Ultrakuulumisia

e_m

Oman äänensä löytänyt
Ensimmäiset (varhais)ultrat alkaa varmaan olemaan kohta käsillä, joten kuulumisia tänne :)

Itse varasin tänään varhaisultran (haluan vain varmistuksen että tuolla masussa tosiaan kasvaa pikkuinen) ja 30.9 olisi aika, silloin rv 7+0.
 
Jep, itsellänikin on varhaisultra jo varattuna puolentoista viikon päähän, jolloin on menossa RV 7+2. Tulen sitten kertoilemaan mitä siellä näkyi.
 
mulla varhaisultra yksityisellä puolella maanantaina 12.9. silloin vasta 6+3. vuotojen takia halusin mennä jo näin aikaisin. olisi kiva jos saisi edes sen tiedon, että onko siellä mitään oikeaa oikeassa paikassa vai onko esim kohdunulkoinen.
 
Tervehdys, itsellä AU takana (5+4) ja löydöksenä sikiöpussi oikeassa paikassa ja oikean kokoisena, sikiö piilossa ruskuaispussin takana. Tuurilla olisi voitu nähdä syke, mutta koska sikiö on ns. niin oikeassa paikassa pussin takana, niin katsellaan sitten ensi kerralla. Lisäksi kuulemma yleensä jos raskaus ei ala normaalisti, niin se ompi jo tässä vaiheessa kehityksestä hieman myöhässä. Olo on erittäin onnellinen!
 
Onnea Miikka, kiva että oli hyviä kuulumisia. Tämän ei ole tarkoitus olla mitään pilkunviilaamista, mutta tuossa vaiheessahan taidetaan vielä puhua alkiosta? Eikös alkiosta "tule" sikiö joskus viikoilla 10+? Minua jännittää jo kovasti ultra, vaikka siihen on vielä yli viikko. Meillä kun on takana kesällä koettu tuulimunaraskaus, niin kovasti pelottaa jos taas on samanlainen...
 
Heh, itse puhun itseasiassa jo vauvasta, kun katsomukseni mukaan hedelmöittymisestä lähtien tämä veijari on jo kiinteä osa meidän perhettä. Toki asiahan menee juuri näin, alkiosta vielä puhutaan, mutta tuo meidän gyne puhui kyllä (varmaan lapsettomuuslääkärit on vähän tällasia) koko ajan sikiöstä, sikiöpussista, sikiön ruokavarastoista jne. ja ehdotteli vappuvauvaa... päivä kerrallaan, eikö niin.

Kaikki menee varmasti teillä hyvin, toivoakseni salama ei iske kahta kertaa samaan paikkaan! Alkiosta tulee sikiö kun sydän alkaa lyödä ja kaikki sisäelimet ovat muodostuneet... tämä tapahtuu yleensä viikolle 7 saavuttaessa, vaikka laskurit antavatkin sen kaauuuuas tulevaisuuteen.

 
Ah joo, muistin vähän liian myöhäisille viikoille tuon alkio-sikiö -jutun. Juu, totta kai jokainen voi käyttää näitä nimikkeitä miten haluaa, ihan vaan rupesin pohtimaan, että mites tämä asia nyt olikaan.

En itse (eikä mieskään) oikein usko sellaiseen, etteikö toista kertaa voisi käydä huonoa tuuria, ihan yhtä laillahan ne keskenmeno- ym. prosentit pätee meihin, vaikka meillä jo yksi tuulimunaraskaus onkin ollut. Toki positiivisesti yritämme ajatella ja paljon suurempi todennäköisyyshän tässä on sille, että kaikki tällä kertaa menee hyvin kuin että raskaus taas päättyisi huonosti. Kiitos tsempeistä! :)
 
Hei kaikki ja erityisesti tiy*... Miten meni eilinen ultra...? Toivottavasti kaikki kunnossa? Olen odotellut kuumeisesti sun kommenttia... itsellä myös vähäistä vuotoa koko raskauden ajan ja huomenna varhaisultraan... viikot 7+1 ja jännittää toooosi paljon!
 
