Ultrat

Ainiin..ja meille annettiin painoarvioksi viikolla 21+jotain 400 g... Et nopeesti he siellä kasvaa..
 
Kumma, kun meillä ei mitään kokoarviota annettu! Enkä kyllä edes tajunnut kysyä... Eikä mitattu päästä peppuun, tosin ei se kyllä mahtunut kokonaan kuvaan :D Ainoa mitta minkä kirjoitti ylös, oli pään mitta...
 
Leluponi: Saitko ultrakuvana jonkinlaisen listan, mis ois noita eri mittoja? Mä sain semmosen, misä kaikki mittaukset näkyy..
 
rakenneultrassa käyty ja kaikki oli oikein mallikkaasti vaikka olenkin tässä vähän itse sairastellut. oli kyllä suuri helpotus kuulla! Rv 20+3 ja vaavi painoi 326g. kengännumero 2,97cm :D pienenpieni tyttönen näyttäisi olevan matkalla mailmaan!
 
Nyt on rakenneultra meilläkin takana. Vauvalla on kaikki oikein hyvin ja reipas pieni poika meille on tulossa. emoticon
Mies oli niin onnessaan poikauutisista. Ihan varmasti hän olisi tytöstä ollut yhtä onnessaan, tyttö vaan kuulemma olisi jännittänyt enemmän kuin poika että miten sen kanssa sitten osaa tehdä mitään :D

Koko ultrakokemus oli kaikin puolin huippukiva, miljoona kertaa parempi kuin np-ultra. Tässä ultrassa oli se meidän "vakkarilääkäri" ja hän selitti tosi tarkkaan kaikki jutut ja kävi koko vauvan läpi. Katsottiin sormet ja varpaat ja sukupuolta jouduttiin muutaman kerran tutkailemaan ennenkuin vauva oli hyvässä asennossa, mutta kyllä sieltä sitten varmuus tuli viimenään kolmannella kerralla. Olin tosi iloinen että lääkäri malttoi katsoa niin monta kertaa sukupuolta eikä jättänyt ensimmäiseen yritykseen jolloin vauvalla oli jalat edessä. Saatiin nähdä myös "parhaita paloja" 3D:nä. Se oli tosi mukava ylläri, koska siitä ei ollut mitään puhetta. Lääkäri vaan yhtäkkiä näytti parhaita kuvakulmia sillä hienommalla menetelmällä. :)
 
Hei, täällä ultra ollut tänään ja oli kyllä ihana kokemus :) Näytettiin oikeen tarkkaan missä on mikäkin vaikka silti oli vähän vaikea tajuta kun meidän pikkunen oli vetänyt itsensä ihan kippuraan ja vielä ihan alas vaikka tilaa olis yllinkyllin emoticon  Meillä taisi painoarvio olla jotain 375g ja viikkojahan nyt on 20+3. Vastas kooltaan kuulemma 20+1. Kaikki muukin oli mallikkaasti. Ultraaja sitten kun yritti sydäntä tutkia ( joka oli hankalaa aluksi vauvan hassun kippura-asennon takia ) niin kysyi, että josko haluttaisiin sukupuolta tietää. Ja tietenki haluttiin. Pieni herra sieltä kuulemma olis tulossa. Ihanaa, mies ihan onnessaan emoticon  Ja minä tietenki myös. Vaikka en osaakkaan sanoa, että olisin kumpaakaan erityisesti toivonut. Mies on kyllä puhunut koko ajan pojasta! Sanoi vaan ultraaja kun mies kysyi, että monenko prosentin tarkkuudella veikkaa poikaa, niin tuumasi vain, ettei prosenttia uskalla sanoa mutta ihmettelisi kuulemma suuresti jos tyttö tulisi :D
Mutta ultra tosiaan oli aivan ihana kokemus ja ihana tietää, että pikkuisella on kaikki hyvin! ja sain nyt sitte tietää, että minulla on takaseinäistukka, josta johtuvat nyt jo todella kovat potkut.emoticon

JEE, olen ihan fiiliksissä täällä!!! emoticon MEILLE TULEE OMA PIENI PRINSSI!
 
