Uusi tammikuu 2011

Jaaaaa sitten, jos vastaan, niin kuin käy tälle?? Koitan nyt kirjoittaa mahdollisimman pitkän tekstinpätkän tähän näin sanomatta mitään sen kummemman viisaampaa, jotta nähdään, että näkyykö sivut kunnolla vaiko eikö vaiko mitenkä käy?
 
Noniin, ja sitten asiaan! :)

Jee, Ailime on palannut palstalle, ja saanut kuvankin ladattua! Mä voisin tosiaan sitten kans yrittää :)

Niin ja se lusikalla syönti ei onnistu täälläkään ihan kovin hyvin... ehkä paristi jaksaa lusikalla koittaa jotain suuhunsa laittaa, mutta sitten lentää lusikat (vaikka kummitäti toikin ihan sairaan mageet aterimet! Tällaiset: http://www.constructiveeating.com/) päin seiniä ja apina ottaa sormet kehiin. Sormiruokaa siis lapsentahtisesti täälläkin taas ;) Mut mikäs siinä, näyttääpi siltä, että ruokaa tuo laps saa. Neuvolassa viikko sitten oli meidän pikkuvauvan mitat 83cm ja 12.4kg! Että jes... Jos samalla käyrällä jatketaan, niin jäppinen on sen piirua vajaan metrin jo 2 vuotiaana! Huh!

Niin ja jee, kiitos muistamisesta synttäreistä! Hennas, jos on horoskooppimerkkinä Kauris, ei voi olla kuin ihana ja kaunis! Itsehän olen luonnollisesti elävä esimerkki tästäkin sananparren todenperäisyydestä ;)

Ja Hennasille miehineen ihanaa leffailtaa! Mekin saatiin joululahjaks parille käyntikerralle leffaliput, lisäks ois lahjakorttia pitseriaan ja Cantina Westiin. Mun isi antoi mulle synttärilahjaks kortin, jossa luvattiin, että meille sopivana päivänä iskä biffaa mulle ja ukolle leffan ja pitsat, ja hän vaimokkeineen huolehtii sitten Joonasta. Höh, miks miehenki pitää saada osingot mun lahjasta ;)

Niin ja häh, mikä auringonpimennys?? Mulla menny ihan ohi :( Ja tykkään noista tollasista ihanista taivaanrannanjutuista :)

Ampun poitsun hammasrivistö on kyllä komian kuulonen! Täällä 6+2, lopulta 1v päivänä ne hampit tuli molemmin puolin alakulmiin kunnolla esiin, vaikka mä jo väitin jouluna niiden tulleen. Sillon vielä vetäytyivät jonnekin jemmaan... Nyt sitten kauhulla kattelen, et kuinka toi on alkanut poski-ikeniä hinkuttamaan, että meinaako se tuupata seuraavan parin uunista ulos nyt sitten heti perään!?

Maarisen suuntaan piti huikata, että RIISIMUROT! Jes, kiitos! Sese oli, mitä on pitänyt kaupasta jo pitkään ostaa! Mut niitä kun ei tuu ite käytettyä, niin ei oo tullut sit hankittua tollekaan...

Hei ja piti vielä vinkata; jos sopparuoka/vastaava on liian löysää nappuloille, niin heitelkääpä parit maissinaksut sekaan. Suurustaa tosi näppärästi! Tosin sen verran simppeliajatushan tuo on, että ehkä moni muu on sen jo keksinyt ennen mun älynväläystä :)
 
Toivottavasti tämä ihanainen fooruminäkymä nyt säilyy...

Joo, aikamoista vauhtia TEIDÄN naperot kyllä kasvaa. Meillä neiti esim. Joonaan verrattuna sellaiset kymmenen senttiä ja reilu neljä kiloa pienempi... Toisaalta ensimmäisessä lääkärineuvolassa lääkäri jo totesi, että ei tytöstä mitään jättäiläistä tule, kun on niin siro jo rakenteeltaankin... Serkkuni oli muuten tavannut paikallisella lääkäriasemalla sairaanhoitajan, jolla oli kaksostytöt. Tytöillä ikää 15 kk ja pituutta 93 cm.

