Uudestaan raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Madie, tyttö oli 1,5-vuotisneuvolassa 82 cm ja siitä kuukautta myöhemmin 83 cm. Nykyistä pituutta en tiedä, kun seuraavan kerran päästään neuvolaan vasta elokuussa.

Tunnin päästä pitäis olla sokerirasituksessa, toivottavasti arvot olisivat tällä kertaa kohdillaan..

Tsemppiä synnytystä venaaville ja Sukeylle sokerirasitukseen! Eilen mies totes telkkaa katsoessamme, että mulla on nyt sit televisionkatselukielto. Pillitän nimittäin kaikesta mahdollisesta mitä näen ja kuulen;) Heh, kiva muille seurassa olijoille :) Todellakin on herkässä tunteet... Kävin viime viikolla sokerirasituksessa ja virtsakokeissa, onneks valtakunnassa kaikki hyvin:) Nyt voin turvallisin mielin alkaa pakkaamaan matkalaukkuja, jee! Tässä jotain pientä lyhyesti, nyt täytyy taas kiiruhtaa pyykkien viikkaukseen, ei kiva...

Mulla taas taukoa ollut täällä käymisestä.

Ihan on H-hetket käsillä Paukkella ja bobolla- Tsemppiä sinne loppurutistukseen. Jokohan siellä varmaan jo jakaannuttu kun aikaakin viime kirjoituksista on. Synnytyskertomuksia ootellen :)

Hienoa Sukey, että ultrassa näytii nuin hyvältä. :D Nyt ei muuta kuin nauttimaan vielä keveästä vaiheesta.

Ihan samoja ajatuksia nuiden perhesurmien kanssa. Sitä jotenkin ajattelee et mikä kamala paniikki siellä on ollu sillä hetkellä. Ja mikä pelko on lapsilla sydämmessä kun tajuaa, että se oma perheenjäsen tekee pahaa. Mä myös jätin lukematta kaiken. Otsikot vain katoin.

Ei sillä rakkaudella tosiaan ole rajaa näiden lasten kanssa. Ihan samoin kun Hemppa sanoi. Tosin tuntuu, että helpommin menee hermot Siinan kanssa nykyisin kuin ennen. Mut sillä on ihan selvästi kunnon uhma alkanut. kaikkee pitää kokeilla ja ihan äärirjoilla menneäkoko ajan. Mrrr.

Tosi kiva kuulla Madiestakin! Suosittelen muffinsseja, olivet tosi hyviä. Ja siinä kuorrutteessa oli mukana tuorejuustoa niin ei ollut ihan niin makeaa. Ja niitä ihania pikkuvarpaita löyti vain konditoriasta. Tosin en tiiä näkyikö ne kuvissa mut sellasia pieniä jalanpohjia on olemassa. Ku ne näin jossain nettisivuilla oli niitä pakko saada. Kakku oli tosiaan ihana ja vielpä erittäin hyvän makuinen.

Miro kasvaa ja kehittyy ja on aivan ihana. Nukkuu hyvin yöt. Vähän on vielä iltaiisn huutelua, mutta helpottamaan päin.

Eemille vain nopeasti vastaan, tietty muutkin saa tätä kommentoida. Siis tuo ois voinu olla mun suusta sanottu mitä Siinasta kirjotit että hermot menee nykyään herkemmin ja uhma alkanut.
Meillä ollaan kyllä koko ajan helisemässä Aleksin kanssa. Tuntuu ettei päivän aikana montaa nauruhetkeä Aleksin kanssa koeta kun joka asiasta täytyy kieltää tai komentaa korottamalla ääntä. Se on ihan mahdoton.
tultiin miehen kanssa siihen tulokseen että siskon tulo vaikutti ja nyt kun Emilia "liikkuu" ja juttelee niin Aleksi kokee sen uhkana. Sit uhma varmaan on kans alkanut nyt ja vielä poskihampaat tekee tuloaan, yksi tulikin jo läpi. Nää kaikki yhteensä varmaan tekee Aleksista suorastaan "hermoja raastavan"!
Täällä kans koko ajan mennään äärirajoilla ja saa tosiaan itse laskea kymmeneen välillä ettei ihan menetä hermoja.
Yhtä rakastettuja on molemmat lapsukaiset, tilanne nyt vain on tämä!

