Ultrakuulumiset

Tänään piti olla istukkabiopsia, mutta istukka onkin takana joten sitä ei voitu ottaa. Vajaan kahden viikon päästä siis lapsivesipunktioon. Hoitajan kanssa käytiin tarkkaan läpi seerumiseulan tulokset (hyvät) ja lääkäri ultrasi huolella ja totesi sikiön kaikin puolin terveeksi sikäli mitä nyt ultralla voidaan havaita. Nt oli laskenut ja oli nyt 1,8 mm (rv 13+1). Nenäluukin näkyi. Nyt mieli on kevyempi ja pohdimmekin miehen kanssa menemmekö ollenkaan siihen punktioon. Voimia kaikille kanssasisarille vastaavassa tilanteessa!
 
Ensimmäistä lasta odotan, joten kaikki on niiiin uutta. Ajattelinpas siis itsekkin liittyä joukkoon, pääsee muiden kokemuksia lukemaan ja jakaa tietty omansa :) Viime viikolla oli np-ultra. Ultraan mennessä oli ihan kamala jännitys päällä, ehkä itsessänikin on hieman pessimistin vikaa kun pelkäsin että vauva olisi kuollut kohtuun tai muuta vastaavaa. Ensimmäisenä kysyinkin kätilöltä että eläähän se, kätilö nauroi että kaikki hyvin ja pikkuisella olikin aamujumpat selvästi menossa ultratessa. Olin kyllä niin lumoutunut siihen kuvaruutuun että en oikein saanut enää sen jälkeen sanaakaan suustani, mies hoiti puhumisen :D Ihana oli nähdä pikkuinen. Kaikki siis näytti hyvältä ja laskettu aika on 16.9
Tänään saapuivat vielä verikokeen tulokset ja nekin näytti normaalilta joten kaikki ok.
Josko sitä nyt osaisi rauhottua ja nauttia tästä raskaus ajasta. Alku ainakin ollut suht stressaavaa kun itse pyörittelee päässä ajatuksia pikkuisen menettämisestä, pahoista kehityshäiriöistä ym. Miehelläkin varmaan menee pian hermot kun jossittelen turhaan :D
 
Mulle oli iso helpotus tuo np-ultra ja verikokeiden tulokset. Onneksi kaikki on kunnossa. Nyt vaan nauttimaan! :)
 
Eilen oltiin ekassa ultrassa ja oli kyllä jännää..:) Kaikki oli oikein hyvin ja erikoista oli että kätilö osasi kertoa j0 pienen sukupuolenkin kun oli kuulemma niin selkeesti näkyvillä.. että poikahan sieltä olisi tulossa :Heartred En osannut toivoa kumpaakaan jotenka siinä mielessä uutisella ei ollut merkitystä, pääasia että kaikki on hyvin!! :)
 
Eka ultra oli ihan erilainen kokemus kuin osasin odottaa. :D Ei ollenkaan liikuttava, pikemminkin tuli olo että oon niellyt jotain sopimatonta... Mies oli että "oo katso siellä se on" ja minä vaan et "joo...outoa". Heh. Jälkeenpäin iski onnellisuus ja helpotus, en ollut kuvitellut kaikkea! Sikiö oli ihan oikeasti olemassa, oikeassa paikassa ja kunnossa. Ja liikkui kovasti. Oli kiva kun meillä oli opiskelija ultraamassa niin saatiin doublecheck. :) Vähän tuli syyllinen olo kun en osannut liikuttua nähdessäni pikkuisen, mutta on tää eka kerta muutenkin outoa aikaa. :D
 
Anikselle ja toukalle kovasti voimia ! Toivotaan että kaikki hyvin.

Meillä oli eilen myös np-ultra, kaikki oli hyvin. Turvotusta 1,4. Lääkäri tosin oli aika kamala.... Ei paljoa varoitellut ennen sisätutkimuksen tekoa eikä mitään ylimääräistä puhunut....

No pääasia että kaikki hyvin:Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
minä olin niin valmistautunut ja vielä miehellekkin sanoin että ultra tehdään sitten sisäkautta, mutta tuosta mahan päältä se sitten tehtiinkin.. huh...
 
