Unirytmi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eevis4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on ollut tässä viikon verran myöskin vaikeuksia yö-unille menossa. En tiedä liittyykö siihen että harjoitellaan tässä samalla päikkärinukkumista pinniksessä. Pelkkä makuuhuoneeseen vieminen ja pinnikseen laittaminen saa pojan suuttumaan.. Ja siitä on sitten vaikea saada rauhoittumaan että nukahtaisi.

Huoh. Tällä kertaa oli miehen nukutusvuoro ja saikin likan nukahtamaan noin 15min mutta taas kerran heräsi 30min nukkumisen jälkeen. Itkee ihan kuin oikeasti sattuisi johonkin ja päästeli muutamat pierutkin. Ei olla kokeiltu mitään uusia ruokia eikä ole edes sitä maitorahkaa tai jogurttiakaan saanut nytten kun pelästyin että siitä olisi kyse. Jouduin nukuttamaan syliin ja kuorsasi siinä kunnes laitoin takaisin omaan sänkyynsä niin heräsi taas. Kyllä hän sinne sitten nukahti mutta mietityttää nytten että olisiko silti kyse jostain allergiasta eikä vain siitä että on kipeä..

Nyt viikko pistäytymis-unikoulua takana. Suosittelen!!!!
Aiemmista öistä olenkin kertonut. Viimeiset kaksi yötä:
ma-ti nukkumaan 21.30, kitisi n.klo 01 ja odotin kahdesti 5min. ja sit rauhottui unille (eli alle vartissa), heräsi 5.30 jolloin imetin ja herättiin 9.00.
ti-ke nukkumaan 21.30, heräs 6.30 jolloin imetin ja herättiin 9.10.
Happy, happy!!

Meillä toimi myös tuo pistäytymis unikoulu, joka sisälsi myös tassuttelua (päiväunille mentäessä). Sellainen meille sopiva unikoulumix :)

Mä en tiedä miten meiän pitäis edetä tän unikoulun kaa kun nyt nukutaan semmonen 5h putkeen mutta joka yö valvotaan tunti-2 siinä unien välissä enkä ite jaksais. Heti jos huoneesta lähtee niin alkaa itku. Onks teillä taltutus vinkkejä kuinka päästä eroon tosta valveillaolo jaksosta?

Kauanko teillä on -sss kestänyt tuo että keskellä yötä valvotaan? Meillä oli jossain kohtaa tuntemattomasta syystä tuota samaa mutta muistaakseni kesti vain kolmisen päivää ja meni itsellään ohi. Minä tosin nostan edelleenkin loppuyöksi viereen jos 12 jälkeen herää.
Nyt on tosin pakko hehkuttaa että eilen nukahti valehtelematta kymmenessä sekunnissa kun laitoin sänkyynsä nukkumaan. Heräsi kerran itkemään siinä 22.30 aikoihin mutta nukahti heti uudestaan kun vain laittoi takaisin makoilemaan. Mies oli sitten jossain vaiheessa yöllä hakenut likan viereen ja siinä hän nukkui mun kainalossani puoli kymmeneen asti.

Kokeile sitä pistäytymistä sillon yöllä. Käyt vaan parin-5min välein pistämässä makuuasentoon ja taputat vähän pyllylle. Jospa luovuttais kun ei saa palvelua/seuraa.

Meillä on tätä unikoulua nyt kestänyt vähän vajaa pari viikkoa ja tän aikana tullut..

Miten muuten teillä muilla ootteko tarkkoja siitä mihin aikaan aaamulla herätään? Mä oon pitäny tähän asti kiinni siitä että noustaan viimeistään klo 9. Mutta mua nukuttais kyllä pidempään kun ei niitä kunnon yöunia saa ja tyttökin heräilee siinä vasta kun mä alan nouseen tai herättelen sen. Poden huonoa omatuntoa jos nukuttaiskin miten nukuttaa ja jos joskus herättäiskin vasta vaikka 10 aikaa.. :grin Mieli kyllä tekis välillä nukkua pidempään jos neitikin vetelee hirsiä.

