Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei oltu merkattu omakantaan tietoja, et oisin ees käynyt nt-ultrassa, enkä tuota kirjettäkään saanut. Soitin sit neuvolaan ja kysyin näkyykö siellä tietoja, sanoi että joo normaalilta arvot näyttävät. Täytyy ens kerralla kyllä kysyä että niin mitkä ne lukemat oli, kun jäi vähän häiritsemään.,
Ja mikä NIPT-näyte? Ei oo mulle ainakaan kerrottu..:eek:

Eikö sulla näkynyt edes verikokeiden tuloksia siellä? Itselläni tosiaan ne näkyy nyt jo ennen ultraa.

Se NIPT (non-invasive prenatal test) on siis sellainen aika uusi kromosomitutkimus, jonka kuka vaan voi teettää yksityisellä, tosin se on aika kallista lystiä, mutta tulokset ovat tosi luotettavat. Jos riskiluku on kohonnut, käsittääkseni HUSilla se on myös nykyään käytössä, ettei tarvitse mennä suoraan lapsivesipunktioon, johon kuitenkin liittyy se keskenmenoriski.

Eli HUSilla tutkimuksen käsittääkseni saa vain, jos on syytä tutkia asiaa, mutta yksityisellä sen voi teettää ihan kuka vain.

Nöyp. Ei ollut mitään tietoja, et oisin ees tuolloin käynyt äitiyspolilla. :confused005
Mut, kiitti infosta Nakeroinen.:)

Mulla oli tänään eka ultra, jonka piti olla np-ultra, mutta masutyyppi olikin nuorempi kuin oli arvioitu ja la siirtyi kesäkuun puolelle 6.6. Mittauksiakaan ei pystytty vielä tekemään, koska 10+1 tyyppi oli sen verran pieni. Parin viikon päästä sitten uusi yritys. Pääasia kuitenkin että toistaiseksi kaikki oli oikein hyvin.

Mutta nyt mun pitäis sit varmaan siirtyä kai tuonne kesäkuisten puolelle?

Vihdoin on mullakin ultrakuulumisia kerrottavana :) esikoista kun odotetaan niin oli kyllä aika huikee juttu tuo ultraus! Kuvaruutua ois kyllä voinu kattella paljon kauemminkin ku sen 5 min...

Kaikki oli hyvin, nt 0,9 (riskilukemat tulevat kuulemma kirjeenä kotiin, ei siis maininnut niistä mitään) ja laskettu aika aikaistui viidellä päivällä eli on nyt 20.5. Tänään siis 12+4.

Anskurai juttele vaikka molemmissa! :) Mä haen täältä foorumilta sitä vertaistukea, niiden ihmisten tekstiin pystyy vahviten samaistumaan jotka ovat suunnilleen samoilla viikoilla, varsinkin näin alussa jo kolmellakin viikolla on iso ero! :) loppua päin mentäessä ei se viikko kaks tai kolmekaan enää niin merkkaa, kaikilla meillä on siinä vaiheessa yhtä tukala olla ...laughing7

Heipä hei! :hello

Käytiin miehen kans tänään nt-ultrassa. Siellä kelluskeli ensin pieni laiskiainen, joka vain nukkui. :sleep002 Onneksi heräili sieltä kuitenkin, että nähtiin vähän liikkeitäkin. :love017

Itseä hirveästi jännitti tuo ultra ja en uskaltanut ottaa vanhempaa lasta sinne mukaankaan, jos jokin onkin huonosti. Edellinen raskaus päättyi siis keskenmenoon pari päivää nt-ultran jälkeen, vaikka ultrassa kaikki olikin hyvin. :sad001 Mutta seuraavaan sitten saapii tuo melkeinteinikin tulla, kun on niin innokas näkemään, miltä se vauva näyttää. :)

Mutta onneksi kaikki oli hyvin.:Heartpink Raukka vain on selvästikin perinyt isänsä nenän! laughing7 Laskettu aika siirtyi hieman aiemmaksi, arvioitu laskeutumisaika olisi nyt siis 18.5.17. :love2

Tänään sain taas nähdä pienen kovin on virkeen oloinen tapaus on se ihana et vauvalla näyttäs kaikki olevan hyvin, vaikka itellä ois kuin heikko ja huono olo. Pelko siitä et milloin pikkuinen syntyy on läsnä jatkuvasti kun viikkoja alkaa tulee lisää

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja Twinsille kaksosista! Siellä ne pienet kasvaa ja myllertää :)

Meillä oli tiistaina ylimääräinen ultra, kun kipuilin ja tuhruttelin menneellä viikolla. Kaikki oli kuitenkin hyvin (viikkoja tuolloin 15+3), ja lääkärin mukaan meidän vauva näytti tytöltä :) Sellainen olo tässä on ollutkin, mutta 8. joulukuuta tarkentuu rakenneultrassa.

Täällä hieman pelkoa kesken menosta, vaikka en usko että olisi kesken mennyt. Mulla vasta 30 päivä ultra ja tuntuu että ei saa mielen rauhaa millään kun ei tiedä onko kaikki ok :(

Meillä oli ultra pari vkoa sitten, siellä kaikki mainiosti riskilukuja myöten. Uskomaton, miten oli laitteet kehittyneet 10vuodessa. Ultrasi alakautta (aiemmat ultrattu päältä) ja siellä näkyi tosiaan aivot ja muita elimiä, sekä varpaat! Siis varpaat!!! Olin ihan puulla päähän lyöty :woot: nyt on vaan tullut inhottava tunne, että kaikki ei olisikaan enää hyvin. Viikkoja nyt 14+1. Keskiviikkona onneksi nla niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä ja tsekkaamaan tilanteen. Oma dopleri olis kyllä tässä vaiheessa kätsy.

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille :)

Nt ultrassa käyty ja kaikki oli pikkuisella hyvin. Ultrattii varmaan puol tuntia ku pikkunen ei meinannu mennä oikeesee asentoo et sais sen nt mitan :) mut lopuks onnistu. Ultraaja oli ihana nainen ja koko ajan kerto mitä näytöllä näkyy. Laskettu aika siirty kaks päivää eteenpäin eli 28.5 :)

Oli kyllä ihana nähdä pikkunen <3

Perjantaina selvisi, että meillä down-riski kohonnut, joten kävin tänään NIPT-testissä (josta olikin ketjussa jo aiemmin puhetta). Näyte lähti tutkittavaksi Yhdysvaltoihin, joten menee parisen viikkoa ennen kuin saadaan tulokset.

Ihmeen rauhallisesti olen tähän tietoon suhtautunut ja turhahan sitä olisikin etukäteen murehtia, ei asia siitä miksikään muutu.

Lasketaanko nykyään tuon uuden testin (NIPT) myötä herkemmin kohonnut down riski kun sen saa tehtyä ilman keskenmenon vaaraa kun tuntuu, että monella napsahtaa kohdalle.. :eek: Itselle tuo tieto kohonneesta down riskistä oli ensialkuun järkytys ja nuo odottelun pitkän piinaavat päivät kunnes sai tiedon, että kaikki on hyvin.. Mutta kun asiasta on enemmän lukenut niin tuntuu, että kohonnutta riskiä on useammalla ja täälläkin toukokuisissa jo muillakin kuin vain meillä.. Vai onko vain synnyttäjien keski-ikä noussut niin paljon, että se lisää laskennallisesti riskiä :grin

Takaisin