Ultrakuulumisia

Täällä peukutetaan kovasti eli voimia ja jaksamista sinulle Miikka. Pahoitteluni Tiy* ja onnea tuleviin yrityksiin <3 <3 <3


Onneksi huonojen uutisten lisäksi on niitä hyviäkin ja kiitos kokemuksistanne ja onnittelut. Itselläni varhaisultra vasta 26.9 ja jotenkin sinne asti pitäisi jaksaa sinnitellä. Mulla oli ennen raskaustestin tekemistä vuotoa (10 pv inssin jälkeen), mutta se loppui kuin seinään ja nyt sitten on vaan odoteltava tuota ultraa.

Pidetään peukut ja varpaat pystyssä ja toivotaan tarrasukkia touko-vaaveille
 
Terveisiä pieneltä Nöpöltä ultrassa. Pieni sydän sykki minkä ehti ja kaikki näytti olevan paremmin kuin hyvin. Kahden viikon päästä taas uudelleen... sitä tää km-touhu teettää.
 
Ihania uutisia Miikka! Itsellä vasta lokakuun lopulla ultra, joten katsotaan miltä silloin näyttää. Huoh, aika kuluu niin hitaasti... Ens vkolla eka neuvola rv 7+4. Kuunteliskohan ne siellä jo sydänääniä?
 
Ihania uutisia Miikka! Täällä vähän samanmoisia, tänään oli varhaisultra ja pieni sydän siellä jumputti ja alkio vastasi hienosti viikkoja. Uskomaton tunne, siitä on vasta vähän yli pari kuukautta, kun mulla todettiin tuulimunaraskaus ja nyt jo pääsin näkemään jotain näin ihanaa ruudulta.

Sibu, en usko, että vielä noilla viikoilla neuvolassa suostuvat sydänääniä kuuntelemaan, kun mun käsityksen mukaan niitä ei vatsan päältä vielä tuossa vaiheessa saada kuulumaan. Tai ainakin tosi harvinaista olisi, jos kuuluisivat. Voithan toki kysyä. :)
 
Ihanaa kuulla hyviä uutisia. Onnea Miikka ja Kevätpörriäinen. Täällä lasketaan päiviä varhaisultraan, joka on ensi viikolla 26.9... täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olis hyvin.

Sibulle vielä, että sen mukaan mitä olen neuvolan laitteista lukenut, niillä ei voi kuulla (doppler) tai nähdä (ultra) vatsan päältä sydänääniä ennen yhdekästtä viikkoa (jos oikein muistan). Tsemppiä odotteluun.
 
Minulla oli eilen eka neuvola ja sieltä sain ohjeeksi varata tänään ajan ekaan ultraan. Hypin aamulla onnesta, kun minulle sanottiin, että voi tulla jo tänään klo. 11, koska esim. ensi viikolle ei ollut toivoakaan saada aikaa. Neuvolassa LA muuttui 2.5.2012, vaikka omat laskelmat ja useat nettilaskurit sanoo, että 3.5. Noh tänään ultralaitekin sanoi, että LA on 2.5.2012. Eipä tuolla päivän heitolla nyt loppupeleissä ole mitään merkitystä. Pääasia, että pikkuinen siellä köllötteli ja sydänkin sykkii!!! <3 <3 Olen kyllä onnellinen! Huomenna täytyykin varata aika np-ultraan, koska se on eri kaupungissa, missä asun..Synnytyskin tapahtuu sitten tuolla toisen kaupungin sairaalassa, tästä on noin tunnin ajomatka sinne..Semmosia kuulumisia minulla. :)


 
 pomppis86 Voi, paljon onnea hyvistä ultrauutisista

Olis se ihanaa itelläki nähä pikkunen, että sillä on kaikki hyvin. No ens viikolla soittelen sitten aikaa neuvolaa.
 
Aamulla käynti varhaisultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Pienen sydän sykki kovasti ja löytyi ruskuaispussikin. Kierron mukaan 7+0, mutta ultran mukaan 6+5.
Menin ultraan, koska 4+4 asti ollut melkein joka aamu niukkaa vuotoa. Lääkäri epäili klamydiaa (itse en siihen jaksa uskoa) ja otti näytteen pumpulipuikolla kohdun suulta. Pumpulipuikolla sai lääkäri aikaan verenvuotoa, joten sanoi, että limakalvot ne taitavat vaan olla niin herkillä, että sen takia pientä vuotoa tulee.

Mutta kaikki siis hyvin toistaiseksi ja ens viikolla neuvolaan!
 
