Ultrakuulumisia

Meillä oli eka ultra viikoilla 7+6 ja siellä kaikki näytti hyvältä. Myöskin rakenneultrassa viikolla 21+1 kaikki näytti hyvältä. Sukupuolta kysyttiin, mutta pikkuinen oli niin ujo et pisti suunnilleen jalat ristiin ja napanuoran jalkojen väliin, eli ei tiedetä vieläkään.. :) Mut toisaalta parempi näin. 
 
Meillä oli tänään vihdoinkin rakenneultra ja pikkunen prinsessa oli keränny elopainoo 422g. Kyl siin herkisty ku, sitä tunnin katteltiin joka kulmasta. Lekuri teki sit vielä sisätutkimuksenkin menkkamaisten kipujen takii, mut kaikki näytti olevan kunnossa. Ina näytti ultrassa, kun kohdunsuu olis alkanu aukeemaan, mut kohdunkaula oli kuitenkin sen 4cm mikä sen kuuluukin täs vaihees vielä olla. Normaalia elämää anto siis luvan jatkaa, mut heti jos alavattakipuja/ -särkyä ilmenee pitää ottaa yhteys sairaalaan ja tarkistaa kohdunsuun tilanne.. No, toivotaan et pysyy sisällä vielä kevääseen asti vaik vähän aiemmin tuliskin. :D
Se oli kans mukava yllätys, et kätilö meinas et alatiesynnytys olis mahdollista koska eka on tullu alakautta ja toka perätilan takii keisarilla, mut kaikki näyttäis olevan hyvin. Ja sano et kyllä yhden keisarin jälkeen saa alakautta viel kokeilla jos haluaa, sikäli ku haava pysyy hyvänä. 36 viikolla viel tarkistetaan ettei mitää repeemää tms o tulollaan leikkaushaavan kohtaan. Et kyl ny tää mamma on yhtä hymyy :DDD Ja tietysti hain kaupasta vaaleenpunasii potkareita ja sukkiksia ym. Ihanaa.
Me saadaan kolmas tyttö.
 
Onnea tytöstä :) Itellä aina välillä tullee mieleen, että ois kiva käysä tarkastamassa kumpi sieltä on tulossa, mutta toisaalta tällä hetkellä sillekkin rahalle on paljon muutakin käyttöä.. Selviäähän se sitten viimeistään kun se ulos tullee, ellei oo sillonkin jalat tiukasti ristissä :D
 
Mäkin nyt sitten kirjoittelen tänne :)

Meillä oli myös eilen rakenneultra ja kaikki oli niinkuin pitääkin JEEE!! :))) Ja poika sieltä näyttäis tulevan. Painoa oli kertyny pienelle n 437g. Viikkoja mulla on nyt siis 21+5.

Paljonko teillä muuten on ollut tuo SF-mitta 21-22viikoilla??
 
Mulla eilen mitattiin (22+3) sf, oli 18,5 cm.

Ja onnittelut kaikille hyvistä ultrauutisista! :)
 
Onkohan mulla menny jotenki ohi nuo kun ei mulle mun mielestä oo sf-mitasta puhuttu mitään..Enkä kyllä ainakaan muista että vauvan painostakaan olisi mainittu mitään.. Täytyy ihan ruveta tutkiin äitiyskorttia josko sinne ois sit jotaki kirjoteltu :D
 
Mulla mitattiin eilen ekan kerran se sf ja oli 24cm. Vähän menee yläkäyrillä mut kuulemma tasaantuu jossain vaiheessa. Viikkoja nyt siis 21+5. Ja rakenneultrassa kuulin vauvan painon.
 
Ultrakuulumisia

Tänään kävimme polilla kontrolliultrassa ( meillä epäiltiin silloin että aivoissa on nestettä ) ja huolet on nyt pyyhkäisty kaikki lopullisesti pois ( ainakin nyt näiltä osin )! Kaikki on juuri niinkuin pitää ja nyt voidaan nauttia loppuraskausdesta.
Pikkuinen oli kasvanut ja painoarvio oli 650g, saas nähdä kuinka isoksi kasvaakaan

Ja helpotti siinäkin, että todettiin istukan olevan myös niin, ettei tarvitse kontrollissa enää sen takiakaan käydä. Voiko kaikki ollakaan näin ihanasti?

Noh, sokerirasitus on vielä edessä, siitä kun vielä selviäisi......
 
Hei selittäkääs joku tyhmälle ensiodottajalle että mitä tarkoittaa, jos tuo kyseinen sf-mitta menee hiukkasen alakäyrillä? Kävin viikoilla 23+6 neuvolassa, jossa tämä mitta otettiin ensimmäisen kerran, ja terveydenhoitaja totesi näin. Tilanne oli siinä niin hektinen että unohdin kysyä mitä tämä tarkoittaa suomeksi.
 
Hei!

Ainakin näiden vau-sivustojen perusteella tuo mitta on just mitä kuuluukin olla nuilla viikoilla. Kohdun kasvua/sikiön kasvua tuolla mitataan. Mutta jos sinua mietityttää niin soita sinne neuvolaan ja pyydä hieman tarkennusta. Kyllä sinne varmaan tulee monenlaista puhelua niin aivan hyvin voit soittaa :)
 
Takaisin
Top