Unirytmi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eevis4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonni, nyt alkaa unikoulu vol.2 ja eri huoneessa.
Viimeksi tassutellen ja nyt tiukemmin piipahdellen.
Hirvittää jo valmiiksi.

Mun teki mieli luovuttaa kolmannen unikoulu yön aikana, tuntu ettei siinä ollu mitään järkeä. Vaikka vauva pysyi koko ajan omassa sängyssään eikä ollu mitään hirveitä itkuraivareita mutta se koko aikanen heräily jolloin siis välittömästi itku, väsytti niin että oisin voinu nukahtaa pystyyn. Mutta nyt neljäs yö takana ja viime yönä nukku jo yhden 4 tunnin ja 2 tunnin pätkän, jospa se tästä pikku hiljaa :)

Anjuska! Niin täälläkin... Laitan pojat kohta samaan huoneeseen nukkumaan. Ei tästä tuu yhtään mitään. Onneksi lohduttaa ehkä hieman se, että tietää, että kyllä se jossain vaiheessa alkaa nukkuakin..

Sss, hienosti jaksettu. Sitten vielä kun on kolme viikkoa sujunut hienosti ja taas pakitetaan, niin saa uudelleen kaivaa tsempin itselleen. Näinhän se menee, mutta onneksi vääntö palkitaan. Ja kyllä se lapsikin hyötyy siitä yhtenäisestä unesta. Meillä taas huonommat yöt takana, onneksi tietää, että kyllä kohta helpottaa!

meillä oli ihan kamala viime yö! Todennäköisesti johtuu nuhasta ja on varmasti ikävän tuntuista varsinkin makuuasennossa kun henki ei kulje kun suun kautta :sad001 tyttö nukkui lähes koko yön mun masun päällä,heti kun laskin viereen niin johan se taas kitinä ja vaikeroiminen alkoi o_O mutta onneksi nää nuhat nyt tulee ja menee. Mitkäs ne parhaimmat nuhatipat tän ikäiselle? Muutenhan meillä tyttö nukkuu kokonaisia öitä veljen kanssa samassa huoneessa,oon jo tottunut nukkumaan sen 8 tuntia putkeen ja siksi tää rikkonainen yö tuntuu vieläkin raskaammalta:eek:

Eevis: Oliko alkuun hankalaa, kun alkoivat nukkua samassa huoneessa? Meillä on ongelmana sen huoneen pienuus... Kaks sänkyä mahtuu, mut ei mitään muuta siinä tapauksessa. Esikoinen ei halua nukkua eri kerroksessa yksin. Siksi nukkuu vauvan huoneessa (hänen sänkynsä on tuotu sinne) ja vauva nukkuu edelleen mun kanssa samassa huoneessa, tosin pinnasängyssä alkuyön ja aamuyöstä otan viereen kun alkaa hulinat enkä jaksa nousta.. Onko vinkkejä tuohon lastenhuoneeseen siirtoon?

No ongelma on se että niitä ei voi viedä yhtä aikaa illalla nukkumaan tai kumpikaan ei nuku :grin illalla arvioidaan kumpi on väsyneempi ja hänet nukutetaan ensi ja sitten vasta viedään toinen. Toinen ongelma on se että jos vauva herää yöllä niin aika äkkiä täytyy reagoida ettei veli herää. Mutta muuten on toiminut ja meillä ainakin helpotti isomman lapsen mustasukkaisuus vähän kun vauva ei saa nukkua enää meidän huoneessa, isompi koki sen todella epäreiluksi että miksi hän ei saa nukkua meidän kanssa mutta tyhmä vauva saa :grin

No arvelin myös että villitsevät toisiansa jos laitetaan samaan aikaan nukkumaan. Meillä ollut myös kyllä tuota mustasukkaisutta isomman puolelta. Täytyy ehkä vielä siirtää tuota suunnitelmaa... Parasta olis, jos esikoinen suostuisi siirtymään oikeaan huoneeseensa nukkumaan. Huokaus. Mut sekin heräilee joskus öisin ja tulee sitten herättämään mut.