Meillä oli varhaisultra toissapäivänä, rv 7+5.

Lääkäri oli vitsikäs vanhempi herrasmies, joka teki oikein hyvää työtä. Eteni teatraalisesti lapsivedestä ruskuaispussiin, alkioon ja lopulta sydämensykkeeseen. Alkio vastasi kooltaan ikäänsä päivälleen, mikä ei sinänsä ole yllätys koska olen laskenut raskauden kulun hedelmöityksen ajankohdan perusteella.

Helpotus oli tietysti suuri kun kuuli, että kaikki on hyvin.

Yllätyin lääkärin kerrottua lopuksi, että koska alkio oli oikean kokoinen, se oli oikeassa paikassa ja kaikki tarvittavat osat löytyivät, jo tässä vaiheessa keskenmenon riski on hyvin pieni. (Tietysti on tiedostettava, että pieni riski on olemassa ihan synnytykseen saakka.)

Päätin luottaa kokeneeseen ammattilaiseen ja alkaa nauttia raskaudesta nyt täysin rinnoin. Suruahan minulta ei riistetä, jos jotain meneekin pieleen. Mutta jos en ala nyt iloita, en ole saanut koskaan iloita tästä.
 
Mä voisin lyödä vaikka mistä vetoa, että me ollaan käyty samalla lääkärillä varhaisultrassa!

Ihanaa, että teilläkin oli kaikki hyvin! Ihan totta puhut, kun päätät suhtautua positiivisesti, niin minäkin olen päättänyt ja kyllähän se on paljon mukavampaa ajatella asioista valoisasti kuin koko ajan pelätä ja murehtia. :) Vaikka onkin helpommin sanottu kuin tehty, tietysti.
 


Kevätpörriäinen kirjoitti:
Mä voisin lyödä vaikka mistä vetoa, että me ollaan käyty samalla lääkärillä varhaisultrassa!

Ihanaa, että teilläkin oli kaikki hyvin! Ihan totta puhut, kun päätät suhtautua positiivisesti, niin minäkin olen päättänyt ja kyllähän se on paljon mukavampaa ajatella asioista valoisasti kuin koko ajan pelätä ja murehtia. :) Vaikka onkin helpommin sanottu kuin tehty, tietysti.

Femeda? :D
 
Jepjep, ja lääkärin nimeä ei tarvinne edes mainita, niin tasan tarkkaan samat sepustukset on ollu... :D


Edit. Ja pitipä palata vielä pohtimaan tuota keskenmenoriskin pienuutta. Onhan se ihan totta, että kun keskenmenoista jopa 50-70 prosenttia on tuulimunaraskauksia, niin keskenmenoriski jo puolittuu siinä, kun todetaan, että kohdussa on kehittyvä alkio. Sitten kun poistetaan vielä ne muut keskenmenot, jotka tapahtuisivat esim. ennen kuin seitsemän viikkoa on täynnä, niin varmasti riski on korkeintaan kolmannes siitä 10-15 prosentista, mikä on kokonaisriski keskenmenoille todetuissa raskauksissa. Ainahan joku sitten kuuluu siihen pieneenkin prosenttiin, mutta kyllä tässä nyt kohtuullisen iso mahdollisuus on siihen, että raskaus jatkuu normaalisti. :)
 
Jännitin tänään todella paljon juuri ennen tuota ultraa, mutta kaikki oli hyvin. Sain sentään yöllä nukuttua toisin kuin ihan heti raskaustestin jälkeen kun en meinannut plussaa todeksi uskoa.

Masusta löytyi pikkuinen 4,2mm ja sydän löi niin nätisti. Ihan meinasi itku tulla. Nyt on viikkoja vasta 6+3, mutta eiköhän se tästä hyvin jatku.

Missä vaiheessa olette muuten ajatelleet kertoa vauvauutisesta lähipiirille ja ystäville?
Itse olisin halunnut vähän viivästyttää uutisen kertomista lähipiirille, mutta mies on ollut niin onnesta soikeana, ettei ole pystynyt pitämään tietoa itsellään. Kerroin myös tänään töissä, oma tilanteeni on sellainen, että arvelin sen olevan parasta.
 
Moi ! Täällä tosiaan oli varhaisultra tänään ja ystäväni oli mukanani :)

Me otetaan pikkuisen kanssa hiukan "takapakkia". Koko ei vastannut lainkaan viikkoa 7, eli on vielä niin kovin pieni ettei näkynyt muuta kuin raskausontelo ja että oikeassa paikassa on. Kyllä tässä pelko kalvaa että onko kaikki varmasti hyvin ja lähteekö sinne kehittymään sikiötä..

