin asentoon, enkä viitsinyt sitä havahduttaa ja alkaa siirtää, joten jäi sitten pyllypystyssä jalat mun kainalossa siihen torkkumaan. Kunnes.... mun puhelimeen tuli viesti (ja puhelimessa äänet jo päällä, olihan kello yli kahdeksan, ja aina ajastan äänettömän loppumaan seiskan jälkeen) ja Joona havahtu. Se hyppäs konttaamaan ja otti pari rivakkaa vetoa ja maahanhan se mätkähti... Onneks tilanne oli enempi koominen kuin traaginen, joten selvittiin säikähdyksellä ja jatkettiin unia.
 
Huomenta!

Possunen, on kyllä hanurista jos ei saada esikoisen hoidosta kuin lapsilisä.... Mikä saa kotiäidin hermot yhtä koville kuin vauvanhoito temppuilevan 1-vuotiaan kanssa. Osaakohan nämä tosissaan jo tehdä kaikki metkut silloin kun sitten pitää vaikka imettää.... Oh boys. Oletko ajatellut Aleksille yhtään hoitopäivää viikossa tai mitään sellaista toimintaa/hoitoa kodin ulkopuolella? Itse mietin sitä lähinnä siltä kantilta, että olishan se kiva pojalle päästä leikkimään ja touhuamaan ryhmässä pikkuhiljaa. Omalla kohdallani tarkoitan maksimissaan yhtä päivää viikossa ja paria tuntia... Kuinka olet ajatellut? Ihanaa kun olet kohtalotoverina ja vielä minulla edellä ja saan sitten hyödyntää sinun jo selvittämiä juttuja ;;D
Hennas, hakku kelpaisi tännekin!! .....Leikeistä vielä sen verran, että meillä asuu aina vain kauha- ja kippofani, kippoon palapelin paloja tai isoja leegoja ja sitten kauhalla niitä yritetään kauhoa ja iloitaan kovasti äänestä mitä lähtee. On meillä autojakin ja junaa ym., mutta muut touhut menee vielä ohi. MUSIIKKI on kaikki kaikessa. Poika yrittää laulaa ja rummuttaa milloin minnekin pyytäen musaa. Sitä jaksetaan seurata vaikka kuinka, tanssitaan, taputetaan ja rummutetaan. Autot ei vielä paljon nappaa... Katotaan syksyllä kun päästään traktorihommiin... Päästäispä vauvan tultua johonki muskariin.
Sannak, se 98 haalari on sitten oikeesti aivan superiso. Meillä on tuo 80 haalarikin vielä ainakin kokoa liian suuri, 74 olis varmaan hyvä. Palautin juuri vaal.pun 74 haalarin kun se oli pojallekin vielä aavistuksen reilu nyt, tosin se oli eri haalari, baby suit. Uskon, että meidän haalari menee välikausiasuna syksylläkin kun otan irrotettavan fleecen pois. Mutta kauniita nuo haalarit on kuin mitkä, sun täytyy sellainen saara!

 
Huomentapäivää!

Uusi viikko, uudet kujeet. Äsken meinasin saada hepulin, kun opiskelijatoverini soitti, ja pelotteli että multa saattaa puuttua yks pakollinen suoritettava kurssi jonkun kirjanpitovirheen takia. Soitin hädissäni yliopistolle, mutta HUH, kaikki onkin mun osalta kunnossa. Saan siis aloittaa helmikuun alussa maisterinopinnot. :) Vieläkin sydän hakkaa vähän kovempaa kuin normaalisti.

Benji heräs tänä aamuna taas räkäisenä. Kyllähän se olikin kokonaiset kaksi viikkoa terveenä... Tyypillistä, että se on kipeänä kun tullaan Suomeen. No, onneksi Suomessa yksityiset lääkäriasemat päivystävät, jos tulee sellainen tilanne että on pakko mennä. 

Mitähän muuta omaa napaa vielä? Ai niin joo, Benji oli nyt viikonloppuna sitten ekaa kertaa yökylässä oman ja opan luona ilman meitä! Oli mennyt tosi hyvin, nukkui ihan yhtä hienosti yöllä kuin kotonakin.  Ja oli ollut iloinen aamulla herätessään. Olivat käyneet sitten vielä pieneläinpuistossakin vuohia ja lehmiä ihmettelemässä. :D 

Jee, Maarinen, kävin jo lukemassa sun blogia! Kirjoittamisen iloa!

Hienoa, että Ampun perheessä unikoulu alkaa tuottaa tulosta. Täällä sama juttu, äiti on iloinen. Ihan mahtavia myssyjä tosiaan tuolla Pikku Stikkarissa! Kiitti Amppu vinkistä!

