Ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jesu-, aika jännä ettei katsonut sisäkautta, käsittääkseni aikaisilla viikoilla nimenomaan sitä kautta näkee.. Mulla ei ees yrittänyt vatsan päältä ja mulla oli sentään jo vähintään 8+2, kattoi suoraan sisäkautta. Munhan ei siis pitänyt mennä sinne alkuraskauden ultraan, mutta 2krt neuvolassa yritettiin päältä kattoo eikä mitään löytyny ni mulla iski paniikki.. ekasta tuli 8+3 käynnillä selkeä näkymä ja nyt kävin 8+2 (laskettu neuvolassa 28pv kierrolla mut veikkasin että on ollu lyhyempi kierto). neuvolassa siis joku aataminaikuinen kone eikä ne katso sisäkautta ollenkaan. En sitte kestäny vaan oli pakko törsätä siihen yksityiseen ku päätin, et jos tuulimuna ni en haluu sitä kyl turhaan kantaa np-ultraan asti.. mutta siellä se löytyi sykkeineen kaikkineen ja kokoarvion mukaan 8+6 eli yhtäkkii sain 4 päivää lisää :D itku tuli kyllä kun sykkeen näki kun oli henkisesti jo valmistautunu että ehkä elämää ei löydy.. Nyt pystyy taas jo ajattelemaan muitakin asioita, kun alkoi mennä jo siihen, että ajatukset pyöri vaan sen ympärillä että miksei sieltä löydy mitään..

Komppaan Kesäbebeä, aika outoa ettei sisäkautta katsonut, kuitenkin näin aikaiset viikot kyseessä. :eek: Ymmärrän kyllä ettei sulla Jesu välttämättä tullut mieleen siinä tilanteessa asiasta sanoa, tottakai sitä uskoo ja luottaa työntekijöihin. Harmi kun ei sisäkautta ultrannut, jos sitä kautta olisi näkynyt niin nyt sun ei tarvitsisi piinailla ja jännittää. :sad001

Sontsa, voimia sinne. Oon tosi pahoillani.
Se toinen, millä sä meinasit sen lähetteen saada? Siis onko sulla jotain perusteita siihen ultraan? Mä kun en usko, että se lääkäri laittaa lähetettä ihan vaan koska haluat..

Meillä oli taas niin päin että ensin ultrattiin alakautta ja sieltä ei saatu selkeää kuvaa..syke saatiin kuuluviin mikä helpotti hirveästi. Sitten ultraaja sanoi että joiltain näkyy parhaiten vatsan päältä katsottuna, ja siitä saatiin sitten kuvat ja sykkeet. Tyyppi on asettunut ilmeisesti etuseinämään ja miun kohtu on kallellaan niin sen takia ei alakautta saatu selkeitä kuvia.

Yleensä ultrataan alakautta paremman näkyvyyden vuoksi varhaisilla viikoilla. Alakautta päästään ikään kuin lähemmäs ja alkuviikolla kyseessä on niin pieni ihmisen alku, että sitä on muutenkin vaikea päästä näkemään.

Nyt ei auta mulla ko ootella sinne maanantain ultraan ja toivoa että sieltä pieni sykkeineen päivineen löytyis. Jännittää kyllä ihan kauhiasti. Toisaalta ajattelee että kaikki on hyvin ja toisaalta aattelee ettei kuitenkaan oo. Voi että ku oisin tajunnu pyytää vielä sitä alakautta ultrausta. Vaikka mistä sitä tietää oisko sekään sitte selvittäny tilannetta. Noh, onneksi ei nyt sentään np-ultraan asti tartte ootella, jotain ''positiivista''.
Esikon aikaan kävin yksityisellä varhaisultrassa 7+2 ja sillon näky pieni papu ja kuultiin sykkeetki, oli niin hyvät laitteet siellä paikassa. Nyt mulla on se ultra varattuna eri paikkaan (halvempi paikka) ja mää vähä arvon että pitäskö sittenki varata aika sieltä samasta missä kävin esikoisestakin. Ku oon kuullu huonoa ja hyvää siittä halvemmasta paikasta niin se mua eppäilyttää. :shifty:

jesu mun ukko valittaa suunnillee kaikesta. :) siis kato lääkäri oli mies ja ukko ei perusta yleensäkään noist tutkimuksist.