Lääkäri ei nähnyt sykettä eikä oikein mitään muutakaan kun tuon raskausontelon. Sanoi että varaisin uuden ajan parin viikon päähän ja katsotaan sitten uudestaan. Uusi ultra onkin sitten 10.10. Mä niin toivon että tämä olisi vasta niin kovin pieni ettei siksi vielä näkyisi.

Vaikka tilanne on mikä on, eli lapsen isä ei ole kuvioissa, niin silti minä toivon niin kovasti saavani tämän vauvan. Eli nyt vain odotellaan ja jännitetään tuota parin viikon päästä olevaa uutta ultraa..

 
Inna90 Täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä sinun ja pikkuisen puolesta! Jaksuja odotteluun <3
 
Täällä olisi tänään viikot 8+4 ja jo toinen ultra takana (viime viikolla). Hieman vainoharhaista, I know, mutta en voinut vastustaa kiusausta kun oli kerran ilmainenkin (=työterveys maksaa). Ultratessa oli 7+6 ja kaverilla kokoa hurjat 14mm. Sydän näkyi ja kuului. Lääkäri oli muuten samoilla linjoilla kuin tässä ketjussa on aiemmin mainittu - eli jos tässä vaiheessa kaikki on hyvin, niin keskenmenoriski on enää luokkaa 2%... Vähän siis jo uskaltaa innostua... mutta vain vähän. Jaksamista kaikille teille, etenkin niille, joiden uutiset eivät ole olleet yhtä positiivisia...
 



"Me otetaan pikkuisen kanssa hiukan "takapakkia". Koko ei vastannut lainkaan viikkoa 7, eli on vielä niin kovin pieni ettei näkynyt muuta kuin raskausontelo ja että oikeassa paikassa on. Kyllä tässä pelko kalvaa että onko kaikki varmasti hyvin ja lähteekö sinne kehittymään sikiötä..

Lääkäri ei nähnyt sykettä eikä oikein mitään muutakaan kun tuon raskausontelon. Sanoi että varaisin uuden ajan parin viikon päähän ja katsotaan sitten uudestaan. Uusi ultra onkin sitten 10.10. Mä niin toivon että tämä olisi vasta niin kovin pieni ettei siksi vielä näkyisi. "


Mulla oli Inna sama tilanne viime raskaudessa!! Varhaisultra oli siinä 7 viikon kieppeillä yksityisellä lääkärillä, eikä siel juuri muuta näkyny ku se ruskuaispussi. Ei sykettä, eikä oikeen paljon muutakaan. Mä vielä vuosin, kylläkin ihan pientä tihrua, mut vuosin kuiteskin. Sain ajan kahden viikon päähän ja sillon kaikki oli ihan niin ku pitikin. Lääkärin mukaan vauva oli viikon pienempi ku laskettu aika, eikä siks näkyny siinä ekassa ultrassa, mut niskapoimu-ultrassa sanottiin sit 13.viikolla et koko vastaskin ihan laskettua aikaa ;) Kovaa jännitystä se oli ne pari viikkooa mut lopussa kiitos seisoi :) Tuolla se nyt nukkuu päikkäreillä ihana pikku prinsessa.
 
 
vauveli, lohduttavaa kuulla ! Toivottavasti minulla kävisi yhtä onnellisesti ja parin viikon päästä kaikki olisi kunnossa :)

Varsinkin näin ensimmäisessä raskaudessa kun kaikki on niin kovin uutta ja ihmeellistä niin ottaa nämä tälläiset asiat niin kovin vakavasti vaikka ei tosiaan vielä tiedä kuinka tässä käy. Mutta toivotaan parasta :)
 
Nyt on varhaisultra tilattu :) Puhelimeen vastannut henkilö rauhotteli ettei o mitään syytä huoleen jos vuoto on vaaleenpunasta. Huoh.. Helpotuksen huokaus!!! Vasta jos se muuttuis ruskeeksi tai ois kirkasta punasta ja jos kipuja lisänä vois kyseesä olla keskenmeno. No, mieli rauhottu kummasti. Sano et kyl se nytkin jo näkyis ultrassa, mut viikon päähän anto silti vasta ajan, et on jo enemmän kasvanu ja saadaan käynnistä enempi irti. Nyt malttamattomana oottelen ens viikon torstaita jolloin päästään miehen kaa kurkkaamaan pikkusta vauveliamme.
Iiiihhanaaa!!!
 
Takaisin
Top