Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei ollu ees pätevää henkilöä siinä nt-ultrassa.... Ei mitannut kun sen turvotuksen... Mutta se kai se pääasia on.. :eek:

Niin kyllä meilläkin mitattiin turvotus, ja se olikin sitten ihan rajan tuntumassa, mutta kun nenäluu näkyi niin selvästi niin ei ne sitten edes sanoneet siitä mitään, itse paperista katsoin. Nenäluun kanssa arvot olikin sitten jo todella hyvät, ei pitäisi olla ongelmia!

Meillä katsottiin mitat, turvotus ja sydämen syke.. n 5 minuuttia ja homma oli ohi..

Me oltiin ajoissa paikalla niinkuin edellisetkin olivat olleet.. aika oli 9.20 ja oltiin paikalla jo klo 9. Ei kauan ehditty istumaan kun päästiin huoneeseen. 9:15 oltiin pihalla sieltä ja siihen kuului siis kaikki alkukyselyt, rakenneultran ajan antaminen yms.. Itse ajatteli että nyt on aikaa katsella kunnolla.. :mad: Tuo ultraaja on kuulemma niin asiansa osaava ja nopea.. En nyt tiedä onko se extra nopeus niin hyvä tällaisessa ja nähtävästi todella suppeasti katsoo niin kaukana hyvästä.. :eek:

Mulle se lääkäri ei edes antanut rakenneultra aikaa, enkä sitten enää muistanut edes kysyä..:( Meillä oli just se nainen sairaslomalla tms. jonka nuita mittauksia on tehnyt, joten harmitti kyllä vähän kun meilläkään ei mennyt kun se 5 min...
Jospa sit rakenneultrassa sais katella vähän kauemmin ja ehkä sit kerrotaan jotain sikiöstäkin. :)

Voisko joku valaista minua tuosta nenäluu asiasta? Siis mitä pitäisi näkyä? Onko se riittävän tarkasti katsottu/tutkittu kun sivuprofiilista nenä selkeästi erottuu vai pitäisikö siinä kiinnittää vielä johonkin muuhunkin huomiota?

Ei meidänkään ultraaja erikseen nenäluusta mitään nimittäin maininnut.
Mutta muuten kyllä sattui hyvä ultraaja ja jäi hyvä mieli. Ei tuntunut olevan kiire, ja tulosti paljon kuvia. Kaikki mitat ja muut katoi alakautta ja sitten vielä totesi, että tulostettavia kuvia varten voisi ultrata vatsan päältä, ja sieltä saatiinkin upeita sivuprofiilikuvia kotiin viemisiksi.

Todella kurjaa kyllä, jos monen kohdalle sattunut nyrpeää ja liukuhihna ultraajaa.. kuitenkin kyseessä on äidille AINA iso ja ainutkertainen juttu, olipa miten mones raskaus tahansa.

Outomamma, mitä mä tuosta olen netistä lukenut (lähinnä englanniksi -nasal bone in ultrasound, etc) niin ei riitä että näkyy nenän profiili, pitää nimen omaan näkyä se luu siellä sisällä. Tuolla mainitsemalla haulla löytyy paljon kuvia missä lukee ihan "no nasal bone" ja näin mistä voi tarkemmin katsoa mitä siinä etsitään!

Meillä nt-ultrassa kätilö katsoi nenän ja nenäluun tarkkaan ja kehui, että hyvältä näyttää. :) On tosiaan kurja, että joillakin ultrakäynnit on olleet niin lyhyitä ja jos ultraaja on sattunut olemaan hyvin lyhyt sanainen tai tuiman oloinen...

Tänään vihdoin oli ultra. Pienellä kaikki hyvin ja kovasti potki siellä samalla kun imi peukaloaan <3 rv 11+3 eli hyppäs kaks viikoa taaksepäin, mutta la pysyy toukokuussa (tosin isäntä haaveilee kesä-vauvasta) Mutta voinko nyt luottaa että keskenmenon riski on ohi vaikka ei ole viellä 13 täynnä?

Itsekin ollu alusta asti siitä huolissaan että mitä jos tulee km. Jatkuvan huonovointisuuden vuoksi ei oo sitten tullut niinkään tästä alkuraskaudesta nautittua.. nt-ultran jälkeen kuitenkin helpottunut olo kun esim. riski downin syndroomalle oli 1:75 000. Nyt kun jo neljättätoista viikkoa mennään on pelot myös hiukan sen vuoksi laantuneet koska kuten sanottua riski on nyt paljon pienempi.

Mukava kuulla Lily7 että on hyviä uutisia teillekkin tullut. :smiley-bounce012

19.11 ultra ku lääkäri päätti ettei tule ku 2vko pääst. ei ultraa tänää siis. julkisen terveydenhuollon ihanuus

lily helpost ku mä asun tunisias, tääl mikää sovittu tapaamine ei päde välttämättä. mentii tk:een aamul ja hoitsu sano et lääkäri paikal 19.11 ku päätti ettei tul enne sitä, sijaist ei ole.

Saitteko te muut tietää tuon nt-ultran ja verikokeen riskiluvun? Mulle tuli kirje kotiin, mutta siinä sanottiin vain, että tulos on normaali. Husin piirissä siis!

Juu hussin piirissä tulee kirje kotiin:) kyl ne yleensä on ultrassa sanonu jos turvotus on ollu huolestuttava, tai näin ainakin jorvissa;)

Takaisin