Unirytmi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eevis4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lurua: Kuulostaa hienolta!!
Ja sitten kommenttini tuohon aamun unien jatkamiseen. Jos tyttö nukahtaa jo lähempänä seiskaa yöunille, niin varmaankin on jo viiden aikaan nälkä. Ja saattaapi olla kokonaisuniaika jo täynnä kuuteen mennessä. Toki on yksilöllistä! Jos saisit nukkumaanmenoaikaa jossain vaiheessa vähän myöhemmäksi, niin saattaisi aamullakin nukkua pidempään. Ehkä teillä on nyt menossa sellainen siirtymävaihe, kun neitokainen on oppinut nukahtamaan ilman tissiä. Hiljaa hyvä tulee. Tsemppiä! :)

Ja meillä kans klo 20-21 nukahtaa ja yleensä viimeistään klo 7 noustaan ylös. Aamuimetys klo 05-06 yleensä.

Lurua, mahtava juttu ja hyvä, että jaksoit!! :) :)

Meillä mennään yöunille klo 20.ja herätään klo 6-6:30 nykyään..joskus saattavat nukkua 7.asti. Valvovat pari tuntia ja sitten menevät ekoille päikkäreille. Itse olen herännyt synnytyksestä lähtien joka aamu klo 5. joten en ole koskaan ajatellutkaan, että miksi heidän pitäisi nukkua pidempään. Hyvät yöunethan tuossa on. Toisaalta, menen itse aikaisin nukkumaan ja herään aikaisin - tämä on meidän perheen rytmi.

Ainut, mitä "manailen" - melkein kiroan ja hetken päästä nauran- ovat päiväunet. Ihan mahdotonta touhua. Tällä viikolla molemmat ovat vetäneet itsensä yliväsyneeseen tilaan useasti ja nukkumaan mennessä toinen innostuttaa toista. Sitten toinen yrittää suunnilleen pinnasängystä pois ja heiluu laitaa vasten kuin mikäkin ja samaan aikaan yritän nukuttaa toista ja toivoa, ettei toinen kaadu ja lyö päätään... --> itku, molemmat taas ylhäällä.

Edit. Minä se jaksan aina yhtä epäselvästi kirjoittaa....... :grin

Olen Lurua imettänyt meidän neitiä tassuttelu-unikoulumme jälkeen aikaisintaan 6h nukahtamisesta. Useimmiten menee kyllä 8h. Kokonaisuudessaan nukkuu 10-12h yöunia, mutta ei todellakaan nukkuisi jos en imettäisi aamuyöllä. Unirytmi edelleen klo22 unille, ylös klo8-10.

Eikä ole silti rinnan perään heräillyt ylimääräisiä unikoulun jälkeen.

Hampaat rikkoo hyviä unia tottakai, mutten silloinkaan imetä ennen kuin 6h on täynnä vaan isken panadolin ja pronaxenin kehiin ja yleensä sit löytyy uni.

Meillä on nyt useampana yönä peräkkäin hihhuloitu 03.30 aikaan. Olen imettänyt, koska olen myös saanut jäbän rauhoittumaan ilman imetystä, mut sit on heräillyt viiden minuutin välein siitä eteenpäin. Jos imetän, niin sit nukkuu noin puol kuuteen-kuuteen asti jolloin imetän uudelleen ja viimeistää seiskan jälkeen nousemme ylös. Tosin minä voisin jatkaa unia vielä pidempään :D. Olen tulkinnut nyt niin, että sen 6 h unipätkän jälkeen on jo ollut nälkä. Saas nähdä miten käy nyt kun on taas lusikkaruoka ruvennut kelpaamaan. Jos ei sit yölläkään iskis nälkä niin aikasin.

meillä on näköjään jäänyt pysyväksi nää vain yhdet päikkärit. Pituus vaihtelee puolesta tunnista aina jopa lähes 4 tuntiin:eek: ei oo vaikuttanut yöuniin mitenkään,vaan neiti posottelee 20.30-08 nyt joka yö. Joinakin öinä herää joskus 5-6välillä,mutta kun ottaa silloin viereen niin on sitten rauhottunut uudestaan unille. Olen itse ihmetellyt miten hän jaksaa olla syömättä sen yli 12 tuntia,mutta kun ei kerta valita niin oon ihan tyytyväinen vaan ja toivotaan että tämä jatkuu:rolleyes: iltapuuron syö 19.30 ja maito heti perään. Aamupuro on yleensä 08.30-09.