Mutta vauhtia meillä ainakin riittää! Neiti painaa nykyisin juoksujalkaa pitkin asuntoa. Ja voi sitä puheen pälpätystä! Tänä aamuna heräsin siihen, kun tytön huoneesta kuului "ihhahhaa". Tarkoittaa siis hevosta. "Tyy" tarkoittaa lintua (titityy) ja "tää" on tuo. emoticon

On jäänyt muuten "raportoimatta", että neiti lopetti tissittelyn täytettyään 1 vee.

Sannalle täytyy vielä mainita, että totta kai kauriilla on vain hyviä ominaisuuksia. ;-)

Hampaista: Pinjalla on kuola valunut jo monta kuukautta, eikä vieläkään ole tullut lisää hampaita. Sormet on jatkuvasti suussa, joten varmasti sieltä on lisää nousemassa, mutta pitkään kestää.

Nyt on haettava kahvia! emoticon
 
Huomenta!

Tulin jatkamaan juttua tähän uuteen ketjuun, sillä tuo toinen temppuilee mun koneella edelleenkin. 

Tuo kuva, jonka postasin tuohon toiseen ketjuun, esittää Benjiä syömässä synttärikakkuaan. Ihka ekat sokeriherkut vedettiin napaan sillä hetkellä. :) Koitanpa laittaa sen tähän uudelleen, näkyisköhän kokonaan...

[img]http://i110.photobucket.com/albums/n112/sannukkainen/Baby/Benjamin%200-12%20months/benjicake.jpg[/img]

Ampulle piti tulla tunnustamaan, että ei tää Benji suinkaan mikään kielivirtuoosi ole. Luulen, että kukaan muu kuin minä ja mies ei ymmärtäis, että 'puuvi' tarkoittaa Benjin kielessä mummia. :D Kakka kyllä raikuu komiasti ja ihan oikein. Hihi. 

Hei: mies varasi just mulle ja Benjille lennot Suomeen! Tullaan jo 19.1. sinne pohjolaan taas! Huraa, huraaa, huraaaaaaaa!
 
Hyvää päivää joka kolkkaan!

Kiitos Sanna uuden sivun avauksesta! Mitähän kämiä meikä oikeen sääteli avatessaan?????? Oli pakko pistää illalla uusi, tumma tukkaväri päähän. Ihan silkasta häpeästä :)  :) :)

Tissittelyt!!!! sus sus, minä oli jo kokonaan unohtanut, että meillä on vielä ihanasti tissin kanssa viihtyviä pienokaisia! Ja sitten ne yks kaks sen itse lopettaa! Pinjakin. Pikkuinen! Haikeidella muistelen sitä omaa pitkää imetystä ja sen karua loppua! Ja kaikki onkin nyt enää pehmoista muisteloa !!!!!!!!! (paitsi ne yöt, kun vielä nostin tuota tissille vartin välein...)

Elokuviin!
Voi että! Milloinkahan sitä itse pääsisi nauttimaan kyseisestä taiteen lajista??? Me on käyty miehen kanssa leffassa...ööööö..... HITTO! Eihän me edes olla käyty leffassa yhdessä. Ikinä. Tapaamisen alkuaikoina tehtii treffejä tennispalatsiin, että leffaan pussailemaan.... Mutta kun siinä käsikädessä jännähiet kainalossa, toisen uutuuden viehtystä ihaillessa, sydän pamppailua pidätellessä.... Niin mies sanoo, että olet nainen niin kaunis, että en halua sinua viedä pimeään teatteriin, että nyt mennäänkin syömään. Pihviä siinä vissiin vedettiin kera hinnakkaan viinin. Jäi ne leffat näkemättä! Eikä olla sen koommin edes asiasta vakavammin keskusteltu, tuolle muistolle vaan hymyilty outo katse silmissä.


