Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen oli ultra ja eilinen teksti. Pitkästä aikaa helpotus kun eka ultra takana. Vilkutteli meille :) 3cm, pari päivää edellä eli nyt on 9+6 niin oikeesti 10+1. Syke kuuluu. Laskettua aikaa ei muutettu mutta menee 2+- asteella kuten esikoisesta.

Seuraavaksi ois verikokeet ja näytteet. Sekä niskaturvokeultra. Valitettavasti myös sokerirasitus edessä ensivuonna painon takia. Kyllä jännitti kokopäivän tätä ja kaikki kuten pitää.

Viikko sitten käyty siinä "ekassa" ultrassa ja pari päivää aikaistu La. Varhainen ultra oli jo sairaalassa 7 viikolla hyperemesiksen vuoksi. Katsottiin että onhan pavulla kaikki hyvin ja että on vain yksi. :silent

Viikko sitten oli 12+2 ja oikein virkeä ja liikkuvainen oli. Vielä kun on tilaa. Oikeen ponkasi puolelta toiselle ja sen näki selvästi siinä ruudulla. :smiley-bounce012

Tänään oli minullakin nt-ultra. Kaikki oli hyvin, sydän löi ja pikkuinen näkyi hienosti ultrassa.

Kätilö sanoi, että onpas vilkas vauva, vaikka minusta se vain köllötti selällään ja oli lähes paikallaan. Kätilöllä meni pitkään, kunnes sai niskaturvotuksen mitattua, kun ei saanut hyvää kuvaa, hänen mielestään liikkuvan sikiön takia. Turvotusta oli vain 0.7 mm, joten hyvältä näyttää.

Pienelle tuli hikka kesken kaiken. Nyt oli ihan eri fiilis, kun olen jo äiti, ja tuntui heti, että tuossa on lapsi ja joskus se sitten tulee syliin vauvana. Esikoisen kanssa ei samaa tunnetta ollut.

Laskettu aika piti kutinsa, siirtyi päivän aikaisemmaksi. Mutta en kyllä vieläkään usko sitä! Tänään siis 12+4.

Vauvalla kaikki hyvin ! Tänään siis oli toinen neuvola, jonka yhteydessä oli lääkärintarkastus.
Lääkäri ultras ja meinasi että hyvin pian saatan alkaa tuntemaan liikkeet, sillä sikiö oli niin hyväliikkeinen. :)
Harmi ettei ultrauslaitteella pystynyt tulostaa, oli nimittäin selkeimmät näkymät tähän asti pikkusesta. Mutta pääasia, että masussa kaikki hyvin ja voi jatkaa elämää taas hyvillä mielin ! :)
Kävin tulomatkalla kiertelemässä yhden kirppiksen ja mukaan tarttui ensimmäiset vauvanvaatteet! <3
14+2 :love017

Täällä oli eilen eka ultra ja uutiset tosi huonoja.suurimmassa osassa kuvista niskaturvotus 5 ja viimisessä 6 rajan ollessa 3.lääkäri oli tosi tyly ja olin yksin siellä.ei antanut vauvalle toivoa...lateli kaikki vaikeat sydänviat mulle ja kaikki vaikeat kromosomihäiriöt ym.sano et pääsen istukkabiopsiaan jos haluan hesaa,mut...jutteli et mille vkoille asti voi keskeyttää jne... oon ihan shokissa...