Moikka! Jotenkin on ollut nyt niin hulinaa etten ole muistanut ilmoittaa että meille syntyi tyttö 22.4 klo 00.01. Pituutta neidillä on 51cm ja painoa 3590g pipo 35cm. Sairaalasta päästiin kotiin paripäivää sitten.. Esikoinen tykkää jopa vauvasta jokseenkin silittää ja kaikkea mutta sitten kuitenkin samalla harmittaa kun ei pääse äidin syliin aina heti kun haluu. Lähinnä tuo mustasukkasuus näkyy itkuisuutena ja kiukutteluna. Mutta tosihyvin on ottanut pelkäsin pahempaa..

Supistukset alkoi 21.päivä aamulla joskus 7 aikaan, olivat epäsäännöllisiä vielä tuolloin ja touhuilin ihan normaalisti kaikkea aina supistusten välit. Pikkuhiljaa supistukset kipeytyi ja muuttuivat säännöllisiksi klo 15.20. Kotona touhuilin edelleen ja mietittiin isännän kanssa että laitetaanko poika yöksihoitoon kun ei näyttäny supistukset enää tihenevän tai kipeytyvän. Päätettiin kuitenkin että laitetaan varmuuden vuoksi josko kuitenkin menee loppuun asti. Soitin sitten äidilleni joka tuli hakemaan pojan joskus puoli kuuden aikaan. Olin kyllä jo sen verran kipeä tuossa vaiheessa että tiesin synnärille lähdön olevan lähellä. No seitsemän aikaan päätettiin että lähetään rauhaksiin ajelemaan kohti TYKSiä perillä oltiin n. 20.30 käytiin matkalla tankkaamassa ja isäntä piti muutaman tupakki tauon. Olin käyrillä 45 minsaa supistuksia piirtyi ihan kivasti ja vauva voi hyvin. Sisätutkimuksessa olin 4cm auki ja sain jäädä sinne. Tunninverran sitten kävelin pitkin käytäviä ja ympäri huonetta. Sitten minut laitettiin käyrille sanottiin että saa liikkua mutta hetken päästä tultiin kieltämään koska anturit meni mykiks joten istuin sitten runsaat 20 minsaa paikallaa. Käyrän aikana kätilö kävi kyselemässä että onko supistukset muuttunu voimakkaammaks tai kipupiste muuttunu. Sanoin ettei oikeestaan paljoa. Johon kätilö totes et hiero nännejä ni tulee vauhtia ettei tullu hukka reissua.. Ja minähän tein työtä käskettyä ja tuli vauhtia seuraava supistus tuntui jo paljon kovemmalta ja kipupistekkin rupes muuttumaan selästä nivusiin. Mies mietti tässä kohtaa et pitäisköhän sun miettiä jotain kivunlievitystä johon vastasin et mieti sä mä lähen suihkuun. Suihkussa olin vajaan tunnin en tarkkaan tiedä. Ja huusin uuta ja aata ja vissiin ootakin. Pari kertaa kävi hoitaja kysymässä et onk kaikki hyvin johon vastasin että on. No viimein totesin ettei suikussa olo tunnu hyvältä ja lähdin pois. Opiskelija kyseli että laitettaisin käyrille käykö totesin ettei käy jossei ole pakko. Rupesivat kuitenkin kiinnittämään antureita minä välillä njailin pöytiin ja ulvoin. Sitten viimetteeks olis tehny mieli mennä lattialle supistuksen aikana jollon kätilö ja harjottelija nappasivat musta kiinni ja ohjasivat sängylle. Ottivat vähän käyrää ja tarjosivat ilokaasua jota viimein suostuin ottamaan ja se toimikin nyt paremmin kuin esikoisesta. Hyvin pian kuitenkin sekään ei riittänyt. Minulle tehtiin sisätutkimus ja olin 8-9 cm auki. Tässä kotaa päätettiin antaa kohdunkaulan puudutus soitettiin lääkäri jonka saapuessa puudutetta pystyttiin pistämään vain toiselle puolelle eikä sinnekkään läheskään koko annosta. Lääkäri totesi että paras kivun lievitys on kun lapsi syntyy.. Sitten rupesinkin pikkuhiljaa ponnistelemaan aina kun vaan ponnistutti se kipu vaan oli jotain niin järjetöntä että en oikeen erottanu ponnistamisen tarvetta kaiken kivun joukosta taisin olla aika äärirajoilla. Kunnes viimetteks kätilö käski että ponnista kunnolla ota jaloista kiinni ja ponnista. Ja kun pää oli tulossa käskettiin olla ponnistamatta ja vaikka yritin niin ponnistin silti. Se oli aika kamala paineen ja venymisen tunne ei voinut mitään. Vähemmällä repeämisellä olis varmaan päästy jos olisin pystyny olemaan ponnistamatta hetken. Ponnistus vaihe kesti 6minuuttia. Repesin 2-3 cm ja lisäksi tuli jotain pieniä nirhaumia haavoja häpyhuuliin mutta kaiken kaikkiaan vähällä repeämisellä selvittiin.