Jassoo, jospa sitä ulos yrittäis. Tyttö vetää nykyään tuota tyuhjää pulkkaa niin sukkelsti hyvin auratulla tiellä, että ei tule itsellekään vilu odotellessa. hirveen pitkiä matkoja se jo jaksaa taapertaa niillä kahden sentin askeleilla. Välillä kyykistyy maahan "lepäämääm" ja sitte taas mennään. Kotiinpäin tulla köröttelee pulkan kyydissä, posket punaisena lauleskellen omiaan.

ainiin...ja meillä huudetaan APUUUUUUUU, aina hädän hetkellä.
Muuten tuo puhe on aika erikoista tavujen ja äänenpainojen yhdistelmää. Videolta kuulee hyvin, miten monet sanalta kuulostavat äänteet lopulta onkin sanoja! "vookaa, puuvoooo" v=r, ihan ilmiselvästi ruokaa ja puuroo. "aaaiioooo"=maitoo, "nanananannana= anna!
Että kait tuosta ihan kelpo juttyukaveri vielä tulee!!!!

Ja nytte tuo juttukaveri puhuu venäjää ja ranskaa ja esperanoa ja jotain muuta ja vissiin haluaa sinne ulos... MOIKKA!
 
Hehhe, Maarinen, täälläkin huudellaan vookaa ja puuvoo. Sitten näitä vähän erikoisempia, että maito on pai (samalla joko vedellään äitin paitaa alas tai osoitellaan imetystyynyä...) ja leipä on pä. :D
 

Otteita kielikukkasista:

Poliisit jahtasivat naiskaaharia 160 km/h selvin päin.
Otsikko Iltalehden verkkolehdessä 23.10.2010

Korkein oikeus ottaa potilaan nänniä imeneen lääkärin toiminnan suulliseen käsittelyyn.
Iltalehti.fi 1.9.2010

Palavasta autosta löytyi sammunut mies.
Iltalehden verkkolehti 11.2.2010

Hyvin humalassa ollut nainen istui ajoradan reunassa Fleminginkadulla kello 21:45. Yllättäen vuonna 1982 syntynyt nainen kierähti tielle.
Metro 20.4.2010

Poliisi tutkii yhä kuolleena löydetyn miehen liikkeitä.
Helsingin Sanomat 24.6.2010

Asia on siis kaksipiippuinen miekka, jota sietää pohtia SM-liigan tulenjohtokeskuksessa tarkkaan.
Petteri Linnavalli Ilta-Sanomissa 7.4.2010

Daniel on tavallinen ja kiva mies, kuten Victoriakin.
Pohjolan Sanomat 31.5.2010

Poliisi on ottanut kiinni ihmisen, jonka on epäilty ajaneen autoa.
Helsingin Sanomat 26.9.2010

Kaikki naisten, miesten ja lasten vaatteet -25 %. Parhaat viedään päältä!
Mainos Suur-Keuruussa 21.5.2010

IL

SIISTIIIII!! NÄille Maarit nauraa tänää! päivän iltis tuli juuri luettua. Kahvi kupissa ja lapsi unilla! Kotiäitiys on IHANAA!!!! Paljon enempi omaa aikaa kun mies ei ole sotkemassa kuvioita! Ja tehtyäkin vaikka mitä!!!! (tänään)

 
[img=http://kuvaton.com/k/NQP.jpg][/url]


edit:
anteeksi vaan... täähän on ihan pelleilyä, tää mun kuvan lähetys...

Saa nauraa vapaasti.... mä meen saunaan pihisemään.
 
Huomenta! 

Täällä on herätty tähän aamuun kello 05:15 tai jotain sinnepäin. Ihana kamalaa oli, mutta lapsi ei vaan nukkunut sen jälkeen enää. Sinnittelin ja tissittelin vähän vajaa kuuteen saakka sen kanssa sängyssä, mutta ei siitä mitään tullut. Ei muuta ku valot vaan olkkariin päälle, lapselle maitopullo käteen (olisi vaan edelleenkin halunnut roikkua tississä, mutta alkoi jo itsellä tekemään kipeetä.) ja sohvalle. Olen juonut pari kuppia kahvia tässä jo, ja pikkuhiljaa alkaa elämä voittamaan.

Maarinen, en naura, lupaan. Enaj oli laittanut hyvät ohjeet tunne meidän kuvagallerian perään, tässä siihen linkki.  

Eli tältä tuon sun kuvakoodin pitäis näyttää: [img*]http://kuvaton.com/k/NQP.jpg[/img]

Otat vaan tuon punaisen tähden (*) sieltä img jälkeen pois, laitoin sen sinne, ettei sun kuva tulis mun viestiin. :)

Lisää kahvia! Paitsi, lapsi huutaa kakkaa, eli ekaks vaipan vaihtoon...