Meillä on viimeiset kaksi viikkoa ollut kova sana: YLIVÄSYMYS. Päivisin vetävät itsensä jatkuvasti yliväsyneeseen tilaan, villitsevät toisiaan....sitten heijaan molemmat uneen (kestää keskimäärin 2 tuntia). Sitten nukkuvat 30min. ja ovat 15min.pirteinä ja taas sama rumba jatkuu...voi....sitten jossain kohtaa nukkuvat sen pari tuntia ja kaikki on ihan "normaalisti".

Yöunille kyllä nukahdetaan - ei haittaa - sen verran kaaoottisia olleet nämä muutamat päivät nyt.

Meilläkin alkaa "unikoulu"..eroon heijaamisesta ja kahden tunnin nukuttamisista päikkäriaikoihin. Toivottavasti mun pää kestää itkun. Kertaa kaksi. No tästä se kai lähtee..phuh.

Tsemppiä Citrus!

Meidän yöt ovat nyt olleet helvettiä. Jatkuvaa seisomaan nousemista ja sit huutoa siihen perään. Viime yönä huusi yli tunnin putkeen. Panadoliakin jo annoin.. Mut ei se kyllä särkyä sit ollut. Toivon että tää vaihe menis nyt pian ohi. En jaksais itse olla tuttinakaan. Ens yönä taidan yrittää tarjota oikeaa tuttia kun huuto alkaa...

Eka kerta kokeiltu. 1,5 tuntia meni ennenkuin nukahtivat ja voi sitä huudon määrää..
Toivottavasti nyt jaksan pitää tätä yllä enkä yöunille mentäessä nopeuta hommaa taas heijaamalla..saati päivällä.

Kiitos..se itkun kuuleminen onkin se pahin juttu. Varsinkin kun on mahdotonta antaa molemmille läheisyyttä samaan aikaan (pinnasängyt eri puolilla huonetta unien rauhoittamiseksi).

Tsemppiä Citrus! Ei voi kun kuvitella vaan millanen show on kahden nukuttaminen.. Meillä yöt on yhtä unikitinää ja välillä pitää paijata. Kerran yössä annetaan maitoa. Opettelee ilmeisesti kävelemään unissaan. Joku päiväunikoulu meilläkin varmaan edessä jossain vaiheessa, että oppis nukkumaan muuallakin kun ulkona rattaissa.

Maanantaina alotettiin meilläkin unikoulu kahden viikon valvomisen jälkeen kun isämiehellä helpompi työviikko. Mies heräs kolme ekaa yötä ja rauhotteli takas uneen 3-6 yössä, kuuden jälkeen sitte nostin tissille ja nukuttiin vielä pari tuntia.
Nyt iltarytmi on selkeä,
20-21 iltapala
21.30-22 100-130ml maitoa sylissä pimeässä makkarissa, hyvän yön toivotus ja lasketaan omaan sänkyyn. pidetään kättä selän/takapuolen päällä hetki ja poistutaan makkarista.
YÖLLÄ tassutellen tai sylissä takas uneen jos sattuu herään
06.00 jälkeen tissiä
07-09 herätys ja aamupala.

Viime yönä vauva nukahti 22 aikaan, heräs itkeen 23 maissa ja silittelin takas uneen. Menin ite nukkuun klo 24 ja heräsin ko vauva itki... 07:15!!!
Aivan sairaan siistiä! Oon nukkunu viimeks raskaana ollessa noin kauan heräämättä! Nyt sormet ja varpaat ristissä toivon samanlaista yötä ja pelkään pahinta kun isämies on yötyössä ja oon yksin yön :/

Mahtavaa enmastina!! Peukut pystyssä, että jatkuis yöt yhtä hyvin.

Minä psyykkaan täällä itseäni tämän yön heräilyjä varten. Mulla on suunnitelma; aion "kampata" poitsun heti takas makuulteen kun alkaa huidella pitkin pinniksen laitoja. Se ei osaa unissaan mennä takas makaamaan ja jää huutamaan seisten. Katsotaan montako kertaa saan sen kellistää...

Jaksoin viime yönä kellistää poitsun 05 asti. Sit annoin maitoa ja nukkui 06 asti. Sit taas maitoa ja 07.15 heräs. Onneks mies hoiti aamupuuhat ja minä nukuin ysiin. Aikamoinen rumba. Toivottavasti alkais helpottaa. Varmaankin parikymmentä kertaa nousi viime yönä seisomaan pinniksessä...

