Tää mamma alkaa palaamaan taas elävien kirjoihin!
Nyt meillä on toivottavasti ainakin noi kamalat yöt takanapäin hetkeksi edes. Tosiaan neljä kuukautta tyttö heränny 8-12 kertaa yössä itkemään ja mä oon meillä ollut kaikesta nukutuksesta, kodista, tytön hoitamisesta js yöheräilyistä yksin vastuussa. Yks yö taas huutavaa tyttöä sylissä toista tuntia heijatessani päätin, että nyt saa yöimetykset loppua. Olin kokeillu siis kaikki tassuttelut, viereen nukuttamiset, omaan huoneeseen siirtämiset, takas meidän huoneeseen siirtämiset ja kaikki, mitä vaan keksin, mutta imetystä yöllä en ollu vielä kokeillu, koska koin olevani liian väsynyt siihen vielä..tissille kun oli helppo nukuttaa edes pari kertaa yössä. Tosiaan sinä yönä, kun ton päätöksen tein, kans lopetin kerrasta yöimetykset. Ekat yöt oli täyttä helvettiä, mutta sitkeesti vaan itku kurkussa ja selkä kipeenä ton 9 kilosen rimpuilevan tytön kanniskelusta nukutin sen aina ilman tissiä. Mutta sitten pikkuhiljaa heräämiskerrat väheni, kunnes yks yö meinas silmät tippua päästä, kun huomasin tytön herättäessä ekan kerran olevan vasta puoli neljä aamulla! Viime yönä eka herätys oli viideltä.
Mut nyt tarviin apua teiltä, jotka ootte lopettaneet yöimetyksen. Meillä siis tyttö menee 19-20 jo nukkumaan, yleensä kuitenkin lähempänä seitsemää ja herää kuuden maissa aamulla. Nyt tänäänkin kuitenkin heräsi jo viideltä ja selvästi itki nälkäänsä, kun heräsi kokoajan uudelleen itkeskeleen. Toiveissa olis siis, että tyttö jatkais vielä unia ainakin kuuteen. Sitä mietin, että ymmärtääköhän tuo, jos silloin viideltä imetän ja nukahtaa siihen, että ennen sitä ei kannata haaveilla edes tissistä? Vai kannattaiskohan sitten silloin viideltä vaan nousta ja mennä olkkariin imettämään, ettei tyttö yhdistä syömistä taas nukkumiseen. Tänään tein noin, mutta eihän tyttö enää nukahda takaisin jos poistutaan makkarista.. Toivottavasti,joku tajuaa, mitä meinaan
Kyllä on ihanaa tuntea itsensä taas normaaliksi ihmiseksi näin pitkän ajan jälkeen! :)