Ultrauutiset !

Millanen kapistus se varhaisultrakoje on? Tehdäänkö se sisäkautta vai masun päältä? (lääkärikammoinen/laitekammoinen panikoi jo sellaistakin..)
 
Mulla tehtiin mahan päältä mutta työkaverit sano että heille on tehty näin aikasessa vaiheessa aina sisäkautta ku ei mahan päältä hirveesti välttämättä näy mitään..
 
Mulla tehtiin myös sisäkautta. Samalla laitteella mulla on katottu ihan perus gynen tarkastuksessakin. Ei sitä tarvii jännittää.

Voisko dulu se jotenkin vaikuttaa, että otettiin mahan päältä, onko ne yhtä tarkkoja?
 
Mietin samaa kuin emppu. Koeta suku nyt vaan jotenkin kestää viikko, nopeesti Se lopulta menee
 
Jäin iteki miettiin tota ja lueskelin netistä ja juurikin siksi tehdään just sisäkautta yleensä aina tuo eka ultra ku alkio on niin pieni niin sitä on hankala nähdä vatsanpeitteiden, suolten ym läpi. Muutenki jos tässä ollaa nyt 5+4 viikoilla niin se ei muutenkaa kuuluis näkyä sisäkauttakaan vielä sydämen syke, saatikka sitte mahan päältä.
 
Varhaisultra tehtiin sisä kautta. Esikoista,kun odotin, olin rv10+2 kättärillä ultras teki eka sisäkautta ja sit vatsan päältä. Mulla näkyi vatsan päältä paremmin ja sain hienot kuvat.
 
Dulu: jos yhtään lohduttaa niin mulla oli melkeen sama tilanne tässä raskaudessa. Pääsin kovien alavatsakipujen takia kunnalliselle puolelle ultraan. Viikkoja olis pitänyt olla silloin menkoista laskettuna 6+2. Kohdusta löytyi alkio mutta oli niin pieni ettei sykettä näkynyt, sanottiin vaan että tuleppa uudestaan parin viikon päästä, että joillain näkyy syke näillä viikoilla, toisilla ei. Ja voin sanoa, että oli piiiiiiiiitkä pari viikkoa odotella. Sitten kun menin uudestaan, olisi viikkoja pitäny olla tasan 8 kasassa, mutta eipä ollut. Pieni tyyppi löytyi sykkeen kera vastaten viikkoja 7+0 ja kaikki hienosti muutenkin :hello2 Kotona vielä laskeskelin, että pikkunen on saanut alkunsa 5 päivää edeltäneistä petipuuhista ja vielä pillereiden läpi että tavan sissi siellä lymyää :Heartred
 
Mulla ei esikoista näkynyt vatsapeitten päältä ekassa ultrassa rv 11+2,mutta vaginaalisessa löytyi. Luulempa että tässä raskaudessa tehdään toi varhaisultra alateitse,viikot 7+6.
 
Ultrassa käyty ja pieni öttiäinenhän sieltä löytyi. Sydän hakkasi hurjaa tahtia. Vastasi viikkoja 6+3 eli noin viikon pienempi kuin kierron mukaan laskettuna. Mutta mun kierto on tosiaan ollu epäsäännöllinen niin osasin olettaakin sitä. Laskettu aika pompsahti 31.12.
 
Osaako kukaan auttaa?

Kävin ultrassa yksityisellä toissa viikon keskiviikkona ja edellisenä päivänä neuvolassa.
Neuvolassa laskettiin, että rv olisi siihen päivään mennessä 7+5 ja laskettu aika 5.12.
Seuraavana päivänä ultrassa ilmoitettiin, että sikiöl vastaa jo 9 viikkoisen kokoa ja että olisi rv 8+4.
Eli laskettu aika hyppäsi ultrapäivänä 7+6:sta 8+4:ään. Silti uusi laskettu aika muuttui vaan kahdella päivällä.

Vanha laskettu aika oli siis se 5.12 ja nyt uusi 3.12?? Uusia juttuja ja olen näemmä hukassa :D
 
Ei oo mitään kutsua Zer näkyny. Oon jo ihan hermoromahduksen partaalla. Jos jossain välissä ois sellanen hetki, ettei tarttis oksentaa tai yökkäillä ni täytynee ihan tosissaan varmaan alkaa etsiä jotain numeroa sinne kättärille :angry1
 
No hyvä Zer. Mäki sit soitin sinne kättärille ja ystävällisesti mun neuvolantäti olikin faxannut sen lapun sinne vasta 3.5. Kätilö sanoi, että arpovat loppuviikosta sen ajan eli ens viikon alusta pitäis tulla kirjettä. Aika tiukoille taitaa mennä, kun tänään jo 10+0.
 
Jesh! täälläkin vihdoin Ultraan kutsut, samantien tuli 2 aikaa eli seuraava ultra on 27.5 ja sitten seuraava siitä on 19.7, IIK :blob6
(varhaisultrahan oli jo silloin 22.4 RV 7+3)
 
No nyt tuli vihdoin tännekin ultrakutsut. 3.6. olis nt-ultra eli 12+5. En kyllä malttais odottaa kun hirvittää, jos kaikki ei ookaan ookoo. Mutta tää nyt on varmaan kaikilla raskaana olevilla :D. Rakenneultra (toivottavasti) sitten heinäkuun lopulla.
 
LittleMyy eikö kirjeessä ollut myös toista aikaa? Minulle oli merkattu siihen 2 ultra. 26.7. Menee onneksi heinäkuun loppuun kun olen heinäkuun kesälomalla.
 
Varhaisultrassa kävin 15.5 ja viikkoja oli silloin 7+3. Kaikki oli hyvin koko vasta viikkoja ja sykekin löytyi. :)
 
Takaisin
Top