Ultrakuulumisia

Hei!

Meilläkin oli tänään UÄ ja kaikki vaikuttaisi ainakin nyt olevan hyvin. Oli ihana kyllä nähdä toisen mellastavan masussa. Poika näytti meille olevan tulossa. Rupes naurattamaan kun aikas selvät vehkeet oli kuvaruudussa näkyvillä. Ihan kiva juttu, mulla oli hieman sellanen fiilis ollutkin ja miehellä myös. Jostain syystä. Mutta molemmat sukupuolet tietysti yhtä tervetulleita. ;)
 
Me käytiin eilen vihdoin ultrassa, ja kaikki näytti olevan kunnossa. 

Oli ihan mukava täti ultraamassa mutta oon yhä sitä mieltä omien kokemuksieni perusteella, että alan ammattilaiset voisivat olla hieman varovaisempia silloin kun alakautta katselevat. Joka kerta on joutunut naamaansa väännellä ja purra huulta, eikä siis millään hyvällä tavalla.

Jokatapauksessa, eroa kaksosilla painon suhteen oli about 50g, ja muutenkin vähän heitteli vastaavat ajat vähän joka suhteessa, paitsi reisiluun kohdalla (mistä se lääkäri sitten siinä tykkäsi toistella). Alkoi vähän pelottaa että miten se nyt niin voi olla että pää on esim. mahaa edellä puol viikkoa, kai se ihan normaalia on(?) kun kuitenkin se lääkäri sanoi että hyvin edetään tms ja kaikki on niinkuin pitääkin. Omiin korviin semmonen kuulostaa vaan jotenkin tosi oudolta, tuli sellaisia kauhu kuvia iso päisistä ja lyhytjalkaisista lapsista :o

Niin, ja kaksi pippeliä siellä vilkkui :) Iloinen olen kun terveitä ovat, mutta tuli kauhea olo kun huomasin toisen pippelin kohdalla hieman pettyneeni, olin toivonut osittain salaa että tulisi yksi kumpaakin. Jotenkin tosi vaikea hyväksyä itsessä tollasia tunteita kun olin koittanut koko ajan uskotella itselleni että tuli sieltä millanen parivaljakko tahansa niin ihan yhtä mieleissäni olisin.. 
Oli pakko tulla tänne kertomaan kun ton mun avomiehen mielestä siitä mun pettymyksestä ja huonosta omatunnosta oli kiva pääasiassa vain vitsailla.. -.-

 
Hei!

Sama juttu oli mullakin, että mietin, voiko sitä hyvällä omalla tunnolla toivoa esim poikaa tulevaksi. Mutta varmaan suuremmalla osalla on suuntaan tai toiseen toiveita oman lapsen suhteen. Vaikkakaan loppupeleissä ei sitten merkitystä olisikaan.

Oon mielissäni, että poikaa ennustettiin tulevaksi, mutta en varmasti olisi pettynyt vaikka tyttöikin tulis, varsinkin kun ajatteli siinä UÄtä tehdessä, että kaikkein tärkeintä on se, että lapsi on terve.

Meillä tehtiin päältä käsin tuo eilinen tutkimus ja se kätilö sanoi että mitat ovat suuntaa antavia, melko tarkkoja, mutta esim paino on vain arvio, koska se tehdään nuiden mittausten perusteella. 
 
Pakko kommentoida asiaa jossa muut pohti, onko okein toivoa jompaa kumpaa sukupuolta enemmän.. Mun mielestä ei ole mitään väärää toivoa kumpaa haluaisi enemmän, koska uskon ettei kenellekkään loppujen lopuksi ole mitään väliä kumpi sieltä tulee ja tulee kuitenkin olemaan yhtä rakastettu.. Itse salaa toivoin enemmän poikaa ja vaikka sieltä tyttö näyttää olevan tulossa niin mitä sillä on väliä kuitenkaan! Aluksi tietysti oli vähän pettynyt mutta tän päivän jo miettiny että ompas ihanaa kun tulee kuitenkin tyttö ja voidaan touhuta tyttöjen juttuja :)) Edellisestä kirjotuksesta jäi ehkä muille semmonen olo että olisin todella pettynyt kun poikaa ei tullutkaan mutta näin ei todellakaan ole!! :) Kaikkia lapsiani (toivottavasti tämä ensimmäinen lapseni ei siis jää vimmeiseksi :D) tulen rakastamaan maailman eniten, oli ne sitten vaikka millaisia..
 
