Uudestaan raskaana

Hei ja moi! Kirjoittelen puhelimella nopsaa.. Onnea uusista vauvoista ihanista ultrista ja tsempit vauva/taaperoarkeen kaikille! Rv 37 alkaa pian ja olo on kuin valaalla (+25kg). Yksin päivät kotona ja tirehtööri riehuu tarhassa. Innolla odotan poikaani että minkä näköinen hää on. Synnytystä kammoksun taas. Turvonnut vammanen ruma possu olo, 30v tuli täyteen ja tukkaki kynittiin liian lyhyeksi ;) Ava alkoi vihdoin puhumaan! Pitu on ollut mun vertaistukeni ja ymmärtäjäni tässä matkan varrella. Yritän lukea huomenna teidän jutut paremmin ja kirjoitella pitemmin :) ihanaa päivää kaikille!
 
Huaah, täällä yks siitepölyallergikko. En oo käyttänyt muuta kun keittosuolasumutetta, eli auttaa muutamaksi minuutiksi, tosin sitä voi onneksi surutta sumutella :D Mun ei tarvi kun katsoa noihin koivuihin päin niin on nenä tukossa prkl.. Kyselin apteekissa kyllä noista allergialääkkeistä jne. mut Zyrtec oli ainoa jota kuulemma vois käyttää, tosin siinäkin se juttu, että pitkäkestoinen käyttö ei ole niin tutkittua. Jep, ja ideahan siis on että niitä syötäis jo pari kuukautta ennen siitepölyaikaa et jotain auttais :D

Kovasti kuulostaa tutulta nuo mm. Eemin mainitsemat raivarit.. Minä niitä täällä kuuntelen aamusta iltaan ja ku siihen lisää omat hormonimyrskyt niin aijai.. Menee ihan totaalisesti hermot monta kertaa päivässä ja sitte tulee paha mieli kun joutuu koko ajan komentaa tms. :( Oma olotila ei ole ollenkaan hyvä, noita Mirden mainitsemia supistuksia on koko ajan ja yöllä jherään joku miljoona kertaa millon minkäkin syyn takia, lisäks hikoilen ku possu.. Eilen oli vika lääkärineuvola ja mitään ei ollu tapahtunut kohdunsuulla viime ronkkimiseen verrattuna, ai että pisti sekin ärsyttämään, tuntuu et ihan turhaan tässä sitten kärsiny kipeistä suppareista sun muista vaivoista :/ Mun ärsytyskynnys on niin matala nykyään, että mies katsoi parhaimmaks soittaa äitinsä apuun paimentamaan tota poikaa joksikin aikaa :D Saanpa ainakin vähän levätä ja poika pääsee ulkoileen enemmän ku mitä mun kanssa, ei hirveesti nimittäin tee mieli pistää nokkaansa tonne siitepölyn keskelle. Miusta on ollu kyllä hirveästi apua/tukea, samojen juttujen kanssa painitaan ja sama LA :) Mä tosin synnytän vanhojen merkkien perusteella vasta kesäkuun lopulla ja Miu pääsee mahasta jo aiemmin eroon :)

Ihania nimiä uudet vauvelit saaneet :) 
 