Voi Ansku mikä tilanne :( Uskon, että todella sekava mielentila, en yhtään tiedä mikä olisi parasta. Jatkotutkimuksista ei liene olevan haittaa ja voiko myös olla, että turvotuksesta huolimatta voikin olla kaikki hyvin? Onko läheisiä, perhettä lähellä joille jutella tilanteesta? Voimia <3

Ansku, voimia! Kannattaa mennä jatkotutkimuksiin niin jos pienellä jotain niin voitte tehdä päätöksen sen mukaan... Mulle itselle tehty keskeytys rv 13 lapsen vaikeiden poikkeavuuksien takia ja pakko sanoa lääkäri ei alkuun noin kamalaa ryöpytystä antanu vaan kylmän viileästi sano että katsotaan Helsingin koneilla uudestaan ja kromosomit samalla! Tunteetton lääkäri kyl osu sun kohdalle:( toivottasti sulla on siellä joku kenen puoleen kääntyä ja pääset juttelemaan! Älä jää nyt yksin, voimia sinne sinulle ja miehellesi[emoji173]️

Ansku onpa ikävä tilanne :( kannattaa ottaa tutkimukset, jos yhtään siltä tuntuu ja hae itsellesi keskusteluapua ja vaadi vaikka uutta käyntiä kätilölle tai lääkärille. Älä jää yksin <3

Kiitos tsempeistä kaikille ♡ on mulla hyvät tukiverkostot..mies ja ystävät.Helsinkiin odotellaan aikaa.meillä oli tokan lapsen kohdalla sama tilanne..luku oli silloin 3.6 ja 3 raja...tuolloin lääkäri antoi vielä kamalamman ryöpytyksen ja sanoi että vauva on turvonnut päästä varpaisiin.mentiin helsinkiin..siellä ultra ja lääkäri purskahti nauruun ja sanoi että vauvassa ei ole turvotusta ollenkaan.silloin varmuuden vuoksi tehtiin istukkabiopsia ja vauva sai terveen paperit kromosomeista ja on nyt täysin terve 4v poika...sanoin eilen tästä niin lääkäri katto mua nenän vartta pitkin ja tiuskas et onhan tuo 6 vähän eri asia kuin mikään 3.6 mieti nyt vähän..jäin ihan suu auki ja purskahdin itkuun... :(

Kamala lääkäri:( mutta toivotaan että historia toistaa itseään ja siellä masussa terve pikkunen köllöttelee ja voi hyvin! Suuret tsempit[emoji173]️

Ansku anna palautetta tuollaisesta tunnekylmästä lääkäristä.. pitäisi vähän olla kykyä ottaa ihmiset huomioon, kun tuollaista työtä tekee. Tuntuu tosi pahalta sun puolesta <3

Ansku, onpa osunut kamala lääkäri sun kohdalle, pistää vihaksi! Toivottavasti jatkotutkimuksessa tulisi parempia uutisia, tsemppiä ihan hirmuisesti! Niin kuin muutkin ovat sanoneet, älä jää yksin. ❤️

Eihän tuo turvotus yksistään tarkoita vielä varmaksi mitään :o Mitä noita nyt on tullut lueskeltua kun itse odottelen tuloksia tarkemmista tutkimuksista nt:n ollessa 2.1mm lisättynä ikä ja verikokeiden tulos ja riskilukuna 1:137.. Ja meille kerrottiin heti puhelimessa uudesta vaihtoehdosta ilman keskenmenon vaaraa.. NIPT verikoe ja se otettiin.. Huonommilla uutisilla niistä täytyy tosin varmistaa lapsivesipunktiolla.. Mutta suurillakin turvotuksilla on syntynyt täysin terveitä lapsia mikäli lukemaansa on uskominen..

Katsotaanko Suomessa nenäluuta? En ole huomannut kenenkään mainitsevan sitä. Me käytiin nt-ultrassa periaatteessa kahdesti kun ei ensin pieni suostunut näyttämään nassua ollenkaan niin piti mennä seuraavana aamuna takaisin. Kuulemma ne on tutkineet että nenäluun puuttuminen tai näkyminen on tärkeä noissa tutkimuksissa, jos se näkyy niin on huomattavasti pienempi mahdollisuus että jokin olisi pielessä.

Jorvissa ei ainakaan oo katottu!? Tai no ainakaan ne oo sanonu mitään... Koskaan kuullukaan:o

Takaisin