Onnea vielä tämänkin kautta Paukkelle.

Tuo ihan loppuosa sinun synnytyksestä oli kuin ois mun omani tän vikan kohdalla. Eli siitä 8-9cm ja puudute toiselle puolelle osittain. Sen jälkeen siis kaikki muu paiti se, et mä pystyin oleen ponnistamatta ja siks vaihe kesti 9min eikä tullu niit repeytymiäkään. Mut ihan selkee desavuu!!! Tunne tuli tosta tekstitistä. Hieno synnytys siis kaiken kaikkiaan.

Hah toi varmaan kijotetaan just noin toi desavuu.

Juu siis Siinan rääkyminen on ihan hirveetä nykyään. Sitä tapahtuu päivän aikana ihan järkyttävän paljon ja sit siinä on sellanen uus volyymi, ihan ku ois kajarit epäkunnos ku ääni ihan särkee. Ja multa lähtee järki sen kans.

paukke:lle ja hänen perheelleen todella suuret onnittelut tytön syntymästä! :)
Syntymäkin kuulosti loppujen lopuksi ihan kivalta.

bobollakin varmaan jo lapsukainen sylissä? :)

Täällä tänään viikon täyttävä nyytti kainalossa. Poika syntyi raskausviikolla 41+5. Kokoakin oli ehtinyt tulla 4,2 kiloa ja 53 senttiä. Synnytys meni todella nopeasti ja alkoi heti vauhdilla. Ensimmäisestä supparista noin viiden tunnin päästä poika oli jo sylissä. Sairaalassa ehdittiin olla vain pari tuntia. Kaikki voidaan oikein hyvin ja uus tulokas on ainakin vielä tosi rauhallinen tyyppi. Esikoinen on ollut hämillään ja helposti kiukuttelevainen, mutta vauvaa kohtaan ihana ja hellä. Tänään eka neuvola. Onnittelut Paukkeelle! Arvasin et ehit eka ;).

Hei mammat, tulkaahan kertoilemaan kuulumisia. :) Hiljasta on täällä.
MAdien pojan nimi kiinnostaa. :) Ja kuulumiset muutenkin.
Eemin vauva-arjestakin jotain.
Odottajat Miu, Tweety ja Pitu ois kiva kuulla loppuajan tunnelmia. :)
Heisku onko rakenneultrauutisia? ;)
Kaikki muutkin, tää mamma odottelee kuulumisia :)

Meillä ihan normaalia arkea. Emilia oppi kääntymään massulleen 3,5kk ikäisenä ja sen jälkeen ei oo muuta tehnytkään. :) Huono vaan ettei osaa vielä kääntyä takas selälleen joten saa olla sitä kääntelemässä aina. No nyt kyllä jaksaa jo pidempään olla mahallaan.
Eilen annoin ekaa kertaa porkkanaa, hyvin maistui tytölle. Täysimetyksellä menty siis tähän asti ja jatkuukin vielä kun niin hyvin maitoa riittää. Iltavelliä suunnittelin alottavani tässä kun maanantaina tulee 4kk ikää. Meinaa yöt on sen verran katkonaisia tällä hetkellä, tuo uuden taidon oppiminen sekoitti tytön unet.

Moikka taas, kyllä aika rientää!

