Uusi raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mies toivoisi poikaa.... kuulemma kolmatta kehiin jos kakkonenkin olisi tyttö :grin Mä kysyin sit että mitäs jos se kolmaskin olisi tyttö..? No, kuulemma sitten vaan nelosta kehiin!! :grin Vähän vitsillähän me tuota juttua puhuttiin, mutta kai siellä jonkilainen totuus piilee.... :rolleyes:

Niin ja mistäpä sitä tietää monta lasta kellekin suodaan, tahtoo ihminen mitä tahansa.

Me oltaisiin jo miehen kanssa valmiita toisen lapsen odotukseen. Taitaa vaan tuo imetys pitää menkat ja raskauden vielä pelkkänä haaveena. No kai se on sitten niin tarkoitettu ja kaikki ajallaan! :)

Menna, niinhän tuo on, kaikki aikanaan :)

Toisaalta toivoisi itsekin että ei olisi vielä menkat alkaneet. Jotenkin tuntuu että turhia toiveita tässä koko ajan elättelee. Viime kierrossa mulla oli suuret toiveet, eipä sitten tärpännyt. Eniten mua ärsyttää tässä se kun ei oikeasti tiedä miten paljon edellinen raskaus, imetys jne vaikuttaa. Mulla ei olisi mikään kiire saada sitä kakkosta jos vaikka joku nyt sanoisi mulle että vuoden päästä vasta. Tai jos tosiaan ei menkkoja olisi, niin eipä siinä hirveästi voisi raskaustoiveita elätellä.

Nyt kun kuitenkin menkat on, niin sitä tietysti olettaa että tässä pitäisi raskaaksi tulla sormia napauttamalla... :rolleyes: Meillä kun ei ollut varsinaista "yritystä" esikoisenkaan kanssa taustalla. Pöh. Onneksi mä en nyt oo ihan niin sekaisin kuin viime kierrossa... Yritän muistaa tuon Mennan viimeisen lauseen! :)

Hihii, mä oon olevinani ovela. :laughing025

Isäntä on siis edelleen huolissaan mahan koosta hääjuhlan aikaan, jos nyt raskautuisin. Mä oon kuitenkin sitä tässä pilke silmäkulmassa kiusoitellut NasuEinarilla jo toista viikkoa, ja tänään se sitten totesi että muuten harjoitellaan vielä, mutta että huomenna voi sattua yksi vahinko. Katellaan sattuuko mun matematiikan mukaan oikeisiin aikoihin? Uhkasin kyllä että jatkossakin voi käydä sitten kerran kuussa yksi vahinko siihen saakka, että uusi raskaus alkaa. :sign19:sign17

(niin, ja meillähän on muutenkin tämä taattu ja turvallinen, keskeytetty yhdyntä ehkäisynä)

Heh heh, mua joo onkin aina vähän naurattanut tuo takuuvarma-keskeytetty yhdyntä-ehkäisykeino. Teidän Puapru tapauksessa varmaan ihan ok, kun kerta toinen kuitenkin haaveissa. Silloin se on vaan hassua kun joku ihan pokkana sanoo ettei oo vauvasuunnitelmia, mutta sit ei kuitenkaan oo muuta ehkäisyä käytössä...

Mä pääsen sunnuntaina raskaustestin tekoon jos ei menkat ala ennen sitä! :) Eilen selkäjomotus enteili vähän menkkoja, mutta nyt on vähempi... mahdollinen raskaus olisi kylläkin niin alussa ettei tässä vaiheessa voi vielä mitään raskausoireita olettaa... tuo testin tekokin olisi turhan aikaista sunnuntaina, mutta mä en malta pidempään :grin Tämä siis jos vältyn siltä perkeleen vuodolta... Viimeksi se eka vrk oli niin kauhee, että luulin kohta saavani jonkun verenhukan... :p

Joo, kyllä kai aikuisen ihmisen luulisi ymmärtävän, ettei tuo keskeytetty varsinaisesti mikään ehkäisykeino ole, tuurista kiinni siis. Tällä systeemillä Ellikin sai alkunsa, ei tarkoituksella mutta kun kumpikin tiedostettiin ja hyväksyttiin raskauden mahdollisuus, niin ei ongelmaa. Kuten ei tosiaan nytkään.
Mä vaan kieltäydyn noista hormonaalisista ehkäisyistä kun ne ei mulle sovi, enkä muutenkaan ole innokas laittamaan ylimääräistä kroppaani, niin sekaisin ne on mun pään ja kropan saanut. Ja kortsu on koettu hankalaksi muistaa. Katsellaan mitä sitten tapahtuu kun riittävä määrä (puoli tusinaa???) lapsia on saatu aikaiseksi, miten sitten toimitaan...
(kuulostaapas siltä kuin kamalasti puolustelisin tätä meidän hommaa, vaikkei mitään syytä ole!)

