Ultrakuulumiset

Voimia Toivotulle, ja parempia tuulia tulevaisuuteen :Heartred Ja tuhannet onnittelut muille iloisten uutisten saaneille!
Mä en mitenkään arvannut että kaksoset tulossa, ei ole mistään voinut päätellä. Paitsi ehkä siitä että nukun 13h päivässä, mutta kai muitakin väsyttää?! :wideyed: Toisella ei tosiaan ollut sykettä (vielä?!), eli vielä ei tietoa miten tämä jatkuu. Onneksi toinen voi hyvin :Heartpink Itseasiassa kohdussa näkyi kolme keltarauhasta, eli olisi ollut jopa kolmosiin mahdollisuus, hui kamala :grin Eli kolme ovulaatiota tapahtunut tammikuussa!

Mä varasin ajan varhaisultraan yksityiselle.
Se on 11.3. ja silloin menossa viikko 7+4.
Argh, siihen on siis ikuisuus!!!
Toivottavasti sydämen syke näkyy silloin.

Jos mä olen nyt oikeasti raskaana (hiukan epäuskoinen olo), niin ajattelin varata ultraa yksityiselle joskus menkoista laskettuna rv 7+. Ehkä viikon päästä maanantaina varailen aikaa sinne, jos ei ole vuoto alkanut.
Neuvolaan soittelen sitten, jos ultrassa on kaikki ok.
Eli vielä on aikaa, ei tässä kiirettä ole :)

• Tykkään
Reaktiot: E.m
Hormiga, varailet vasta sitten :p Miten maltat odottaa? Itse olin niin malttamaton, että varsin heti seuraavana arkipäivänä kun testiin sain plussan..:grin Halusin varata aikasin jo ajan, että saisin itselle sopivan.. Sainkin aamuajan ja siihen olen tyytyväinen koska ainakin mua ohjeistettiin, että täytyisi olla neuvolaan mennessä useampi tunti (olisko ollu 4h?) käymättä vessassa niin mietin, että paras on aamusta saada aika :happy: Ei kai sulla veny sitten ensimmäinen neuvola käynti liian pitkälle? (anteeksi utelu :p)

Sitten sellainen kysely, te joilla masussa onkin KAKSI kyytiläistä, niin tuliko se yllätyksenä? Oliko teillä ns "riskitekijöitä" että tulisi kaksoset? (esim. suvussa kaksosia, raskaus alkanut hoidoilla yms.) Jälkikäteen mietittynä olisiko voinut arvata jostakin?

En meinaa millään malttaa odottaa ar-ultraa (3.3) ! :hilarious: Jotenkin on tullut päähän ajatus, että entä jos onkin kaksi! Ainoa siihen "viittaava" asia on se, että maha on jo nyt niin turvoksissa! Kummankaan suvussa ei kaksosia, joten en kyllä usko, että kahta matkustajaa masussa olis, :grin mutta kuitenkin hauskaa mietiskellä mahdollisuudella ja kiva olisi kuulla muiden kokemuksia! :)

6+1

Tän aamun ultran tulos: Oikea puoli kohdusta tyhjä, pelkkää paksuuntunutta limakalvoa joka saattaa vuotaa pois, ei saa kuulemma säikähtää. Vasemmalla puolella masuasukki jolla vahva syke ja kaikki niinkuin pitääkin. Kuukautisista laskettuna 7+3, ultran perusteella 6+5, mutta voi kuulemma olla mittavirhettäkin tämä ero. Katsellaan sit kun pieni kasvaa, et mihin suuntaan uskotaan. Pelottavan toiveikas olo ;)

E.m. no enhän mä malttanutkaan :grin
Tai se meni niin, että katselin milloin ”mun” yksityiselle gynelle olisi aikoja netissä. Yleensä ei ole iltaisin, mutta juuri 15.3., kun mulla olisi rv 7+4, oli aika illalla. Niin varasin sen sitten. Eipä tarvitse olla töistä poissa. Toivottavasti päästään sinne asti...
Pitää oikeasti miettiä, meneekö neuvola sitten liian pitkälle, jos sitten vasta ultran jälkeen soittelen sinne. Kun vielä pitäisi saada mieluiten tosi myöhäinen aika, että mies pääsisi mukaan...

Mä kans tykkään leikitellä ajatuksella kaksosista, vaikken niihin usko. Mun serkut on kaksoset, samoin miehen äiti. Mutta kun mulla oli alussa niin kovat menkkakivut, (ei ole muissa raskauksissa ollut), niin tietysti kaikkea tulee mieleen.. :)

Mielenkiintoinen tilanne swan81, onneksi kuitenkin siellä on yksi hyvinvoiva masukki :)

• Tykkään
Reaktiot: E.m
Onnea Swan hyvistä ultrakuulumisista ja Temalle tsemppiä huomiseen :) Itse pitää odotella vielä viikko :)

Tsemppiä kaikille tuleviin ultriin!Mä sain tänään varattua ajan äippäpolille siihen viralliseen ekaan ultraan 23.3. Ja sillon menossa vko 12. Nelisen viikkoa pitää odottaa ja verikokeeseen siis ennen tuota ultraa...Silmissä vilisee kokoajan vieläkin perjantainen pieni sydämen pampahtelu siinä ruudulla ❤️

Uskomatonta, asukki edelleen tällä hetkellä mukana kyydissä!

