Unirytmi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eevis4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä onnistu tuo sotasuunnitelma. Nukuin miehen paikalla ja mies mun paikalla eli pinnasängyn puolella. Oon nukkunu nakit silmillä 00-08 ja heräsin ko mies nosti itkevän vauvan sänkyyn. Kysyin että onko vauva nukkunu koko yön omassa sängyssä heräämättä?!?! Oli kuulemma parin tunnin välein itkeny, mutta mies ei ollu tehny asialle mitään ja vauva oli jatkanu unia.
JA MINÄ NUKUIN! :Ddd pikkusen vissiin väsyttää ko en ees vauvan itkuun oo heränny.

Ärsyttää. Toisen vauvan kanssa uusi rytmi onnistuu täydellisesti. Toinen on taas ihan väsynyt, varmaankin yliväsynyt. Ensin väsyttää, sitten nukkumaan mentäessä piristyy ja nauraa vaan. Jos lähden huoneesta hetkeksi pois, alkaa itkemään. Kun tulen takaisin, niin taas naurattaa. Toinen on kohta nukkunut tunnin, kun tämä yliväsynyt vielä kukkuu. Jos otan sängystä niin pois nIin laittaa kättä silmien päälle ja on väsynyt. Sitten sänkyyn ja naurattaa...voi..

Meillä loppu öiset heräilyt ko "annoin" lapsen nukkua! En oo nyt noussu ylös vaikka vauva itkeeki, hetken itkee ja nukahtaa uudelleen. Tai sitten niinkö viime yönä kun ei herännyt kertaakaan. Nukahti itekseen (!!!) sänkyynsä klo 22 aikaan ja heräs 07, annoin maitoa ja jatko vielä yheksään.
En olis uskonu että noin yksinkertainen homma muuttaa kaiken. :)

Tää tulee nyt puolivitsillä ja syyllistämättä ketään, mukaan lukien itsen, mutta jostain luin, että vauvat haluis nukahtaa, mut vanhemmat ei anna. :) Itse olen tulkinnut sen lausahduksen niin, että välillä on vaikea tulkita, että onko kitinä/itku unenhakuitkua vai huomionhakuitkua. Vai mikä nyt sit sillä hetkellä vauvaa voisi harmittaa. Aika harva vauva varmaan nukahtaa ilman minkäänlaista ähinää. Meillä ainakin on aina ihan mahoton ähkintä/ääntely/kitinä/jokellus/juttelu/heilunta-sessio ennen kuin poika nukahtaa.

Kiitos lilly, tän voimalla oon hillinny itteni öisin enkä ole noussu enää silitteleen/hyssytteleen ;)

Täytyypä kokeilla ens yönä tota. Meille on nyt vakiintunut viiden aikaan herääminen ja sen jälkeen heräilee 15-30 min välein kunnes noustaan ylös. Oon koittanut olla sekaantumatta kovinkaan paljon pojan härväämiseen mut alkaa helposti itkeä kovaan ääneen niin pakkohan sen luo on mennä. :( Välillä oon syöttänytkin mut se ei ole juurikaan auttanut eli ei kyllä nälkäänsä heräile.

Miten teillä kellä on toiminu tuo että ei nouse rauhottelee tai hyssyttelee lasta vaan annatte ite nukahtaa, nouseeko lapsi seisomaan? Ku meillä on se ongelmana kun poika nousee seisomaan ja itkee sit siinä, oon käyny kippamassa takasi makuulleen ni yleensä rauhottuu heti ja jatkaa unia. Mutku ei jaksais koko ajan juosta pojan huoneessa laittamassa poikaa takasi makuulleen...

Meillä molemmat seisoo laitaa vasten..Annan ihan rauhassa seisoskella. Sitten tulevat joko itse alas, kun ovat aikansa hilluneet tai jos alkaa kitinä itku, niin lasken mahalleen ja tassuttelen.

Meillä sama homma kun Citruksella. Viimeyönä poika päätti klo 03 herätä itkemään ja hillumaan, ei rauhottunu millään. Maitoakin taivuin antamaan kun olin 45min yrittänyt kaikkea muuta. Lopulta rauhottui kun isi otti syliin "puhutteluun", ettei yöllä hilluta vaan nukutaan :D Tuon puhuttelun jälkeen vielä päristeli sängyssä n. 10min, kunnes isi huikkasi rauhallisella äänellä omasta sängystään, että lopetappas päristely jo jotta saadaan nukuttua. Poika lopetti heti ja nukahti hetken päästä :D Tiedä sitten paljonko tuo oikeesti ymmärtää puhetta, mutta kaikkea kannattaa kokeilla :D

Meillä heräillään nykyään 2 tunnin välein. En ole päässyt vielä jyvälle mikä vaivaa. Pelkään pahinta eli jotakin ruoka-aineallergiaa. Saa tässä salapoliisiksi ryhtyä. Nousee siis seisomaan sängyssä ja huutaa jo matkalla noustessaan. Aika kaoottista. Viime yönä annoin huutaa ja seistä tunnin verran. Sit oli niin väsynyt ettei enää jaksanut nousta ylös. Mut parin tunnin päästä taas sama juttu. Imetystä venytin vähän vaille viiteen asti. Ei sillä nälkä ole, mutta rauhoittuupa pariks tunniks taas... Plääh. Onneks ei tartte vielä käydä töissä.