 
Huomenet!

Voi kun saisi nukuttua yhtä hyvin kuin poika... Hormonit pitää valveilla yöllä ja aamulla. Väsyttää vaan ei tule uni. Poika nukkui viime yönä 22-8:30 ja meni juuri (10) ekoille unille ihan väsyneenä... Meni ilta kymppiin eilen kun aloitettiin unikoulu. Siis nukahtaminen taas yksin omaan sänkyyn. Tunnin kesti nukuttaminen, lähinnä seisoin vieressä ja silittelin selkää ja muutaman minuutin jaksoissa kävin pois makkarista. Kyllähän pojasta ääntäkin väliin lähti, mutta ei se ollut niin paha kun ajattelin. Meillä on siis tähän asti nukahdettu yksin kaikille unille vaunuihin ja nostettu nukkuva poika omaan sänkyyn, missä nukkuu hyvin, mutta vain vaunuihin rauhoittuu heti kun sinne laittaa. Jatketaan niin että päikkärit laitetaan vaunuihin ja illalla ei enää ikinä. Pitäkää peukkuja.
Itse heräsin yöllä supistuksiin ja lievään mahatautiin... Muistelin kauhulla niitä juttuja että suoli tyhjenee ennen kuin synnytys alkaa, mutta eikö tuollainen lievä mahatautikin saata aiheuttaa niitä supistuksia. Ei vielä tarttis tuollaasia tulla, 29 viikko menossa. Mutta nyt on ihan ok.
Sannak, Joonakin on kyllä iso poika. Mutta tämähän me tiedettiin. Mitä muuta tulee esikoispojista jos äitien päät kolajaa kattoon ;;) Mies ei aivan luota mun perinöllisyysmielipiteisiin, mutta mun mielestä esikoispoika saa äidin varren ja esikoistytär isän. Tämä on ihan mun oma tutkimus, mutta pätee aikalailla kun mietin lähipiiriä ja tuttuja. Samoin esikoispoika saa äidin silmät ja esikoistytär isän silmät. Että näin olen tutkinut, väitöskirjaa vailla! :P
Eipä tässä kummia, mies hakee kuvaamosta pojan 1vee koevedokset, ihanaa ja jännää!
Oli muuten aamulla hauskaa, pimeässä huoneessa kajasti kaksi ikkunaa ja heti kun poika sai silmät auki niin sormi pystyyn ja niitä osottelemaan vuorotellen. "Joo, hyvä, ikkuna. Joo, sielläkin on ikkuna, kylläpä oot terävänä heti aamusta...." :) Ja miehelle viesti piristykseksi töihin kännykkäkameralla, kuva pienestä pojasta yöpaita päällä, tukka ja sormi pystyssä.
 
Hennasille vielä piti huikkia, että meilläkin muuten äiti meinasi että sehän sanoo selvästi anna kun huutaa ruokapöydässä sitä "nännää". :)
 
Ooops! Olenpa tainnut lelliä penskan... Sillä oli omia sellasia Småfolkin keksejä keksikipossa synttäreiltä saakka, mutta laitoin ne eilen kaappiin, etteivät ihan pehmene pöydällä. Noh, Joonapa muisti sen, ja hyvä ettei tänään kiivennyt pöydälle keksikipon perään! Annoin sille sitten puolikkaan digestiven sieltä, täytyy laittaa noi loputkin keksit kaappiin - piiloon mun ohikulkunapostelulta ja Joonalta.