Tsemppiä Pitu86 siitepölyallergian takia! Meillä alko just satamaan, toivottavasti sateet osuu teillekin, niin tilanne ees vähän helpottuis. Mä oon miettiny usein, että kuinkahan mä oisin henkisesti rikki tällä,hetkellä, jos mun pitäis olla pojan kans joka päivä kaksistaan kotona ja kuunnella raivareita. Ai että töihin on ihanaa päästä aina pakoon tota uhmakasta poikaa! Vaikka sit kyllä illat tuntuu usein kovin lyhkäsiltä, etenkin kun iso osa niistä on kiukkua ja kujeilua. Hatunnosto kaikille teille, jotka jaksatte kuunnella ja katsella kiukkua aamusta iltaan. Kauhulla siis odotan alkavaa äitiyslomaa ja aamusta iltaan pojan kanssa taistelua. Äsken poika pärisytteli vauvamahaa parikymmentä minuuttia:) Lähetti vauvalle terveisiä. Joka päivä oon nyt yrittäny vauvasta mahassa puhua, mutta ei varmasti oikeasti ymmärrä tilanteesta mitään. Välillä vauva on omassa tai myös isin mahassa;) Pääasia mun mielestä, että vauvasta puhutaan ja isoveli-asiasta aletaan puhumaan jne. Toivottavasti siitä on edes sen verran hyötyä, että sanat on tuttuja. Mua on alkanu synnytys huolestuttamaan mun lonkkien takia. Ne on aina iltasin ihan sika kipeet ja jo edellisessä synnytyksessä muistan kokeneeni hurjien supistusten lisäks kipua lähinnä lonkissa. Täytyy vaan toivoo, että mua kuunnellaan, eikä laiteta synnyttämään selällään, viimeks ainaki toimi kylkiasento hyvin, eikä se sattunu yhtään. Reuma varmaan vaikuttaa siihen, et lonkat kipeytyy löystyessään toooosi paljon. Ostettiin miuten tossa talvella Tempurin petari vanhojen suht kovien patjojen päälle ja täytyy sanoo, että siinä jos jossakin on hinta-laatusuhde kohdillaan!! Suosittelen sitä kaikille, kenellä on lonkkien, selän tms kanssa ongelmia. En oo ainoo, joka on siitä saanu avun. Pitäis varmaan pyytää liksaa näistä markkinointipuheista;)
 
Täällä kans yksin siitepöly allergikko =/ Tänä vuonna allergia ilmenee sitten kurkkukivulla ja kurkun turvotuksella, en ole varma onko kurkku oikeesti turvonnut mutta siltä se tuntuu. Myös hieman tukkonen olo on varsinki aamusin. Otan yhden lääkkeen päivässä ja mulle neukkulääkäri sano jo esikon kohalla että heinix on hyvä raskaana oleville joten siis heinixiä syödään...

Muuten ei tänne oikeen mitään uutta, normi arkea vaan. Mies on rupeemassa yrittäjäksi parin nykysen työkaverin kanssa ja se minua sitten vähän arveluttaa, kun en halua että se menee sitten siihen että mies on aamusta iltaan töissä että käy kotona tyyliin nukkumassa vaan ja minä yksin lapsien kanssa päivät pitkät. Masu senkun kasvaa hurjaa vauhtia ja vaavi on kova menijä niinku tuo esikkokin =) Seuraavaa neuvolakäyntiä odotellaan joka on 30pv ja tietenki odotan kovasti jo tota heinäkuista kontrolliultraa että pääsee pienen taas näkemään ei tarvi odottaa sinne syksyyn asti =) Niin ja haimme yhtä kämppää ja saamme reilun viikon päästä tietää saammeko sen, toivottavasti sillä alkaa tämä kaksio oleen pikkasen ahdas kolmelle hengelle ja isolle koiralle =/
 
En mäkään ole käynyt täällä pitkään aikaan muuten kun tarkistamassa omilla sivuilla mitkä mun rv:t on kun putoan niissä koko ajan kärryiltä.
                                                                
Kesäkuun loppuun on ihan tuhottoman pitkä aika vielä! Mulle on taas tulossa iso vauva ja tämä poju viihtyy vielä perätilassa, joten pääsen rv 37 erikoislääkärille synnytystapa-arvioon. Elsahan syntyi monen päivän käynnistämisyritysten jälkeen viimein 42+1 hätäsektiolla, ja se on ihan viimenen asia mitä haluaisin uusia.. Toisaalta helppo kävellä ja liikkua kun vauvan pää ei paina, mutta hapensaanti alkaa olla aika haastavaa.

Mutta yritin olla tänään optimisti ja pesin vaipat ja vaatteet valmiiksi. Hoitopöytä on jo pystytetty ja kehto valmiina.

Ihan ON. Sori.
 
Hei vain kaikille.

Täällä raskausviikkoja kasassa tuo 16+1, niinku tickeristä näkee. Olo on mitä mainioin :). Maha kasvaa hiljalleen, ja liikkeet tuntuu voimistuvan päivä päivältä. Neuvolassa oon kaks kertaa käyny, ja siellä kaikki ihan mallillaan.