Minea laitettiin noin 7kk iässä veljen huoneeseen, , silloin ei reagoinut siirtoon mitenkään kun ei varmaan ees tajunnu missä nukkuu. Luulen että nyt isompana kun siirtäisi niin varmasti kapinoisi vastaan. Toivottavasti LiLLY löydätte kaikille sopivan ratkaisun ja yöt rauhoittuisi. Minäkin nyt jännitän tuleeko Minea kipeäksi vai ei. Annoin nyt yötä vasten kipulääkettä ja nenäsumutetta varoiksi. Mulla on huomenna aamuvuoro töitä ja unta olis saatava :rolleyes:

Meillä on unikoulu menny vaihtelevasti, yhtenä yönä nukku jo 3 ja 4 tunnin pätkät. Mutta sit joka yö on semmonen tunnin-kahden valveilla olo jakso. Ei todellakaan jaksais ite valvoa keskellä yötä ja koittaa saada toista uudestaan nukkumaan kun yöunet on muutenki nyt niin vähissä.

Meillä valvottiin kans viime yönä klo 01.30-02.45 toivottavasti oli vaan planeetat väärillä paikoilla.

Tsemppiä unikouluun -sss! Oletteko muuten sulkeneet allergiat pois? Meillä helpotti yöt jonkin verran, kun jätin tietyt ruoka-aineet pois. Poitsulla on myös ollut kutisevaa ihottumaa. Mutta mitens näistä nyt kaikesta ottaa selvän.... Aina on jotain vaihetta menossa muutenkin :/

Pistäytymis-unikoulumme:

1. iltana nukahti noin 20 minuutissa. Ekana iltana/yönä annoin itkeä 1min aina ennen kuin kävin huoneessa, laskin vauvan makuuasentoon, silitin kerran selästä ja taputin paristi pyllystä ja sanoin että nyt nukutaan lempeellä äänellä. Joskus lisäksi suhisin.
Yöllä oli valveilla n. 30min ja myöhemmin tunnin ja kävin tekemässä saman kuvion yhteensä n.20 kertaa.
Nukkui kuitenkin ihan hienosti kaikenkaikkiaan! Eli n. 2,5h+1,5h+4h+2h

2. iltana nukahti ilman yhtään kitinää. Nukkui yhtäjaksoisesti 8h, imetin valoisassa ja vein vielä jatkaan unia. Kitisi n.10 min, jonka aikana kuuntelin itkua aina 2min ennen kuin menin toistaan lyhyen pistäytymisen. Nukkui vielä 3h.
Olen iloinen!!

Ensi yö todennäköisesti yhtä helvettiä, kun menee näin törkeesti iloitsemaan...

LiLLY: en osaa arvioida että mikään ruoka allergisoisi kun ei mitään oireita ole.

Ja neukkutätihän meille sanoi, että yöheräilyt loppuu luultavasti vasta sitten kun lopetan imetyksen...

Kuulostaa Anjuska hyvältä tuo teidän unikoulun edistyminen!!

-sss: Jospa tää on nyt sit vaan vaihe joka menee pian ohi. Ja hienostihan teilläkin ovat unipätkät pidentyneet. :)

Oih Anjuska! Mä meinaan niiiin kokeilla tuota samaa kunhan tulee pieni tauko töistä. Kuullostaa todella hyvältä. :)

Meillä poika lähti seikkailemaan yöllä yksinään isin kainalosta:greet025 Löysin hänet kiipeilemästä portaikosta klo 05 kun en itse saanut unta ja ihmettelin outoja ääniä. Onneksi oon herkkäuninen, ties minne tuo ois karannut keskellä yötä! Onneksi ei telonut itseään portaikossa.. Iskä ei tietenkään ollut heränny pojan karkumatkaan laisinkaan.:rolleyes:

Pistäytymis-unikoulu on jatkunut hyvin!

Nytkin laitoin sänkyyn 21.20, Meena kiukutteli 4min, kävin kippaamassa maate ja sanoin lempeällä äänellä "nyt nukutaan" ja suhisin, kitisi 2min ja hiljeni.

