Ultrauutiset !

Kaikille vähäoireisille lohdutuksen sanana, että mulla ei ole ollut lainkaan oireita. Mä sain tietää raskaudesta ihan sattumalta ja silloin oli viikkoja jo 8. Mut ultrattiin silloin heti että saatiin selville raskauden kesto ja sielä pieni sydän sykki. Nyt jo taas ressasin oireettomuutta, mutta löysin sykkeen kotidopplerilla.
 
Ihania kuvia ja uutisia kaikilla! itse odotan jo seuraavaa neuvolaa joka on vasta kuukauden päästä... ei millään malttais odottaa sinne saakka :D
 
Tänään käyty np-ultrassa. Että jännitti etukäteen! Heräsin kolme tai neljä kertaa yöllä pissahätään, normaalisti olen sen yhden kerran herännyt. Varmasti jännityksen takia. Kaikki näytti kuitenkin ihan niin kuin pitääkin tässä vaiheessa. Sydän sykki, kaveri jumppasi ja potki ja joi lapsivettä. Päästiin laskemaan jopa varpaat ja sormet. :love2 Niskaturvotus oli 0,8mm mikä oli ihan normaali. Kyselin että joko meillä on isompi riski noihin kromosomihäiriöihin kun olen jo yli kolmekymppinen (joo, hysteerinen olen...). Kätilö kertoi että hänellä on ollut jopa 46v vanhoja mammoja siellä ultrattavana ja väitti että olen vielä ihan nuori. No, kiva kuulla. :)

Kätilö sanoi että vähän huonosti näkyy vielä istukka mutta sen näytti olevan takaseinällä tällä kertaa. Kiva kiva, liikkeet ehkä tuntuu aikaisemmin. Viimeksi oli etuseinällä istukka ja vasta lähempänä v.20 tunsin ekat liikkeet. Nyt on jo ollut iltaisin joskus sellainen tunne että joku heittää kuperkeikkaa alavatsassa, mutta taitaa olla vain mielenkuvitus/jotain ruoansulatukseen liityvää. laughing7
 
Mulla oli ensimmäinen neuvola ja ultra eilen. Jännitti lähinnä se että onkohan siellä mitään :) Ja mahan päältä ultrattiin.. Ensimmäisenä kuulu hirveä pumputus kun pieni sydän hakkas siellä niin lujasti!:Heartred Ja näkyihän siellä kuvissa meidän pieni lapsosemmekin. Viikkoja oli silloin 9+4, mutta sikiö vastasi terveydenhoitajan mielestä paremmin viikkoja 8+2. Sikiö oli 1,7 cm pitkä ja siitä erotti kyllä selvästi pään ja muun vartalon.
Ihaninta oli saada varmuus että on sielä jotaain :))
 
Täällä tänään käyty np-ultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa, pikkunen nukkui ja sai mittaukset tehtyä hyvin :) vähän liikkui kun ultraaja tökki toista. Ja vastasi tarkalleen viikkoja 12+6. Niskaturvotus oli 1mm joten normaali sekin.
Nyt tää odotus vihdoin tuntuu paljon todellisemmalta kun on nähnyt pikkusen :Heartred
Ja ultraus tehtiin vatsanpäältä, mitä ihmettelin, kun esikoista odottaessa ensimmäinen ultra tehtiin alakautta.
 
Aivan ihana päivä täälläkin. :cheers Käytiin ultrassa ja laskettuaika aikaistui parilla päivällä (10.12.13) ja nyt mennään 12+3. Oli aivan sikavilkas kaveri, otti jaloilla kohdun seinästä tukea ja oikein pompautti itteensä maha pullollaan ja selkä notkolla kohti kohdun "kattoa" :laughing001 . Ultraajakin sanoi, että harvoin on noin eloisia, mutta että se on ihan hyvä merkki. Oli pitkä nenä, mikä yleensä merkkaa, ettei ole down epäilyä (down-vauvoilta puuttuu yks nenä nikama) ja niskaturvotuskin oli vähäistä. Ihan mahtava on fiilis :dance011
 
Itsellä ensimmäinen ultra ensiviikon keskiviikkona, jännittää kovasti nähdä oma ensimmäinen pienoinen. :love017 :hello2
 
Mulla vielä viikko ja 5.päivää ensimmäiseen ultraan..toivottavasti menis aika nopsaan,mullakin oireet vähentynyt,on kai normaalia..
 