Isot onnittelut Paukke ja bobo pienistä nyyteistä! :)

Meillä oli ristiäiset lauantaina ja pojasta tuli Luukas Eliel Olavi. Pappi möläyttikin nimen heti alkuun, kun kutsui Niklasta Luukakseksi :D Muuten meni ihan hyvin juhlat, mitä nyt mulla on rakon alut joka varpaassa kun kengät oli niin huonot ja Luukas vähän hermostui kasteen aikana. 
Kivasti menee muutenkin. Luukas on alkanut nukkumaan päiväunia 11-16 ja öisinkin nukkuu tosi hyvin. Eka unipätkä yleensä 5-6 tuntia ja sen jälkeen 2-3 tuntia ja toisenkin syötön jälkeen jatketaan unia vielä tunnista kahteen. Nyt on vaan flunssassa ja rohisee tosi paljon niin sänky on korotettu ja öisinkin pitää imettää istualteen, ettei mene nenä tukkoon. Mutta todella aurinkoinen ja helppo poika on :) Kasvanutkin hurjasti, 2.5 mitat oli 5305g ja 57,5cm. Mun mielestä myös tosi jäntevä ja jotenkin todella tarkkaavainen ikäänsä nähden ainakin kun Niklakseen vertaa. (mitä ei tietenkään saisi tehdä) Kai se pieni yliaikaisuus sen tekee, vaikka en ikinä ennen uskonutkaan siihen, kun mun mielestä Niklaskin oli ihan valmis syntyessään. Eilen jo kääntyi kovalla alustalla mahalta selälleen, mutta saattoi vahinko olla. 

Niklaskin on meillä kipeä. Oli ensin flunssassa ja parantui siitä jo ja nyt on kuumeessa. Toivottavasti tää ei tarkoita sitä, että Luukaskin olisi kohta kuumeessa. Kulmahampaita kyllä puskee niin jos se siitä johtuisi. Ja yhdyn kyllä niin Hempan ja Eemin sanoihin, että kyllä nykyään menee erittäin helposti hermot tuohon isompaan vintiöön! Kai se on tämä ikä sitten, kun pitää koetella kaikkea.. 
Meillä varmaan alkaa vaipasta luopumisharkat tässä kunhan ollaan kaikki taas terveitä. Hienosti sanoo Niklas jo lähes aina kun pissa tulee ja pottaan tulee aina jotain. Eli hyvillä mielin lähdetään harjottelemaan :) 

Tuli melkoisen paljon omaa napaa eikä kyllä kaikki oikean otsikon alle, mutta eipä niitä kuulumisia moneen paikkaan ehdi eikä jaksakaan kirjoittaa. Mutta palaillaan! :)

Moikka!

Kyllä tuo aika vaan rientää enkä ole pitkään aikaan käynyt taaskaan täällä kommentoimassa mitään! Mutta meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki oli hyvin ja silleen niinkuin pitääkin, vastas täysin viikkoja joita tänään 20+2 =) Kontrolliultraan saatiin aika joka on siinä rv 30 tienoilla, sillä istukka mulla on ihan tuossa etuseinämässä kohdunsuun edellä ja lääkäri sanoi että näytti siltä että istukan yhteydessä olisi pienempi ns lisäistukka! Tuossa ultrassa katsotaan onko istukka ajan kanssa noussut siitä ylös päin vai ei. Jos ei ole niin seurataan ultralla ja jos se ei siitä siirrykkään mihinkään niin sitten tämä vaavi syntyy keisarinleikkaukselle! Sanoi myös lääkäri että voi aiheuttaa veristä vuotoa kun istukka tuossa ja jos näin käy niin heti tayssiin! Toivottavasti näin ei käy! Jotenki tuntunu tän ultran jälkeen että tämä vaaveli ei ainakaan yliaikaseksi mene.

