Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siskolla on varhaisultrat tehty alakautta (olikohan 8vk:n paikkeilla), mutta mulle tehtiin np-ultra nyt vk:lla 12 vatsan päältä. Ihmettelin asiaa kätilölle ja sanoi, että raskaus on niin pitkällä ja laitteet niin hyviä, että mahan päältä onnistuu jo ihan hyvin. Ja niinhän se teki :).

Se riippuu lääkäristäkin ja siitä onko mahalla paljon ylimääräistä estämässä näkyvyyttä.

Mulla on ollut kaikissa raskauksissa ylimääräistä aika paljon, mutta päältä on aina ultrattu nt-ultrassa :) En tiedä mistä lopulta sitten on kiinni näkyykö päältä vai ei...

Mulla aloitettiin viimeksi vatsan päältä, mutta istukka oli vähän edessä ja kohtukin jotenkin vaikeassa kulmassa, niin vaihtoi sitten alakautta, ja sieltä sai tarvitsemansa näkymät.

Mulla ei oo kertaakaan ultrattu alakautta..:) tai on joo sillon ku endoa tutkittiin ni kaks kertaa mut sillon ne kai ultraa aina alakautta. Kiva lukea teidän ultrakuulumisia. :) mä en ite jaksanu tästä mennä np-ultraan. Mulla seuraava ultra sit muutenki 1.11. neuvolan yhteydessä. Kuitenkaan en olis niitä seulatuloksia edes halunnut kuulla. Mutta ens viikkoo odotellessa, niin pääsen kurkistamaan pientä. :) nyt viikot 12+6

Meillä oli tänään ultra, rv 12+4. Vauvva vastasi mitoiltaan sitä mitä pitikin, ja sieltä löyty mm. sydämen eri alueet, munuaiset, mahalaukku, aivolohkot ja muut oikiasta paikasta. Eli hyvältä näytti, onneksi - aina se jännittää kauhiasti ennen ku saa näytölle todisteen että kaikki edelleen hyvin :smiley-angelic003

Meillä oli tänään ultra, rv 12+4. Vauvva vastasi mitoiltaan sitä mitä pitikin, ja sieltä löyty mm. sydämen eri alueet, munuaiset, mahalaukku, aivolohkot ja muut oikiasta paikasta. Eli hyvältä näytti, onneksi - aina se jännittää kauhiasti ennen ku saa näytölle todisteen että kaikki edelleen hyvin :smiley-angelic003

Itseä vähän kummastuttaa meidän todella pikainen ultraus.. Sama ultraaja kuin esikolla oli ja silloin jo oli tosi nopea käynti mutta tämä oli vielä nopeampi.. Eikä katsottu mitään muuta kuin mitta ja niskaturvotus.. sekä tietysti sydämen syke.. Esikosta käytössä oli hetken aikaa 3D ultrakin mutta nyt ei.. Eikä ollut kyllä kiireestä kyse kun oltiin paikalla 20 min etuajassa, edellisetkin olivat ajoissa ja oltiin huoneesta pihalla jo 2 min ennen kuin meidän aika edes olisi ollut.. Jäi vaivaamaan että tapahtuiko tuossa kiireessä (?) vielä mittavirhekin kun vastasi 2 pvää pienempää vaikka olin varma ovulaatiosta laskettuna (ei tosin tikutettuna) ettei heittäisi yhtään..

Mariel, onpas ollut hätäinen ultraaja.. :( tuntuu olevan muutenkin paljon eroja ultraajien ja paikkakuntien käytännöissä..

Mariel, mulla oli kans tosi nopsa ultraus, joka jäi itseä harmittamaan.. :( Kuitenkin ajettiin aika pitkä matka ultrausta varten, ja itse ultraushuoneessa meillä ei mennyt kuin reilu 5min... Katsoi vain turvotuksen ja et vastasko sikiö viikkoja.. Muuten ei selitetty mitään... Mulla on ollut tosin nää kaikki ultrat tähän asti tosi pikaisia... :(

Juu, jäi harmittamaan kun aikaa olisi kuitenkin ollut runsaasti katsella enemmänkin.. Ja mukaan saatiin vain suttuiset ultrakuvat.. :meh: Esikoiselta nekin olivat paljon paremmat silloin vajaa pari vuotta sitten..

Minäkin sain todella epäselvät kuvat mukaan.. Kun muiden ultrakuvia katsonut samoilta viikoilta, niin aivan hirveä ero... Voihan ne ultrauslaitteet olla jokapuolella vähän erilaisia...

Mulla viikot 9+5. Sain tälle päivälle ylimääräisen lääkäriajan neuvolaan, kun esitin huolen viime viikon neuvolassa ruskeasta vuodosta, jota mulla oli vähän. No lääkäri sitten ultrasi pienen ja siellä hän kovasti liikkui! <3 Ja vaikken kuullut sydänääniä, niin ruudulta näin kuinka pieni sydän pumppasi. Voi mikä helpotus, mulla oli tunne ettei kaikki olisi hyvin.

Minäkin sain todella epäselvät kuvat mukaan.. Kun muiden ultrakuvia katsonut samoilta viikoilta, niin aivan hirveä ero... Voihan ne ultrauslaitteet olla jokapuolella vähän erilaisia...

Niin ja selvennykseksi vielä, toi mun profiilikuva on otettu rv9, ja on paljon parempin kuin se rv 12 otettu nt-ultra kuva..

Hei,

kävimme tänään nt-ultrassa. Vauva vastasi viikkoja kaikki näytti olevan ok. Kuitenkaan päätä ei saanut kunnolla kuvattua eikä aivoja tarpeeksi tarkkaan katsottua. Pyysi tulemaan parin viikon päästä uudestaan. Onko muilla ollut vastaavaa? Onkohan syytä huoleen?

Meillä näkyi nt-ultrassa aivojen molemmat puoliskot. Pitäisköhän näkyä jotain muutakin? Eikö teillä sitten näkyny ne Anno91? :O Millä viikoilla kävit ultrassa?

13+0 viikolla kävin. Kyllä mielestäni jotain näkyi, mutta noista puoliskoista ei sanottu oikein mitään. Ultraaja sanoi että perhoskuvio pitäisi näkyä ja sanoin jossain vaiheessa sen jo nähneen, mutta kuitenkin pyysi vielä uudestaan käymään parin viikon päästä.. Nyt hieman mietityttää et pitäiskö tässä huolestua..

Jännä et antavat ru ajanki valmiiks ennen np:tä ku viikot saattaa heittää . Näyttää siis olevan useammassa paikassa tuo käytäntö :o meillä postitettiin 2014 np ultra , siellä käynnin yhteydessä sit sai ru ajan.. nyt soitettiin ite (mikä on parempi kun on vuorotyö ni saa vapaa-ajalle suoraan sen ajan) ja varmaan sitten ru aika taas annetaan paikan päällä :)

Anno91 ei ne ultrat mee aina niinkuin toivois, viime raskaudessa me oltiin kyllästymiseen asti ultrassa ku ei meinannu sitä niskaturvotusta mitattua huonon asennon takia. Jotain sisäelintäkin metsästettiin jokunen hetki . Eli en huolestuis vaikka varmasti se mietityttää! Huolestuminen ei auheuta ku stressiä ja unettomuutta :)

Takaisin