Täälä puhutaan varhaisultrasta, niin yksityisellekkö meettä? Entä ultrataanko teillä ekassa neuvolassa?
Ite en oo varhaisultraan menos, mutta neuvolantäti sanoi, että ultrataan ekalla käynnillä, silloon olis viikot 8+4.....
 
Itse kävin kahdessa aikaisemmassa raskaudessa varhaisultrassa yksityisellä. En tiedä miten täällä nuo ultrat menee kun asuin viime raskauden alun toisella paikkakunnalla. Toisaalta täällä on samassa huoneessa ultralaite missä käydään neuvolassa niin saattaishan se katsoakkin mitä siellä näkyy jos pyytää kauniisti :). Muuten varmaan eka ultra on joskus 12-13 viikoilla ellei ole jotain erikoista voinnissa yms.

Pitäis varmaan alkaa kohta soitteleen sitä ekaa neuvola aikaakin. No kerkiäähän tässä vielä. Se on kyllä aina niin jännittävää kun eka kertaa menee uudessa raskaudessa ultraan.



 
Mulla on eka neuvola vasta rv 9+3 ja ultrataan ekan kerran rv 12-13, niinpä menen yksityiselle varhaisultraan rv 7+0, jottei tarvii odottaa niin kovin pitkään saadakseen tietää miten tuolla masussa menee :)
 
Kiitoksia vastauksista. En ole tiennytkään mahdollisuudesta mennä varhaisultraan :D
 
eilen tosiaan varhaisultra yksityisellä. vuotoa ollut nyt 13päivää. vuoto ollut "kaikenlaista".
laskujen mukaan viikkoja olisi eilen pitänyt olla 6+3. ultra tehtiin sisäkautta. oli siellä merkkejä raskaudesta mutta kääkäri sanoi, että taitaa olla kesken menossa. näytöllä näkyi vain joku pyöreä juttu, en muista miksi lääkäri sitä kutsui. lääkäri ei ainakaan sanonut, että olisi alkioa nähnyt. hän sanoi, että ei tää ainakaa vastaa kooltaan noita viikkoja ja lisäsi, että onhan aina mahdollisuus, että se olisi alkanut myöhemmin...  en kuitenkaan jaksa uskoa siihen :(   hän antoi viikon sairaslomaa suuren keskenmenon uhan vuoksi. vuoto on jatkunut, kipua ei enää ole ollut mutta niin runsasta vuotoa ei ole ollut että uskoisin sen tulleen ulos.  lääkäri sanoi, ettei vielä halua hätäillä ainakaan minkään kaavinnan kanssa. käski odottaa neuvolan ultraan joka on 26.9 jos siihen menessä ei ole vielä tullut ulos...   kyllä meinaa olla vähän huono mieli..välillä koitan vielä itselleni jossitella mutta vaikken uskalla myöntääkään, olen luopunut toivosta. ajattelin kokeilla jos pääsisiä terveyskeskuksen ultraan vielä ennen neuvolan neuvolan ultraa...
 
Voi kurjuus Tiy. Kovasti jaksamista sulle. Mäkin kyllä yrittäisin päästä uudestaan ultraan jo aiemmin, koska jos kyseessä on keskenmeno niin ainakin mun käsityksen mukaan tulehdusriskikin on jo melkoinen, mikäli kaikki raskausmateriaali ei vuoda ulos. Minä sinuna soittaisin suoraan äitiyspoliklinikalle, kertoisin, että yksityisellä todettu melko varma keskenmeno ja kysyisin lisäohjeita. Sieltä osaavat ainakin pyytää sut uudelleen ultraan jos tarvetta on. Toisaalta, jos kohtu vuotaa itsekseen hyvin tyhjäksi, niin eipä mitään lisätoimenpiteitä silloin tarvita.