Tsemppiä Citrus! Ootko jo huomannut edistystä?

Me aloitettiin kans unikoulu, kun tyyppi heräsi taas kerran tunnin välein ja mulla meni hermo. Ekana yönä huusi 1,5 tuntia pahimmillaan. Tokana yönä heräsi taas monta kertaa mutta huutoa ei ollut niin paljon.

Mies nukkuu nyt korvatulppien kanssa olkkarissa ja mä hoidan koulutuksen. Nukuin viime yön hupparissa. :rolleyes: En tiedä, auttaako mutta on ainakin tissit vähemmän tiskissä kuin topin kanssa.

Tänään en ole pystynyt nukkumaan päikkäreitä mutta täytyy mennä aikasin nukkumaan illalla.

Argh. Mun pää hajoaa noihin yöseisontoihin! Viime yönä poitsu päätti seistä klo 24-03. Varmaan en liioittele jos sanon, että nousin n.50 kertaa laittamaan pojan makaamaan. Klo 03 annoin tissiä, että saatais edes vähän unta. No jopa 2 tuntia nukkui... Sit taas tissiä ja yks tunti unta. Jou-jou.

Kauanko muilla on nuo yöllisestä seisomis/kävelyharjoitukset kestäneet?? Kauanko vielä pitää jaksaa.. Mä en muista esikoisen ajalta. Aivot ovat näköjään suojanneet itsensä moiselta muistolta. Tai olin niin väsynyt ettei rekisteröitynyt...

LiLLY, on varmaan yksilöllistä tuokin seisomis juttu. Meillä ei ole vaikuttanut uniin vaikka tyttö viittä vaille kävelee. Nukkuu yöt läpi ilman kummempia heräilyjä ja jos jostain syystä herää niin ei hän kyllä seiso edes vaan istuu tai makaa ja tutilla rauhoittuu tai viimeistään kun ottaa viekkuun.

Hanskimus. Edistystä on tapahtunut :) B vauvan osalta uusi rytmi (2päikkärit, aiemmin 3-4..) sujuu mainiosti. Joskin B on muutenkin vähempi uninen ja nukkuu kuin "tukki". A taas tarvitsee hyvin paljon unta myös päivänmittaan + heräilee helposti. A vauvaa joutuu nyt todenteolla valvottamaan ja hän ei vielä ole täysin sinut tassuttelun kanssa..Mutta, nyt ei ole ollut 2 tunnin nukutussessioita vaan max.20 min. :) Edelleen A herää päiväunista 30min.välein,mutta hänet saa ainaki kerran nukahtamaan vielä. Onneksi aloitettiin tämä viikonloppuna, kun mieskin on kotona.
Joskin, odotan jA pelkään, missä vaiheessa se takapakki vaihe iskee päälle.Tänään pitkitin päikkäreille menoa niin, että molemmat olivat sylissä ja lauloin puoli tuntia samaa laulua uudestaan ja uudestaan, kunnes taas elämä voitti.

Öiden osalta A vauva on alkanut heräilemään paljon ja välillä hänet on otettava viereen nukkumaan.

Tuota seisoskelua B vauva tekee jatkuvasti..mutta tosiaan, kun nukahtaa, niin nukkuu, vaikka maailma räjähtäisi vieressä. Yleensä nukutan A vauvan ensin ja annan B vauvan tehdä omat "moovinsa"sillä aikaa.

Mun ei pitänyt vielä aloittaa unikoulua kun vasta viikonloppuna. Kuitenkin Ilona heräsi ekan kerran tasan puolelta öin. Seuraavan kerran jo puoli kaksi. Ajattelin että en taatusti anna tissiä kun just annoin. No..sitten valvottiin tunti ja ehkä toinenkin kuunnellen huutoa, kunnes nukahti viereen. Ja nukkuu edelleen ja kello on 6! Saanut viimeksi tissiä 6h sitten! Pidän tätä kyllä jo saavutuksena kun pahimmillaan on herännyt 6x yön aikana. Mä suunnittelin, että ensin eroon yösyötöistä ja kun se onnistuu, sit eroon tissistä kokonaan.

Ilona sai tissiä vasta klo 7.15 kun noustiin ylös! Kyllä oli tämä mamma ihmeissään :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin