Ultrat

Mä oon käyny Turussa pulsissa (114 euroa) ja gynekologikeskuskessa (104euroa) . Sain kelakorvauksen ilman lääkärinlähetettä ja pelkästään kelakorttia vilauttamalla..

Torstaina np-ultra.. Jännää...
 
Suahili90, Helsingissä on myös Femeda, joka veloitti 120 euroa kela-korvausten jälkeen. Korvauksen sai suoraan vastaanotolla jos oli kortti mukana! (En tiedä mistä päin olet...)
 
Hei vaan hei!!

Tänään oli sitten ensimmäinen ultra ja pienokainen olikin sitten oletettua pienempi. Kätilö siirsi LA:ta kahdella viikolla. Oli kumminkin ihanaa nähdä pikkunen ja mikä tärkeintä pikku sydän siellä hakkasi <3 . NP-ultraan saimme uuden ajan, 2vkon päästä pääsemme kurkkaamaan tilpiäistä uudemman kerran. 

Alakautta ultrasivat ja miekkonen siinä istuskeli minun vierellä. Niin se meni viimekin kerralla, toka ultra sitten masun peitteiden päältä. 

Mutta voin sanoa kyllä että siinä sydän vähän pysähtyi kun näin  sen pienen pötkylän. Esikoinen riehui ekassa ultrassa minkä kerkesi ja tämä vain pötkötteli paikoillaan. Kätilönkin sanat pysäyttivät maailman hetkeksi: "Teillä on täällä alimittainen lapsi..(tauko) siis näihin oletettuihin viikkoihin nähden." Tuon kommentin jälkeen kyllä alkoi sitten jutustelemaan että "tämmöisiä ovat nämä kotitekoiset mukulat, kun ei niistä voi tietää milloin ovat saaneet alkunsa..." 

Mutta kaikki siis kunnossa näillä näkymin ja lisä-infoa 2vkon päästä :)
 
rokkimami: VArmasti oli pysäyttävä hetki siellä ultrassa, onneksi kuitenkin oli hyvin kaikki ilmeisesti, vaikka aikaa ei ihan vastannut. Mua jännitti ihan pirusti kun km:n jälkeen menin käymää ultrassa että oonko raskaana, näin sit pikku papusen siel mutta en aluks nähny sykettä mut sit se ultraaja kyllä heti näki ja onnitteli, nyt tammikuun lopus toi np-ultra ja jännittää kyl mennä sinne. Ehkä en uskalla heti edes katsoa sinne näytölle vaan odotan et mitä ultraaja sanoo :P

Mulle sano neuvolas esikoisen odotus aikana et ei saa kelakorvauksia jos käy yksityisel, ehkä se sit riippuu siit yksityisest paikast ja/tai kelasta. Mut hyvä jos saa, on ne sen verran hintavia.
 
Minulla oli eilen ensimmäinen näköhavainto masukista!  <3

Eilen oli siis eka neuvola (rv7+3) ja odotellaan nyt pika-aikaa OYS:iin äitipolille ar-ultraan, koska olen diabeetikko. Neuvolatädillä oli kuitenkin hyvin vanha ultrakone ja kokeiltiin ultrata, jotta saadaan varmuus ja huolet pois mun pääkopasta. Tuolla ultralla piti ultrata mahan päältä ja pelkäsin, ettei mitään saada näkyviin, mutta toisin kävi. =o)  Siellä se pieni oli ihan oikeassa paikassa ja näkyi pienenpienet jalkojen ja käsien alutkin!!! Sydän sykki hyvin, mutta mitään lukemia tai mittoja tai kuviakaan ei saatu, koska kone oli niin vanha. Nyt siis odottelen aikaa "oikeaan" ultraan...
 
Np-ultra takana..

Siellä se sydän sykki ja kovin liikuskeli veitikka..emoticon

Hyvin oli kasvanut. Viime ultrien mukaan tänään ois 10+5, mutta nyt antoi mitaksi 11+1. Lasketun ajan lekuri määräs 3.8. Mä kuitenkin nyt pysyn ite tossa 6.8.

Nyt jo pikkuhiljaa alkaa oikeen kunnolla uskomaan, että vaavihan siellä vattassa kasvaa..emoticon

Niskaturvotusmitaksi saatiin 0,6. Lääkäri kehoitta nauttimaan nyt raskaudesta. Vielä ootellaan sitten niitä verikokeitten tulosta..

 
Onnittelut idaholle hyvistä uutisista! Ite joudun vielä odottelemaan melkein pari viikkoa tuota np-ultraa. Kuinka kauan siellä meni kun nuo verikokeetkin otettiin? Mietin että olenko koko loppupäivän pois töistä vai mitä hä...

Rokkimami
: osaan jotenkin ainakin kuvitella ultrafiiliksesi, itselläni tuon ylimääräisen möykyn kanssa oli pientä paniikkia. Hienoa kuitenkin, ettei syytä huoleen ole!
 
Mä jouduin menemään erikseen labraan. Mut ite niis kokeis ei menny muutamaa minuuttia kauempaa ja ultrauski oli ohi alle 10 minuutis.. (tosin oli kiiru aikataulu, ku lääkäri oli myöhässä)..
 
Kyllä sitä jotenkin huoli kasvoi vaikka kätilö sanoikin ettei syytä huoleen.. Mies koittaa rauhoitella kokoajan, mutta jotenkin jäi epävarma olo. Onneksi 25.1. on se np-ultra uudestaan, tosin sekin tuntuu ihan iäisyydeltä.