Mulla meinaan nyt jo supistellut muutaman viikon joka päiväisesti ei onneksi kivuliaasti. Jotenki myös nyt vähän omaa huolta lisää sekin että miehen siskolla oli tokan kanssa istukka samassa kohtaa kun minulla ja poika meinasi rv 25 tienoilla tulla väkisin pihalle ja hänellä oli veristä vuotoa monesti. Toivon että minulle ei käy noin.. Lääkäri kyllä sanoi että ei kannata tuosta murehtia, mutta väkisinkin miettii nyt noitten tietojen jälkeen =/

Mut vauvalla tosiaan kumminki kaikki hyvin =) Ja meidän perheen miesvalta vaan kasvaa sillä Jasper saa pikku-veljen <3 ei epäilystäkään ole niin auliisti monesti vehkeitänsä esitteli =D Jasper joka päivä kuuntelee korva kiinni mun mahassa vauvaa ja sanoo että vauva potkii ja sit näyttää omalla jalalla kuinka potkii =D Meilläkin Jasper flunssassa nenä vaan vuotaa, toivottavasti päästäis noin vähällä.

Tuli oma napainen viesti pahoittelut.

Tähän loppuun onnittelut vauvautuneille =)

Onnittelut Paukkelle ja bobolle pienokaisista:) ja toivotaan et Heiskulla istukka ja etenkin pää kestää raskauden loppuun asti, uskottava se vaan on et kaikki menee hyvin, muuten ei juuri tuo pää ainakaan kestä. Me palattiin to iltana kotiin viikon Rhodoksen reissun jälkeen. Ai että oli mahtava reissu kaikkineen, poika oli oikein esimerkillinen matkalainen. Lennot meni paremmin ku hyvin ja kaikki sujui kohteessakin mainiosti. Mä tietysti turposin ku pullataikina enkä jaksanu helteessä juosta pojan perässä, mut onneks mies ja mun vanhemmat hoiti sen puolen. Mun täytyy toivoo viileetä kesää, tai muuten ei varmasti olla yhtään päivää kahdestaan kotosalla... Poika ei juonu koko reissun aikana maitoo ja ruokailutkin meni vähän niin ja näin, selvästi vieras paikka ja hieman erilaiset ruoat vaikutti ruokahaluun. Nyt onkin sit eilen ja tänään menny maitoo tosi reippaasti ja ruokakin on maistunu taas entiseen malliin. Eli ei huolta vaikka viikko menikin ilman maitoo. Jogurttia poika kyllä onneks söi reissussa ( ne on siellä niiiin mahtavan hyviä!) eli kalsiumia sai sen ja juuston kautta. Tuli reissussa todettua, et meidän poika ei syö jätskiä:) Enpä oo vastaavaan koskaan aiemmin törmänny - kaikki lapsethan vetää jätskiä ihan himona. Saas nähdä muuttuuko tilanne kesän aikana, sillä jätskiä on varmasti tarjolla useammankin kerran. Nyt ei huvittas mennä töihin enää ollenkaan, jäisin erittäin mielelläni jo kotiin. Jotenkin jäi laiska-vaihe päälle;) Kuukaus pitäis vielä jaksaa töissä, onneks tässä on vaan pari täyttä työviikkoo, sillä kesäkuun alussa pidän pari vapaapäivää viikonlopun yhteydessä. Ja miten sinne laskettuunaikaankin on vielä 10 viikkoo??!! Huomenna tulee rv 30 täyteen, vaikka mahasta vois päätellä et synnytän ihan kohta. Sukkien ja kenkien jalkaan laittaminen on erittäin haastavaa, onneks kesällä sekin kuvio helpottuu:) Mahassa möyrivä tyttö on muuten todella aktiivista sorttia! Tuntuu et lähes koko ajan maha heiluu puolelta toiselle ja jalka tai käsi työntyy jostain kohdasta esiim. Ei poika tällaista menoa pitäny... Meillä jäi muuten reissussa aamu- ja iltamaitopullo pois kuvioista. Nauroin eilen pulloja kaapista pois kerätessä, et parin kuukauden kuluttua saa nääki takas paikoilleen laittaa. Vauvarumbaa:) Mukavaa viikonloppua kaikille, kesäisiä kelejä odotellessa!

Joo hiljaiselta näyttää täällä nykyisin. Vaikka siis mun viime käynnistä on pitkä aika niin ei silti ole tullut kovinkaan motaa kertomusta siihen väliin. Tuo helmikuiset 2012 on kokonaan siirtynyt FB:n puolelle ja siellä nykyisin päivittäin käyn. Siellä ei vaan ole tullu sillälailla porukka tutuksi kun täällä aikoinaan tuli.