Lämmin halaus.
 
tiy* - olen niiiin pahoillani sun puolesta!

Anteeksi kun heti perään hehkutan... mutta itselläni oli tänään varhaisultra, jossa löytyi oikean kokoinen pikkukaveri oikeasta paikasta... ja sydämen lyönnit näkyivät selvästi. Kierron perusteella viikot 7+1 mutta ultrassa 6+5 joka vastaa päivälleen tiedossa olevaa hedelmöittymispäivää.

Todella huojentunut olo ja ehkä antaa myös toivoa muille "vuotajille". Mulla nimittäin joka päivä vuotoa viimeiset 3 viikkoa ja siitä huolimatta kaikki oli hyvin. Lääkäri vielä sanoi, että hän näkee mistä vuoto tulee (joku hyytymä tms).

Nyt sitten jännitetään vielä 5 viikkoa, että saadaanko maagiset 12 viikkoa täyteen... jännää.

Voimia kaikille teille!
 
tiy:lle paaaaljon voimia täältäkin <3

Kävin tänää ultrassa, kohdussa oli kuin olikin pikku tilliäinen <3 Vastaten viikkoja 7+2 eli juurikin oikean kokoinen niinkuin pitikin ja pienen pieni sydän siellä puksutti emoticon

Nyt tuntuu niiiiin paljon todemmalta se että on oikeasti RASKAANA!!!

 
ihania uutisia mimosa11 ja Tiisku !
sain työterveyden kautta ajan lääkärille ultraan perjantaiksi, että saisin selvyyden tähän tilanteeseen. olen asennoitunut niin, etten mene hakemaan tietoa siitä, että onko siellä elämää vai ei, vaan menen hakemaan tietoa jatkotoimenpiteistä, että tietää milloin voisi seuraavan kerran yrittää uudelleen.
 
tiy*llä on terve asenne, vaikka varmasti sattuu sydämeen vielä pitkään.

Mulla on sellanen "negatiivispäivä" tänään. Pelottaa ihan hirveästi se maanantain ultra! Mä en luonteeltani ole ollenkaan niitä ihmisiä, jotka pelkäävät kaikkea, mutta muistan vielä liian hyvin miten maailma romahti viime tammikuun lopussa. Puhukaas joku mulle nyt järkeä!!! Eihän tätä tilannetta voi oikeasti tietää ennenkuin sinne kurkataan. Menee hermotkin joka tilanteessa ja oon diagnosoinut, että se on mun raskausoireistani pahin. Justiinsa äskenkin luin palstaa ja meinasin heittää kynät seinään... ihan outoa!
 
 Voimia sinulle tiy*! Itsellänikin oli vaaleanpunaista vuotoa perjantaina ja taas reilummin ma, ti ja ke. Tiistaina kävin yksityisellä ultrassa tarkistamassa onko kaikki ok ja siellä hän nukkui ruskuaispussin päällä. Sykekin näkyi jo ja lääkäri sanoi etttä sikiö voi hyvin, viikkoja oli silloin 6+3 eli vain kaksi päivä vähemmän kun olin laskenut. Neuvola on ensi viikolla ja sairaalan on varattu ultra 18.10. Peukkuja meille kaikille! :)
 
Miikka, rohkeutta.. sä olet kuitenkin kokenut niin paljon, lähtenyt rohkeasti uudestaan tälle tielle, sulla on jossain sisimmissä älytön määrä voimaa, varmasti, kun oot näin pitkälle jaksanut uudestaan. Kiukkupäiviä tulee varmasti monelle, mä myönnän että heitin kerran ruuat seinille kun ei vaan jaksanut enää.. nyt jo naurattaa, sillon ei niinkään.. tukiverkko on tärkeä, joskus saattaa helpottaa vaikka raivokas lenkki tai haravointi jos ei puhumaan pääse. Pidän sulle peukkuja maanantaille, paljon positiivista energiaa myös!
 
Takaisin
Top