Ultrakuulumiset

Tänään saatiin aika rakenne ultraan... 16.5 miten tuonne saakka jaksaa oikeen odottaa :(
Täällä kun ei ees ultrata neuvolassa ollenkaan....

Mä iloitsen pienistä asioista tällä hetkellä. TYKSistä ei ole tullut soittoa! Jeeeeee! :D NIPTin tulokset olis kai pitänyt tulla jo ja sanoivat että soittavat heti jos on huonoja uutisia, eli oletan (toivon) että se ainakin oli puhdas. Sit vaan odotellaan tiistain ultraa mitä siinä näkyy.
Titääkö joku mitä kaikkea oikeestaan selvii istukkanäytteestä? Trisomiat joo, mut mitä kaikkea muuta? Näkyykö esim sydänvika, rangan poikkeavuudet tms?

Ne kromosomi poikkeavuudetkin vaihtelee...
Esim jos jää seuloissa kiinni niin siintä katsotaan vaan ne 3 perus poikkeavuutta...
Jos on aikaisemmin todettu jotain mikä on periytyvää niin siitä tutkitaan myös se kromosomi...
Ja meillä kun ekassa oli ns.harvinaisempi vika milke ei ollu peritymistekijöitä ni meillä nytteestä tutkittiin koko kromosomisto...
Et jokaisen kohdalla eri tavalla :)
Muista en sit tiie mut jotenki uskoisin et ei siintä näy mahdolliset sydänviat ym.

Lääkäri selosti mulle et otetaan nyt tuo NIPT kun biopsiaa ei saatu otettua. Seuraavalla kerralla sit biopsia kun NIPTistä selvii vaan nuo kolme trisomiaa, biopsiasta selvii sit enemmän. Mutta mitä, sitä en huomannut kysyä...

Meillä siinä ekassa otettiin apsivesi punktio ja saatiin siitä normaalit tulokset ku sijntä ei seula hälytyksen takia tutkittu ku ne kolme pää trisomiaa...sit avauksessa löyty se poikkeavuus ku tutkttiin kaikki kromosomit...

Suvetar, paljon voimia mahdottomaan tilanteeseen. Olen niin pahoillani puolestanne, pitkä taival teilläkin on takana ja monta vastoinkäymistä.

Kiitos tsempeistä!

Istukkanäytteen ensituloksissa menee noin viikko, meille sanottiin jotenkin niin, että jos siitä halutaan määrittää jotain enemmän, niin sitten menee vajaa kaksi viikkoa. Ilmeisesti juuri nuo trisomiat on niitä, jotka selviää nopeasti. Minäkään en tiedä, mitä kaikkea siitä voi saada selville. Ollaan kuitenkin ajateltu, että lopullinen päätös tehdään ensi viikolla. Lääkäreiltä saadaan tiistaina vielä jotain yhteenvetoa ja on mahdollisuus käydä ultrassa uudestaan.

Rangan poikkeavuuden lisäksi oli epäilys vatsanpeitteiden aukosta. Lisäksi toinen jalka oli kampura, mikä ei sinänsä ole vakavaa, mutta toista jalkaa ei saatu ollenkaan näkyviin ja jäi epäilys sen kehityksestä. Meille sanottiin, että kun näin varhain on useita häiriöitä, valitettavasti niitä tulee usein lisää ajan myötä.

Voi suvetar olen todella pahoillani teidän puolesta <3 stemppiä ja voimia tulevaan koitokseen mitä ikinä sitten päätättekin <3 :Heartbigred

Mitä helvataa! Oon melkein 2 viikkoa vahdannu postilaatikkoa ja meinasin ens viikolla soitella että missäs mun kirje viipyy?!
Joo tuolla Netpostissahan se on odottanu jo 11 päivää :shifty:
Netpostin ilmoitukset tulee mun "spämmimeiliin" (jolla osallistun kaikkiin arvontoihin), yritin vaihtaa Netpostin ilmoitusmeilin toiseen jo aiemmin mutta eipä nähtävästi toiminut.

Mulle tuli mieleen käydä katsomassa mitä Kanta.fi:ssä lukee. Siellä oli lääkärinlausunto viime ultrasta! Ja tuo lausunto ei kuulostanut läheskään yhtä pahalta kuin lääkärin lausumana ultran yhteydessä!! Ja siinä luki "4 liikkuvaa raajaa". :) Lisäksi tällä päivämäärällä oli 2 tapahtumaa missä luki vaan VSSHP/Kaarinan terveyskeskus ja tää päivämäärä, ei mitään muuta. Oletan et noi on verikokeiden tulokset (ei varmaan kirjata tuloksia tuonne ennen kuin lääkäri on ne kertonut potilaalle tai jotain), eli normi seulat ja NIPT. Tyksistä ei oikeen voi olla muuta kuin NIPT ja jos se olis hälyyttänyt olisivat soittaneet tänään! Pikkuhiljaa alkaa toivo nostaa päätään... :)
Puhuttiin just miehen kanssa seulojen tuloksista ja mitä minkäkin tuloksen kohdalla tehtäisiin ja kyllä täysin samoilla linjoilla oltiin kaikesta. :) Ja kaivoin ne äitiyshousutkin kaapista. :D Vatsan kohdalta iiiiiihanat mut reisistä ja pohkeista vähän kiristää vaikka kiloja on vähemmän kuin viime raskaudessa. :(

Siis miten tuo netposti toimii? En ole siitä aiemmin kuullutkaan... :wideyed: :grin

Postin sivuilta voi kirjautua pankkitunnuksilla. Kai se pitää joskus aktivoida että sinne voi tulla kirjeitä (jos muistan oikein)...

Meillä on Napu75 samana päivänä nt-ultra! :) Täällä ei kuulemma oteta ennen kuin rv12+ ja sillon on 12+1. Ollaan tosin odotettu sitä päivää jo ekasta neuvolasta asti eli viikolta 8, jolloin th varasi sen. Pitkä on odottavan aika. :nailbiting:

Takaisin