Päätin myös mennä 4D:hen. Onko muita jotka ovat menossa tai ovat jo käyneet joskus? 
 
Miullakin toi vaaveli on kaksi viikkoa neuvolan lasketusta ajasta pienempi.. Hyvin on kaikki kuitenkin ainakin vielä.. Kyllä se kaksi viikkoa menee nopeasti rokkimami!!emoticon
 
Tökkönen: Meillä on sairaalasta varattu 30min/ultra.  Verikokeet otetaan labrassa todennäköisesti joka paikkakunnalla.  Itse kokeeseen ei mene juurikaan aikaa mutta toinen asia on kuinka paljon labraan on jonoa.
 
Itellä eka neuvola oli keskiviikkona, mut ei niiden kivikautisilla vehkeillä näkynyt vielä pikkusta tosta vatsan päältä. Kohtu oli kuitenkin laajentunut ja pyöreä, joten kätilö totesi ettei syytä huoleen.
Laskivat siellä että olin pari päivää pidemmällä mitä olin arvioinut, nyt meneillään rv9 ja LA 19.8
Eka ultra ois Jorvissa 2.2 ja jännittää niin pirskatisti!
Niin kova hinku ois jo nähdä ja kuulla että onko tuolla oikeesti ketään.. mutta kai nää pari viikkoa tässä ihan hujauksessa menee :)
 
NP-ultra takana ja äiti taivaissaemoticon  Kaikki oli kunnossa ja vaavilta erottu sormet, varpaat, nenä ym. Kauheen touhokas oli ja ei meinattu saada mittoja kun hän pyöri ja heilutteli käsiä. Nyt jaksaa taas helpommin jatkaa tätä pahoinvointia kun näki minkä takia tässä kärsitään siitäemoticon Eli tosiaan 8 viikkoa jatkunut eikä loppua näy...
 
Kiitoksia tsemppauksesta idaho! Meni jo kiitokset eka Moon:lle ku sekosin noista että kuka oli kirjoittanut mitäkin. :D 

Miten musta alkaa tuntua että toi pääkoppa lahoaa entisestään emoticon .
 
Pitää nyt ihan kysyä ehkä tyhmiä. Miten joillakin voi olla np-ultra ennen viikkoa 12? Olen itse asunut lahdessa ja hämeenlinnassa ja molemmissa kaupungeissa np-ultra tehdään vasta kun 12 viikkoa on tullut täyteen..
 
Tulppa: Sen NP-ultran voi vissiin tehä niinki aikasin ku joltaki 10+4 viikolta muistaakseni 13+4 viikoille. Tai joku tuon tyylinen väli se oli, missä liukuvasti voi käydä. Eri neuvoloilla ja sairaanhoitopiireillä varmasti erilaiset käytännöt.
 
tosiaankin on np-ultralla monenlaisen käytännöt meillä täällä keskipohjanmaalla on takaraja RV 11+6

Itsellä oli np-ultra eilen rv 11+0 ja kaikki oli hyvin mitat vastasi 11+2 ja niskapoimuturvoke 0.9mm. paljon ei "vertti" liikkunut vähän kädet ja jalat,mut kätilö ei pitänyt sitä mitenkään omituisena joskus ei kuulemma millään saa pikkusia liikkumaan ultrassa. kai nyt sitäkin jännitti ko äitikin jännitti onko pikkunen es hengissä, mut olihan hän sydämmen äänetkin kuului ihanasti.
 
Täälläkin ultra takana. Menen näköjään Idahon kanssa ihan samoissa lukemissa. :) Nimittäin meilläkin kuukautisten perusteella laskettu aika 6.8., mutta nyt nt-ultran perusteella 3.8.

Minuakin jännitti ihan älyttömästi, että onko se pikkuinen siellä kunnossa, nimittäin olen ollut varsin oireeton, niin on tuntunut välillä varsin epätodelliselta koko raskaus.

Mutta niin vain sieltä sykkivä sydän löytyi ja kaikki vartalon osat näkyi, mitkä pitikin tässä vaiheessa näkyä. <3 Meidänkin vaavi se vain nukkui aluksi ja se piti herätellä, mutta alkoihan se sitten siellä pomppia ja vaikka mitä! :D

Niskaturvotus katsottiin vain sen vuoksi, että jos jotain tosi hälyttäviä lukemia olisi ollut (mutta ei ollut kuin 1,3), niin synnytys olisi voitu määrätä Helsinkiin asti. Mutta sikiöseulontoja sen kummemmin emme halunneet ja emme siis menneet siihen verikokeeseen, joka niihin liittyy.
 
Hei hei! Eilen oli meillä np-ultra ja kaikki hienosti. Veitikka oli 63mm ja heilutteli ja huiskutteli niin mahottomasti :)
Nenä ja peukalot erottui oikein hyvin. Oli vaavilla jopa pyöreät posketkin jo. Kun ei millään malttais odottaa vielä puolta vuotta että näkee pikkuisen ihan livenä emoticon
 
Täällä ihania ultrauutisia kaikilla <3

Meillä oli ultra tänään ja kaikki oli hyvin. Toukka oli juuri sen kokoinen kun lasketun ajan perusteella pitikin olla. Kovasti heilui ja heilutteli käsiään. Niskapoimu oli 1,2mm. Nyt jaksaa taas pikkusen paremmin ördäillä. Ei mulla ainakaan ole yhtään pahaolo helpottunu..toivottavasti pian.
 
Takaisin
Top