Eilen 4D-ultrassa varmistui rakenneultran tyttöepäilys varmaksi tytöksi, kun ei vielä rakenneultran jälkeen uskottu, että voitaisiin saada tyttö, jota vähän toivottiin.

Ei voi kuin suositella Femedan Bruno Cacciatorea. Syntymäpainoarviokin saatiin, joskin siinä en vielä iso vaihteluväli. Mediaania sirompi tyttö olisi näillä näkymin tulossa, mikä olisi kovin toivottavaa, kun olen vain 154 cm pitkä ja lantiolta erittäin hoikka. Bonuksena on nyt sitten DVD:lla koko ultra ja kasvokuvat paperilla.
 
Käytiin myös eilen miehen kanssa rakenneultrassa, jossa kaikki vauvalla hyvin. Meillekin on tulossa poika. Taitaa olla poikakuukausi tämä toukokuu ainakin palstan juttujen perusteella.

Eihän niihin omiin toiveisiin ja tunteisiin voi vaikuttaa, eikä niitä pidä kieltää, vaan elää läpi. Eihän se vauvaa vahingoita vaikka olisikin aluksi toivottu enemmän toista sukupuolta. Meillä oli miehen kanssa toiveissa poika (perheessä on jo 10-vuotias tyttö). Pojan nimeäkin pohdittiin ensin ja sitten vasta ryhdyttiin miettimään nimeä tytölle. Olisi se ollut varmasti aluksi pettymys, jos masussa olisi ollut tyttö, mutta olisimme aivan varmasti sopeutuneet asiaan nopeasti ja arvostaneet tyttölasta ihan yhtälailla. Minäkin mietin jo etukäteen, että toisaalta olisi suloista saada toinen tyttö jne.

Noista mitoista sen verran, että meilläkin oli joku mitta 20+2 viikkojen mukainen ja toinen 21+2 josta kätilö vain totesi, että keskiarvo on juuri nykyisten viikkojen mukainen. Kätilö vielä lisäsi, että alkuraskaudesta mennään vielä pitkälti samoilla käyrillä, mutta että yksilölliset erot tulevat kasvussa esille tästä eteenpäin. Joten vaikuttaa aika normaalilta se, että mitoissa voi olla eroa, eikä siitä tarvitse huolestua.

Voimia teille kaikille odotukseen <3
 
SiniBnt: Ihan normaalia se on, että pää on esim. puoli viikkoa pidemmällä kuin maha. On siinä tieten joku raja, minkä verran ne sais olla edellä, mutta puoli viikkoa on kyllä vielä ihan normaali. Meillä ultrataan joka neuvolakäynnillä, eikä tällä tulokkaalla eikä esikoisella aikanaan yhdessäkään ultrauksessa kaikki mitat vastannu samoja päiviä. Aina on joku mitta ollu jokusen päivän eellä muita. Niistä mitoista sitten katotaan keskiarvo, että kuin pitkällä raskaus on. Ja loppua kohden ne yksilölliset erot alkaa vielä enemmän näkymään, eihän esim. kaikki rv 39+1 syntyneet vauvat oo samankokoisia. :)

Mun mielestä on ihan normaalia tuntea pettymystä, jos sukupuoli ei ookaan sitä mitä on toivonu. Tuskimpa kukaan enää lapsen synnyttyä sitä kuitenkaan vaihtais toiseen lapseen, olipa lapsi sitten kumpaa sukupuolta tahansa.

 
 
Heissansaa kaikille...