Täällä eletään jänniä aikoja :)

Kuukautiset myöhässä. Mulla vaan on ollut niin lyhyt kierto (24-25pvää) että voi olla tämä vaan nyt kierron pitenemistä. Ovulaatiosta niin lyhyt aika ettei raskaustestiä kannata vielä tehdä. Pientä tuhrua tullut ja tulee... vois olla kiinnittymistä, vois olla tosi niukat menkat tai vasta niiden alkun, voi olla mitä vaan. :rolleyes:

Raskaustestiä kehiin sitten ensi viikon lopulla, jos siis vielä aihetta testata. Tyttö täyttää 1/2-vuotta 15.pvä :) Jännä nähdä plussataanko hänelle pikkusisarus vaikka samana pvänä! :happy119

Innosta soikeana siis täällä odotan päivien kulumista (tai vuodon alkua). Samaan aika nousee pintaan kaiken maailman ajatuksia. Mitäs jos nyt oikeesti ollaankin raskaana!?! Tyttö olisi vasta 1v 2kk kun uusi vauva syntyy.... Mitäs jos uusi raskaus ei olekaan yhtä helppo kuin edellinen...

Pettymys olisi kuitenkin kova jos saadaan nega :sad001 Eli laittakaahan tähän suuntaan positiivisia ajatuksia, mä tuun sitten kertomaan kuin on käynny :) Nyt yritän olla miettimättä liikaa tätä ja keskittyä tuohon ihanaan tyttöön :love017

Min heti ryntäsin tänne kattomaan, että joko oot plussannu!!!

Mulla oli Ellin raskaudessa muuten tuota kiinnittymisvuotoa, tasan viikko ennen kun menkkojen piti alkaa, oli yhtenä päivänä sen verran vuotoa että piti side laittaa. Isännälle silloin sanoin, että alkaapa menkat aikaisin, ja kun "vuoto" sitten siihen yhteen päivään niin tiesin että se oli se kiinnittymisvuoto.

Jos sun kierto on ollut sen 24 päivää, niin silloin olet kp 10 tienoilla ovuloinut, kun sehän on kohtuullisen vakio, että menkat alkaa ovulaatiosta noin 14 vrk:n kuluttua ( tai on kai siinä vorokausivaihtelua eri naisilla, mutta yhdellä naisella tuo väli pysyy aika säännöllisenä)...

Itsellä on nyt ne karmaisevat kaksi viikkoa edessä, kun odottelen että alkaako menkat. Peittoja kun heilutettiin 2 päivää ennen ovulaatiota, jonka siis oireista bongasin plus huvikseni vielä testasinkin. Mahkut siis on että uusi raskaus alkaisi, vaan on tylsää nyt odotella...

Ihanaa kun teillä on jo uudet vauvat mielessä, täällä riittää nyt tuo yksi hetkeksi vaikkei varmaan jääkään viimeiseksi. Kun vaan saisi tuo mies tuon pääkoppansa kuntoon, ei nimittäin vieläkään hommat toimi oikein peiton alla.. Mikä sitä vaivaa?! Ite alan olla jo aika turhautunut tilanteeseen eikä se helpota miehen oloa ollenkaan kun näkee että minua ottaa pataan. Minä alan olla kirjaimellisesti PUUTTEESSA! (Anteeksi että poikkesin aiheeesta, olen vaan kateellinen kun toiset mitä ilmeisemmin saa kun jo kakkosia odotellaan ja mie romahan kun en saa :D)

Puapru, mä tässä kierrossa testasin ovista ihan tuosta kp 8 lähtien. Laskennallisesti kun sen olisi pitänyt osua tuohon kp10 jälkeen. Kaksi tasavahvaa viivaa ja ovisplussa tuli vasta kp 18 ja vasta silloin oli limojakin, mikä siis tuki tuota ovistestin tulosta :) Peittoja heiluteltiin samana iltapäivänä. testasin vielä pari pvää tuon jälkeen ja viiva hieman haaleni. Olen siis 99% varma että ovuloin vasta tuolloin kp18 jälkeen.

Miksi sitten kiertoni on ollut niin lyhyt? en tiedä. Vaikuttaako imetyshormonit jne... Piteneekö kierto nyt sitten tuon myöhäisen oviksen takia sinne 32 päivään? en tiedä. Onko sattumaa että tätä tuhrua just nyt kun pitäisi menkat edellisten kiertojen perusteella alkaa? Onko sattumaa että juuri nyt on menossa noin dpo 7 (days past ovulation) ja tähän aikaan yleensä kiinnittyminen tapahtuu => kiinnittymisvuoto? Onko kehoni vaan vielä niin sekaisin ja vaiheessa edellisen raskauden jäljiltä, että hormonit toimii miten sattuu? Voi kunpa tietäisikin!