Rakenneultraan ollaan menossa 21.6, ja tarkoitus ois kysyä myös lapsukaisen sukupuoli :)

Äitiyslomalle jään varhennetusti, eli jo 6.9..ei oo enää pitkä aika siihen! Tosi nopeesti aika kulunu jo tähänkin asti :D
 
Täällä on nyt toinen neuvola takana. Kaikki oli ok, paino tosin kaksi kiloa miinuksella lähtötilanteeseen verrattuna. Onneks siellä oli joku harjoittelija, en saanut siitä satikutia, kun sanoin vain, että niin tapahtui esikoisenkin kohdalla..

Rakenneultra on 18.6., toivottavasti saadaan jonkinlainen arvaus sukupuolesta silloin. Tiedetään, tiedetään, rakenneultralla on paljon muita tärkeämpiä tehtäviä, mutta minkä utelias itselleen voi

Vauvamasu näkyy jo vähän, ja onhan se ihan ihana ja mukava, vielä kun se on pieni eikä hankaloita elämää

Onko Tweety seuraava synnyttäjä meistä elokuisista?
 
Alkaa olla h-hetket lähellä kesäkuisilla! :) Miten mä jotenkin ajattelin tässä ihan vähän aikaa sitten, että kesäkuuhun on vielä ikuisuus, mutta sehän on jo HUOMENNA. Huh miten aika rientää kun on kädet täynnä hommaa. 

Jokohan jotkut alkaa kolmansia perään miettiä? ;) Meille ei kyllä ole tulossa, ihanaa kun ei ole vielä edes vauvakuumetta! Luukas on kyllä ihana ja niin helppo vauva, mutta silti ei ei ei. Täytyy olla hieman paremmassa kunnossa ennen seuraavaa raskautta, kun kroppa ei muuten kestä.

Meillä menee siis tosi hyvin ipanoiden kanssa. Mies lähtee ens viikolla kesätöihin niin uudenlainen arki alkaa, mutta kyllä siitäkin selvitään. Niklas vaan on nyt isänsä perään enemmän kuin koskaan ennen vaikka onkin aina ollut isän poika. Ruikuttaa vaan isiä jatkuvasti. Ei saa edes vessaan mennä. On varmaan isänsä oikein onnellinen kun pääsee töihin ja saa vähän rauhaa ;)
Luukas on vähän liiankin helppo vauva. Nukkuu paremmin kuin Niklas tänäkään päivänä ja välillä vetää 7-8 tunnin pätkiä yössä. Nukahtaa jopa yksin omaan sänkyyn, jota Niklas ei myöskään tee vieläkään :D Nyt päiväuniakin nukkuu taas tosi hyvin, kun viileni. Yksi hankaluus on vaan tullut: vaunut ei saa liikkua YHTÄÄN tai kaveri herää. Ihan kummallinen tapaus, kun yleensä olen törmännyt niihin lapsiin, jotka nukkuu vaan liikkuvissa vaunuissa. Hyvästi siis vaunulenkit ja näitä liikakiloja saa katsella siis hieman pidempään. Vieläkin olen 8 kiloa yli unelmapainoni vaikka raskauden tuomat kilot onkin lähtenyt. Eilen sovitin mekkoa, joka oli mulla päällä Niklaksen ristiäisissä eikä mennyt lähellekään päälle. Apua...
 
Madie, multa just kysyttiin viime viikonloppuna, että onko meille tulossa vielä kolmaskin lapsi. Vähän hassua alkaa udella tuollaisia, kun toinen lapsi ei ole vielä syntynytkään.. Totesin vaan, että ollaan juteltu, että meille riittäisi kaksi lasta, vaikka koskaan ei voikaan sanoa ei koskaan.