Hyvissä ajoin Hemppa teidän tyttönen alotti kääntyilemään. Vaikka kaippa ne tässä vaiheessa jo alottelevatkin. Muistan kyllä tuon vaihees hyvin kun ei tosiaan osata viel käntyä pois masultaa , eikä siinä myöskään viihdytä. tarttettas sellanen automaatti kääntään :D. Tämän vimosen lapsosen kanssa ei niinku jotenkin odota tapahtuvan mitään kehitystä ja sit on ihan ällikällä lyöty ai nyt sekikin jo noin. Muistan kun Siinan aikana vielä koko ajan odotti et koskahan se alkaa tekeen jtoain ja koskahan sitä alkais antamaan muuta ruokaa ym. Nyt ei oo käyny mielssäkään ees tuo ruoka. Miro tulikin jo tänään 3kk ja tajusin senkin vasta illalla.

Kaippa sitä alkaa mietimään sitä ruokapuolta sitten kun tosiaan joskus alkaa yöt oleen huonoja tai jotain. Meidän vauva arki menee ihan mukavasti. Miro on aivan yber suloinen ja ihana vauva. Edelleen Siinan kanssa menee hermot. Ei välttämättä mihinkään jäynään tai pahan tekemiseen tai totelemattomuuteen vaan siihen et se rääkyy. Niinku kerroin aiemminkin. Se on ihan mahotonta se rääkyminen. Joskus aamuisin kun Miro herä ennen niin aattelee et voi kun se nukkis kauan ku ei jaksa sitä ku se pirun rääkyminen alkaa jo ku se avaa silmänsä. En mää tiiä mitä sen kans tekee. olen kokeillu hyysätä, olen kokeillu olla ihan kokonaan huomioimatta koko itkemistä tai kaikkee siltä väliltä. Mut mikään ei tunnu auttavan. En tiä auttaako se sit joskus ku se sais kunnolla auki tuon sanaisen arkkunsa ja oppis kertomaan mikä vituttaa. Mut siis useinkaan mä en ees voi arvata miks se rääkyy. On meillä onneksi kuitenkin päivittäin niitä ihaniakin hetkiä ja osaa sekin olla ihana ja suloinen ja kaikkee sellasta mut aika paljon menee energiaa tuohon huutoon ja kun se alkaa niin niskavillat nousee mulla pystyyn jo heti alusta.

Madien poika on saanut ihanan nimen, onnea! Ja tosi hyvin nukku teilläkin pieni yöt. Toivottavasti pian paranee teillä kaikki räkänokat. Meillä muuten tuo 5300g oli koko 2kk neuvolassa. Käyrät menee alaspäin mutta mitän kontrolleja ei ole ollut. Miro oli vain vähän iso syntyessään. Neuvolantätin mukaan ennemminkin harvinaisen sopusuhtaisen näköinen vauva. Mut vähänkä madie hienoa jos teillä jo tosiaan osataa pottaahommatki hoitaa noin hienosti! Pidän Siinaa päivittäin ilman vaippaa. ikänä ei kerro et pissa ois tulossa ja jos se tulee niin alkaa rääkymään ihan hirveesti. Ja sit jos ehdottaakin potalle istumista ilman vaatteita niin sittenkin pitää taas rääkyä. Et ei oikein ota onkeensa pottaharjoittelutkaan. Kuhan tulee kesä niin se saa juosta tuossa pihalla ilman housuja et oppii tietämään, koska se pissa tulee.

Siinallapa onkin jo purukalusto suussa. Kaikki 20 hammasta.