Sannalle lähettelen reippautta ja jaksamista sitä opinnäytetyötä varten. En muuten tiedä, että miten se esim. suomenkielisten opusten kanssa pelaa, mutta suosittelen kokeilemaan Google Scholar-palvelua noita lähdeteoksia hakiessa. Mulle on siitä ainakin ollut paljon apua esseiden ja kandidaatintutkielmankin kanssa.

Tiihuli, täällä kanssa Benji on kyllä niin peruspikkupoika kuin vaan olla voi. Autojen kanssa päristellään ees ja taas. Tosin nyt ihan viimeaikoina on pehmolelutkin alkaneet kiinnostaa. Eritoten eräs pieni sininen nalle on pop, ja sitä pitää aina välillä vähän halia ja pussailla. :D

Tuli noista talvivaatteista muuten mieleen, että ostettiin pari viikkoa sitten Suomesta Lassie-merkkinen talvihaalari. Ihan liian iso, vaikka onkin "vain" 92-senttinen! 80-senttinen olis vissiin ollut sopiva. Huooh, en tiedä mitä mun päässä liikkui, kun tuohon kokoon päädyin. Toivottavasti ei olis sitten ensi talvena jo liian pieni, ettei jäis hukkaostokseksi. Tänään huitaistiin siis taas päälle äitiyspakkauksen haalari! Siitä on vaan ne tossut jääneet pieniksi, mutta muuten se on ihan sopiva vieläkin. :)

Jaahas, mun pitää kuulemma leipoa tänään pullaa. Siispä kauppaan ja leipomistouhuihin! 



 
Joo, piti tulla vielä takaisin...

Leluista: Amppu meillä on jo sellainen Hakka-peli. Pinja sai sen joulupukilta. Meillä on saman valmistajan Askare-laatikkokin ja sellainen pieni auto. Autot on muuten ihan tytön suosikkeja. Niillä päristelee ympäriinsä. Hoidossa kuulemma syöttää ja hoitaa nukkeja. Pitäisi varmaan kotiinkin hankkia, kun ei meillä ole vielä yhtään :-{ Kaikista leluista kirjat on kuitenkin kaikista parhaita! Ja sellainen puinen vedettävä toukkakin on kiva, kunhan vain joku muu sitä vetää. Nämä siis tytön suosikkeja. Äiskä tykkää erityisesti siitä Askare-laatikosta... Suurin osa meidän leluista on saatuja tai kirpparilta ostettuja. Anteeksi vaan, mutta minusta tuntuu vähän turhalta laittaa satoja euroja leluihin.

 
Noniin, saitte arvon rouvat mut ylipuhuttua! :D

Päätin nyt sitten kuunnella vanhempia ja viisaampia, ja tilasin huuto.netistä Joonalle ens talveks T2H:n navy-värityksellä olevan yksvetskarisen baggien, kokoa 92. Osta heti hinta oli 64€ ja myyjä vakuuttaa, että ei oo edes pientä käteen tuntuvaa karheutta, joten siitä saanee omat pois, jos ens talvena näyttääkin pieneltä.

Lisäks mulla on huuto menossa 98cm tummanruskeesta haalarista, joka tosin on aikas kulunut, mutta sen vois aatella sit sellaseks rötväyspuvuks, jos sattuu huuto voittamaan... Näytti siellä muutama kilpahuutelija olevan, itse en kyllä paljon päälle kahdenkympin tuosta aatellut huudella.

Ampun pieni musamies! Hih, ihanaa! :) Joona suhtautuu musiikkiin aika samoin kuin minä; se on ihan kivaa ja välillä on jees jorailla ja lauleskella, mutta mitään suuuuuuuria intohimoja ei näyttäis olevan.

Ailimelle kiitokset vinkistä! Täytyy tsekkaa tota Google scholaria jossain välissä! Tai sitten lakata olemasta nyhverö, ja kävellä suoraan yliopistojen tai sosiaalipuolen kirjastoihin, niin eiköhän ala löytyä :)

Hennas, kirpparilelut tosiaan on ihan superhyviä, vaikka itse tykkään silti ostaa tuolle äiskän lellikille uusiakin... Mummo rahtaa kirpparilta aina selkä vääränä leluja ja vermeitä, joten ite on kiva sitten välillä ostaa ihan uuttakin. Luojan kiitos mulla on Kauriin tavoin joku tolkku ostostelussa, ja kukkarossakin tietty pohja, muuten varmaan lähtis helposti käsistä! (Vaan taitaapi se joskus lähteäkin, mutta onneksi vain harvoin. Mä oon pihi ;))
 
Takaisin
Top