Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin 22.12 rakenneultra :Heartblue Nyt tosin vähemmän jännitettävää kun on jo tutkittu kaiken olevan ok (sen mitä voi tutkia) ja sukupuolikin jo tiedossa :rolleyes:

Jee, meilläkin varattiin just äskeisen ultran jälkeen rakenneultra 22.12! :grin aivan ihana että pääsee just ennen joulua kurkkaamaan mitä sinne kuuluu, vähän niinkuin koko perhe koossa jouluna vaikka vain näytön välityksellä :Heartred

Meidän tyttö esitteli nätisti kaikki pienet varpaat ja sormet ja reisiluut ja kaiken PAITSI naamaa! Saatiin sentään yksi ihana profiilikuva, toivottavasti joulun alla näyttelisi nassua myös :joyful:

Meillä on hyvä päivä ku näin monelle se sattui samaan aikaan. :p Ihanaa, sitten kuulee paljon kertomuksia ultrista! Onneksi aika joulun alla juoksee niin nopeaa, että kohta se päivä koittaa kun päästään taas pieniä katselemaan. <3

Meilläkin 22.12 rakenneultra :Heartblue Nyt tosin vähemmän jännitettävää kun on jo tutkittu kaiken olevan ok (sen mitä voi tutkia) ja sukupuolikin jo tiedossa :rolleyes:

Mä jännitän aina rakenneultraa ihan älyttömästi. Siellä voi löytyä mitä vaan tai jäädä löytymättä kuten meillä kävi tän viimesen kanssa että lievää kitalakihalkiota ja nielun lievää epämuodostumista ei huomattu vasta kun tutkimuksissa parin kk ikäisenä. Itse epäilin jo heti synnärillä että ei oo kaikki hyvin kun vauvan hengitys rohisi ja pukli maitoa. yöt oli jännittäviä monia kuukausia ku pelkäsin lapsen tukehtuvan ja monta kuukautta kärsittii refluksiataudista ennen kuin nielu kehittyi kunnolla.
Nytkin oon varautunut kaikkeen mahdolliseen ja huokasen vasta kun lapsi on mulla terveenä sylissä. liian huolehtiva luonne sanoo meidän äiti ja kuulema sukuvika....

meillä oli astetta jännittävempi nt ultrareissu kun autosta noustua sairaalan pihalla aloin vuotaa verta nii että olin kenkiä myöten veressä. ja lumiseen pihaan jäi verijälkiä...En jotenki osannut mitään muuta miettiä ku että taasko tää alkaa (viime raskaudessa vuotiin viikot 13-20) ja ois pitäny ottaa vara housut mukaan... ja että tää onnii mun tuuria. Keskenmenoa en osannut heti edes pelätä. Sittenkun näin hoitsujen ilmeet ja sen hössäämisen mikä alkoi niin alko tosiaan pelottaa.. mutta vielä siellä pötkötellessäkin olin ihan rauhallinen. välillä meinasin panikoida kun tuntu vaan että vuoto ei millään lakkaa ja meni vielä se iso synnärin paksu sidekkin läpimäräksi. Sain sairaalan vaatteet ja synnytysläkäri otti vastaan, teki sisätutkimukswn ja ultras ja ultrassa näkyi pieni kauheesti touhuava ipana. hematoomaa oli kohdussa taas hirveesti ja sain käskyn huilia seuraavaan ultraan asti. Eli joulun yli. Pääsin vielä kätilön ultraan ja mittailtiin nt ja siltäosin ilmeisesti kaikki ok vaikka mun ikäkertoimella sainkin tulokseksi jotain 1:209.....

nyt sitten jännätään ja hirveesti uskalla missään liikkua kun pelotta etä milloin taas seison verilätäkössä... :( :(

Meilläkin mahdollisuutena tuo suulakihalkio kun esikoisellakin on/oli, mutta sellaistahan ei ultrassa näe.. Meilläkin oli refluksi lisänä, oksentelua ja läheltäpiti tukehtumisia mm sitterissä istuessa.. Yöt tytön unta vahti kätkytpatja ja itse vilkuili vähän väliä että valo vilkkuu tasaisesti.. Joten meilläkin tiedossa on mahdollisesti samanlainen painajaismainen vauva-aika jota ei ultrassa voi ennustaa.. Tietysti voi olla jotain rakenteellisia vikoja joita tuo NIPT ei paljasta, mutta suurimmaksi osaksi aika hyvillä mielin saa ultraa odotella silti..