Tähän ei nyt auta muuta kuin aika :) Viikon päästä viimeistään ollaan viisaampia. Silloin olisi jo kp 33 eli kaiken järjen mukaan menkat olisi jo alkaneet tai sitten vaihtoehtoisesti raskaustesti todennäköisesti näyttäisi plussaa :)

Rohkaisevaa kuitenkin kuulla että sulla Puapru on ollut tuota kiinnittymisvuotoa. Kun mä jotenkin pidän sitä huonona merkkinä... en tiedä miksi, mutta kiva siis kuulla että raskaus voi silti sujua mainiosti :)

Niin että piinailu tässä vielä jatkuu! :grin Ja tsemppii sullekin Puapru piinapäiviin! Se on kyllä ihan kauheeta mitä lähempänä ne menkat on. Eilen meinasin ihan seota kun oli kp25/25. Nyt osaan olla rauhallisempi. Kun eihän tähän auta mikään muu kuin aika :)

Syysmami, harmi että teillä tilanne ei ole kohentunut. Mä sain sen ovisplussan testiin samana aamuna kun mies oli just tullut yövuorosta ja oli mennyt nukkumaan. Hetken teki mieli herättää se että olisimme päässeet heti "hyödyntämään" sen kauan kaivatun oviksen. Aattelin kuitenkin, että kestää sitä ootella siihen kun hän herää. Herättyään mies olikin ihan poikki ja nälissään, niin eipä siinä sitten mitään tapahtunut... mä olin jo ihan että plää, sinne meni ne haaveet. Myöhemmin huilattiin yhdessä sängyssä. Jotenkin sitten siinä alettiin vaatteita ottaa pois, mutta mä sanoinkin miehelle että nyt maataan tässä alasti vierekkäin. En mä tiiä mitä siinä kävi, mutta yhtäkkiä mies oli jo tosi valmis hommiin ja aikasempi mielenkiinnottomuus muuttui joksikin ihan muuksi. Siinä sitten kävi niin että mies ei kauaa kestänyt, mutta eipä haitannut, oli ainakin ovis hyödynnetty :) Ja miksi aloin tätä kertomaan.... Auttaisko teillä vaikka kokeilla vielä tuota yhdessä oloa, ehkäpä vähän seksuaaliväritteisesti, mutta kuitenkin niin että tarkoitus ei ole harrastaa seksiä. Esim ihan vaan hieroa toista, laittaa vihjailevia tekstiviestejä, olla alasti keskellä päivää tms. Jos se ns "kielletty hedelmä" alkaakin houkutella :wink Ja sit vaikka illalla mahdollisuus seksiin :)

Mulle tulee ajoittain ihan hirvee vauvakuume, mut kuinka osuvasti just sillon poika tulee kipeeks tai kränttää öisin, niin kuume laskee :) en ihan vielä jaksais kahden lapsen kerryttämää univelkaa tai kiukkupäiviä. Ehkä sitten joskus.
Vaikka meillä ei ehkäisyä olekkaan käyttössä ja jos jostain ihmeen kummasta raskaaksi tulisin, niin saishan se vauveli tulla jos on tullakseen. Ainoona vaan on ettei oo omat sekstailuhalut synnytyksen jälkeen palautunut joten seksiä on harvoin niin ehkä ei oo pelkoakaan uudelleen raskautumisesta.

No sitten Sandy, voisin ajatella että kyseessä ois kiinnittymisvuoto! =) Mutta samahan se on mitä minä täällä arvailen, aika vaan kertoo mitä tuleman pitää! Pidän teille kuitenkin peukkuja ehdottomasti ja odotan innolla kuulevani miten käy. :Heartbigred

Mä PLUSSASIN!!! :excited001 Kääk! :happy093

CB:n digitaaliseen testiin tuli "Raskaana 1-2"

Taitaa olla pikkuinen aivan alkumetreillä :love017 Tuhrua tulee vielä, toivotaan että tämä kyytiläinen pysyy matkassa :love7

Kunhan tuhru loppuu ja testit vielä näyttää plussaa, niin sitten mä oon hitokseen :Heartred onnellinen!! :Heartred

Onnea Sandy!!! <3 <3 Ihan kylmät väreet menee, kun ajattelen asiaa, et joku meistä oottaa jo uutta vauvaa :)

Ihanaa! :) täälläkin kuumeillaan, mutta vielä pitäisi hetki malttaa. Olisi se ihanaa alkaa odottaa pikkukakkosta ♥

Takaisin