Tänään on pitsapäivä, kertoo jääkaappi. Just tilasin, ja taitaapi olla muutamalla muullakin samat aikeet... Kestää meinaa yli tunnin! :O

Mitähän sitä piti sanoa? Ainakin Ampulle, että Joonan kasvua kun vertaa mun ja miehen neuvolakorttiin, niin kyllä toi on aikalailla isiltä periny ton menonsa... Mä oon vuotiaana ollut liki 4kg kevyempi ja 6cm lyhyempi. Mutta silmät on kyllä niiiiiiiin identtiset mun silmien kanssa, ku olla ja voi! Jännityksellä oottelenkin, että noinkohan väristäkin tulee täysin identtinen... Molemmilla on värissä sellasia jänniä vivahteita ja "kukkanen" siellä keskellä just iriksen ympärillä, joten aika selkeitä merkkejä nää ;)
Mut mulle passais, että esikoistyttö peris isinsä varren! Mummo aina sanoi mulle, että pitää ehdottomasti käyttää korkokenkiä ja kantaa vartensa ylpeänä; minä kun aina pituuttani hävenneenä (olin vajaa 13v ku olin saavutanut lopullisen mittani, piirua vajaa 180cm) valitsin ballerinoja kengiksi juhliin. Noh, oma pää ja mukavuudenhaluhan sen sitten lopulta voitti...

Äh, tulis jo ne pitsat! Hirvee nälkä! Miks ihmeessä pitää alkaa hoitaa ruokajuttuja just sillon, ku se nälkä yllättää? Joonakin taitaa herätä just sit näppärästi pitsojen saapuessa...
 
Huomenta vaan kaikille!

On kyllä töissä hiljaista! Muutama haahuilija vain kuljeskelee käytävillä... ;-)

Ampun "perinnöllisyystutkimuksesta" ;-): nyt kyllä vaikuttais vahvasti siltä, että tyttö on kyllä perinyt äitinsä varren. Mies kun on himpun vajaa 190 cm ja hänen kasvukäyränsä on muinoin ollut hiukan toisenlainen. Silmät, nenä ja pusuhuulet on kyllä isukilta. Ja tukan väri. Äidiltä onkin sitten hmmm.... sormet ja ehkä tuo pituus ja ruumiinrakenne. Mutta ei sillä ole mitään väliä! Maailman paras pakkaus kun on.

Pitää kertoa teillekin toissapäivänä saamani järkyttävä uutinen. 28-vuotias luokkakaverini ala- ja yläasteelta sekä lukiosta, jonka olen tuntenut päiväkotiajoilta, oli kuollut syöpään nyt joulun aikaan. Isää jäi kaipaamaan kaksi pientä lasta, vain parivuotiaita. Olen miettinyt miten epäreilu paikka tämä maailma on. Miksi sellaiset ihmiset, jotka eivät vähääkään välitä elämästään, saavat elää ja sellaiset, joilla olisi elämänhalua ja monenlaista annettavaa, kuolevat?

Lähden hakemaan kahvia, jos se piristäisi...
 
TERVE!

Kiitti Ailime ohjeistuksesta! Minä olen niin helppo innostumaan ja sitten nopea masentumaan, että saattapi olla taas pari piäivää, ennekin jaksan paneutua nuihin pilkkuihin ja viivoihin. Prkl. Se entinen sysettmin oli NIIN NIIN vaivaton!

Sanna ja pitsa!!! Tuossa aamutuimaan lukiessa mietin pääni puhki, että ei kai perhana se pitsaa aamiaiseksi vedä? jep. Äskön sitte uudelleen asiaan perehtyen hoksasin, että taisi olla kyseessä eilenen iltapala.... Ja niin... meinasin miehelle soittaa että tois pitsaa meidänkin pöytään, mutta tuo ukon ketale oli jättäny puhelimen työmaalle. Meillä syödään sitte kanaa ja jotain muuta arkista. riisiä? paprikoita? Mutta ollaan sentää koko perhe hyvissä voimissa ja saman katon alla. Ja niin ei taida kaikissa kodeissa olla, kuten HENNAS tuossa kertoili.

NIIN; hennas. syvä osaan-otto! Tuommoisia uutisia ei mielellään kuuntele läheisistään, eikä tuttavistaan. Elämä on epäoikeudenmukaista! Olen monesti miettinyt, että miten ihmeessä se jäljelle jäävä puoliso selviytyy kaikesta. Ja lasten kanssa. Vai onko se niin, että juuri lasten kanssa/takia selviytyy?
Vaan kyllä sen toisen askeleet ja äänet varmasti kuuluu muistoissa ja pistää hiljaisena hetkenä haikeaksi, kun mitään ei saa enää ennalleen! Ja toinen ei tule koskaan viereen nukkumaan, eikä vastaa puhelimmen tai kirjoita tekstiviestiä... Se on niin väärin, eikä siitä edes saa oikeen ääneen puhua! Itkettää vaan. Kamalan paljon voimaa sinne kotiin!