Ilona nukkuu nykyään yöt heräämättä ellei lasketa aikaa 04.30 vielä yöksi :) Sen jälkeen kun lakkas yömaitoa saamasta niin herätysaika on ollut tuo..se oli vielä siedettävä kun oli kesäaika, mutta kun kelloja käännettiin niin puoli viisi tuntuu kovin aikaiselta. MUtta olen noussut hänen kanssaan ja antanut tissiä silloin ja sitten ollaan istuskeltu hämärrässä ja vaikka kateltu jotain kirjaa. Nukahtaa uudestaan viimestään tunnin päästä, mutta haluan siksi että herää kunnolla ettei kuvittele saavansa taas yöllä maitoa. Mä olen itse nukkunut nyt ainakin kaksi kertaa 8h heräämättä! Ollut kyllä luksusta ja jaksaa päivän touhutkin paremmin.

Meillä herättiin viime yönä 20 min välein. Sain tassuteltua uneen aina. Hän kun nousee huutaen seisomaan ja huuto ei lopu itsestään. (Niin kuin kirjoitin aiemmin, niin yks yö jaksoi huutaa 3 tuntia putkeen...) Paitsi neljän aikaan imetin. Sit parin tunnin välein heräsi sen jälkeen. Klo 8 noustiin ylös. Hoh-hoijaa..

Meilläkin heräili viime yönä monta kertaa. Voikohan täysikuu vaikuttaa..?

Satru, meetkö yhtä aikaa Ilonan kanssa nukkumaan? Vai onko noi 8 tunnin unet tullut muuten, kun tyttö on nukkunut myöhempään kuin puoli viiteen? Voisin kokeilla jotain tommosta taktiikkaa seuraavaksi.

Hanskimus, joo meen. Ilona on aika nopea nukahtaja ja minäkin sammun hetkessä. Mennään nukkumaan viimeistään puoli yhdeksän :D Kyllähän se vähän harmittaa kun kaverit lähtee baariin silloin kun mä meen nukkumaan, mutta pidän nyt tärkeämpänä omaa nukumista/jaksamista kun on univelkaa tullut monelta kuukaudelta :) Ilona on ruvennut nukkumaan päiväuniakin paremmin, yleensä nukkuu kahdet unet. Toiset lyhyet ja toiset saattaa kestää parikin tuntia, mikä on aikasempaan suuri muutos.

Levottomia öitä on ollut. Viime yönä valvottiin klo01.30-04... Kun ei rauhottunut niin luovutettiin miehen kans ja katsottiin telkkaria. Minä nukuin sit lapsen kanssa 8.20 asti, mutta miesraukka nousi töihin 6.20.
Onneks oltiin kerrankin menty ajoissa nukkumaan, eikä vielä kaupan päälle valvottu huviksemme puolilleöin, niinku useimmiten.

Joo oli muuten täysikuu; syytetään sitä erittäin huonosta yöstä! Optimistisena siis ensi yötä kohti....

On muuten ihan käsittämätöntä miten joka aamu kello on tasan 04.30 kun Ilona kapuaa ylös. Tänä aamunakin kun katsoin kelloa niin oli juuri tuon puoli viisi. Todella tarkka sisäinen kello hällä. Tosin olihan Ilona jo täsmällinen syntyessään kun syntyi laskettunapäivänä :)

Mulla meni usko tuohon aikaisen ylösnousun taktiikkaan heti jo nyt. :grin Poika heräsi 5:30 vaatimaan maitoa ja otin sitten olkkariin syömään. Pimeässä istuttiin, vain ulkoa tulevassa valossa. Seitsemältä räppäsin valot ja aloitin aamun, kun ei tuo yks ollutkaan enää halukas nukkumaan. Pari kertaa näytti uihtavan syliin, jolloin siirsin sänkyynsä mutta sai siitä hermoraivarit. Lopulta puoli ysiltä poika kirkui itsensä uneen, kun oli jo aivan yliväsynyt. :meh: Pakko oli itsekin nukkua ja yhdeltätoista noustiin lopullisesti uuteen päivään. Ei kyl nyt mennyt kuin Strömsössä tämä. :wink

Oon mäkin välillä mennyt keittämään kahvit kun on näyttänyt ettei likkaa nukuta, sit ei olla nukuttu vaan aloitettiin aamu sit "vähän" aikaisemmin :) Ja nukuttu kun nukahtaa. Nyt kun ei enää syö yöllä ja nukkuu niin joka päivä on arvoitus se monet päikkärit nukkuu. Eilen nukkui kahdet (tosin oli muskari ) ja tänään nukkui 2 1/2h päikkäreitä, tuskin nukkuu enää toisia unia. Päivä kerrallaan..usko mua, tulee vielä aika kun näitä saa repiä sängystä ylös :)

:D ensin harmittaa, kun toinen ei nuku ja sitten taas se, kun nukkuu niin paljon. :grin Eipä yhdestä kerrasta vielä voikaan mitään sanoa. Täytyy vähän kattoa, kuinka tää homma lähtee muodostumaan.

Viime yönä on vaan 3 herätystä (muistaakseni)! Klo 21 nukahti, heräs 02 aikaan. Sain nopeesti takas uneen kun kävin kippasemassa takas makuulteen. Klo 05 oli hankalampaa, joten imetin ja jätin viereeni nukkumaan, kun ajattelin että kohta taas herää huutamaan. No heräskin vasta vähä vaille 7. Ja taas imetin ettei olis herättänyt vielä esikoista. Nukahtikin sit ja heräs vasta 8 jälkeen. Muita herätyksiä on saattanutkin olla, mut olen niin väsynyt ollu, etten ole ehkä rekisteröinyt. On mennyt ihan liukuhihnalta nää yöt nykyään kun olen joutunut niin usein heräilenään. Olen antanut nyt aika suppeaa ruoka-ainelistaa sekä rasvannut poitsun ihoa joka ilta hyvin. Toivottavasti alkais yöt nyt helpottaa. Ja nyt kun täällä hehkutin niin varmasti taas ens yönä heräillään tiuhaan tahtiin...

Takaisin