Mä ainakin nukun niin pitkään kun likalla riittää unta. Välillä herätään 8 ja välillä vasta puol 10. Kuitenkin laitan aina samaan aikaan yöllä nukkumaan.
Mäkin ehdotin miehelle että kokeillaan tuota pistäytymis juttua. Nyt kuitenkin alkuun tehdään silleen että ollaan samassa huoneessa mutta ei vieressä koska likka ei osaa vielä nukahtaa ittekseen. Tänään päikkäreille nukuttaessa ainakin toimi hyvin joten toivoa on. :)

Meillä nukutaan aamulla niin pitkään kun nukuttaa, 9.00-10.30 välillä noustaan ylös. Yleensä mie torkutan poikaa tissillä vielä jonkun aikaa sen jälkeen kun se jo varmaan ois valmis heräilee...

Joo, meillä kans unta palloon niin kauan kuin pystyy. Yleensä kyllä noustaan viimeistään klo 9 ylös. Ja tosi harvoin niin pitkään nukkuu edes. Torkutan kans tissillä, tai ainakin yritän varsinkin viikonloppuisin kun saisi nukkua pitkään. No yleensä tietenkin silloin herätään jo klo 7. Pöh. Esikoisen lukujärjestys on niin vaihteleva, ettei saada tähän taloon mitään kunnon aamurytmiä.

Meillä poika herää kellontarkkaan seiskan maissa ja haluaa nousta telmimään heti. Mua kyllä nukuttais pidempäänkin, mutta vuorotellaan miehen kanssa kumpi nousee..

Tänään on taas nukkumiset onnistunu! Päikkäreille nukahti suht kivuttomasti, niinku yöunillekin. Eikä nytten ole herännyt kertaakaan 21 jälkeen eli pian 4 tuntia nukkunut putkeen omassa sängyssä. :) nytte tottakai valvottaa mua loppu yön ku tälleen menin sanomaan "ääneen". :D

Selvisimme rään täyteisestä yöstä suhteellisen hyvin. Poitsu nukahti yksikseen klo 21 jälkeen ja heräs yhden aikaan itkemään. Sain kippastua takas maate ja jatkoi uniaan 05 asti. Silloin imetin ja torkahteli siitä sitten seiskaan asti heräillen 20 min välein. Noooh.. Sit kun poitsu nukkui alkuyöstä, niin minä valvoin yöllä ja odotin koska se herää :D Aamulla mua olis nukuttanut vaikka kuinka paljon! Armoa ei tule aamuisin. Minä olen aina se joka nousee pojan kanssa. Nykyään myös viikonloppuisin silmä kourassa :|

Niin ja piti vielä kirjoittaa, että kokeilen nyt poitsulle viljatonta ruokavaliota. Öisin ei oo itkeskellyt enää niin kuin ennen. Alkoi vähän niin kuin vahingossa viime lauantaina, kun ei syönyt puuroa illalla ja nukkui hyvin yön. Siitä innostuneena nyt oltu ilman viljoja. Ens viikolla on neuvolalääkäri juuri liittyen mun allergiaepäilyihin ja konsultoin siellä lääkäriä tietty enemmän.

Jaahans. Viime yö olikin sitten jotai aivan muuta. Pääsin vasta kolmelta yöllä nukkumaan koska olin töissä. Likka heräs aika tarkalleen 5min sen jälkeen kun pääsin sänkyyn ja siitä hän valvoi, pomppi ja pyöri aina puoli viiteen asti. Puoli yhdeksältä noustiin ylös. Siihen 4 tuntiinkin mahtui pyörimistä ja mölinää. Tätä mammaa väsyttäis vähän.

Meillä menty tämä viikko pääsääntöisesti yksillä tunnin päikkäreillä..waat :woot: saisivat nukkua vaikka kaksikin tuntia..:grin

Viime viikolla oli muutama tosi huono yö. No nyt palkintona on 8. hammas suussa. Olis taas pitäny tajuta antaa lääkettä helpommin! Raukka ollut säryissään ja mä vaan kuvittelin kapinoivan unikoulua vastaan hyvin menneen ekan viikon jälkeen.
Taidan taas palata siihen että kun tulee "outoja" heräämisiä niin panadolia vaan kehiin saman tien.

Takaisin