OMMAA HOMMAA:
Te jotka tiedätte tätä Tammelan seudun kulttuuria, niin eilen meillä oli ne HÄRKÄTULET!!!!! Koko härkätie tuolta Portaasta ihan Someron rajalle saakka oli valaistu. Jokainen tienvarren asukas, seura, yhteisö, suku ym. ym. oli valaissut oman tonttinsa ja maansa osuuden härkätietä erilaisilla tulilla. Oli jäälyhtyjä, tervapatoja, tuikkuja, soihtuja, jätkänkynttilöitä, rakovalkeita..... koko pitkä tienvarsi, molemmin puolin! Pimeyden kaesellä satojen lyhtyjen tuikkiva, kiemurteleva virta!!!!!!!! Vau!
Me pidettiin isännän kanssa rakovalkeaa  puodin pihalla toimikunnan nimissä. Nuotiolle saivat ohikulkijat pysähtyä lämmittelemään lampaantaljoille. Paistoivat makkaraa ja saivat melkein aitoa "nuotiokahvia". Venla Lyyli Amalia, kunnon mustalaisprinsessan tapaan, otti iltapäivä torkut taljojen välissä pulkassa, kaiken tuulen ja tuiskun keskellä!!!! Ulkoilua siellä tuiverruksessa neljästä ilta kahdeksaan! Ensi vuonna uudestaan!

Tää päivä onkin sitten menny tokkuraisena tuosta happimäärästä. Pessy kolme koneellista, vahvalle savulle haisevia, ulkoiluvaatteita.
Syötetty lapselle purkki ruokaa ja itelle toissapäiväisiä tähteitä. (että saisko sitä pitsaa?)

JA ETSINTÄ KUULUTUS:
pranametri
rinkku
elegia
halipossu
Riikka
tuik ja se toinen tuiks
marianna
iona
jne. jne. jne.




 
Ehdin jo kerran tulla tänne tänään, kirjoittelin pitkät pätkät, ja kun viesti tuli valmiiksi painoin tuota peruuta-nappia. Alkoi päässä kihistä niin paljon, että oli pakko ottaa tauko, ja oottaa hetki ennenkuin tulin uudestaan kokeilemaan. 

Niin, mun piti kanssa Hennasille kommentoida, että todella ikäviä uutisia olit saanut. Niin moni lähtee liian aikaisin... Itsekin edelleen serkkua kaivaten. :( 

Maarisen perhe se on urheana ulkoillut tuulessa ja tuiskussa. :) Ihanaa, kun teillä riittää energiaa! 

Minä halusin tulla kertomaan positiivisia uutisia siitä syyskuussa syntyneestä keskosvauvasta (miehen serkun vauva). Syntyi siis rv 24+5. Tuo pieni taistelijaneitokainen oli jouluaattona alkanut hengittelemään ihan itse, ja uutena vuotena hän pääsi vihdoin äidin ja isän mukana kotiin. :) Painoa on neidillä nyt n. 3,6 kiloa (syntyessä 715g) ja pituutta n. 50cm (oli 33cm). Vitsi, mitä uutisia. :) Katselin äsken neidin kuvia, ja hyvä etten sulanut näppäimistön päälle, niin suloiselta hän näytti. 

Omia kuulumisia ei sen kummempia, odotan kovasti taas Suomeen tuloa. :) Siivoilen täällä aikani kuluksi, kun Benji on hoidossa, ja koulujutut on tältä erää taolla. Hassua. 