Aamulla oli meillä rakenneultra ja rakenteet kunnossa, niskaturvotuksen tuloksenkin sain siellä ja se oli 1:100 000. Ultraava kätilö (tuttu sellainen) oli hyvä, ko sano mulle jo heti sinne mennessä, että siehän tiiät miten tää homma sujuu ja meni sitte todella vauhdikkaasti systeemit läpi Istukka eessä ja vauva oli jännästi osittain piilossa sen takia, mutta kivat kuvat saatiin mukaan - heristää nyrkkiään parissa kuvassa  Tän hetkinen painoarvio mittojen perusteella oli 450 g ja pari päivää vanhemmaksi sai. Kysyinkin kätilöltä, että eikös toi on aika isokokoinen, nii sanoi, että aivan normaalin kokoinen on eli ei mitään paniikkia. Ja poikittain siellä köllötteli. Toivotteli oikein hyvää masun kasvattamista.

Ja tuosta sukupuolen toivomisesta - mun mielestä siinä ei oo mitään väärää. Itekkin toivoin poikaa, että nuorimmainen saisi leikkikaverin ja se toteutuu sitten. Jokaisella on varmasti omat perusteensa omille toiveilleen eli mun mielestä ei kannata tuntea mitään syyllisyyttä siitä 
 
Viides päivä oli tuo rakenneultra, mutten sitten ole ehtinyt tänne jutustelemaan sen jälkeen. Kaikki oli onneksi hyvin. Painoarvioksi saatiin n. 350 g ja vastasi kooltaan laskettua ikää. Isosisko taisi olla samanikäisenä n. 360 g ja syntymäpaino oli lopulta rv 41+1 3565 g, pituutta 52 cm. Aika samaa tekoa varmaan tämä pikkuinen. Toivottavasti ainakin. Synnytyksessä kun pelottaa eniten juuri se että mahtuuko tulemaan...

Napanuora oli tietenkin jalkovälissä, mutta varovainen tyttöveikkaus mukavalta kätilöltä lohkesi! Ei kuulemma nähnyt mitään poikaosia edes vilaukselta. Viimeksi saimme sen 80 % tyttö-veikkauksen, mutta silloin ei napanuora estänyt näkyvyyttä. Jännätään siis kuitenkin taas loppuun asti.
 
Täällä odotellaan poikaa! <3

Meillekin se rakenneultra siis koitti vihdoin ja viimein tänä aamuna. Pikkuisella oli kaikki oikein hyvin. Symmetrinen kasvu, painoarvio 315 g. Mielettömän aktiivinen pikku ukko, kätilöäkin nauratti se riehuminen. :'D Ja tosiaan oma arveluni meni aika mönkään, uskoin kovasti odottavani tyttövauvaa. Mutta ei, vehkeet siellä vaan heilui jalkojen välissä. :'D
 
meillä oli rakenne ultra tänään,kaikki oli hyvin ja painoarvio oli 351 viikot siis 20+2, ja tyttö olisi tulossa,vaikka olin ihan asennoitunut jo poikaan :D
 
Nonni, vihdoinkin meidänkin rakenneultra takana! Siellä löytyi kaikinpuolin terveen oloinen, notkea tyttö, juuri mitä enemmän toivoimmekin :) Vastasi viikkoja ja painoarvio oli 357g. Näytti meille kyllä kaikki mahdolliset asentonsa ja oikein poseerasi välillä :D Notkea kuin mikä, imeskeli varpaitaankin yhdessä vaiheessa ja välillä meni niin pikkuiseen sykkyrään, ettei mitään meinattu nähdä. :)

Oli kyllä ihana nähdä vaava, pikkuinen oli kasvanut jo niin paljon viime kerrasta. Nyt on paljon todellisempaa tämä raskaus, kun potkut tuntuu ja näki niin ison tyypin siellä :)

Ja meillä on tosiaan vielä seuranta ultra maaliskuussa, koska silloin alussa annetussa verinäytteessä oli hcg-taso hieman alle alarajan, joten vauvan kasvua seurataan. Nyt ainakin vielä oli normaalikokoinen ja oikeeseen tahtiin kasvanut. Tämä on kuulemma ihan uusi tutkimus, vasta viime vuonna alettu seuraamaan sitä tasoa.. Joten en kauhean huolissani ole ja ei ole ollut kätilötkään.
 