Nyt siis viikot 9+5 enkä oo saanu kotidopilla sydänääniä kuuluviin mut kova melskaus siellä kuuluu ja ihanku välillä ohittain sellasen tahdikkaan jumputuksen,oiskohan että liippaa tosi läheltä että alkaa kuulumaan.. :eek:
 
tänään olis 12.30 ensimmäinen ultra ( vko 12+2 mennään) , jännittää ihan sikanaaaa :)!
 
Onnea matkaan Emppuli :) Meillä on huomenna 14.20 kans ultraan meno... Hui. 13+4 viikot.
 
Täällä käyty tänään nt-ultrassa. Siellä pieni itsepäinen tapaus poseerasi kaikista yrityksistä huolimatta tiukasti kohti ultralaitetta. Ei auttanu mikään :D. Kaikki muut saatiin onneksi hyvin mitattua ja olivat kunnossa, mitta niska-perä -mitta jouduttiin ottamaan etupuolelta, kun asukki ei tosiaan suostunut kääntymään. Taisi olla päiväunet menossa :D
 
Voi ei siellä se söpöliini oli :Heartred nukku vaan eikä halunnut poseerata :) La on nyt muuttunut 12.12 :) seuraava ultra on sitten heinäkuun lopussa :Heartred


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Nt-ultra täälläkin onnellisesti takana :) Tonttu vastasi viikkoja 14+0 ultran mukaan ( neuvolasta 13+4) mutta laskettuaika ei muuttunu. Siellä se tonttu imi peukkua ja teki kärrynpyöriä. Ei sitä vaan tajua että tuolla masussa oikeesti on pieni ihmisenalku :Heartred Heinäkuun lopulla on meilläkin sitte rakenneultra.
 
Meillä rakenneultra vasta elokuun 5s päivä. Ollaan muuten tuon ukkelin kanssa päätetty, että ei haluta tietää sukupuolta etukäteen ja toivottavasti ei itekkään sitä osata sielä rakenneultrassa silläsilmällä kattoa (näkeekö sen yleensä ite? :oops:). Ajateltiin siis ostaa kaikkein pienimmät vaatteet sukupuolineutraalina :D ja sitten isompia toivotaan lahjana (ja tietenkin ostetaan myös ite) sitten sukupuolen mukaan :wink.
 
Cherry87: Toi sukupuolen bongaaminen rakenneultrassa riippuu varmaan hyvinki pitkälti siitä että missä asennossa se vauva sattuu ultratessa olemaan. Meillä oli esikoisen kanssa semmonen tilanne että rakenneultrassa vauva "piilotteli" selkä mun mahaa kohti ja vieläpä silleen että vauva oli mun navan alla. Eli ultraajakaan ei alkuun saanut tolkkua mistään. Mutta sitten se muksu päätti kääntyä ja leväyttää haarat auki :D Niin kyllä mäkin sen värkin näin ja tajusin että poika sieltä on tulossa, ennen kuin se ultraaja sai suutaan auki. Mä en varmaan malta olla kysymättä sukupuolta vaikka toi ukko muka puhu että entäs jos ei kysyttäiskään... En tiijä. Se vaan että jos siellä tyttöä veikkaillaan ni en kyllä 100% varmasti asiaa usko ennen kuin vauva on syntynyt. Poikaveikkaus on ehkä selvempi kuitenkin, sattuneesta syystä :D
 
Takaisin
Top