Viime torstaisen verenvuodon + kivun jälkeen päätin viikonloppuna aikaistaa ultraa (olisi ollut ensi viikolla) ja käydä varmistamassa tapahtunut keskenmeno. Tuo lugesteroni, jota määrättiin tiputtelun vuoksi, aiheuttaa paljon ärsyttäviä sivuoireita (raskausoireita, joita muuten multa puuttuu), joten en halunnut syödä sitä turhaan jos raskaus on keskeytynyt.

MUTTA, sieltä löytyikin hyvin kasvanut alkio sykkeineen, eli toivoa on <3 Gyne sanoi, että kun kohdussa on niin kova verenkierto, niin se vaatii vain jonkun pienen repeämän jotta veri hulahtaa oikein kunnolla. Tilannetta seurataan nyt ainakin alussa tiiviisti, seuraava ultra jo parin viikon päässä.

Epäuskoinen olo - jälleen kerran. :happy090

Mahtava juttu thelma!Ja leia puhuu jo nt-ultrasta.En tiedä mikä täällä käytäntö nykyään ennen aika vaan tuli postissa ja sen kai kyllä sit pystyi muuttaa.Kivoin olis kyllä se et sais ite varata niin tietäis heti.Ens tiistaina neuvolan jälkeen viisaampi jos siis vielä on eloa masussa :)

Tänään oli toinen ulrta ja 8+6vk. :) pienet käsien ja jalkojen aiheet näkyi. Neuvolan täti varovaisesti kyseli ja käski harkitsemaan sikiöseulontoja?! Hieman ihmetytti. Se kuulemma verikokeella otetaan joten en näe siinä ongelmaa koska vatsan läpi en antaisi pistellä. Vai miten se homma menee ketä siinä on käynyt? Jäi niin huono maku sen neuvola tädin puheista.

Rottiem tarkoitti varmaan niitä sikiöseulontoja jotka kaikille tehdään jos ei kieltäydy?Eli siis verikoe ja se niskaturvotus-ultra niistä sit lasketaan jotain todennäköisyyksiä onko mahdollisesti kehitysvammaa ja siihen tulokseen vaikuttaa myös ikä.En kyl muista mitkä arvot on normaalin rajoissa.Ja anteeksi jos kyse oli jostain muusta itselle tulee vaan mieleen ihan tuo perus sikiöseulonta mistä toki voi kieltäytyä jos haluaa :)

Onnea Thelma, ihana kuulla iloisia uutisia!! :)

E.m kyseli kaksosjutuista. Mun serkut on kaksoset, mutta muuten ei suvussa ole kaksosia. Vaikuttavana tekijänä tässä on vahvasti Clomifen-lääke, jota ilman mulla ei ole lainkaan ovulaatioita. Minimiannoksellakin syötynä heti ensimmäisellä kierrolla tärppäsi, kolme ovulaatiota tapahtui ja kaksi munasolua näistä hedelmöittyi!

Mua jännittää ihan kamalasti että onko niitä kaksi vai yksi sitten loppupeleissä... Yksi näistä kolmesta oviksesta on siis tapahtunut n. 4pv ensimmäistä kahta myöhemmin, eli jos tämä pienempi alkio on silloin hedelmöittynyt, olisi ihan loogista ettei sydän vielä viime viikolla lyönyt. Näin viime yönä maailman ihaninta unta, jossa meille oli syntynyt kaksoset, jotka oli hyvävointisia ja halailin niitä siellä sairaalassa :Heartred Voi että kun molemmat selviäisi! Nyt vkl ystävä (äitiysnlan lääkäri) lupasi ultrata, ja ens viikolla pääsen äitiysultraan vielä tarkistamaan miten pikkuiset voi.

Jännä miten moni käy samantien ultrassa!
Itse en ole edes harkinnut neuvolaan soittamista vielä (saas nähä milloin vaivaudun).
Meitsi jaksaa kyllä ootella, saan tietää aikanaan tullooko kolmatta :) Muuttopuuhat pitää kiireisenä :D

Ihana kuulla Thelma!Joo se nt ultra se on.Mulla oli perjantaina neuvola niin sen jälkeen pystyi varaamaan ajan kun tiedot musta lähetettiin sinne äippäpolille. Neuvola täti kysyi haluaako sitä sikiö seulontaa vai ei.Ultra on jokatapauksessa mutta pakko ei tuossa verikokeessa kai ole käydä jos ei halua kun se tutkimus tehdään verikokeen ja ultran jostain yhdistelmästä.Meillä tehtiin se ensimmäisessä raskaudessa ja nytkin.Se siinä on että jos jotain poikkeavaa löytyy niin tulee lisätutkimuksia joihin ei kyllä ole pakko mielestäni mennä.Mutta itse ajattelen niin että jos vauvalla on jotain mihin voi raskauden aikana valmistautua niin se on hyvä tietää etukäteen.Kaikilla on tuosta tietysti oma mielipide.

Mä just tajusin että mun viikot menee samassa vuoden viikkojen kanssa eli nyt vko 8 ja niin on mullakin raskausviikko 8.Mieskin totesi että helppo pysyä mukana!

Takaisin