Onnea Fianna tyttöuutisesta ! :) Eikö ookkin jännä miten paljon todemmaksi odotus tuon rakenneultran jälkeen muuttuu, mulla myös jotenkin paljon konkreettisemmaksi muuttui tää raskaus :) En oo kyllä kuullu tommoisesta seurannasta, mutta onhan se tietysti kiva että seuraavat kasvua ja pääsette ainakin vielä kerran kurkkimaan vaavia ennen syntymää ! :) Jos ei kerta ammattilaisetkaan kovin huolissaan ole niin eiköhän kaikki ihan hienosti mee :) Aika samankokoisia meidän vauvat tuntuu olevan kun mulle sanottiin painoarvioksi 370g :)
 
Eilen oli meilläkin sitten se kauan pelätty ja odotettu rakenneultra. No ihan puhtain papereinhan ei sieltä kotiin tultu vaan tuli lähete äitiyspolille. :(

Rakenne oli kyllä kunnossa muilta osin ihan täysin mutta toiselta puolelta aivoja löytyi vähän nestettä. Kätilö ei edes lähtenyt arvailemaan mistä johtuu vaan sanoi, että hän ei ole lääkäri ja ei halua siksi arvailla joten lähete polille ja tutkivat siellä mistä johtuu ja mitä se mahdollisesti tarkoittaa. Kauhea huoli ja suruhan siitä tuli eikä oikeen osannut nauttia siitä pienokaisen näkemisestä ja siitä tiedosta, että tyttöhän se tulokas on. Aivoissa kuitnekin oli kaikki muuten niinkuin pitääkin ja kun yritin hakea tietoa netistä, että mitä se voisi olla niin eipä juuri tietoa löytynyt. :/ Kun ei oikein ne pahimmat uhkakuvat sovi tähän kun ei ole mitään epämuodostumia eikä mitään turvotuksia, ei mitään muuta normaalista poikkeavaa kuin tuo neste toisella puolella. :(
No nyt ei auta kuin odotella soittoa ja toivoa, että pääsisi pian tutkittavaksi...
 
Voi ei Tiimari, toivottavasti ei olisi mitään vakavaa :( En osaa edes kuvitella, kuinka huolestuneita nyt olette, paljon voimia! Toivottavasti pääsette mahdollisimman nopeasti tutkimuksiin, niin ei tarvitse olla epätietoisuudessa kovin pitkään.

Inna, joo ihan erilailla uskoo nyt tähän raskauteen kun on rakenneultra takana :) Sitä jo oikeasti uskoo pääsevänsä synnyttämään asti :D Oli niin helpottavaa nähdä, että tärkeimmät elimet olivat kunnossa. Joo, nyt on on kaks kätilöä ja neuvolatäti sanonut, etteivät olisi kauhean huolissaan tuosta hcg-tasosta, mutta onhan se hyvä tarkistaa, että asiat rullaa normaalisti. Toisaalta ainakin ihanaa, että pääsee näkemään nyytin vielä ennen synnytystä :)
 
Iloisia uutisia :)
Tosiaan viime torstain masentavasta ( nestettä aivoissa ) rakenneultrasta siirrytään taa siloiseen odotukseen :)Saimme peruutusajan tälle aamupäivällä ja nyt on kotiuduttu. Tyttö on terve ja kaikki kunnossa, nestettä ei ole vaan kyseessä oli vain väärä hälytys. Huh ! Mutta nyt saa nauttia taas täysin rinnoin :)
 
no voi ei,onneksi kaikki oli hyvin,mua itteeni jännitti kauheesti se rakenne ultra kun mulla on aikasemmin ollut noita keskenmenojakin,mutta onneksi kaikki oli hyvin :) ens kuussa on jo taas uusi ultra 23 päivä :) ( mulla ultria vähän useemmin ja neuvoloita kun on jatkuva lääkitys) 
 
Onneks kaikki oli hyvin ja nyt voi taas nauttii odotuksesta :D

Mulla koittaa ens viikon maanantaina vihdoin se ultra. Mut siihen asti vielä odottamista..
 
Takaisin
Top