Hienoa, että teillä menee lasten kanssa hyvin. Sun täytyy vaan "julmasti" jättää lapset isänsä hoitoon, ja käydä vaikka puolen tunnin reippailla kävelyillä, kun vaunulenkit eivät onnistu

Tänne ei kuulu mitään uutta taivaan alla. Rakenneultra on 18.6., sitä odotellessa. Maha taitaa olla vähän pienempi kuin esikoisesta tällä hetkellä, koska tavalliset farkut menevät vielä ilman ongelmia päälle. Liikkeitä tuntuu silloin tällöin, odotan jo innolla koska ne alkavat tuntua säännöllisemmin
 
Sitä kuuluisaa omaa napaa vaan kun muuhun ei nyt jaksa:
Meiltä on kans todella monet kyselleet että eikös se kolmas putkeen jne.. Ollaan vaan todettu että nää kaks riittää tältä erää, kerta ollaan saatu kaks näin ihanaa lasta, kasvatetaan nyt nämä ensin. :) Itsellä onneksi se pienoinenkin vauvakuume on poissa, onneksi. Tulin melkein hulluksi. Nyt siis itsestäkin tuntuu että nää on tässä. Mutta kolmannen vielä haluan, muutaman vuoden päästä.
Välillä tulee niitä haikeita oloja kun haluaisi taas kokea sen raskauden ja pikkuvauva-ajan mutta onneksi rakkaus on niin suuri näitä kahta kohtaan ettei tällä hetkellä tilaa ole kolmannelle mun sydämessä. :) Tottakai mies menee kolmantena mutta jos lapsista puhutaan!
Meillä menee muuten kivasti, Emilia on todella ihana tyttö, oikea sydäntensulattaja! <3
Emilia varmaan kohta alkaa ryömiä, vauhti on ainakin semmoista. Lääkäri olikin sitä mieltä että yhtä vauhdilla lähtee liikkeelle kun veljensä, toivon kyllä että ei kävele ennen 1-vuotisjuhliaan.
Ongelmana vaan on se ettei Empulle mikään muu kelpaa kuin tissi. Meillä mennään siis täysimetyksellä vieläkin. 4kk tietämillä kolmena päivänä maisteltiin perunaa ja porkkanaa mut jätin sen leikin vielä siihen, taidan imettää sinne 6kk asti ja sitten vasta alkaa soseiden kanssa leikkiä. Emilia kyllä tykkäsi uusista mauista mutta olen itse niin laiska että niin helppo vain kaivaa tissi esille ja ruokailemaan. :D
Mutta siis ongelmana on se kun nytkin kesäkuussa meillä olis yhdet juhlat tiedossa jossa haluaisin nauttia ihan alkoholia, mutta ei se mun meno koko jjuhliin onnistu kun Emilia ei suostu pullosta juomaan. Monenlaisia on kokeiltu, mikään ei kelpaa. Toisaalta en tiedä, raskinko edes lähteä mutta tilanteen tekee vielä vaikeammaksi tuo pullon hylkiminen. Meille kyllä tekis niin hyvää päästä miehen kanssa yhdessä pois kotoa rentoutumaan, mutta puhuttiinkin että sen aika tulee sitten kun Emilian voi jättää mummolle huoletta ja että tiedetään että se ei ole hänelle vastenmielistä.
Toisaalta on niin ihanaa kun tuntee jonkun olevan todella riippuvainen minusta, äidin oma pikku kulta. <3
No joo, väsyttää ja hormoonit hyrrää, parempi kai mennä nukkumaan. :)

Madie kiva kuulla teidän kuulumisia. :) Kyllä ne kilot lähtee ajan kanssa, eihän sulla ole synnytyksestäkään vielä pitkä aika. Imetätkö?
Sukey, tulehan kertomaan kuulumiset sitten ultran jälkeen. :)
Mites loppusuoralla olijat? Joko alkaa masut painamaan?
 