Suahili90: Joo, yksityisellä käytiin. Kyllähän se vähän kalliimpaa on, mutta mielellään siitä maksaa kun saa niin hyvää palvelua. :)
 
Suahili90: Joo, yksityisellä käytiin. Kyllähän se vähän kalliimpaa on, mutta mielellään siitä maksaa kun saa niin hyvää palvelua. :)
 
Suahili90: Joo, yksityisellä käytiin. Kyllähän se vähän kalliimpaa on, mutta mielellään siitä maksaa kun saa niin hyvää palvelua. :)
 
Meillä rakenneultra oli tänään. Vauvalla näyttäis kaikki olevan ihan hyvin, painoarvio oli 314gemoticon  Kontrolliultraan kyllä joudutaan, kun sydämessä näkyi joku pieni täppä. Lääkäri kuitenkin sanoi ettei syytä huoleen, koska meille tehty lv-punktio ja kromosomipoikkeamaa ei ollut ja tollasia täppiä tavattu sellaisilla joilla poikkeamaa on. Sanoi että lähinnä oman mielenkiinnon takia haluaa seurata sitä, mutta vakuutti ettei syytä huoleen ole.  No pääseepähän näkemään pikkuisen taas uudelleen ens kuun lopulla.
 
Hei, tosiaan on jo eroa vauvojen koossa: meidän painoarvio oli 308g ultrassa, siis 20+5. Tosin kai tuossa vaikuttaa myös sekä mittaaja että LA:n osuvuus, kun parikin päivää voi kai vaikuttaa jo jonkin verran. Nuo pikkuiset kun kasvavat niin vauhdilla. :) Mulla alkaa olla ihan vauvamoodi päällä: äsken näin kaverin 7kk vauvaa ja haluaisin jo oman syliin.....!
 
Meillä oli rakenneultra kaksi viikkoa sitten torstaina eli 24.3. ja silloin oli viikot 20+1. Meidän pikkupojan painoarvio oli 310 grammaa. Nythän se on jo siitä kasvanut. Mulle sanottiin silloin rakenneultrassa että enää ei olekaan sitten ultrauksia. Seuraava neuvola-aika on kuitenkin lääkärille (viikoilla 27+1) niin tekeekö lääkäri silloin ultrausta ollenkaan vai mitä se oikein tutkii? :)
 
Pitää kai tännekkin puolelle hehkuttaa!! Rakenneultrassa käyty ja pieni herra siellä heilutteliemoticon
Oli niin helpotava kulla että kaikki on yvin että tippahan siinä linssiin tuli. Painoa herralle oli kertynyt 356g ja vastasi ihan viikkoja 20+3.
 
Minullakin oli 11.4 rakenneultra ja oli kyllä huonompi kokemus mitä ensimmäinen ultra.
Ultra-täti katseli kyllä huolella kaikki läpi, mutta ei kertonut meille juurikaan mitään muuta kuin että kaikki on loistavasti.. mikä oli todella helpottavaa kuulla :). Painoa ei meille sanottu, ei mitään mittoja eikä sukupuolta. Kysyin että näkeekö tästä nyt sitten sen sukupuolen, niin ultra-täti sanoi vain naureskellen että eihän tästä päästä näe.. (katseltiin kasvonpiirteitä) . No voi moro vaan!! en ihan sitä tarkoittanutkaan.
Sitten lopuksi kun mieheni kysyi uudestaan sukupuolta se sanoi vaan että oho, en katsonutkaan.
Kuvaa ei saatu mukaan eikä oikein mitään muutakaan jäänyt käteen. Uusi aika kuitenkin saatiin ultraan, koska vavan pää oli niin syvällä alhaalla että ei sieltä näkynyt niskaa ja hermorakennetta ym. joten seuraavaan kertaan sitten :) jes, jos vaikka saatais se kuvakin sieltä emoticon
 
Rakenneultra oli meillä tänä aamuna ja oli ihana kokemus!
Saatiin 2 kuvaa vauvasta, joihin hän mahtui ihan kokonaan kun sattui olemaan mytyssä siellä masussa. Hetkeäkään ei tosin ollut paikallaan, eli ihan yhtä yliaktiivinen on kuin siskonsakin.

Meillä oli sama ultralääkäri, kuin ensimmäiselläkin kerralla ja hän kertoi todella tarkkaan kaiken mitä katsoi ja näytti meillekin aina sen kohdan mistä mitäkin näkyi. Kaikki mitat vastasivat viikkoja parin päivän tarkkuudella, eikä mitään vikaa vauvasta löytynyt. Painoa oli meidän pienellä jo 436g ja nyt siis menossa rv 21+2. Istukka minulla on korkealla takaseinämässä, eli siitäkään ei mitään haittaa ole synnytyksessä.

Lopuksi oli ihan pakko sitä sukupuolta taas kysyä ja tyttöhän tuo taas veikkasi kun ei kivespusseja näkynyt. Ja sanoi vielä, että aina niitä ei rakenneultrassa näy, kun voi laskeutua myöhemminkin, mutta näillä viikoilla pitäisi kuitenkin jo näkyä. Siltikään en aio tuohon täysin luottaa ja meillä on vielä elokuuhun asti vain vauva.

Meidänkin kohdalta ultrat oli sitten siinä, jos ei mitään kummempia tule.
 
Takaisin
Top