Urheilusta :)

Määkin muistasin, että jos ei ole mitään ennen aikasen synnytyksen riskiä, niin ihan hyvillä mielillä voi mennä. Mulla vaan helposti alkaa supistamaan. Selkää pystyn kyllä ongelmitta uimaan ja näytän varmaan aika hassulta kun masu pilkistää niin hyvin veden pinnalle:grin
 
Tänään terkkarilta samaa kyselin uimisesta ja se sanoi että yleensä viimeisen kk:n aikana ei suositella. Mulla ainakin just sillon neuvolalääkäri, jolta ajattelin kysyä tuosta loppuajasta tarkemmin.
 
Tänään kävin lääkärissä kokoarviossa jne, kysyin muiden asioiden ohella uimisesta ja vastaus oli että ui vaan hyvällä mielellä ihmeessä ihan just niin kauan kuin huvittaa :wink
 
Mä en ole terkkarilta kysynyt, mutta jos lääkärin mielestä on ok niin luotan kyllä siihen. Itse olen siis kysynyt useammaltakin lääkäriltä, joilla kaikilla vastaus oli sama, eli että hyvin voi uida, mutta limatulpan irtoamisen jälkeen infektioriski kasvaa ja ei siksi kannata. Plus että useimmitenhan se limatulpan irtoaminen tarkoittaa jo että synnytyskin lähestyy, niin ehkä sen jälkeiset päivät tai pari viikkoa sitten himouimarikin jaksaa pysytellä kuivalla maalla :) Taas kävin lauantaina, kun laskettuun aikaan kolmisen viikkoa. Edellinenkin meni yli, eikä tämäkään ole vielä mitään ilmoitellut itsestään, että kaikella todennäköisyydellä tässä mennään ainakin lähelle huhtikuuta jos ei sen puolelle sentään...
 
Kävin uimassa sillo joku kuukaus sitten, ja huh kyl se pienestikkin otti kunnon treeninä.

36+1
Nyt viime päivinä olot on oleet niinkin ihmeen hyvät, että meen tänään jätkien mukaan uimaan.
Eilen jaksoin käydä koiran kanssa pienellä lenkillä siivoilujen lisäksi, ja illalla tuli joku virtapiikki ja tein vielä pikkujumpan kotosalla! :D

Tänään siis uimaan, voi olla et enempi lillumistahan se on,
mut just se tehokas 30 min aikaa uida ko poika on sen aikaa uimakoulussa. :D
Biksut päällä mäkin meen. :D
Samat biksut onneksi mahtuu, painoa tullut se 12 kiloa,
ja liikkua en juuri oo voinut viime kuukausina, rasvaa kertynyt paljon kroppaaan, käsiin jalkoihin... yms... noh mut imettämällä toivottavasti lähtee!


Kerta lupa liikkumiseen saatu niin miks ei.
Joka päivä jotain niin krpppa pääsee ees vähä vahvistuun ennen synnytystä.
Synnytys tulee kuitenkin olemaan kova treeni koko kropallle.

Huh muuten viime aikoina tullut hirvee hinku juoksulenkeille, no jos joskus kuukauden päästä jo pääsis!! :D :D
 
Muokattu viimeksi:
Jaica, mullekin on tullut hinku juoksemaan! Nyt kun alkaa näkyä lenkkeilijöitä kadulla niin alkaa tehdä mieli lenkkipolulle. Sitten varmaan, kun vihdoin pääsen taas juoksemaan niin en tajuakaan mitä siinä kaipasin, olen varmaan niin rapakunnossa tämän liikkumattomuuden jälkeen. :grumpy:
 
Mä kaipaan pitkiä fillarilenkkejä. Ne saa nyt odottaa.
Salikortin laitoin tänään jäihin.
 
Kaikesta eniten kaipaan kyllä balettitunteja! Järjestelin tässä eräänä päivänä vaatteita kaappiin ja balettitossut osuivat käteen. Haikealta tuntui... :sad001 Eihän tässä ole kuin 3 kuukautta viime tunnista, mutta tuntuu ikuisuudelta.
 