Nyt töllöttelen sit omaa napaa ja kunnolla! Tänään on kyllä ollu aikas hurja päivä, tai oikeemmin aamu. Tänään viikkoja tuli 34 täyteen ja aamulla kun kävin vessassa, huomasin limatulpan (luultavast) aineksia pyyhkiessä. Esikoisen synnytys käynnisty just limatulpan irtoamisen alkamisella, niin olihan tilanne aikas hirvee. Vielä kun vauva sais ainakin pari viikkoo kasvaa mahassa eli todellakaan en vielä haluis synnyttää. Ja tietysti heti tuon liman havaitsemisen jälkeen oli himppu kipeitä supistuksia, niin johan iski kauhu. Meillä kun ei oo vielä yhtään mitään laitettu vauvaa varten, toki kaikki tarvikkeet löytyy varastosta esikoisen jäljiltä, mutta ei ne siellä varastossa auta! Onneks supparit sit hiljeni, niin uskalsin mennä varaston kimppuun;) Nyt on turvakaukalo kiinnitysvalmiina sekä kaivoin esiin yhdistelmiin kopan ja laitoin senkin valmiiks. Noilla kahdella pärjää jo pitkälle, kopassa kun vauva voi nukkua alkuun hyvin ja vaatteita nyt voi mieskin penkoo jo niikseen tulee. Nyt onneks tuntuu taas ihan normaalilta eikä limaa tai supistuksia oo aamuisen jälkeen ilmaantunu. Ajattelin vasta äitiyslomalla laittaa juttuja vauvaa varten, mutta tulevalla viikolla meinasin vaatteita käydä läpi ja lajitella edes kokojen mukaan. Nyt tietysti tää raskaus menee vielä pari viikkoo yli ja kaikki on valmiina vauvaa varten jo aivan turhan aikasin. Ei kait se kuitenkaan haittaa, eipä tartte sit helteillä ja oikein turvonneena alkaa säätämään ja penkomaan paikkoja. Kylläpähän pistää tommoset yllätykset ajatuksia uusiks! :)
 
Dessa, toivotaan että masuasukas pysyy nyt vielä masussa eikä huutelis turhan aikaisin ulkopuolelle. :) Kyllähän se varmaan säikäyttää jos esikko on alkanut syntyä juuri limatulpan lähtemisellä. Tsemppiä sinne. 
Ja et sä ainakaan turhan aikasessa ole tavaroiden kanssa, mä taisin laitella kaikki valmiiksi jo 20-24 viikolla, tekemisen puutetta tais olla :D En ollu töissä sillon niin oli vaan sitä aikaa niin laittelin jo ajoissa. :) Vaatekaappikin oli viikattuna jo tuolloin 24viikolla. :) 

Jokohan kohta kesäkuiset alkaa synnytellä, tai saattaa ollakin jo nyytit sylissä, voi kun tulisitte kertomaan kuulumisia. :) 

Meillä arki rullaa omalla painollaan, Aleksin uhma on noussut nyt kunnolla päällensä, jokaista asiaa täytyy protestoida ja huutamalla tietty. 
Emilia on ihana pikku tylleröinen, hymyilee aina vaan kun hälle juttelee. Täysimetyksellä mennään vieläkin, juuri eilen äidille mainitsin että saatan kohta alkaa jotain maistattamaan jotta alkais se korvikekkin maistua pullosta, sitä kun ei huoli ollenkaan. 
Tän mamman on turha suunnitella mitään kesämenoja itselle kun tissitakiainen pitää aina ottaa mukaan. Tietysti lapset on tärkeimpiä mut ois kiva päästä vähän hengähtämään. 
 
Rakenneultrassa käyty. Kaikki oli hyvin, vastasi viikkoja 20+4, kun nyt on menossa 21+0. Vauva oli ihan kippurassa ja potki itseään päähän. Nähtiin myös näytöltä, kun pieni maiskutteli. Kätilö veikkasi, että meille olisi tulossa toinen tyttö ♥

Nyt ei olekaan paljon muuta odotettavaa kuin vauvan syntymä. Tosin viikot menevät niin nopeasti, että kun oikeasti tulee tosi kyseeseen, niin eka ajatus on varmaan nyt jo?
 
Onnea Sukey ultrakuulumisista! Se on kyllä jännä et toisessa raskaudessa ei oikeestaan pysy ees kärryillä mikä rv on menossa, ekasta kun ties aina päivälleen missä mennään ja mikä kehitysvaihe masussa on menossa. Mulla on nyt Sukey käyny just noin et rakenneultran jälkeen oon jääny oottaan vaan syntymää ja nyt ku jäin äitiyslomalle, tuntuu et eihän tässä ehdi mitään valmistella eikä valmistautua synnytykseen henkisesti. Onhan tässä vielä aikaa ja varmaan usein ehdin vielä manata et aika ei kulu sit millään, mutta silti jotenkin tuntuu et tää toinen on jääny jo tässä vaiheessa todellakin kaikessa kakkoseksi... Yritän huomenna laittaa vauvan vaatteita koottain pinoihin, on ees sit se tehty. Vielä en tiedä mihin ja miten ne meidän makkariin sijoitan, siinä onkin pulma. Mulla on huomenna neuvola ja siellä katotaan sit aika kokoarvioon. Pistelee tämänkin vauvan kanssa sf-mitta reippaasti yläkäyrien yläpuolella. Ja toivon kyllä et lääköri tsekkais tuon kohdunkaulan tilanteenkin kun olis kesällä kiva uida, mut ei tiedä et voiko.
 