Onnea Heiskulle hyvistä ultrauutisista vauvan osalta. Mullahan oli myös lisäistukka selvästi näkyvissä siinä rakenneultrassa. Mutta sit ku istukkakin kasvaa niiin synnytyksen jälkeen kun sitä tarkistettiin mitään varsinaista erillistä istukkaa ei ollut. Siis sehän aina kiinni siinä pääistukassa. mut kätilö sanoi silloin et se on todennäkösesti se yks kohta siitä mikä on vain kasvanut umpeen se väli kokonaan. Tuosta etisistukasta tiedän sen verran et yhellä tutulla se oli ja se vuosi moneen otteeseen vähäsen. Ja varsinkin vissiin toissynnyttäjillä millä se kohdun suu alkaa lähes avautumaan vähäsen vieltä yläosastaan ennen loppua niin se tahtoo vuodella. Väkisinkin siihen suoraan kohdistuu venytystä. Mutta toivotaan et se ois sen verran rajalla et nousisi vielä kun kohtu kasvaa ylöspäin. Ja joo se pitää aina tarkastaa jos se vuotaa et vuoto ei aiheuta haittaa vauvalle ym. Voi harmi et tuli tollanen. mut kaikki voi silti mennä ihan ilman mitään ongelmia tai sitten pienellä päänvaivalla ja pienillä vuodoilla. Tsemppiä siis sinne. Ja iloitsehan ukko vallasta mut pidä komento itselläsi ;).

Dessa: toi on vissiin ennemminkin sääntö kuin poikkeus et lapset eivät tahdo syödä reissussa. ite ei olla reissattu mut olen kuullu sitä paljon. Ja on todettu et kyllä ne syö sen mitä tarttevat ja onkos se nyt sitten mikään kauhee vääryys jos laps elää viikon jollain herkuilla kun mikään muu ei maistu. Lomallahan hänkin on :D. Ja sekin on ihan normia et ekaks ei jäätelöstä tykätä. Muistan oikein hyvin Eemin ilmeen ku ekaa kertaa annoin sille jäätelöä. Ja ei tosiaankaan suostunut syömään sitä pitkään aikaan. Mut nyt ei tietenkään enää ole mitään sitä vastaan. Uskon et kyse ei ole ollenkaan siitä, etteikö tykkäis vaan se kylmyys ihmetyttää liiaksi.

Joo onhan täällä hiljaista juu. Jos jutut siirtyis tuonne Taaperoarkea-otsikon alle, vois olla enemmän juttua, vai joko täällä suurin osa on Uudestaan raskaana? Ei tuu tätä otsaketta juuri luettua... :]

Madien poika saanut aivan todella ihanan nimen, onnittelut! :) Ja hienosti siellä poika kasvaa, meillä Emilia oli 5320g 2kk neuvolassa. Niklaksen pottatreenit kuulostaa hienolta myöskin, meilläkin Aleksi on jo edistynyt siinä pottailussa, lähen joka kerta tulee pissa pottaan ja kun kakka on tulossa, juoksutetaan poika potalle ja sinnehän se sit tulee. Mieluiten kyllä tekisi vaippaan, ei malttaisi mennä potalle. :D Meilläkin ajatuksena Eemin tavoin pitää Aleksia ilman vaippaa päivällä ja onneksi kesä on tulossa kun voi ulkonakin olla ilman jos on hellettä.

Heiskulle onnittelut poikalupauksesta. Ja toivottavasti tuo istukka ei aiheuta enempää huolta. Mut hyvillä mielin voit kyllä olla kun kerta vuotoja ei ole tullut ollenkaan.

Dessa, siis miten säkin jo olet niin pitkällä raskaudessa että 10 viikkoo jäljellä... Aika menee kyllä todella nopeasti!! Ja muuten, mullakin tää tyttö oli todella paljon vilkkaampi masussa kuin poika. Jos ensin ois tullu tyttö ja sen jälkeen poika ja olisi liikkunut yhtä vähän kuin esikoinen silloin, olisin ihan huolesta kankeana :D Mut esikoista kun odotin, en osannut murehtia vähistä liikkeistä. Eikä tuo kyllä enää pidä paikkaansa :D

Eemi, mä tosiaan rupesin kans noita ruokia miettimään kun yöt meni katkonaisiksi sen jälkeen kun kääntyily alkoi. No, toissailtana lämmitin vellipullon mutta eihän Emilia sitä huolinutkaan. Ja eilenkin kävin äitin apuna sen muutossa, isukki soitti parin tunnin päästä että "tuohan se utare kotiin kun ei tyttö huoli pulloa" :D Eli suunnitelmat meni kyl ihan uusiks, ompa kiva suunnitella mitään menoja itselle kun ei tytölle pullo kelpaa. 