Ja yhdyn etsintäkuulutuksiin!! Tulkaa tytöt takas! Kyllä tää jo vähän pelaa taas!
 
moi kaikki

surullista mitä hennas kertoi :( muistan kun kerran tutustuin netin kautta yhteen ihmiseen ja aika hyväkin kaveri hänestä tuli niin 28-vuotiaana kuoli, sydänvikahan oli kyllä mutta oli tosi surullista kun niin nuorena kuoli :(

ihana tuo ailimen kertoma juttu taistelija-keskosesta, tosi aikasin syntynyt, ihana että selvinny noinkin hyvin :) ensimmäinenhän raskaus oli mulla ongelmallinen ja ensimmäinen verenvuoto rv23, kuinka siinä autossa matkalla sairaalaan itkin että vauva on liian pieni syntymään nyt. me oltiin vain oltu elokuvissa, sen jälkeen vessaan, ei mitään mutt sen jälkeen tuntu märälle ja takas niin kaikki veressä, kyllä sitä pelästyi että tähänkö raskaus loppui ja vauvan menettää tai liian pienenä keskosena syntyy. onneks ei kuitenkaan ollut vakavempaa ja se vauva sektiolla syntyi rv37 vaikka loppuraskaus menikin paljon sairaalassa. säälittää aina kun telkkarista keskosia näytetään :(

Mä tässä ollut kahtena iltana raksalla maalaamassa, Roosa on ollu pakko pitää matkasängyssä kun siellä kauhea pöly ja muutenki ei voi noin pieni kulkea, Oona sentäs vielä menee. Yritän vähän osallistua jos yhtään nopeuttais muuttoa vaikka vain pari tuntia kerralla ollutkin mutta onpahan vähän saanu johonki keskittyä ku kotona ollu niin yksinäistä, monet kaveritkin tuntuu olevan niin kiireisiä ettei ole ehtinyt näkemään. Onneksi muutetaan ehkä jo parin kuukauden päästä että on talo jo pitkällä, sitten on aikaa jo miehenki kanssa olla. ja lapset myös aina kovasti ikävöi isäänsä. huomannu sen Roosastakin että kun isi tulee konttaa tyttö heti eteiseen ja syliin pyrkii aivan kuten isosiskonsakkin. kai se ruvettava menemään yöpuulle, rupee jo väsyttämään. öitä ja moikka.
 
Täällä se toinen Tuiks ilmoittautuu, HEI! :D

Kaippa tää viesti nyt tulee. Onko väliä kirjottaako "vastaa viestiin" vai "uusi viesti" ?

Jäi vähä tää kirjottelu ku vaihtu tää uus systeemi ja kaikenlisäks meillä on aikamoista remonttihulinaa täällä kotona. Vihdoin on saatu omilla pikkukätösillä keittiö valmiiks ja nyt on menossa olohuoneen remontointi. Ja sitte ku sattuu olee maalari ni joutuu (tai siis SAA) ite tehä melkei kaikki ;<

On noita mittoja teillä ollu, mein Veeti oli 1v-neuvolassa, joka sattu olemaan justii 8.12 synttäripäivänä, 79cm ja 12,4kg.
Rokotteesta ilmeisesti tuli hänellä jalka niin kipeeks (sai jostai syystä potkastuu justii sillo ko pistettii se rokote ku ei täti sanonu että nyt pistää) että sai päivän aikana muutaman kerran hengityskatkoksen. Illalla se tuli sitte vielä kerra ni lähettiikii sairaalassa käymää. Säikäytti.

Veetin sanavarastoo kuuluu sanat TISSI ja EI. Joskus jopa samassa yhteydessä kun saa enää vaan iltasin tissiä eikä päivällä enää niin kieltää itteesä :D Ja hauhau(koira), taitoo(maitoo), tti(tutti), ja sauna ilmastaan osottamalla saunan ovea, "heitetään käellä vettä" ja sihistään päälle. On tullu suursaunoja tuosta meiän pojasta :)

Ainii ja vielä suuri salaisuus, kukaa perheen ulkopuoline ei tiiä, uskallanko ees kertoo jos joku tuttu lukee?!?! :D (rv 4+6)
 
Hei vau, onnea Veeti, tuleva isoveikka! Ja sivussa onnea myös vanhemmille, pienisuuri salaisuus, toivottavasti ei jää salaisuudeks vaan saatte onneanne näyttää joidenkin viikkojen päästä koko maailmalle! :)

Ja juu, komppaan muita, tulkaahan ulos kaapeista tytöt! Kyllä tätä jo nyt kehtaa käyttää! :))

Nää lähtis kohta viettämään vähän omaa aikaa. Ipana vietiin mummolaan evakkoon, jotta mä sain kirjoittaa rauhassa... Palkitaan nyt itsemme tästä muuttohärdellien, joulujen ja tiukkojen aikataulujen kestämisestä ja karataan miehen kanssa sinne leffaan. Harmi vaan, että lähin teatteri ei oo finnkino vaan bio rex, eikä jakseta kaupunkiin asti, kun noiden junien ja bussien kulkeminen on ollu viime aikoina vähän niin ja näin. Kävellen lähipitäjään mars siis! (ja sit parille, tosin ajoissa kotiin, jotta oon ajoissa jatkamassa huomenna kirjoitusurakkaa!)

-- Edit --

Ai piti se vielä maariselle huikata, että enhän mä sentään ihan aamupalaks sitä pitsaa ;) Loppiaispäivälliseks, tosin siitä jäi kyllä mulle seuraavan aamun aamupala ja lounaskin! :O Joko pitsa oli IIISO tai sitten mun vatsalaukulle on tapahtunut jotain hämmentävää! (saattoi johtua myös täytteistä, himoissani tilasin sellasen superäijjjäilylihapitsan!)
 
Hyvää lauantai ehtoota!

Täällä yks ilta-leski ilmottautuu! Tuuli pieksää puutarhaa ja viskoo omppupuiden jouluvaloja. Kuusi töröttää vielä sisällä ja telkkarissa joku meuhkaa englannin murteella. Mulla lasissa mitallinen portviiniä, että ihan kodikasta on. Miestä vaan meinaa olla ihan liian ikävä! Mikähän siinäkin on juju, että väluillä ritutuu teinivuosien tuskissa ikävissään ja toisella kertaa piutpaut piittaa erossa olosta?

No niin.

ja se toinen Tuiks :)!!! Onnea siitä plus plus-jutusta! JA remontti hommasta! NOh, sulla ainakin pyörii tela oikein päin!!!! Toivottavasti saatte pian valmista ja pääset nauttimaan uusista seinistä pyöristyvän vatsan kera!!!!

ja Taku! Talon rakennus on kyllä voimia vievää puuhaa, siinä missä remonttikin. Mutta onneksi kuulostaa siltä, että tekin saatte pian paikan kohilleen ja perheen rauhoitettua arkeen. Lapsille tuo isistä erossa olo on niin kurjaa. (jos äidillekin) Meilläkin huomaa (tällä viikolla) kun mies on ollu joka päivä pois. Venla on ihan petona isin kimpussa koko illan. Ja ihan jees on kyllä se, että mehukkaimmat kiukutkin tyttö antaa iskälle! Ja hymyt ja suukot...
Mutta ruokkijaksi ja nukuttajaksi kelpaa vain äiti!

ai jaa... vai että parille??? Sanna!!! Elä tyttö liukastu, jos tuutte kotiinkin kävellen! paitsi, että taijatte jo ollakin siellä huurteisella... Jos kuuluu jotain epämäärästä maiskuttelua, niin se on tää hämäläistyny akka, joka kateuksissaan nieleskelee tyhjää!!! Minäki haluun ULOS!!! (lue = oluselle parin ystävän kanssa) (parille)

Ailime!!! Tervetuloa Suomeen!!! Täytyy kelata nää vestit ja tarkista teidän tulo.... Mun kaveri avaa lähiaikoina Lohjalle jalkahoitolaa ja ehkäpä, ehkäpä.... Oli tarkotus jotain naisten-iltaa
kera pikkusuolaisten ja kuohuvien ja kirkkanpunaisten kynsilakkojen......

Auts! Mun niska tulee sairaan kipeeks tässä koneella. Väärä kirjotus asento... Taidan sipaista vähän "pirunkouraa" pahimpaan jomotukseen ja hiippiä koht lakanoihin.

Hyvää yötä, leidit!

----------------------

edit ja ps. Toi kuva tossa vasemmalla! Ei siitä ole pää jääny vahingossa pois. Oli vaan tyttärellä niin kova kiirus. Otti kohukaunotar kunnon juoksuaskeleita karkuun äidin VIIMEISET irtokarkit pussukassa. Nyrkki tiukasti kiinni ja töppöstä vinhasti toisen eteen.
 
Takaisin
Top