Heips,

jos kaikki ei ole jo FBsta nähneet niin meille syntyi pikkuveli 19.6. 21.16

Strategiset mitat oli 51cm ja 3950g.

Sain synnyttää alateitse, mikä oli haaveena, vaikka nytkin ehdittiin jo sektiota vilautella seuraavana keinona kun avautuminen oli hidasta, olin 18pvä aamulla sormelle auki ja seuraavana iltana seitsemän aikaan  vasta 5cm..

Loppu menikin sitten tosi rytinällä, terve poiks ja kotiin lähdettiin 5 tuntia synnytyksestä. Maananataina mennään kontrollikäynnille sairaalaan.
 
Sukey, onnittelut ultrauutisistas. :) 
Tweety, kovasti onnea koko perheelle pienestä pojasta. :) 
 
Täällä on elämä muuttunut kertaheitolla. 
Tai no mitään varmaa ei ole vielä todettu mutta pahalta näyttää. 
Minä oon kärsiny huimauksesta jo parisen kuukautta, kolme viikkoo sit kävin terkkarissa, nuori tyttö lääkäri vaan sanoi että johtuu verenpaineesta, ok, lähdin kotiin. Siitä reilun viikon päästä menin hierojalle jos johtus siitä, no ei ollut, sit siitä kahden päivän päästä menin yksityiselle kun alko oikea puoli kasvoista sirkkuilla ja tuli pahaa oloa, lääkäri ei osannut sanoa sillä kertaa mitään, laittoi lähetteen pään ct-kuvaukseen joka on tänään illemmalla. Epäillään siis aivokasvainta. 
Voitte varmaan kuvitella mun olon ja huolen lapsista ja koko tulevaisuudesta. Emilia on 6kk ja ei huoli pulloa, tissi on sille niin tärkeä, sekin aiheuttaa enemmän huolta pienestä miten hän pärjää jos tästä joudun tutkimuksiin ja osastolle ja pois kotoa. Mies aloittaa maanantaista pitämättömät isyyslomat jotka onneks vielä kaikki käyttämättä, on lasten kanssa kotona. Tällä viikolla on mun äiti ollu ja anoppi mun ja lasten kanssa kotona kun en uskalla olla keskenään lastne kanssa. 
 
Voi että Hemppa, ihan kamalia uutisia! Ihan itku tuli.
Toivotaan parasta, että jos kasvain on niin on sitten hyvälaatuinen ja helposti hoidettavissa. Ihan väärin, että nuoren ihmisen pitää tuollalailla sairastua. Ja vielä äidin.. Uskon kyllä, että miehesi pärjää lasten kanssa kotona ja kyllä Emiliakin pullolle varmaan oppii jos todellinen tarve on. Ikää hänellä on onneksi jo sen verran, että muutakin ruokaa saa syödä niin miehesi saa varmasti jotain syötettyä. Vaikka onhan maito noin pienelle vielä todella tärkeää.
Ei voi muuta sanoa, kun kauheasti voimia koko teidän perheelle<3 Tule kertomaan miten asiat etenee. Toivottavasti et saa kamalan huonoja uutisia ct-kuvauksesta! 

Meilläkin lähipiirissä tällä hetkellä kaksi syöpätapausta, joista toisella (neljän lapsen äiti, joista nuorin onneksi sentään "jo" 13v.) elinaikaa pari viikkoa ja toisella luultavasti muutama kuukausi. Joten tekstisi sai aikaan tunteen, että eikö nämä huonot uutiset voisi jo loppua. Mutta sinulla ei nyt toivottavasti asiat ole yhtä huonosti, kun näillä kahdella. koita jaksaa äläkä murehdi vielä tulevaisuutta vaan ota päivä kerrallaan.
 
Takaisin
Top