Meidän vauva arki menee ihan mukavasti. Miro on aivan yber suloinen ja ihana vauva. Edelleen Siinan kanssa menee hermot. Ei välttämättä mihinkään jäynään tai pahan tekemiseen tai totelemattomuuteen vaan siihen et se rääkyy. Niinku kerroin aiemminkin. Se on ihan mahotonta se rääkyminen. Joskus aamuisin kun Miro herä ennen niin aattelee et voi kun se nukkis kauan ku ei jaksa sitä ku se pirun rääkyminen alkaa jo ku se avaa silmänsä. En mää tiiä mitä sen kans tekee. olen kokeillu hyysätä, olen kokeillu olla ihan kokonaan huomioimatta koko itkemistä tai kaikkee siltä väliltä. Mut mikään ei tunnu auttavan. En tiä auttaako se sit joskus ku se sais kunnolla auki tuon sanaisen arkkunsa ja oppis kertomaan mikä vituttaa. Mut siis useinkaan mä en ees voi arvata miks se rääkyy. On meillä onneksi kuitenkin päivittäin niitä ihaniakin hetkiä ja osaa sekin olla ihana ja suloinen ja kaikkee sellasta mut aika paljon menee energiaa tuohon huutoon ja kun se alkaa niin niskavillat nousee mulla pystyyn jo heti alusta.

Tää teksti on kopioitu Eemin tekstistä koska tää kuvaa niin hyvin meidän arkea tällä hetkellä.
Emilia on siis myös aivan ihana ja suloinen vauva, on kyllä täysin vallottanu äitin ja iskän sydämet. Aleksikin on ihana mutta se ihme rääkyminen on todella raastavaa. Ja monesti itsekin aamulla miettinyt että nuku nyt edes puoli tuntia vielä, en oo valmis vielä uuteen "huonoon" päivään. Tilanne on kyllä ehkä hieman rauhottunu, ei ihan joka asiaan aloita sitä rääkymistä enkä tiedä miten se meni ohi, kai me ei piitattu sitä tai välillä laitettiin omaan huoneeseen, mä monesti selitin ettei ymmärretä tollasta huutoo jne.. Mut tilanne on edelleen päällä, ei se rääkyminen oo kokonaan loppunu.

Aamu81, joskus mainitsit miehesi vauvakuumeesta? Onko teillä suunnitelmissa pojalle sisarusta? Anteeksi uteluni.
Ja ehkä näistä aktiivisista elokuisista kaikki melkein taitaa olla uudelleen raskaana joten tää on aktiivisempi. :)

Onnea uusista vauvoista, ihanista annetuista nimistä ja hyvinsujuvasta vauva-taaperoarjesta kaikille!! Toivottavasti meilläkin menisi sit niin..

Mulla taas sama vanha "vaiva": supistelee kovasti ja usein. Kävely, syöminen, vessakäynti.. sen voi laukaista mikä tahansa. Kesto voi olla parikin tuntia.. jee. Huomenna lääkäriin et tsekataan tekevätkö mitään vai treenaileeko kohtu vaan. Viimeks Huldaa odottaessa ei tehnyt mitään. Olispa nytkin niin.. olis maailmankaikkeuden hirveintä joutua vuodelepoon..

Hei ootteko jo käsitelleet aiheen sisarusrattaat? Moniko on niihin päätynyt ja millasiin? Meillä on ollut hankinta pitkässä liemessä, mut vihdoin tuli lopullinen ratkaisu tehtyä. Ensin oltiin Phil ja Tedsien kannalla (mies ihastui niihin..) mut sitten loppujen lopuksi nämä meille muutti:
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4115#

Olis kiva kuulla muiden ratkaisuja ja kriteereitä.

Sit toinen onkelma: siitepöly.. onko muita raskaanaolevia, jotka siitä kärsii? Minkä mentaliteetin olette ottaneet sen kanssa? Zyrtec kuulemma on turvallinen, mutta NIIN mietityttää.. silmätipoilla olen kärvistellyt vielä. Miten muut teette?

Terkkuja kaikille! Ja huomenna saa pitää peukkuja: se lääkäri.. *huokaisee*

Takaisin