Hani, kuulostaa hurjalta toi vuotaminen. :eek: Onneksi pieni oli kuitenkin kaikissa voimissaan. :)

Lääkärissä käyty, eikä syytä vuodolle löytynyt. Kaikki muutenkin kuin pitää ja vauvalla kaikki hyvin. Vauva vastasi 17+0 ja minulla nyt viikkoja 16+3 ja oli oikein lepposen oloinen kaveri. <3 Helpottunut olo kun saa jatkaa ns. normaalia elämää. :) Nyt sitten odotellaan ens kuun rakenne uä:tä. :rolleyes:

Kuulostaa Hani kyllä tosi pelottavalle nuin kova vuoto! :nailbiting:

Mam17, meillä on kans rakenne 27.12.! Olisipa saanutki ennen joulun pyhiä, nii ei olis tarttenu niitten yli jännittää... Tosin onneksi jouluna on niin paljo muuta että eiköhän ne päivät mene. Ja meillon sillon 27. päivä rv 21+4. Kauhiasti tekis mieli käyä ennen tuota aikaa yksityisellä ultrassa, ku on niin pitkä aika tässä välissä että näkee vauvan. Viimesin ultra oli meillä 8.11. ja välissä neuvolakäynnit, joilla kuunnellaan syke mutta ei ultrata. Ollaan vakavasti harkittu että käytäs yksityisellä vaikka se onkin rahanmenoa, jota on joulun alla muutenki :wideyed:

Meillä oli edellinen ultra kuukausi sitten ja seuraava 16.12. ni ei kauheen usein oo täälläkään niitä. :) mut tänään neuvolassa kuunneltiin sydänäänet ja hyvin kuulu, niin mä oon ainakin luottavaisin ja rauhallisin mielin. :)

Pennonen olitko oulusta ? Soita itelle Merioulun neuvolaan aika, tässä kuvakaappaus hinnastosta :) ERITTÄIN EDULLINEN! :) Screenshot_20161129-190436.png

Meillä rakenneultra 15.12., joten pari viikkoa tarvitsee enää odotella :Heartred.

Suomessa puhutaan musta tosi paljon np-ultrasta, sen merkityksestä ja siitä kuinka moni sen jälkeen huokaa helpoituksesta ja uskaltaa kertoa raskaudesta. Mä havahduin vasta viikko sitten, että kyllähän sieltä rakenneultrastakin voi löytyä vaikka mitä ja voi olla, että pikkuisen tulevaisuus näyttää yhtäkkiä hyvin lohduttomalta. Mä olen täällä vähän kauhuissani siitä, että mitä jos raskaus pitääkin keskeyttää ja sitten joutuu kaikille selittelemään ja myymään jo kaikki ostetut tavarat eteenpäin ja ja... Äääh! No. Ei se auta ku yrittää ottaa lunkisti vielä tää pari viikkoa.

Itse olen kuullut ihan hyvää tuosta Meri-Oulun neuvolasta ja ei ole kyllä hinnoilla pilattu ultrakaan!

SeToinen, olen kyllä, enkä ollut ees aatellu että olis vaihtoehtoja Terveystalolle! Tuollahan on todella maltilliset hinnat! Kiitos valtavasti, luulen että otan tuonne yhteyttä lähiaikoina :)
Mun tekis kauhiasti mieli tehä jouluna semmonen julkinen Facebook-päivitys, missä kertosin sen että työt loppuu mutta ei se mittään haittaa, ku uus "työmaa" eli vauvva on tulossa - mutta koko ajan on hermostuttanu ajatus että ku rakenneultra vasta joulunpyhien jälkeen, että pitäs malttaa sinne asti ja sitte en saa semmosta "joulupäivitystä" tehtyä. Kuulostaa varmaan pöhölöltä mutta kuulostakoon :joyful:

Takaisin