Enää viikko ultraan! On tää kyl semmone jännitysnäytelmä. Ison raportin deadline ois silloin mutta en ainakaan vielä oo pystynyt keskittymään :|

Mulla ultra maanantaina, jännittää jo viimekertaisten huonojen uutisten vuosi. Maanantaina pitäis olla 7+1 ja viimeksi KM arvoitiin tapahtuneen 7+6, joten en tiedä poistaako tää mun paniikkia kuitenkaan yhtään :)

Mullakin ensi viikolla ar-ultra. En jotenkaan oo uskaltanut iloita vielä kunnolla, mut jos siellä on kaikki niin kuin pitää niin sitten kerrotaan myös miehen vanhemmille asiasta ja kai sitä voisi alkaa katsomaan vähän vauvavaatteita :Heartred

Tuun päivittään tänne sitten uutiset, toivottavasti hyvät sellaiset.. :)

Tsemppiä Terttuliini ultran odotukseen. mä en viime raskaudessa ostanu vauvalle mitään ennenku viikolla 18 tyyliin.. Nyt oon jo ostanu ku tuli ihania juttuja alessa vastaan :hilarious: päätin, etten usko enää, et etukäteen ostamalla pilaan jutun tai muuta.. jos menee kesken, niin menee, tuskinpa se liittyy mun ostamiin vauvanvaatteisiin :grin sit jos ei lopulta menis käyttöön niin löydän kyllä ihmisiä, kelle ne voi antaa vaikka syntymälahjaksi :)

Mäkin mietin keväisen kkm jälkeen että ei ois pitäny ostaa vaatteita. Mut sitte tajusin että kyllä me joskus saadaan vauva tavalla tai toisella, niin tietysti voin ostaa valmiiksi jos näen ja alennuksista yleensä oon ostanut joitain juttuja :)

Mä en onneksi hirveesti juokse kaupoissa, muuten olisi varmaan pitelemistä etten ostaisi jo kaikkea, onneksi 7.10 on se eka virallinen ultra, jos siellä on kaikki hyvin niin voi mies parka tällä lähtee varmaan ihan lapasesta nää hankinnat ja ideat :grin

Mä ajattelin kanssa jo että vaikka nyt menisi penkin alle niin kyllä meilläkin joskus vielä onnistaa, onpahan sitten sitä varten valmiiksi. En sen vuoksi ole jättänyt ostamatta, se saattaisi itseasiassa pitää vähän moraalia yllä jos kävisi huonosti :)

Me ostettiin viime raskaudessa vasta jotain kun olin viikolla 30 ei vaan ennen sitä uskaltanut :p nyt ostettiin viime reissusta valmiiksi (ei oltu viel jätetty ehkäisy pois) :D

Heippa!

Olen vain viestejänne lueskellut mutta nyt ajattelin liittyä mukaan keskusteluun.

Kävin eilen yksityisellä varhaisultrassa. Alkio oli oikeassa paikassa ja sydän löi. Mutta menkoista laskettuna pitäisi olla menossa 7+0 mutta koko vastasi vain 6+1... Kätilö sanoi että keskenmenon riski 50 % :nailbiting: mulla ehti pillereiden lopettamisen jälkeen tulla yhdet luomumenkat, ja siinä kierto 35 pv. Ovulaatiota en tunnistanut tai tikuttanut. Niin eikö voisi olla mahdollista että hedelmöittyminen on vain tapahtunut viikon myöhemmin? Kellään vastaavia kokemuksia?
Pakko kommentoida tuohon kun moni on sanonut että on vastannut pienempää kun menkoista. Ja sarden lääkärikin pelotellut 50% km riskistä??? Mitä hittoa... näin alussa millinkin mittavirhe voi vaikuttaa viikkoihin radikaalistikin... mulla viime raskaudessa ar ultrassa vastas 6+3 vaikka oli 7+2. Ja ihan menkkojen mukaan meni nt ultrassa jo. Eli mittavirhe... hirveetä kuinka joku lkr voi ees sanoo noin et km riski.. huhhuh.

Niinpä susannne! Vielä 3-4 viikkoa pitäis ootella nt ultraa, toivottavasti olis kaikki mennyt hyvin sen varhaisultraajan pelotteluista huolimatta.

Kannattaa elää sen mukaan että kaikki on hyvin, eikä ainakaan miettiä sen pöntön ultraajan sanoja! :) toi viikon heitto on NIIIIIN normaalia :)

Takaisin