Anis, siinäpä sinulle pohdittavaa haluatko mennä lapsivesipunktioon. Niskaturvotus kuuluu normaaliin alkionkehitykseen. Se vähenee kun viikkoja tulee lisää. Jos ultra-aikasi olisi osunut tuohon rv 13+1, niin tuskin olisit saanut kutsua mihinkään lisätutkimuksiin noin pienellä niskaturvotuksella mitä siellä nyt oli.
 
sandels84, mun yhdelle hiekkalaatikkotutulle lääkäri oli myös todennut np-ultrassa, että tää on selvästi poika. No, tyttö sieltä kuitenkin syntyi :D
 
Täälläkin oli ultra tänään. Jännitti kyllä niin hirveesti, mutta kun näki vauvan heti ensimmäisen tekevän kuperkeikan ruudulla, pelko hävisi kun tajusi, että se on elossa. Mulla tehtiin kumpikin mahan päältä ja sisäisesti ku ei meinannut saada tarkkaa kuvaa tai jotain. Sit se viel alko pökkiä mun mahaa koko ajan että sai sen oikeeseen kuvakulmaan. Melkein teki mieli sanoa että anna sen olla! Mutta kaikki ok, halleluja! Nyt alkoi jo vähä tajuamaan, että herranjestas meille tulee vauva! :D
 
Onnea kaikille hyvistä uutisista!

Hiekkalaatikon tietotoimisto sai mut hieman hermostuneeksi Kuulemma nykyään laskettua aikaa korjataan jos se heittää päivänkin. Mulla heittoa oli "ainakin kaksi päivää", eikä korjattu. Edellinen meni maksimit yliajalle, joten en haluaisi että mulla on yhtään liian myöhäiseksi arvioitu laskettu aika, koska silloin ei pääse käynnistykseen ajoissa. Aargh. Onko muita joilla ei korjattu laskettua aikaa?
 
Täälä huutelen sivusta seuranneena (toki samaan ryhmään kuitenkin kuulun, en ole vain antanut kuulua itsestäni )

Raketti: mulle nt-ultrassa sanottiin, että sit jos heittoa on yli 6pv, niin muutetaan, mitä ihmettelen valtavasti. Itsellä oli 7pv joten se tietty oli pakko muuttaa, mutta on jännä miten käytännöt eroaa. :confused:
 
Mullakin muutettiin LA vaikka heitti vaan päivällä. Jännä juttu tosiaan.
 
Olen ollut hiljainen taustalukija, mutta nyt kun eka ultra takana niin raskaus muuttuu todellisemmaksi :) siellä 6,8 cm sikiö möyri ja teki jalkaprässejä kohdunseinää vasten :)
Mulla vaihdettiin la vaikka vain päivän heitto, että vissii nykyään sitten se korjataan? Kyllähän se mulla ainakin vaikuttaa äitiysvapaan aalkuun ja sitä myöten lomapäiviin, eli jään nyt yhden päivän myöhemin töistä pois :D
 
Kaipa se on jotenkin paikkakuntakohtaista, tuo lasketun ajan siirto päivän heiton vuoksi? Mulla on joka kerta viikot vastanneet juuri niitä, kun on laskettu, joten päivämäärää ei ole kertaakaan tarvinnut siirrellä suuntaan tai toiseen.

Itsestä kyllä tuntuu vähän pilkun viilaamiselta tuo lasketun ajan siirtäminen päivän heiton vuoksi :D Tosin kotiäidillä ei kauheasti ole väliä, alkaako äippäloma päivän aiemmin vai myöhemmin..
 
No nyt on tilanne niin, että kävin viikon päästä siitä tuulimunatoteamuksesta taas ultrassa ja siellä näky joku möykky, mut lääkäri ei osannu sanoa, että onko jotain elävää vai onko jäänteitä. Nyt taas viikon odottelun jälkeen meen tiistaina taas ultraan ja katotaan tilanne sitten.
Toisaalta aika monia ajatuksia herättävää, eka olin raskaana, sit en oo, sit saatan olla ja nyt en tiiä tosiaan miten on. Mut ei oo ollu vuotoja eikä kipuja. Tiistaina sen sit näkee.
 
Naapurilla ja mulla on sama synnäri ja neuvola. Hänellä on korjattu laskettua aikaa päivän heiton takia, mulla sanottiin että vain yli 5 päivän heitot korjataan. Taitaa olla ultraajasta kiinni.

Mulle hoitaja sanoi ettei sitä ihan niin tarkasti enää 12 viikolla saa määritettyä. Pieni asentomuutos sikiöllä ja taas tulee hieman erilainen mitta ja laskettu aika. Silti ärsyttävää kun käytännöt ei voi olla kaikille samat.
 
Takaisin
Top