Eilen illalla klo21 oli sama juttu (paitsi ootin 3min) ja yöllä heräs vain klo4 syömään ja nukkui kahdeksaan asti.

Meillä kävi toissa iltana niin, että Elma tipahti meidän sängystä. Löysin hänet sitten sängyn alta lohduttomasti itkemästä.... Kevyesti oli kai tipahtanut, koska mitään ääntä en kuullut vaikka viereisessä huoneessa olin. Meillä ei olla siis tähän saakka nukuttu missään muualla kuin vanhempien sängyssä, alkuilta yksin ja loppuyö vieressä.
No. tästä putoamisesta nyt harmistuneena, päätin eilen että alkuillat täytyy alkaa nukkua omassa sängyssä, ettei vaan satu pahemmin. Siinä iltaimetyksen aikana juttelin Elmalle että näin on, nyt on opeteltava jotain uutta mutta että ollaan tässä sitten kuitenkin ihan vierekkäin, vain pinnat välissä. Ensi yrityksellä ei onnistunut omaan sänkyyn siirto, vaan tuli kamala parku, niin kuin aina ennenkin. Otin ja imetin sitten vielä hetken sylissä vilttiin käärittynä, ja siitä siirsin omaan sänkyyn. Aika pitkään katseli minua kyllä silmiin ennenkuin antoi unelle periksi, mutta nukahti kuitenkin ja nukkui 1.45 saakka omassa sängyssään! Siitä eteenpäin sitten otin viereen.
Tänä iltana nukutin samalla taktiikalla ja nukahtaminen tapahtui huomattavasti nopeammin, ei tarvinnut varmistella olenko vieressä vai en. Muutama pieni itkun alku tuolta on kuulunut, mutta nyt unta omassa sängyssä on tullut jo 2h 30min. Ehkä siis on toivoa, että meilläkin vielä opitaan omaan sänkyyn, ainakin osaksi yötä!!! Muutaman tunnin yhtäjaksoiset unijaksot tulevat kyllä äidille ihan tarpeeseen - töihin kun on aamuisin kuitenkin lähdettävä vaikka kuinka olisi rikkonainen yö takana.

Voi tyrä kun oli eilen vaikeaa saada tyttö unille! On siis jonkinasteinen nuha ei kuumetta tauti päällä! Yleensä jää ihan nätisti yksin nukkumaan mut eilen ei mitenkään! Lopulta nukahti isänsä syliin vasta joskus 22 jälkeen kun normisti nukahtaa jo ennen 21! :eek: No tänään toistui sama itkuraivari kun päikkäreille olin laittamassa. On viime aikoina nukkunut sisällä kun harjoitellaan päiväkotia varten,mutta ei tänään,kokeilin kolme kertaa puolen tunnin välein nukuttaa vaan ainaista huutoa.lopulta vein ulos vaunuihin ja aluksi parku sielläkin ,lopulta uni vei voiton ja tuolla tuo nukkuu vieläkin pilkkopimeässä :nailbiting: Liekö tämä liittyy tohon tukkoisuuteen tai sitten siihen kun oltiin mieheni kanssa viikonloppu poissa ja jätettiin lapset hoitoon,ja nyt sitten kostetaan se poissaolo huutamalla,valvomalla ja ruokalakolla:grin :laughing002

Eevis, sympatiat sinne. Meilläkin on nytten kaksi päivää ollu yhtä helvettiä tuo nukuttaminen tai nukkuminen yleensäkkin. Päikkäreille nukutin tunnin verran kun yleensä nukahtaa max 5 minuutissa. Eilen yöunille nukuttaminen kesti saman verran. Puoli tuntia nukku ja sitten joutu taas nukuttamaan uudestaan yli puoli tuntia. Nuhaa on mutta kuumetta ei. Toivon todellakin että johtuu vaan siitä eikä olla nytten ottamassa jotain jättiharppausta taakseppäin näissä nukkumisissa.

Takaisin