Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillekkin täällä tuli tulokset postissa. Ei ollu nt-lukuja siinä tai mitään mutta sanottiin että alhainen riski ja todennäköisyys oli 1:75 000.

Juu hussin piirissä tulee kirje kotiin:) kyl ne yleensä on ultrassa sanonu jos turvotus on ollu huolestuttava, tai näin ainakin jorvissa;)
Joo, kyllä sanoivat, eikä mitään hälyyttävää ollut. Joten en siis ole huolissani tai mitään. Verikokeiden tulokset ovat näkyvissä omakanta-sivuilla ja nekin olivat minulla ihan viitearvoissa. Mutta kiinnostaa vain ihan tilastollisesti, mikä oma luku olisi. Kirjeessä sitä ei todellakaan ollut. Siitä olin vähän pettynyt. Toiset täällä ovat laittaneet omia lukujaan, joten siksi kiinnostaa, onko ketään teistä husissa ja mistä sen luvun saitte.

Meillä oli tyksin piirissä ilmestyneet ne luvut omakantaan verikokeiden tulosten yhteyteen viiveellä kun eilen katsoin.. En tiedä olisiko ollut myös kirjeessä jos sellainen olisi kotiin saakka saatu

Mulle lääkäri sanoi heti et niska on sen ja sen pitunen, raja se ja se, eli täysin normaalia. Lääkäri oikeastaan puhu ääneen ajatuksiaan ja siten sain tietää että aivolohkot ja muut osat on kunnossa, navasta lähti vain yksi säije eli ei napatyrää jne :)

Meille ei kirjettä tule, vaan saatiin heti ultran jälkeen tietää luvut ja riskimahdollisuudet. Kätilö teki siis heti ultran jälkeen laskelman niskaturvotuksesta ja verikokeiden tuloksista. Ihanaa kyllä kun saa samantien tietää eikä tarvitse kirjettä odotella. :)

Ensimmäinen ultra takana (laskettu aika 17.5 <3) ja löysin tieni tänne foorumille. :)

Kätilö ei ehtinyt avata minulle näitä lukemia yhtään ja nyt kotona ne ovat mietityttäneet. Osaako joku kertoa, mitä nämä lukemat tarkoittavat?

T21 1:14 000
T13 1: 100 000
T18 1: 100 000

Kiitos avusta! Onnea ja voimia kaikille odotukseen <3

T:21 on trisomia 21 eli Down syndroman riskiluku, (riskiarvo suurempi kuin 1: 250).
T:18 on trisomia 18 eli Edwarsin oireyhtymän riskiluku, (riskiarvo suurempi kuin 1:100) .
T:13 on trisomia 13 eli Pataun oireyhtymän riskiluku (en löytänyt riskilukua).

Riskiluku ei tarkoita, että sikiöllä on kyseinen oireyhtymä, se on vain kohonnut riski. Toisaalta, vaikka riskiluku olisi pieni, niin silti sikiöllä voi olla kromosomi poikkeama. Äidin yli 35 vuoden ikä kohottaa riskiä huomattavasti. Sinulla on todella pienet luvut, joten tulos on normaali.

Muokattu viimeksi:
Kiitos paljon vastauksestasi! Etenkin näin esikoista odotellessa on ihanaa, että tälläinen yhteisö on olemassa, jossa voi jakaa mieltä askarruttavia kysymyksiä ja ajatuksia näin ylipäätään. :)

Psst, tännekin tuolta 2016 joulukuisista huhuilen! Mikäli olette aikeissa hankkia vauvavakuutuksen ennen vauvan syntymää, osallistukaa niihin sikiöseulontoihin. Itse jouduin juuri pettymään, kun kaikki on menny odotusaikana todella hyvin, mutta en niihin osallistunut. Ainakaan OP ei myönnä vakuutusta syntymättömälle lapselle ilman seulontoja. Me siis yritetään uudestaan vasta, kun pikkuinen on syntynyt.

Tänään nt-ultrassa käyty.
Kaikki hyvin pikkuisella ja la siirtyi parilla päivällä 28.5.
Siellä meidän minions halusi katsoa suoraan linssiin ja vilkutella.
Tähän asti ollut hieman epäilevä ja pelokas,mutta kuulin kuorolauluna sekä kätilöltä että mieheltäni että on lupa ja pitääkin nauttia. Pahin keskenmenon riski nyt ohi ja seulonta tulos ok.
Kai sitä sit jo uskaltaa alkaa nauttia olosta ja tulevasta.

Mulla on kans huomenna eka ultra. Mitä lähemmäs se tulee, sitä enemmän jännittää ja pelottaa. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ihanaa että täällä niin monet on saanut hyviä uutisia.

Ultrassa käyty ja toukalla kaikki hyvin :joyful:
Ihana oli nähä pikkukaveri heiluttelemassa nyrkkejään, parit kuperkeikat heitti kanssa.
Iso kivi vierähti sydämeltä, viimoset viikot on ollu niin oireettomia että pelkäsin pahinta!
Rv 11+4

Ainakin edellisessä raskaudessani oli Oma Kantaan merkitty tuo riskiluku, vaikkei sitä kai kirjeessä sanottukaan. Meillä ultra edessä torstaina, nyt siellä siis näkyi vasta verikokeiden tulokset, koska riskilukuun sitten tietty vaikuttaa myös nt-arvo.

Anskulle piti vielä sanoa sen verran, että kuulostaa aivan kamalalta lääkäriltä! Kerrottiinko sinulle tuosta NIPT-näytteestä? Se on siis kromosomitutkimus, joka tehdään verikokeesta, niin ei tarvitse mennä ainakaan heti mihinkään punktioon. Ilmeisesti jo HUSin alueella käytössä, mutta eikö sitten muualla ole?

Mulla ei oltu merkattu omakantaan tietoja, et oisin ees käynyt nt-ultrassa, enkä tuota kirjettäkään saanut. Soitin sit neuvolaan ja kysyin näkyykö siellä tietoja, sanoi että joo normaalilta arvot näyttävät. Täytyy ens kerralla kyllä kysyä että niin mitkä ne lukemat oli, kun jäi vähän häiritsemään.,
Ja mikä NIPT-näyte? Ei oo mulle ainakaan kerrottu..:eek:

Takaisin