Energiaa riitti sitten uimassakin! :)
Jaksoin uida joku 500-600m joka on kyllä mulle jo tosi hyvin.
Ihmeellinen tää loppuraskaus.
Huomenna rantsulenkille koiran kanssa, jos tää vointi vieläkin jatkuu tälläsenä ja aurinko paistaa!

Ennen raskauttakaan en ollut mikään kovin liikunnallinen,
Kävin kävely ja pyöräily lenkkejä koiran kanssa, ja juoksemassa satunnaisesti.
Viime kesänä en tehnyt juuri muuta kuin uinut järvissä ja meressä.
Syksyllä pelkät lenkit koiran kanssa ja talvella silloin tällöin lenkki koiran kanssa just ehkä se kerta viikkooon.

Noh kohta saadaan taas omat kropat haltuun ja kun on lopputarkastukset tehty niin pääsee taas liikkumaan. Se kevät taitaa vaan piristää mieltä kovin kovasti ja antaa sitä energiaa.
 
Minulla on uinti kyllä ollut sekä henkinen että fyysinen pelastus. Kävely tuntuu tekevän heti nivuset kipeäksi, mutta uida onneksi jaksaa, ei nyt ihan normaalisti mutta melkein. Just olin taas hallilla ja melkein kaksi kilsaa vedin, oikein harmitti nousta altaasta kun kroppa tuntui taas painavalta. Juoksua KAIPAAN kuin hullu puuroa, eikä asiaa auta että tuo 3 v pikkulikka kyselee että milloin lähdetään taas juoksukärryillä liikkeelle? No, onneksi ei tarvitse enää kauaa odotella :happy:
 
Mua rupee vaan kiukuttaa kun luen teiän urheilunautinnoista :D katkera rampa täällä hei! Mä selvisin tänään matkalaukun kans junaan, siinä oli mun suurin urheilusuoritus moneen kuukauteen. Ja nyt ei taas tartte hetkeen kävellä :'D
 
Maatunen:
Koita jaksaa, ehkä se kohta helpottaa, ihmeitä tapahtuu.
En oo jaksanut aikoihin yhtään mitään,
ja kaupassa käynnistäkin miehen kanssa autolla tuli aikasemmin pakat kipeeks.

Tänään kävelin sitten koiran kanssa lenkin, jaksoin mennä maastossa, kiipeillä kallioilla ja sitten vielä merituulessa ja tuiskussa lenkki. :)
Kyllä koirakin nautti ko sai mamman lenkkikaveriksi kunnolla.

Luulin tosissaankin et pääsen reippaileen vasta ko palautuminen on alotettu, mut toisimpa menikin.
MAHTAVA FIILIS. :)

Sori mut pakko hehkuttaan, olot on vaan niin muuttuneet.
 
Oon ollut kyl niin kade teille jumppaajille ja himo liikkujille jo syksystä saakka.
Onneks itekkin vihdoin voi tehä jotain.

En tiiä kuinka sitten vaikuttaa tuo ko lekurikin kehotti vihdoin liikkuun, ja rauhassa on aikasemmin kehotettu ottamaan. :) :)
 
Se suotakoon sulle että jaksat liikkua ja tehä kaikenlaista. Tyyntä myrskyn edellä. Millon meinasit lähteä synnärille? :) hyvä vaan että pääset liikkumaan sitä odotellessa ite..
 
36 + 2
Voikun pääsisinkin jo synnärille! :)
En panis yhtään pahitteeks jos lähtö tulis ens viikolla.
Olihan tuo pirpana jo viimeviikon pe painoarvioltaan se 3 kg. :D
Poika sanoi just eilen uimahallissa et mein vauva syntyy sunnuntaina.
Voiko syntyiskin jo.
 
Takaisin
Top