Urheilusta :)

Eipä oo tosiaan tarttenu elokuun puolivälin jälkeen paljon urheilusta haaveilla. Muutamaa pidempää koiralenkkiä lukuunottamatta en tehny koko aikana yhtään mitään liikunnallista ja se kyllä näkyy ja tuntuu! Nyt onneksi pahoinvointi jo selvästi helpottamaan päin, joten eiköhän tässä kohta taas kynnelle kyetä. :)
 
Mä oisin varmaan sahaillu ranteita jos en olis päässy salille ym. Nytkin alkaa olla jo elefanttiolo, eikä pysty paahtaa täysillä ja se meinaa vähän ahdistaa. Kai siihen tottuu.
 
Aloitin kaksi viikkoa sitten jumpassa jossa kävin alkuvuodesta. Käsilihakset kadonnut kokonaan ja herra isä tätä hengästymistä! Ei oikein naurata kun portaiden nousukin saa puuskuttamaan kuin mitkäkin mäkijuoksutreenit.
Olen koko lokakuun pitänyt askelmittaria, ja 10 000 askelta tulee kyllä ihan arkiliikunnalla täyteen.
 
Mä hengästyn todella nopeasti kävellessä, portaita noustessa, mutta sit taas esim spinningissä henki kulkee tosi hyvin. Outoa.
 
Mulla sama! Yhden kerroksenvälinkin kävely hengästyttää, mut rankat kuntonyrkkeilytreenit on ihan eri asia, tuntuu vaan että energiaa tulee jostain lisää ja lisää kun vauhtiin pääsee, eikä todellakaan tee mieli lopettaa kesken tai edes hidastaa. Päin vastoin: tuntuu aina että tunti loppuu kesken!
 
Mäki jaksan lenkkeillä yms, mut eilen kävelin vessasta sohvalle (5m) ni mies totes et kauhee sun sydän hakkaa lujaa :)
 
Täällä kärsitään jo toista viikkoa vuodelevosta, joten alkaa hiukan hermot mennä. Kaikki, jotka saatte liikkua, urheilkaa hei pliis munkin puolesta! Pöpähdän kohta!
 
Salilla ja vesijumpassa pystytty jo käymään 3vk ajan!! Jeee! Ja keskiviikkona kokeilin bodypumppiakin 2,5kk tauon jälkeen. Hyvin pystyn jo vähän tekemään ku aamupäivästä liikkuu, illan mittaan olo vieläkin huononee jonkin verran... Mut ai että ku tuntuu taas hyvältä ihan vaan sekin että saa lihakset kipeiksi :wink Vaikka se toki pahentaa vaappumista :D
 
Kolmepäiväinen body & mind -viikonloppu Vierumäellä takana: chiballia, pilatesta, joogaa, syvävenyttelyä, aquadancea, rentoutusta ja metsässä patikointia. Kyllä teki pitkästä aikaa NIIIIIN hyvää että! Oon ollu eilisestä lähtien yhtä hymyä. :)
 
Varpunen, kuulostaa tosi ihanalta!
Itse kävin tänään hölkkäämässä.

Mites muilla, aiotteko hankkia uusia treenivaatteita? Olen yleensä käyttänyt ihonmyötäisiä treenitoppeja, mutta ne kiristävät vatsasta ja valuvat ylös juostessa. Pitäisikö vaan ostaa liian suuri paita tj?
Haluaisin myöhemmin kokeilla vesijumppaa, mutta vanha kaksiosainen ei mene kohta enää päälle. Bikineitä en ole kokeillut.
 
Minä mietin juuri eilen pitäisikö satsata uusiin urheilurintsikoihin, entiset alkavat jo puristaa kun rinnat ovat turvonneet. Ostin normirintsikoitakin parit isompaa kuppikokoa, mutta joudun ostamaan kohta varmaan vielä isommat kun tissit alkavat jo tursuta kohta niistäkin :D saapahan kokea tällaistakin vaivaa välillä, normaalisti ongelmana on ollut se, että a-kuppiset ovat liian pienet ja b-kuppiin saisi työntää täytettä ainakin toisen rinnan kohdalle, että istuvat kunnolla :P
 
http://www.hm.com/fi/product/30899?article=30899-C

mulla on ollu jo ennen raskautta käytössä pari näitä h&m:n urheilutoppeja, ite tykkään tosta löysästä mallista. Alareuna kun ei oo sellanen roikkuvan löysä niin asettuu hyvin eikä nouse tms :) harmi kun hankkiuduin eroon parista liian isosta ja ostin pienempiä, isommille ois voinu tulla jossain vaiheessa käyttöä :grin
 
Ostin hulluilta päiviltä uudet shock absorberit (urheiluliivit) jotka ovat kokoa suuremmat kuin vanhat. Ajattelin että niille voi olla tarvetta myös raskauden jälkeen kun haluaa päästä ylimääräistä kiloista eroon, mutta rinnat voivat vielä olla täynnä maitoa.
Olen ensisynnyttäjä, joten en sitten tiedä miten käytännössä käy...
 
Mulla on kans käytössä vastaavanmallisia treenitoppeja kuin ahk87:llä. Eli sellaisia, jotka ovat malliltaan hieman löysempiä ja joissa on alareunassa resori. Mahtuu vähän isompikin massu eivätkä kuroudu treenatessa kainaloihin. Suosittelen!
 
Onko kenelläkään tietoa miten selkälihaksia voisi treenata nyt tässä vaiheessa raskautta? Olen itse treenannut niitä kuntosalilla siinä selkälihaspenkissä, mutta nyt kun vatsa alkaa kasvamaan niin se alkaa arvelluttamaan. Ei myöskään tunnu niin kivalta laittaa pää alaspäin. Vatsalihaksista löysin tietoa netistä, mutta selkälihaksista en ole oikein löytänyt.
 
Samaa mietin minäkin. Vatsalla makaaminen tuntuu jo nyt (16+1) oudolta. Olen yrittänyt soveltaa jumppapalloa. Tai sit konttausasennosta, mutta silleen ei saa lisäpainoja. Tosin mun surkea selkä ei niitä lisäpainoja tarvitsekaan, pitäisi vain jaksaa vääntää monta toistoa jotain kevyttä.
 
Jumpassa tehtiin kerran selkätreeniä polvi-istunnassa, peppu ei saanut ihan koskettaa jalkoja kuitenkaan. Siitä sitten suoralla selällä eteentaivutus - ylös-liikettä. Aika tehokkaasti taisi silloin tuntua reisissäkin. (En nyt tiedä osasinko ihan ymmärrettävästi selittää tuota.) Kontallaan myös onnistuu sekä alaselän treeni seisten, että viet jalkaa suorana taaksepäin.
 
Mä en nyt oo käyny aikoihin salilla enkä missään pump-tunneillakaan, mutta vanhasta tuli mieleen, et mites sellanen ihan perus "hyvää huomenta" -liike? Eli seisoma-asento, tanko harteille ja siitä taivutus suoralla selällä eteenpäin ja nosto takaisin ylös. Vai käykö se liikaa myös massun päälle?
 
Takaisin
Top